View Full Version : 1.5 G60 probleempje
Polonaise
08-10-2008, 17:04
Zit met een probleempje, 1.5 G60 gebouwd, eerste run liep de auto perfect, echter na 2 keer starten loopt de auto nog maar op 2 cilinders.....
Al zelf gechecked:
-Injectoren, injector 3 en 4 gaven geen goed sproeibeeld, deze heb ik laten reinigen, nieuwe filtertjes erin, etc. Getest en werken nu perfect.
-Bougies, waren nieuw maar voor de zekerheid maar weer 4 nieuwe platinum geplaatst. Vonken alle 4 echter een rood/orange vonk.
Als ik de auto start loopt deze op 2 poten, als ik de injector connectors van cilinder 3 en 4 afhaal veranderd er niets, als ik echter een connector van 1 of 2 afhaal slaat de motor meteen af.
ECU heb ik ook al een reserve geprobeerd, geen verbetering, bobine ook vervangen, echter ook zonder resultaat.
Iemand nog verdere suggesties of is mijn vermoeden (Hal gever) gegrond?
Ik ga morgen de compressie meten.
Thanks voor de eventuele imput alvast.
Bertus_01
08-10-2008, 17:37
Injectoren 3 en 4 worden wel aangestuurd?
Compressietest is wel van belang inderdaad, even afwachten wat daaruit komt.
Is dat in orde, zou ik toch gaan controleren of de injectoren 3 en 4 ook daadwerkelijk inspuiten. Met bijv: scoop..
1.5 G60???????
1.8 zeker.
Bertus_01
08-10-2008, 17:40
[1.5 G60 gebouwd]
Dus neem aan zelfbouw.. ;)
Kon ook typfout zijn he ;)
Jazzblue
08-10-2008, 17:59
Zal 1.5 zijn, 1.8 krijg je denk ik bijna niet in een Polo coupe:D.
Rallye-VR6t
08-10-2008, 18:15
Heb je wel de massa draden goed aangesloten van de digifant?
Direct aan de accu en aan de kop.?
Dub-Detail
08-10-2008, 18:33
Ik zou eerst even kijken voor compressie, zou goed kunnen dat je zuiger doorgebrand is. Maar aan jou verhaal te horen zit het idd ergens tussen de computer en de injectors.
Ik rij zelf ook met 1.5 alleen dan G40 en gesmede zuigers en speciale drijfstangen.
Weet niet wat jij er allemaal in heb steken.
Gr, Pim
Polonaise
08-10-2008, 19:15
Injectoren 3 en 4 worden wel aangestuurd?
Compressietest is wel van belang inderdaad, even afwachten wat daaruit komt.
Is dat in orde, zou ik toch gaan controleren of de injectoren 3 en 4 ook daadwerkelijk inspuiten. Met bijv: scoop..
Kabelboompje doorgemeten en kabels zijn goed, is geen sequential injectie dus als 1 en 2 geen aansturing krijgen dan krijgen de andere dat ook niet/wel, kabelbreuk komt wel eens voor dus had idd gekunt. Denk idd dat als ik de compressie morgen gemeten heb we wel wat wijzer zijn.
1.5 G60???????
1.8 zeker.
Idd gebouwd, 77 boring en 1W krukkenas met een G60 lader dus bijna 1.5 met een G60.
Zal 1.5 zijn, 1.8 krijg je denk ik bijna niet in een Polo coupe:D.
Dat valt wel mee, basis is er al ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0023.JPG
Heb je wel de massa draden goed aangesloten van de digifant?
Direct aan de accu en aan de kop.?
Alles zit goed aangesloten en gechecked. Het is zeker geen massa probleem.
Ik zou eerst even kijken voor compressie, zou goed kunnen dat je zuiger doorgebrand is. Maar aan jou verhaal te horen zit het idd ergens tussen de computer en de injectors.
Ik rij zelf ook met 1.5 alleen dan G40 en gesmede zuigers en speciale drijfstangen.
Weet niet wat jij er allemaal in heb steken.
Gr, Pim
Er zitten genoeg modificaties op om een doorgebrande zuiger tegen te gaan, zuigerbodemkoeling, speciale gesmede zuigers die ook nog een gecoat zijn, chip is een basis chip waarbij het mengsel al wat vetter is, druk is niet boven de 0.6 geweest. En ik heb al even met een endoscoop gekeken naar de zuigers en die zijn gelukkig niet geschadigd o.i.d voor de rest is niets meer orgineel.
Ik denk dat het of met de halsensor/ontsteking te maken heeft, vonk is niet echt blauw of dat de kleppen in de 3de en 4de cilinder het niet zo leuk gevonden hebben, kon ik zo niet goed zien.
Maar morgen weten we meer.
Nog wat foto's voor de geintereseerden:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0024.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0022.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0018.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0017.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0016.JPG
zijn de bougies nat dan?
Probeer anders eens de injectoren van plaats te verwisselen, kijken wat er dan gebeurd
Bertus_01
08-10-2008, 20:27
Ziet er netjes uit!
Ben wel benieuwd wat er uit de compressie test komt, aan de hand daarvan zou ik pas verder gaan zoeken.
Basis is het belangrijkst in mijn ogen..
Polonaise
08-10-2008, 20:43
zijn de bougies nat dan?
Probeer anders eens de injectoren van plaats te verwisselen, kijken wat er dan gebeurd
Bougies 3 en 4 zijn "zeike" nat, injectoren heb ik al verwisselt, dus aan de injectoren zal het denk ik niet liggen, heb zelfs de orginele injectoren erin gehad, zelfde probleem.
Denk dat het nog aan de ontsteking kan liggen/vonk is niet echt super, maar aan de andere kant denk ik dan weer van waarom het mengsel van 1 en 2 wel ontsteken en 3 en 4 weer niet, of met het test rijden zijn de kleppen van 3 en 4 verbrand. AFR was goed, iets te vet tijdens het test rijden, 10 min gereden, liep goed, even stil gezet (10min) toen slechte start en pruttelen/pingelen, rustig verder gereden en voor de deur nog maar 2 cilinders die ontsteken.
Ik heb toen de injectoren los gehad, gekeken naar het sproeibeeld, injector 1 was goed, 2 was minder en 3 en 4 geen sproeibeeld, heb toen de injectoren weg gebracht naar een Bosch service station, zij constateerde dat de opbrengst van 2,3 en 4 minder dan de 308cc was, injectoren zijn toen alle 4 gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en filters en opnieuw getest, test rapport was op alle 4 de injectoren naderhand weer 308cc.
Dus in eerste instantie dacht ik van eureka probleem opgelost, jammer genoeg niet dus.
Brandstofpomp is nieuw (Bosch 0 580 254 044 300LP/H) brandstoffilter is ook nieuw gezet, pomp in de tank is ook nieuw.
Zit een verstelbare benzine druk meter tussen, druk is +/-3 bar.
Ontsteking is goed ingesteld, 7-8 gr voor BDP, CO potmeter @900 ohm.
ECU is een 250Kpa mapsensor ingekomen en een aangepaste chip voor 250Kpa en de rest van de modificaties.
Auto moet nog naar Rüddel Motorsport ( http://www.rueddel-motorsport.de )voor de uiteindelijke afstelling maar dan moet die wel eerst lopen :(
Polonaise
08-10-2008, 21:08
Ziet er netjes uit!
Ben wel benieuwd wat er uit de compressie test komt, aan de hand daarvan zou ik pas verder gaan zoeken.
Basis is het belangrijkst in mijn ogen..
Thanks, alles zit nu nog netter, zal nog wat recentere foto's posten als de auto straks helemaal klaar is.
Ik ga idd morgen na het werk eerst de compressie meten, als deze goed ik check ik pas de ontsteking/halgever, etc.
Dennis@polo86c.nl
08-10-2008, 22:59
Leuk project!
En met originele bougies? (W5DPO)
Rotor+verdelerkap+kabels in orde?
Hall-sensor kan, zie je de toerenteller ook raar doen?
Dub-Detail
09-10-2008, 02:02
Ik heb ook problemen gehad. Hij wou niet lekker blijven lopen etc.
Omdat ik ook het hele stage5 pakket had genomen bij SLS zat er ook een chip van hun in. standaard gebakken exemplaar voor die set-up. Niet echt om over naar huis te schrijven.
Hun zitten altijd dat ze binnen de TUV en milieu-eisen blijven. Teminste werd mij verteld.
Dus die wagen stond niet helemaal open.
Dus heb ik de brandstof druk omhooggegooid naar 4.5 bar en hem naar JD gebracht. Die heeft hem toen helemaal afgeteld en een programmatje op maat geschreven. Kost een paar knaken maar dan heb je echt wat.
Dus waarom helemaal naar duitsland met je polo.
