PDA

View Full Version : fotos stalen bumpers


Melvin
07-09-2004, 22:22
heb dus nu hier een set chromen en een set zwart stalen bumpers liggen...

iedereen heeft al chromen dus misschien dat ik die wegdoe... de zwarte zijn gekwast :S dus die laat ik sowieso opnieuw poedercoaten...

nu de vraag: was de zwarte stalen bumper origineel matzwart of blinkend zwart?

hebben jullie er misschien duidelijke foto's van?

Sponze®
07-09-2004, 22:23
volgens mij matzwart... zal ff zoeken

Melvin
08-09-2004, 08:08
@sponzer: heb je er al foto's van gevonden misschien?

heeft iemand anders er misschien foto's van?

polopower
08-09-2004, 08:32
Ik weet een golf 1 te staan met stalen bumpers die zijdeglans zijn gelakt. De staat van de rest van de auto in acht nemend, kan ik je vrijwel zeker vertellen dat dit de standaard bumpers zijn die, sinds ze van de band zijn gerold, geen spritz-beurtje of wat dan ook hebben gehad.

even een tip van andere aard: Als je laat poedercoaten vraag dan eerst naar enkele voorbeelden van zijdeglans en van mat-zwart. De opvattingen daarover liggen nog al eens anders bij de verschillende bedrijven. Neem aan dat jij zelf wel kan beoordelen of iets dergelijks echt mat is of zijdeglans.

Melvin
08-09-2004, 08:34
dus het is niet echt mat, maar ook niet blinkend zeg maar... dus er tussen in...

maarja, als ik bij de praxis een zwarte zijdeglans spuitbus koop, komt er toch echt matzwart uit...

Marco
08-09-2004, 11:22
Mat zwart?? Ik denk eerder slechte zijdeglans, want er is maar 1 matzwart ECHT matzwart, en dat is de BBQ spray van colorworks. Ik heb echt alles uiitgeprobeerd, maar dat is echt de meest matzwarte kleur die in spuitbus verkrijgbaar is.

Oordeel zelf:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=2569&mode=normal

OakgreenVR6
08-09-2004, 11:55
@ Mellyville: Als je die chromen bumpers weg doet, geef me ff een pb'tje o.i.d. wil je?! Thx.

MipMip
08-09-2004, 16:51
En als Dubstreme ze niet koopt van je(als je ze al verkoopt) mag je mij wel even een berichtje sturen. Heb heeeeeeeeeeel erg veel interesse!!! :-D

OakgreenVR6
08-09-2004, 17:19
En als Dubstreme ze niet koopt van je(als je ze al verkoopt) mag je mij wel even een berichtje sturen. Heb heeeeeeeeeeel erg veel interesse!!! :-D

Heb je al gezien wat ik nu op m'n 75'er heb zitten?? Ik heb dus voorrang ;) :p

MipMip
08-09-2004, 17:36
Op die van mij zit momenteel helemaal niks :-D
Maar heb je een fotootje wat erop zit?
Je maakt me wel benieuwd nu!

OakgreenVR6
08-09-2004, 17:44
Kijk maar in de fotogallerij, 'k heb de foto afgelopen zondag ge-upload. Het is een gele Golf, kan niet missen. ;)

MipMip
08-09-2004, 19:46
Is dat de nieuwe 'cult'-rage? Een gereedschapskoffer op de motorkap! :p

De dorpels zien er wel vrij angstaanjagend uit, of valt dat mee in het echt?

En die mooie plastieken bumpers staan hartstikke goed joh! Niks meer aan doen! :D

OakgreenVR6
08-09-2004, 20:27
Grapjas. :) De dorpels zijn al eens vervangen (en grijs gespoten wat nu loslaat op sommige plekken), het zijn meer de deuren die wat roestig zijn. Zit er aan te denken om deze bumpers eraf te rossen en dan maar zonder bumpers te gaan rijden. En dan nog zo'n 40mm verlagen, m'n verbreed staal eronder en dan is 't wel weer ff leuk. Kost trouwens ook geen drol zo, wegenbelastingvrij en ook nog eens op LPG...:D

Jurgen Santana
08-09-2004, 20:44
m'n verbreed staal eronder en dan is 't wel weer ff leuk

Waar heb jij je staal laten verbreden?

Melvin
08-09-2004, 20:46
ik vind het niet erg dat jullie nu offtopic zijn hoor (ik maak ook altijd van andermans topic gebruik hahaha)

maar weet iemand het definitief? iemand de ze gezien heeft ofzo? bijv... ik denk zelf ook matzwart nu maar twijfel...

misschien laat ik ze wel verchromen kan natuurlijk ook, zijn ze weer als nieuw... twijfel twijfel...

Jurgen Santana
08-09-2004, 20:47
ik vind het niet erg dat jullie nu offtopic zijn hoor (ik maak ook altijd van andermans topic gebruik hahaha)

maar weet iemand het definitief? iemand de ze gezien heeft ofzo? bijv... ik denk zelf ook matzwart nu maar twijfel...

misschien laat ik ze wel verchromen kan natuurlijk ook, zijn ze weer als nieuw... twijfel twijfel...

Zijdeglans

OakgreenVR6
08-09-2004, 21:15
Waar heb jij je staal laten verbreden?

Ik heb de velgen zo gekregen bij Golf nr.5 die ik afgelopen zaterdag op heb gehaald. Kan je dus helaas niet vertellen hoe of wat.

Zo, weer ff ontopic, wat is eigenlijk het verschil tussen "voorbumper polyester grijs" en "voorbumper polyester zwart" voor VOLKSWAGEN GOLF 1 11/74-08/79 ?

Jurgen Santana
08-09-2004, 21:19
Ik heb de velgen zo gekregen bij Golf nr.5 die ik afgelopen zaterdag op heb gehaald. Kan je dus helaas niet vertellen hoe of wat.

Zo, weer ff ontopic, wat is eigenlijk het verschil tussen "voorbumper polyester grijs" en "voorbumper polyester zwart" voor VOLKSWAGEN GOLF 1 11/74-08/79 ?

Kunststof bumpers van de G1 heb je in grijs en zwart gehad. Ik dacht eerst dat dat verkleurde bumpers waren, maar bij sommige hoort dat zo.

Melvin
08-09-2004, 21:19
aha, jij zit of op hartsant.nl of op interautocarparts.nl zoiets hehe...

grijs is een lichtere versie met de chrome lijsten er in !!! zwart is zonder chroom en de iets zwartere... die grijzen zijn volgens mij echt heeeel licht... jammergenoeg...

p.s. ennuhm jij vind dat ONtopic haha... zijdeglans it is... (of chroom)

MipMip
08-09-2004, 21:28
Ik ben ook van mening dat de bumpers af-fabriek NIET mat zijn.

In de Performance-VW van een aantal jaren geleden staat een babyblauwe golf 1 met van die zwarte stalen bumpers van ene meneer Timmer(?)
Misschien kunnen die foto's je helpen, als je wil kan ik het morgen wel ff nazoeken.

gr. Pim

Melvin
08-09-2004, 21:32
tsja ik twijfel ook maarja...

niet mat? blinkend dan toch? tsja nu weet ik het niet meer hoor.. maarja... kijk maar even na als je wilt pim, kun je misschien ook ff inscannen anders?

p.s. was die golf op verbreed wit staal? dan heb ik er fotos van volgens mij... maar daar kan ik het niet goed op zien , dan twijfel ik nog...

MipMip
09-09-2004, 20:32
Ik heb het even nagekeken en op een heel klein fotootje lijken ze toch wel een beetje te glimmen. Het lijkt mij dat dat dus een laag zwart is met blanke lak eroverheen.

Het fotootje is zo klein dat als ik het scan het veel te onduidelijk wordt(scanner is ook niet zo super).

Is er niemand die een oude folder heeft van een GTI met die bumpers?


gr. Pim

Melvin
09-09-2004, 20:34
tsja ik weet het nu echt niet meer hehe...

morgenmiddag moet ik ze al naar de spuiter brengen!!!! iemand die me nu nog ff zeker heid kan brengen?

MipMip
09-09-2004, 20:42
Ik durf niks meer te zeggen :rolleyes:

MipMip
09-09-2004, 20:49
Ok ik wil toch nog wel wat zeggen :D
Tussen de foto's van de MIVW meeting staat die Golf 1 in die trailer (Van Ron?)
Die heeft ook zwarte bumpers.
Neem op de een of andere manier contact op met hem?!

Marco
09-09-2004, 21:48
Nou dat is wel ff een andere zwarte bumper als de gewone zwarte bumper :):)

Die bumper van Ron die jij bedoeld die is namelijk van Carbon :) Speciaal laten maken

Stijn
09-09-2004, 23:49
Ik heb hier een setje liggen en die zijn zijdematzwart.
De grijze bumpers met chroomstrip zien er zo uit:

http://home.planet.nl/~koni1691/79/IMG_2112.JPG

Melvin
10-09-2004, 06:52
oke than... stijn heeft er denk ik zoveel liggen dat ie het wel moet weten...

ipv zijdeglans en matzwart wordt het dus zijdematzwart... weet de spuiter dan nog wel wat ik bedoel :S?

Stijn
10-09-2004, 09:54
Och zijdeglans of zijdemat, da's hetzelfde denk :)

MauSeR35
10-09-2004, 15:21
doe gewoon wat je zelf het mooiste vind!
trouwens om het nog leuker te maken, wij hebben thuis een golf 1 diesel gehad met stalen bumpers en die waren zilver volgens mij...

CabrioSlicK
10-09-2004, 16:42
doe gewoon wat je zelf het mooiste vind!
trouwens om het nog leuker te maken, wij hebben thuis een golf 1 diesel gehad met stalen bumpers en die waren zilver volgens mij...

Kan wel, ik heb ook zilveren liggen.

OakgreenVR6
10-09-2004, 18:23
Chroom noemen ze dat...:)

Melvin
10-09-2004, 19:09
waarschijnlijk worden de grijze bedoelt... ja oke wat je het mooiste vind doe ik ook, maar matzwart of hoogglans zwart maakt me niet uit... ik wil graag weten wat het origineel is... ik heb nu nog tot zondag dus als je nog foto's hebt of eventueel ff een foto ervan kan maken zou fijn zijn!!

Stijn
10-09-2004, 19:31
Inderdaad, er bestaan grijze (of zilveren, hoe je het wilt noemen) gespoten stalen bumpers ;)

OakgreenVR6
10-09-2004, 20:19
Het mooiste wat er is:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7574&mode=normal
;)

chris
13-09-2004, 08:35
Basis modellen hadden grijs gespoten bumpers, luxere hadden chrome, en alleen de GTI had MAT-zwarte bumpers

MauSeR35
15-09-2004, 18:19
ha best simpel eigenlijk, nou je het zegt, dat ding van ons was wel heel erg basis, een klok in het dash, geen hoofdsteunen, slechts heupgordels voorin en aiaai lekker warm in de zomer skai bekleding in het zwart! en een 1.5D en traaaaaaaaaaaaaaag maaar wel altijd 1 op 20 rijden, toch wel jammer dat ie er niet meer is maar ja