sciroccoGTII
15-10-2008, 11:58
Hallo,
Ik heb voor mijn crossauto dit afgelopen jaar een nieuwe motor gebouwd maar heb koppakkingproblemen. Elke 2 wedstrijden de koppakking vervangen is niet leuk meer ;) . Dan eerst de setup van de motor maar even :
EG onderblok
FR bewerkte kop met schrick nokkenas en verstelbaar tandwiel
Weber carburateur van een Lancia i.c.m audi inlaatspruitstuk
Krukas geslepen,verlicht en alles gebalanceerd
Audi 100 zuigers (volledig vlak! in tegenstelling tot GTI zuigers)
Afgedraaid vliegwiel met sachs cinterbrons koppeling
5B bak van een caddy 1 (hele korte bak)
Nu monteer ik elke keer weer een orginele koppakking (met alu ringen dus) maar deze houd het dus niet lang uit :redface: . Wat ik nu zoek is een stalen koppakking voor de 1600. Dit blijkt nogal lastig voor een 1800 zijn ze zat te vinden maar voor 1600 kan ik ze nog nergens krijgen. Nu bestaat er voor de 1800 een koppakking die vw motorsport gebruikte van Goetze geloof ik die dus stalen ringen had en ook nog dunner is als een orginele dus je compressieverhouding wordt ook hoger, dit zoek ik eigenlijk ook voor mijn 1600.. Hij wil nog niet pingelen dus er is meer uit te halen, heb nu bijna 14,5/15bar compressie. Heel verhaal maar zo is het hopelijk een beetje duidelijk wat ik zoek.
Alvast bedankt!
Gr. Maurits
Ik heb voor mijn crossauto dit afgelopen jaar een nieuwe motor gebouwd maar heb koppakkingproblemen. Elke 2 wedstrijden de koppakking vervangen is niet leuk meer ;) . Dan eerst de setup van de motor maar even :
EG onderblok
FR bewerkte kop met schrick nokkenas en verstelbaar tandwiel
Weber carburateur van een Lancia i.c.m audi inlaatspruitstuk
Krukas geslepen,verlicht en alles gebalanceerd
Audi 100 zuigers (volledig vlak! in tegenstelling tot GTI zuigers)
Afgedraaid vliegwiel met sachs cinterbrons koppeling
5B bak van een caddy 1 (hele korte bak)
Nu monteer ik elke keer weer een orginele koppakking (met alu ringen dus) maar deze houd het dus niet lang uit :redface: . Wat ik nu zoek is een stalen koppakking voor de 1600. Dit blijkt nogal lastig voor een 1800 zijn ze zat te vinden maar voor 1600 kan ik ze nog nergens krijgen. Nu bestaat er voor de 1800 een koppakking die vw motorsport gebruikte van Goetze geloof ik die dus stalen ringen had en ook nog dunner is als een orginele dus je compressieverhouding wordt ook hoger, dit zoek ik eigenlijk ook voor mijn 1600.. Hij wil nog niet pingelen dus er is meer uit te halen, heb nu bijna 14,5/15bar compressie. Heel verhaal maar zo is het hopelijk een beetje duidelijk wat ik zoek.
Alvast bedankt!
Gr. Maurits