Die van mij gaat nu echt als een rakket. (nouja op het moment niet, staat in de garaga. De buitenkant is aan de beurt)
Gr, Pim
Je twijfelt zelf al over de kleur van de vonk en de ontsteking... ik zou daar maar eens goed naar gaan kijken!
Pedaalemmer
09-10-2008, 08:11
Mooi project anyway, ik hoop dat je het opgelost krijgt!
Polonaise
09-10-2008, 13:33
Compressie gemeten, 1 - 14 bar, 2 - 14 bar, 3 - 0 bar, 4, - 0 bar.
Probleem gevonden........ Zuigers nog met een endoscoop bekeken van de 3de en 4de cilinder, geen gat! kan ook niet anders had mijn motorruimte aangezien ik de carterontluchting gewoon open heb er wel anders uitgezien.....
Hoogstwaarschijnlijk dus de kleppen afgebrand, of iets anders met de kleppen, zuigerveren lijkt me ook stug want dan had ik minimaal wel iets van druk op de cilinders moeten hebben.
Zaterdag maar de kop er vanaf trekken en kijken hoe de kleppen eruit zien.
Injectoren leveren nu wel voldoende volume, bougies vonken alle 4 blauw.
Daarbij waren de bougies (heb er weer nieuwe ingezet) van 3 en 4 nog mooi schoon.
Wordt vervolgt.
Dub-Detail
09-10-2008, 13:49
Kabelboompje doorgemeten en kabels zijn goed, is geen sequential injectie dus als 1 en 2 geen aansturing krijgen dan krijgen de andere dat ook niet/wel, kabelbreuk komt wel eens voor dus had idd gekunt. Denk idd dat als ik de compressie morgen gemeten heb we wel wat wijzer zijn.
Idd gebouwd, 77 boring en 1W krukkenas met een G60 lader dus bijna 1.5 met een G60.
Dat valt wel mee, basis is er al ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0023.JPG
Alles zit goed aangesloten en gechecked. Het is zeker geen massa probleem.
Er zitten genoeg modificaties op om een doorgebrande zuiger tegen te gaan, zuigerbodemkoeling, speciale gesmede zuigers die ook nog een gecoat zijn, chip is een basis chip waarbij het mengsel al wat vetter is, druk is niet boven de 0.6 geweest. En ik heb al even met een endoscoop gekeken naar de zuigers en die zijn gelukkig niet geschadigd o.i.d voor de rest is niets meer orgineel.
Ik denk dat het of met de halsensor/ontsteking te maken heeft, vonk is niet echt blauw of dat de kleppen in de 3de en 4de cilinder het niet zo leuk gevonden hebben, kon ik zo niet goed zien.
Maar morgen weten we meer.
Nog wat foto's voor de geintereseerden:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0024.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0022.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0018.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0017.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/DSCF0016.JPG
Ligt het nou aan mij of zijn beide inlaat delen afgesloten?
Polonaise
09-10-2008, 14:04
Ligt het nou aan mij of zijn beide inlaat delen afgesloten?
Misschien om er geen vuil in te laten komen bij de opbouw fase :rolleyes:
Maar zou het hierdoor komen dat ik op 2 cilinders geen compressie heb :wow:
Koppakking gaar.....
IIg balen.
Waar ongeveer in Zuid Limburg ben je bezig?
Polonaise
09-10-2008, 15:14
Koppakking gaar.....
IIg balen.
Waar ongeveer in Zuid Limburg ben je bezig?
Regio Sittard-Geleen.
Koppakking, denk het niet, ga straks nog even verder, kleppen boven zetten en dan met de compressor druk op de 3de en 4de cilinder zetten, kijken of er ergens lucht ontsnapt of dat die druk houd, en anders zaterdag maar de kop eraf halen.
anders zaterdag maar de kop eraf halen.
Daar zul je niet aan ontkomen vrees ik.
succes/
Bertus_01
09-10-2008, 18:22
Zonde inderdaad.
Kop eraf en ook goed zoeken naar de daadwerkelijke oorzaak.
En als je koppaking of zuigerveren niet helemaal in orde zouden zijn, moet je inderdaad wel iets van compressie hebben..
In ieder geval geen 0bar..
Suc6
Dennis@polo86c.nl
09-10-2008, 18:51
Koppakking tussen 2 cylinders lek -> beide geen compressie...
