De Limburger
08-10-2008, 19:28
Hallo, als ik mijn 1.8Gti 8v (ev) niet beter krijg aan het lopen als nu, en dan bedoel ik dus als ik mijn brandstofdruk niet omhoog krijg, zit ik te denken om op Webers over te stappen.
Nu is mijn vraag, aangezien ik een "leek" ben op dat gebied, welke moet of kan ik dan het beste gebruiken en wat kost een setje ongeveer, op marktplaats zie ik wel setjes staan nu ben ik zelf aan het denken aan tussen de 40 of 48ers.
Maar die zitten rond de 600 euro ex. het spruitstuk.
Ook wil ik graag weten wat ik moet aanpassen op mijn blok zodat ik ze kan monteren, een andere brandstofpomp dat weet ik.
Maar ik zit met de "gaten" waar de injectors in zitten in de cillinderkop, kan ik die gewoon afdoppen of is daar iets voor te krijgen?
Dit is tot zover mijn setup:
Lichter vliegwiel van Bolku
Catcams Nokkenas van 272graden van Bolku
Spaghetti spruitstuk
65mm rvs powersprint open vanaf het spruitstuk (1 midden-demper)
Gevlakte kop bewerkte poorten
Kop gereviseerd, nieuwe kleppen, en opnieuw geslepen
Nieuwe hydraulische stoters
Nieuwe koppeling met versterkte drukgroep
Welke webers kan ik nu het beste gebruiken om toch net dat beetje meer vermogen mee te pakken, en dat mijn motor volledig lekker draait??
Vriendelijke groeten: Ronnie :thumbup:
Nu is mijn vraag, aangezien ik een "leek" ben op dat gebied, welke moet of kan ik dan het beste gebruiken en wat kost een setje ongeveer, op marktplaats zie ik wel setjes staan nu ben ik zelf aan het denken aan tussen de 40 of 48ers.
Maar die zitten rond de 600 euro ex. het spruitstuk.
Ook wil ik graag weten wat ik moet aanpassen op mijn blok zodat ik ze kan monteren, een andere brandstofpomp dat weet ik.
Maar ik zit met de "gaten" waar de injectors in zitten in de cillinderkop, kan ik die gewoon afdoppen of is daar iets voor te krijgen?
Dit is tot zover mijn setup:
Lichter vliegwiel van Bolku
Catcams Nokkenas van 272graden van Bolku
Spaghetti spruitstuk
65mm rvs powersprint open vanaf het spruitstuk (1 midden-demper)
Gevlakte kop bewerkte poorten
Kop gereviseerd, nieuwe kleppen, en opnieuw geslepen
Nieuwe hydraulische stoters
Nieuwe koppeling met versterkte drukgroep
Welke webers kan ik nu het beste gebruiken om toch net dat beetje meer vermogen mee te pakken, en dat mijn motor volledig lekker draait??
Vriendelijke groeten: Ronnie :thumbup: