View Full Version : Bediening versnellingsbak
Ik ben bezig met een restauratieproject en zoek een duidelijke tekening, exploded view of foto's van het bedieningsmechanisme van de versnellingsbak van de kever. Dus het deel van pook tot aan de bak. Wie kan mij daar aan helpen?
Fahrvergnugen
05-10-2008, 19:44
Ik ben bezig met een restauratieproject en zoek een duidelijke tekening, exploded view of foto's van het bedieningsmechanisme van de versnellingsbak van de kever. Dus het deel van pook tot aan de bak. Wie kan mij daar aan helpen?
:confused: Das een rechte stang naar achter, daar zit hij met een koppelstukje aan je bak.
Valt niets meer over te vertellen.
:confused: Das een rechte stang naar achter, daar zit hij met een koppelstukje aan je bak.
Valt niets meer over te vertellen.
Hoe wordt de H-beweging van de pook omgezet in een draaiende en heen en weergaande beweging van die ene stang?
Fahrvergnugen
06-10-2008, 06:37
Hoe wordt de H-beweging van de pook omgezet in een draaiende en heen en weergaande beweging van die ene stang?
voor en achteruit lijkt me duidelijk, een links rechtse beweging van de pook geeft een draaiende beweging van de stang. De rest gebeurt in de bak.
Heb je een plaatje van dat mechaniek onder de pook? Alvast bedankt
Lex
Fahrvergnugen
07-10-2008, 21:22
Heb je een plaatje van dat mechaniek onder de pook? Alvast bedankt
Lex
Nee helaas niet, maar dit is geen hogere wiskunde.
je pook heeft een kogel en de stang een kom, simpeler kan het niet. schroef je pook er eens uit, dan zie je wat ik bedoel.
Nee helaas niet, maar dit is geen hogere wiskunde.
je pook heeft een kogel en de stang een kom, simpeler kan het niet. schroef je pook er eens uit, dan zie je wat ik bedoel.
Tsja, dat is lastig. Het restauratieproject is een vooroorlogse Hotchkiss waar een totaal verrotte 4-persoons carrosserie op stond en waarvoor ik nu een tweezittercarrosserie voor aan het maken ben. Doordat de stoelen zo'n 50 cm verder naar achteren staan kan ik niet meer bij de pook. Ik heb een ander deksel voor de bak waar een bedieningsstang uit komt net als bij de kever. Ik hoop dat ik met het pookmechaniek van de kever de bak kan bedienen. Op grond van jouw beschrijving heb ik het idee dat dat kan, maar een plaatje zou uitsluitsel geven. Ik wilde een plaatje invoegen van het project maar weet niet hoe je dat doet.
Meer dan dit is het niet:
http://www.vagcat.com/p/B116/056000.png
http://www.vagcat.com/p/B116/028000.png
Bedankt!
Volgens mij is dit mechaniek bruikbaar voor het doel. Ontstaat de draaiende beweging door de zijdelingse verplaatsing van de pook of is stang 10 nog ergens gelagerd?
Fahrvergnugen
08-10-2008, 20:25
Bedankt!
Volgens mij is dit mechaniek bruikbaar voor het doel. Ontstaat de draaiende beweging door de zijdelingse verplaatsing van de pook of is stang 10 nog ergens gelagerd?
Zit nog gelagerd in een nylon busje.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.