Dub-Detail
09-10-2008, 23:06
Als jij heb gereden met die lader aan beide kanten dicht.
Dan zal dat iig niet goed zijn voor je lader, en misschien niet goed voor je motor. Maar of dit deze problemen veroorzaakt. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Een ding is zeker, en dat is dat er op die manier veels te veel stress op je lader komt.
Polonaise
10-10-2008, 08:04
Als jij heb gereden met die lader aan beide kanten dicht.
Dan zal dat iig niet goed zijn voor je lader, en misschien niet goed voor je motor. Maar of dit deze problemen veroorzaakt. Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Een ding is zeker, en dat is dat er op die manier veels te veel stress op je lader komt.
Misschien om er geen vuil in te laten komen bij de opbouw fase :rolleyes:
Maar zou het hierdoor komen dat ik op 2 cilinders geen compressie heb :wow:
Was cynisch bedoeld, je denkt toch niet echt serieus dat je zo de motor gestart krijgt.
Dub-Detail
10-10-2008, 08:34
starten zal die ongetwijfeld. Trekt gewoon zuurstof via retour.
richard-polo
10-10-2008, 09:30
@sjef.. als iemand zo,n projekt bouwd weet ie echt wel dat ie hem zo niet moet laten draaien ;)
hier zitten veel slimme uurtjes werk in, machtig om te zien zo...
aan je werk te zien heb je zelf de nodige info verzameld..
kijk eens op de g-laderseite.de daar rijden veel van die gasten met 1.5g60,s en die hebben dit soort dingen ook mee gemaakt als ik dat zo lees daar,.,.
duits moet voor jouw geen probleem zijn als je polo toch na rueddel-motorsport gaat!!
keep up the good work..
Een ding is zeker, en dat is dat er op die manier veels te veel stress op je lader komt. :confused: moet ie nu in therapie :tongue:
zo zijn de meningen ook verdeelt over die getande set die erop zit..
Dub-Detail
10-10-2008, 12:25
Maargoed.
Weet je al wat eraan mankeerd.
Polonaise
10-10-2008, 13:09
@sjef.. als iemand zo,n projekt bouwd weet ie echt wel dat ie hem zo niet moet laten draaien ;)
hier zitten veel slimme uurtjes werk in, machtig om te zien zo...
aan je werk te zien heb je zelf de nodige info verzameld..
kijk eens op de g-laderseite.de daar rijden veel van die gasten met 1.5g60,s en die hebben dit soort dingen ook mee gemaakt als ik dat zo lees daar,.,.
duits moet voor jouw geen probleem zijn als je polo toch na rueddel-motorsport gaat!!
keep up the good work..
Een ding is zeker, en dat is dat er op die manier veels te veel stress op je lader komt. :confused: moet ie nu in therapie :tongue:
zo zijn de meningen ook verdeelt over die getande set die erop zit..
Thanks Richard, er zitten wel wat uurtjes in ja :)
Ik heb vanmorgen gebeld met Rüddel en zij tippen ook op de koppakking, mooiste is dit is een MLS koppakking en het zou dan de eerste sinds 1990 zijn die mij kapot gaat, maar goed, alles is mogelijk.
Polonaise
12-10-2008, 13:11
Koppakking tussen 2 cylinders lek -> beide geen compressie...
Idd Dennis, dit is ook het probleem:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/koppakking.JPG
Alleen de rest is wel even balen:
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/kop.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/onderblok2.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/5/7/6/onderblok1.JPG
Volgend weekend maar het blok eruit halen, alles los bouwen en naar het revisie bedrijf, onderblok is nog maar kijken of het nog gered kan worden, kop kan in de kliko.
Dub-Detail
12-10-2008, 19:12
Das pech, 1.5G60 weg. Das echt zwaar klote, wast een nieuwe pakking of niet?
Dat is zeker jammer ja...kan dat niet gelast worden en dan laten vlakken/afdraaien?
Polonaise
12-10-2008, 20:08
Dat is zeker jammer ja...kan dat niet gelast worden en dan laten vlakken/afdraaien?
Niet dat ik weet, is doorgebrand tot op de klepzittingen en de uitlaatklep van de 4de cilinder is ook ingebrand.
Onderblok kan eventueel gevlakt worden, maar dat komt de kompressie verhouding weer niet ten goede. En de cilinderwand van de 3de ziet er aan het punt waar de inbranding is niet echt fris uit (laatste foto).
