View Full Version : scirocco schuif-kanteldak in golf2
Tjillert
15-10-2008, 22:36
Ik had een tijdje terug een schuif-kanteldak van een scirocco gekocht.
Afgelopen weekend hadden we al even gekeken naar hoe het systeem werkte.
En vanavond heb ik het zelf erin gezet.
Het plaatsen zelf ging vrij vlot, maar nu wil ik toch even een vraagje stellen.
De 2 achterste schroefjes die de rails aan de dakplaat van de auto vastzetten daar is geen gat voor voorzien bij een golf2 (ik zie wel een verhoging in de dakplaat van de auto zelf).
Ik kan me herinneren ooit een paar jaar terug iets te hebben gelezen dat je daar zelf even 2 gaatjes voor moet boren.
Hebben de mensen die dit schuif-kanteldak ook hebben geplaatst, daar zelf 2 gaten geboord ?
Ik vraag het eigenlijk omdat het kantelen goed gaat, maar voor het weg laten schuiven van het dakje moet deze vanachter naar beneden zakken, en dat gaat erg stroef (ik zie ook de rails zelf iets omhoogkomen waar de 2 schroeven nu niet zitten).
Niels.
Heb je misschien ook detailfoto's gemaakt bij het plaatsen ?? Zoja, zou je die dan hier kunnen posten ??
bvd
LRR
GerardMkIIVR6
16-10-2008, 07:41
Heb je de dakplaat er niet van een scirocco bij?
Want dat is eigenlijk wel een must.
Jurgen Santana
16-10-2008, 09:38
Heb je de dakplaat er niet van een scirocco bij?
Want dat is eigenlijk wel een must.
Schuifdakplaten zijn hetzelfde, je moet alleen de bevestigings plaatjes eraan lassen. Het is net wat je liever doet. Spuiten of lassen. Maar dat word hier volgens mij niet bedoelt.
Het gaat om de bevestiging van de rails in de auto.
Tjillert
16-10-2008, 12:01
Ja ik heb de dakplaat van de scirocco er wel bij.
En ik snap nu de verwarring, het was duidelijker geweest als ik had gezegd dat ik de dakplaat van de auto zelf bedoelde.
Sorry LRR, ik heb geen foto's gemaakt, als ik dat duitse artikel terugvind zal ik het wel mailen naar je.
Voor mij wees het zichzelf uit qua plaatsen.
(en ik had geluk dat mijn broer in zijn golf1 een tijd terug ook zo een dak had geplaatst, die had al geholpen met het in elkaar zetten van het frame afgelopen weekend).
Niels.
(hier nog een foto van de auto zelf trouwens :) )
http://www.xs4all.nl/~vwyk/golf/GolfG60Tjill1.jpg
Tjillert
16-10-2008, 17:22
LRR, ik vind net online deze beschrijving, ziet er erg duidelijk uit.
http://www.montecarlomagic.de/Tipps&Tricks/[Golf%202]%20Anleitung_SSHD.pdf
gaat dat eigenlijk ook bij auto's waar origineel geen dakraam inzit ?
(zitten de bevestigingen er evengoed al?)
zou mijn lelijke aftermarket raam wel een keer willen vervangen ...
Ik heb ook nog steeds een compleet dakje liggen van een scirocco 2 maar zal denk ik pas van de winter worden dat die erin gaat.
Hoe zit het met het afstellen want daar heb ik in het verleden wel eens verhalen over gehoord dat dit echt een drama is met als (mogelijk) gevolg lekkage.
Jurgen Santana
16-10-2008, 19:03
Ik heb ook nog steeds een compleet dakje liggen van een scirocco 2 maar zal denk ik pas van de winter worden dat die erin gaat.
Hoe zit het met het afstellen want daar heb ik in het verleden wel eens verhalen over gehoord dat dit echt een drama is met als (mogelijk) gevolg lekkage.
Deze handleiding al doorgelezen?
LRR, ik vind net online deze beschrijving, ziet er erg duidelijk uit.
http://www.montecarlomagic.de/Tipps&Tricks/[Golf%202]%20Anleitung_SSHD.pdf
Tjillert
16-10-2008, 19:33
gaat dat eigenlijk ook bij auto's waar origineel geen dakraam inzit ?
(zitten de bevestigingen er evengoed al?)
zou mijn lelijke aftermarket raam wel een keer willen vervangen ...
Nee Losha, dat zal niet gaan.
Er zit nog een stalen cassette onder het dak bij een auto met origineel schuifdak, waar het schuifdakje inschuift.
Als je dat zou willen zou je een compleet nieuwe dakplaat erin moeten laten lassen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.