PDA

View Full Version : EV met G60 Benzinepomp??

De Limburger
13-10-2008, 20:31
Ik heb een Gti 8v motorcode EV.
Nu hebben ze bij de bouw van de auto een G60 benzinepomp onder de auto gehangen, nu is mijn vraag heeft iemand dit al eens geprobeerd of weet iemand of dit wel goed kan werken?
Ik en Jeroen van Bolku Tuning denken beide dat dit best eens het grootte probleem kan zijn van het inhouden van mijn motor.
Aangezien ik dacht dat een G60 op Digifant werkt en dus de benzine druk doet regelen via de ECU.
En een EV de benzine druk mechanisch regelt, dus denk ik dat een G60 Pomp dus niet genoeg continu druk levert, om een EV goed te kunnen laten werken/presteren.
Wie o wie kan mijn idee goed keuren of misschien wat informatie eraan toevoegen?

Als ik namelijk een beetje meer zekerheid kan krijgen, dan is het tenminste geen weg gegooid geld als ik nu een andere pomp ga kopen, van een EV of een 16v KR aangezien dit beide op K-Jtronic draait.

BvD Gr Ronnie :thumbup:

MelG60
13-10-2008, 21:22
Digifant regelt de druk niet met de ecu, is gewoon 3 bar drukregelaar op de rail met vacuum aansluiting. Het kan wel jouw probleem zijn want Kjet werkt met een hogere druk dus inhouden kan ermee te maken hebben. Even naar de sloop en van een kjet auto een pomp pakken en je weet het.

Polonaise
13-10-2008, 21:24
Een G60 regelt zijn benzinedruk ook mechanisch, dat doet de benzinedruk regelaar middels vacuum/druk......

Heb je de benzinedruk al gemeten? Het inhouden kan namelijk wel aan meer dingen liggen dan alleen je benzinedruk, ik zou je injectoren eens laten afpersen/reinigen. Of je luchtweger laten controleren. Heb bij verschillende KR's hetzelfde probleem gehad, of de luchtweger niet 100% of de injectoren vervuilt/defect.

Dit kun je doen bij www.edsl-limburg.nl, zitten in Sittard. Ben er zelf laatst ook geweest.

Polonaise
13-10-2008, 21:29
Digifant regelt de druk niet met de ecu, is gewoon 3 bar drukregelaar op de rail met vacuum aansluiting. Het kan wel jouw probleem zijn want Kjet werkt met een hogere druk dus inhouden kan ermee te maken hebben. Even naar de sloop en van een kjet auto een pomp pakken en je weet het.

Je was me voor :D

Nog even gekeken, K-jetronic werkt met 6,5 bar druk, dus het kan idd ook aan de pomp liggen, anders je benzinedruk even meten, dan weet je het meteen ;)

De Limburger
13-10-2008, 22:40
Ja ik ga aankomende maand de auto even weg brengen aangezien ik geen drukmeter heb thuis, dus ik laat ze even meten en als de druk te min is gaat er een andere pomp onder komen, aangezien ik eigenlijk er van uit ga dat mijn injectors goed zijn, ik heb ze bij de revisie laten reinigen en ook nieuwe rubbers en messing afdichtingen gezet.
Maar eens afwachten wat de drukmeting gaat vertellen, als ik wat meer weet zal ik het hier wel even bij plaatsen.
Gr Ronnie
info altijd welkom.

Pewi Vwteam
14-10-2008, 16:25
hoi sloop je brandstof pomp er maar onder uit! dit kan niet omdat een g60 pomp geen druk accumulator heeft. het zal nooit en te nimmer goed lopen! gewoon golf 1 gti pomp pakken, dan is je probleem wel opgelost!

bolku
14-10-2008, 22:52
Ik ben er idd ook vrij zeker van dat het probleem in de pomp zit, de Digifant pomp zal misschien wel even kunnen pieken op 6 bar, maar een constante druk van 5,6 a 6,2 bar zal deze waarschijnlijk niet geven.
Daarnaast mis je idd de drukaccumulator die de druk constant moet houden voor het k jetronic injectiesysteem.
Ik heb al vaker dergelijke problemen uitgezocht en zonder drukaccumulator, maar met de juiste pomp lopen ze ook niet goed....drukmeter loopt dan zelfs ook tot 8 bar.
Ik zou de complete pomp incl. drukaccumulator van bv een Golf 2 EV of KR monteren.

De Limburger
15-10-2008, 18:11
Jeroen heb jij zo`n pomp nog liggen of ook niet meer?
Kan je me anders eens pmen wat die moet kosten?
Gr Ronnie

bolku
16-10-2008, 17:28
Nee, heb ik momenteel ook niet meer liggen helaas....

Jetta MaNiA
16-10-2008, 18:47
Ik heb er wel 1 liggen, leverde 4,8 bar constant. Bij mijn weten is dat normaal.

Pomp maakte wel geluid, beetje zingen, maar had er geen goed gevoel bij, dus vervangen voor een niet zingende.

De Limburger
16-10-2008, 22:00
mmhh zal er eens over na denken, ik laat zowiezo eerst even alles na meten en dan pas een nieuwe kopen dan laat ik je nog wel wat weten, Jetta Mania

Gr Ronnie

Pewi Vwteam
17-10-2008, 19:40
inderdaad meten is weten! maar geloof me maar dat het aan je pomp ligt!

Pewi Vwteam
22-11-2008, 20:37
en de auto al goed aan het lopen??? ik heb nog wel een hoofdpomp liggen met opvoerpomp van een corrado 2liter 16v 9a dus deze pomp is ook gewoon goed voor jou motor! mail maar bij intresse als goed is dit ook plug and play in je golfje 2 alleen de opvoerpomp weet ik niet zeker lig aan de grote van het gat in je tank waar die in moet komen dit is de grote versie.