Alles is nieuw dus ik ben me gewoon aan het bedenken wat de oorzaak geweest is, de koppakking is er niet eentje van 2 tientjes maar zo ziet die er nu wel uit :rolleyes:
Morgen eens polsen wat de mogelijkheden zijn. In het ergste geval moet ik een van mijn reserve onderblokken laten opboren :D
Dub-Detail
12-10-2008, 21:40
Ik zou een van je reserve onderblokken laten opboren. En een frisse kop erop zetten.
Nadeel is dat het veel kost, voordeel is dat je de juiste compressie hebt. en dat de krachten goed door het metaal lopen. Een las verstoord dat hoe dan ook. En door opwarmen en afkoelen/uitzetten en krimpen. Gaat dat na verloop van tijd weer problemen geven.
martiepartie
12-10-2008, 22:34
Dit ziet er idd heel vreemd uit. De kop is tussen cylinder 2/3 helemaal gesmolten? Dan is er iets heel erg mis gegaan.
Zoals je zelf al zegt; blokje repareren en dan eerst heel goed zoeken naar de oorzaak. Een tweede keer deze grap is zeker niet de bedoeling (hoe groot je portemonnaie ook is...).
Zonde.... Succes met opbouwen.
Kopje lassen zou ik niet doen, daarvoor is er teveel materiaal weg.
Polonaise
12-10-2008, 22:48
Dit ziet er idd heel vreemd uit. De kop is tussen cylinder 2/3 helemaal gesmolten? Dan is er iets heel erg mis gegaan.
Zoals je zelf al zegt; blokje repareren en dan eerst heel goed zoeken naar de oorzaak. Een tweede keer deze grap is zeker niet de bedoeling (hoe groot je portemonnaie ook is...).
Zonde.... Succes met opbouwen.
Kopje lassen zou ik niet doen, daarvoor is er teveel materiaal weg.
Idd Martijn, er is iets goed fout gegaan, tussen 3de en 4de is de koppakking weg gesmolten en waarschijnlijk door de hitte het gedeelte tussen de uitlaatklep van de 3de en de inlaatklep van de 4de cilinder weggesmolten, net alsof je met je vlamboog met TIG lassen te lang op het aluminium gezeten hebt zonder toevoeging :D
En lassen, kan ik zelf maar gezien de dikte en de stress die je in het materiaal krijgt ondanks het van te voren opwarmen gaat dit zeker niet goed komen.
Onderblok ga ik volgende week weg brengen en kijken wat het revisie bedrijf zegt, anders een ander onderblok laten boren en weer aanpassen voor de krukkenas.
Ik denk zelf dat of bij de montage van de koppakking of in de koppakking zelf iets niet helemaal goed zit/zat maar dat is achteraf natuurlijk.
Dennis@polo86c.nl
12-10-2008, 23:00
:(
Helaas was het niet alleen de koppakking...
Hoop dat de 3e (?) zuiger nog heel is, ik zie krassen in de cylinderwand?
Polonaise
12-10-2008, 23:10
:(
Helaas was het niet alleen de koppakking...
Hoop dat de 3e (?) zuiger nog heel is, ik zie krassen in de cylinderwand?
Nee idd, dan was ik zo klaar geweest :D
Zuigers zijn gelukkig nog tiptop, het zijn krasjes die je ziet, je voelt ze verder niet, als je er met je nagel over gaat.
Maar ik denk dat het toch verstandiger is om een ander onderblok te laten opboren, alleen jammer dat er dan weer extra kosten bij komen om de oliesproeiers er weer in te laten zetten.
Maar goed shit happens, risico van het vak, had nog erger kunnen zijn.
Hou jullie verder wel op de hoogte.
Rallye-VR6t
13-10-2008, 17:03
En je hebt geen pingelen gehoord?
Bougies zijn ook behoorlijk wit om de neus, of lijkt dat maar zo op de foto?
martiepartie
13-10-2008, 17:08
zijn idd spierwit..):
volgende keer een AFR metertje in je dash, kan je nog op tijd tot de conclusie komen als het mengsel veel te arm is.
Polonaise
13-10-2008, 17:35
En je hebt geen pingelen gehoord?
Bougies zijn ook behoorlijk wit om de neus, of lijkt dat maar zo op de foto?
Bougies zijn niet spierwit, waar vlam schoon, heb ik er nieuw ingezet, is dus het zilver dat je ziet.
zijn idd spierwit..):
volgende keer een AFR metertje in je dash, kan je nog op tijd tot de conclusie komen als het mengsel veel te arm is.
