PDA

View Full Version : Gezocht onderblok (kaal)


sciroccoGTII
14-10-2008, 15:28
Om even bij het begin te beginnen, ik zoek voor mijn blok een nieuw onderblok.. Ik maak op dit moment gebruik van een EG onderblok in combinatie met audi 100 zuigers (81,5mm) dus staat van de cilinderwanden maakt niks uit moet toch opnieuw geboord worden (standaard boring is 79,5mm)
Mijn onderblok word minder dus vandaar deze oproep.

Blokken die voldoen aan mijn specificaties zijn:

1600 EG
1600 FR
1600 FP


Als er meer mogelijkheden zijn hoor ik het ook graag. Ik maak gebruik van een slag van 80mm en een boring van onder de 81,5 i.v.m boren.

Gr. Maurits

jetta1600gti
14-10-2008, 20:48
hallo maurits

ik heb je een pb gestuurd

groeten jeroen

sciroccoGTII
15-10-2008, 11:39
Je hebt PB terug

golf mkII 16v
15-10-2008, 20:01
Heb nog wel een 1600 blok [RF]
Miss ook nog wel een EG

sciroccoGTII
16-10-2008, 12:35
Hej,

RF? Geen FR? Wat is de boringxslag van dat blok dan? Daar zit ik vast aan i.v.m overzetten fijn afgeslepen krukas en gebalanceerde delen..

EG onderblok heb ik zeer zeker altiijd intresse in! Ik hoor graag even van je.

Gr. Maurits

J-9A-N
16-10-2008, 14:15
Hallo Maurits.
Ik neem aan dat je een boring van 79.5 en een slag van 80 bedoelt,aangezien dit de standaard is voor een EG motor.
Als dit zo is kun je de volgende motoren gebruiken:
FP FT EE EF EJ FN EG YH YK WY WZ YG FS WP WV YS YP FV FR

Succes :thumbup:

Gr Jan.

sciroccoGTII
16-10-2008, 14:43
Ja sorry mijn fout te snel getypt :redface:

Wat jij omschrijft is juist heb het al even veranderd.
Bedankt voor het uitzoeken Jan! Meer als de types die ik omschreven had wist ik niet dat die ook die slag hadden en een boring die in de buurt komt i.v.m opboren.

Dus iemand die een blok heeft wat Jan heeft omschreven heb ik belang bij!

Gr. Maurits

golf mkII 16v
16-10-2008, 20:27
EG zit een gat in dus niet te gebruiken
RF is met een boring van 81 en een slag van77.4 dus ook niet te gebruiken
Heb nog wel een 1500 diesel [JP] boring van76.5

sciroccoGTII
17-10-2008, 08:09
hmmz..slag ook bekend van dat blok? Ga toch liever voor een benzine blok want ik denk dat er toch verschil in de krukas zit en ontsteking moet ook geplaats worden..Bedankt voor het nakijken iedergeval.

Gr. Maurits

golf mkII 16v
17-10-2008, 16:26
Zit ook en tussenas in en de krukas kun je zelf bepalen
Heb de krukas gebruikt voor mijn eigen KR

sciroccoGTII
18-10-2008, 16:01
Hoi,

heb er even goed over nagedacht maar heb toch liever een basis benzine blok..Blok wordt gebruikt in de autocross en je zit elke keer weer met een technische keuring waarbij ook op het blok gelet wordt of dit wel orgineel is..
Is nu bij mij ook niet het geval maar je ziet het niet aan de buitenkant.
Mocht ik al niks meer vinden weet ik je altijd te vinden iedergeval bedankt voor je aanbod!

Gr. Maurits

golf mkII 16v
19-10-2008, 07:59
Welke kop heb je voor het blok
Als je die van de EG gebruikt let dan wel dat je ook een onderblok van een golf 1 moet hebben
Die van de golf 2 hebben een oliekanaal extra

sciroccoGTII
19-10-2008, 10:43
Nee ik gebruik een FR kop maar heeft idd hetzelfde probleem. Net zoals een 1600 kop niet op de 1800 past. Je zit idd met het grote olieterugloop kanaal aan de voorkant. Bedankt voor het hier aan denken :thumbup:

Daarom liefst een EG of FR (altijd goed)

Gr. Maurits

golf mkII 16v
23-10-2008, 16:32
Remcotje
Die heb een EG voor 100 euro

Fahrvergnugen
26-10-2008, 16:27
Hoi,

Ik heb hier een complete WV staan, voor een kratje Jupiler mag je hem komen halen.

deze heb ik ooit in mijn T2a bus gehad, omdat ik later een G60 in de bus gehangen heb bleef deze over.

Paul.

sciroccoGTII
26-10-2008, 16:39
Sorry jongens ben net voorzien..
Bedankt voor de hulp!!

Gr. Maurits