Log in

View Full Version : Startprobleem Polo 1.6 (uit 1996)

Robrios
06-10-2008, 23:22
Hallo beste kenners!

Ik zit met een probleem.

Onlangs veel kosten gehad aan onze Polo. Na onlangs onze rotor en verdelerkap en later ook de distributieriem en spanrol te hebben vervangen loopt onze Polo niet lekker en heeft deze momenteel ook een startprobleem.

1. Bij een koude motor lijkt hij aan te slaan, maar als ik de sleutel los laat dan slaat weer af. Bij een warme motor heb ik hier geen last van.

2. Onze motor draait stationair heel netjes (750-800 toeren) maar af en toe vallen de toeren iets weg. Dit heb ik vooral met een koude motor.

3. Verder heb ik een probleem als ik wil optrekken, soms houdt dan de motor wat in.

Om te voorkomen dat ik zo weer een vermogen kwijt ben aan knutsel en opsporingswerk vroeg ik me af of jullie een tip hebben, waar het aan kan liggen. Ik dacht zelf aan een temperatuur sensor.

Alvast superbedankt!

martiepartie
07-10-2008, 08:20
distributieriem 1 tandje verkeerd gemonteerd? Controleer de merktekens op je krukas/nokkenas pouli!

Als je hier veel geld in gestoken hebt (en het niet zelf uitgevoerd hebt), ga dan terug naar degene die dit voor je gedaan heeft.

dekilo
07-10-2008, 08:28
De hoge kosten die jij vind dat je gehad hebt vind ik gewoon normale onderhouds kosten.

iig wanneer is voor het laatst de benzine filter, bougiekabels, bougies vervangen?

Bartgolf1
07-10-2008, 10:06
Probleem komt wel bekend voor. De auto van mijn vriendin had het ook. En soms starte de auto helemaal niet meer. De hall-sensor vervangen. En weg was het probleem. :)

Robrios
08-10-2008, 21:49
Ik merk nu ook dat de radiator erg snel warm wordt. Is dit probleem gerelateerd aan het onderwerp?

Iemand had het er ook over dat het misschien de gasklep kon zijn? Is dit dan schoon te maken of moet er een geheel nieuw onderdeel op? Zo ja zijn dan de kosten ongeveer 300 eurie?

Verder nog een vraag betreffende de koppeling. Het gaat erg zwaar en moet volgens iemand met de tijd vervangen worden. In hoeverre is dat dan echt zo? Kost dit grapje dan 400 eurie? Of is een koppelingskabel misschien een oplossing?

Bedankt alvast voor al jullie reacties!!

jan_gti_16v
08-10-2008, 22:54
klinkt idd zolas bartfgolf1 zegt als een onsteking die op ze einde aan het lopen is...

en het warmlopen... wat veel voorkomt is dat het thermostaat huisje kapot gaat...

er breekt dan een soort bruggetje af waar de thermostaat op afzet...

en hebben ze bij het vervangen van de tandriem ook de waterpomp meegenomen???

die willen ook wel eens overlijden...

dat zou je wel zelf kunnen controleren door te kijken of je circulatie heb in je expansievat...

en uitlezen is ook wel handig om even te doen kan je meestal al een antal dingen uitlsuiten...