PDA

View Full Version : motor eruit of niet??


VwGolfMK2VW
12-10-2008, 12:12
hallo,

zoals sommige misschien al weten ben ik bezig met een tune project van een golf 2

nou heb ik de gehele auto geschuurd met watervast korrel 400 en de binnekant ook..

maar nou ben ik dus bezig met de motorruimte.. maar heb dus al ontdekt dat het brandschot zeer moeilijk bereikbaar is.. :confused:

nu is mijn vraag.. is het verstandig om de motor er uit te halen.. zo kan de spuiter er ook beter bij en kan ik ook beter schuren??

zo ja. heeft iemand misschien tips over het demonteren van een motor..
het gaat over een 1600 8V motor..

alvast bedankt :thumbup:

Tjaap
12-10-2008, 12:15
als je hem helemaal LAAT spuiten, (dus veel geld eraan besteed) zeker de motor eruit ja

Fast Eef
12-10-2008, 12:22
als je m inderdaad laat spuiten, met alles eruit.

dat je de kale carrosserie over hebt.

Tjaap
12-10-2008, 12:27
zit net te kijken naar je andere topic.. als ik het goed zie is je motor er al uit toch????

chris
12-10-2008, 12:48
Zal de spuiter blij mee zijn als je hem met 400 Nat geschuurd heb....staat gelijk aan 200 droog schuren...is te grof.

Fast Eef
13-10-2008, 10:59
als je laat spuiten, motor er zeker uit

VwGolfMK2VW
13-10-2008, 20:13
als je laat spuiten, motor er zeker uit

ok bedankt, misschien tips hoe ik dat het beste kan doen, en waar de bouten zitten (en hoeveel)?

groeten justin

Tjaap
13-10-2008, 20:57
heb ze even samengevoegd. staat het allemaal bij elkaar, twee topics is niet nodig

Berserker
14-10-2008, 08:23
Zal de spuiter blij mee zijn als je hem met 400 Nat geschuurd heb....staat gelijk aan 200 droog schuren...is te grof.

Ik zou dit bovenstaande eens lezen, heb je wel met een spuiter overlegd voordat je hieraan begon? Ik had ook mijn auto deels matgeschuurd was hij ook niet superblij mee.. Je denkt ohw zo bespaar ik mezelf kosten en hem werk, maar uiteindelijk bezorg je hem meer werk...
En meen je nou dat een spuiter langs een afgeplakt motorblok af je motorruimte gaat spuiten???

Ik zou me eerst eens goed informeren.. ;)

Pewi Vwteam
14-10-2008, 17:08
korrel 400?????????? euhhhhhhhhhhh hij kan dus gewoon de hele auto opnieuw schuren. en ja iedereen kan schuren. maar goed en mooi strak das wel een kunst je schuurd er zo een kuiltje in en dit zie je allemaal weer!

rallye g60
15-10-2008, 15:48
Zeker de weten de motor eruit halen geen gzicht als je tog al goed bezig bent moet
je geen half werk leveren !

En met de spuiter overleggen hoe je moet schuren..want die heeft vaak genoeg ook nog tips en zo....

succes ermee !

VwGolfMK2VW
24-10-2008, 19:41
ajj. lees hier dus vaker dat ik met schuren dus ene beetje verkeerd bezig ben.. wat raden jullie mij aan dan voor korrel??

heb inmiddels de motor er nog steeds niet uit.. heeft iemand van jullie tips.. bijv. wat moet ik afkoppelen, en waar zitten de boutjes..

en na het plaatsen moet ik dan nog weer wat instllen?/

Wim.
16-11-2008, 17:01
Weet je zeker dat je hier aan wilt beginnen?

Want als je vraagt welke boutjes je los moet halen om een motor eruit te halen, dan neem ik aan dat je er nog maar weinig verstand van hebt..
En ff een motor eruit halen en er in zetten heb je ook het juiste gereedschap voor nodig.

Laten we maar beginnen met een motor takel. En speciale 12-kant torx imbus dop voor je aandrijf assen. en zo is er vast meer wat je nodig hebt..
En zoiezo technische kennis, en als je hier vraagt wat voor boutjes je los moet halen, ontbreekt er daar ook al wat aan lijkt me..

johan8vplus
24-11-2008, 19:32
en een vraagbaak aanschaffen.staat veel info in
johan

tim_j
31-12-2008, 09:49
Ik zou iemand erbij zoeken die vaker een blok eruit heeft gelepeld.
bespaard jou een hoop ellende :thumbup: