Log in

View Full Version : Waarom het hart niet polijsten bbs rm

EricPoloG40
07-10-2008, 12:15
hallo,

ik heb een setje BBS RM wielen gekocht en ga ze zelf opknappen.
-maar waarom polijsten de meeste het hard niet,is dit moeilijk (en zo te zien krijg je het ook niet zo glimmend) op de meeste foto's te zien dan.

ik ga als ik ze opgeknapt heb er een blanke lak laag overheen spuiten.
-word hierdoor de glans iets minder of?

reacties zijn welkom:)

breadfan83
07-10-2008, 12:23
Ik ga ervan uit dat je het harT bedoeld. ;)

De rand is lekker vlak, het hart bestaat uit allemaal kleine spaakjes.
Heeft dus puur wat te maken met wat makelijk is en wat niet. Hoe eenvoudiger een klusje is, hoe goedkoper.

Vraag sixpack maar eens wat ie zich zou vragen voor het polijsten van een hart en wat ie vraagt voor alleen de rand. ;)

Pedaalemmer
07-10-2008, 12:44
En de looks, bij dit soort bbs-en is een bijvoorbeeld goudkleurig hart met gepolijste rand een must. Daarbij is het orgineel door BBS zo geleverd (met blanke lak) wat ook voor vele een argument is.

Berserker
07-10-2008, 13:43
Bij Rm heb je ook nog een kunststof centerkapje, wat je niet kunt polijsten en dus een lelijk middendeel krijgt..

EricPoloG40
07-10-2008, 20:13
die kan je toch wel verchroomt krijgen bij bbs?de doppen?
dus het hard kan je wel polijsten maar is een mega werk.
Geeft niets;)

classic-edition
07-10-2008, 20:28
Ik zou zeggen begin er maar eens aan dan spreken we je later nog wel eens.
Het is nl nogal Kl@te werk.

breadfan83
07-10-2008, 20:29
die kan je toch wel verchroomt krijgen bij bbs?

Verchroomd plastic en gepolijst metaal zien er net effe anders uit. ;)

Verschil zie je mischien niet afzonderlijk, maar die twee naast elkaar valt wel op.

martiepartie
07-10-2008, 20:30
bij polijsten zul je druk uit moeten oefenen op het oppervlak, dat lukt je niet in die hoekjes en randjes.

Misschien dat je de boel zwart kan spuiten en daarna het oppervlak van het hart kunt polijsten. De binnenkant van de spaakjes zal echt veel, heel veel tijd kosten.

EricPoloG40
07-10-2008, 20:30
Hmm ik denk dat ik de opstaande hard wel ga polijsten maar de tussen stukjes zilver ga spuiten (als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik ga morgen de BBS RM velgen ophalen Compleet 340 euro (duur?) naja jammer dan)

Ik ben van plan er een iets dikkere rand op te zetten en zit te twijvelen Chroom of Kopere kleurige boutjes erin te zoen

En na het polijsten een blanke lak laag op te zetten.

Heb op me werk schuurpapier besteld en pasta! dus het kan beginnen.