Die zit erin, staat ook in mijn begin post dat AFR goed is, zelfs iets te vet door de basis chip.
Ben ook al bij het revisie bedrijf geweest, volgens hun kan het pingelen zijn (Ontsteking stond goed! 8gr V BDP)maar meer waarschijnlijk was de koppakking toch de boosdoener, waarschijnlijk een vuiltje oid.
martiepartie
13-10-2008, 18:20
zonde... Heb je het blok zelf opgebouwd? Of is dit via enige weg nog te verhalen op iets/iemand?
Excuus voor het verhaal over de AFR, ik heb niet alles onthouden wat in de beginpost stond....
Polonaise
13-10-2008, 18:35
zonde... Heb je het blok zelf opgebouwd? Of is dit via enige weg nog te verhalen op iets/iemand?
Excuus voor het verhaal over de AFR, ik heb niet alles onthouden wat in de beginpost stond....
De kop heb ik er zelf opgezet en ben erg secuur voor wat betreft montage, ik heb ook al weer begrepen van anderen die 1.5 of welk opgeboorde Polo blok gebouwd hebben dat het beter is om de orginele G40 Goetze koppakking te gebruiken, deze heeft een boring tot en met 77mm die ik gebruik heb is 76,5 en heeft bij andere ook al voor soort gelijke problemen gezorgd. Alleen zuur dat de koppakking aan mij verkocht is voor dit onderblok/kop.....
Reserve onderblok ligt al klaar om naar het revisie bedrijf te gaan, ben alleen nog aan het wachten wat dit gaat kosten, boren, kanalen voor de oliesproeiers boren, onderblok aanpassen voor 1W krukkenas, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, etc.
Voor de kop moet ik nog kijken, de centjes om weer naar Sorg te gaan zijn op ;) dus als jij toevallig nog mensen kent die een kopje goed kunnen bewerken dan hoor ik het graag :thumbup:
martiepartie
13-10-2008, 18:40
Serge Pot? Die kan met zijn eigen polo's (en ook van anderen) hele leuke resultaten bereiken dmv een kopbewerking. Probeer hem eens te PM'en. Ik weet niet wat je doelen zijn/ideeen zijn, maar hij kan zeker een kopje bewerken.
ff zoeken in de ledenlijst, hij is ook regelmatig online.
richard-polo
04-02-2009, 12:38
De kop heb ik er zelf opgezet en ben erg secuur voor wat betreft montage, ik heb ook al weer begrepen van anderen die 1.5 of welk opgeboorde Polo blok gebouwd hebben dat het beter is om de orginele G40 Goetze koppakking te gebruiken, deze heeft een boring tot en met 77mm die ik gebruik heb is 76,5 en heeft bij andere ook al voor soort gelijke problemen gezorgd. Alleen zuur dat de koppakking aan mij verkocht is voor dit onderblok/kop.....
Reserve onderblok ligt al klaar om naar het revisie bedrijf te gaan, ben alleen nog aan het wachten wat dit gaat kosten, boren, kanalen voor de oliesproeiers boren, onderblok aanpassen voor 1W krukkenas, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, etc.
Voor de kop moet ik nog kijken, de centjes om weer naar Sorg te gaan zijn op ;) dus als jij toevallig nog mensen kent die een kopje goed kunnen bewerken dan hoor ik het graag :thumbup:
ik zag dat het te koop stond!! geen zin meer in?
ik had nog wel een erg interesant adresje voor je in verband met kopbewerking, boren honen en vlakken... tunigsbedrijf zonder btw(avond uurtjes) :thumbup:
mijn vraag aan jouw is.. wat kost het bij jouw in de buurt om die oliesproeiers te monteren? bedoel met monteren meer de gaten boren voor de sproeiers, aangezien ik eerst nog een deel van m,n zuigers af moet halen!!
ik kan alleen ma zeggen, opnieuwd opbouwen :)
EricPoloG40
21-08-2009, 11:42
Ik weet dat dit een wat oudere topic is maar ik had een vraag over jou injectoren :
Hoeveel cc injectoren heb je nu?en hoeveel cc is de G40 orgineel qua injectoren.
vrgr Eric,
EricPoloG40
18-11-2009, 21:42
Trouwens
Ik heb het gehele topic eens gelezen maar wat is de stand van zaken nu?
erg wijs allemaal om dit te lezen
ben benieuwd.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.