royv88
17-10-2008, 20:42
goeiedag
sinds kort het ik een GTI (EG) in mijn cabrio liggen. hiermee heb ik een probleem
hij start moeilijk, valt uit onder het rijden en loop ontregel matig en hoog stationair.
hij is lopend uit een ander golfje gehaald, ik heb de gehele kabelboom omgezet/gesoldeerd.
ik zou eerst hier benenden eens neerzetten wat ik heb gedaan allemaal:
- brandstof leidingen vervangen
- opvoerpomp in tank geplaatst
- druk accumulator en brandstofpomp omgezet
- opvoerpomp en brandstofpomp aangesloten op dezelfde stroom, ze gaan alleen draaien als de ontsteking werkt, dit is orgineel ook zo.
- beurtje aan de motor gedaan ook het brandstof filter vervangen.
- ook zit er een mechanische ontsteking op.
nu dan ff het probleem percies
als ik hem wil starten na een dagje stil staan gaat hij bijna niet aan 7 á 8x opnieuw de startmotor laten draaien en met het gas spelen. als hij dan loopt draai hij zeer onregelmatig en 1100 toeren. Worden de toeren hoger dan gaat hij wat lekkerder lopen. Bij een 2de x starten start hij met vol gas alleen op 2 cilinders na 5 seconden gaat hij op 4 lopen. Dan ga ik rijden en komt hij laag in de toeren valt hij uit. Soms onder het gas geven ook. na mijn mening ( geen ervaring met originele GTI) houd hij ook in.
nu ben ik ff aan het rond neuzen op internet en heb al wat ideeën op gedaan.
ik wil een elektronische ontsteken plaatsen zonder ontsteking vervroeging op vacuüm van een golf 2. dit lijkt mij sowieso beter dan die mechanische. Wat moet ik met de vacuüm leidingen doen die er opzitten nu ? afdoppen?
wat heb ik precies nodig, de kabelboom, de ontsteking computer en de onsteking? de computer heb ik nog liggen van een (EX) motor, is deze te gebruiken?
dit is mijn eerste vraag dit ga ik eerst uitvoeren waarschijnlik komen er dan meer vragen.
hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik voldoende info heb gegeven
mvg roy
sinds kort het ik een GTI (EG) in mijn cabrio liggen. hiermee heb ik een probleem
hij start moeilijk, valt uit onder het rijden en loop ontregel matig en hoog stationair.
hij is lopend uit een ander golfje gehaald, ik heb de gehele kabelboom omgezet/gesoldeerd.
ik zou eerst hier benenden eens neerzetten wat ik heb gedaan allemaal:
- brandstof leidingen vervangen
- opvoerpomp in tank geplaatst
- druk accumulator en brandstofpomp omgezet
- opvoerpomp en brandstofpomp aangesloten op dezelfde stroom, ze gaan alleen draaien als de ontsteking werkt, dit is orgineel ook zo.
- beurtje aan de motor gedaan ook het brandstof filter vervangen.
- ook zit er een mechanische ontsteking op.
nu dan ff het probleem percies
als ik hem wil starten na een dagje stil staan gaat hij bijna niet aan 7 á 8x opnieuw de startmotor laten draaien en met het gas spelen. als hij dan loopt draai hij zeer onregelmatig en 1100 toeren. Worden de toeren hoger dan gaat hij wat lekkerder lopen. Bij een 2de x starten start hij met vol gas alleen op 2 cilinders na 5 seconden gaat hij op 4 lopen. Dan ga ik rijden en komt hij laag in de toeren valt hij uit. Soms onder het gas geven ook. na mijn mening ( geen ervaring met originele GTI) houd hij ook in.
nu ben ik ff aan het rond neuzen op internet en heb al wat ideeën op gedaan.
ik wil een elektronische ontsteken plaatsen zonder ontsteking vervroeging op vacuüm van een golf 2. dit lijkt mij sowieso beter dan die mechanische. Wat moet ik met de vacuüm leidingen doen die er opzitten nu ? afdoppen?
wat heb ik precies nodig, de kabelboom, de ontsteking computer en de onsteking? de computer heb ik nog liggen van een (EX) motor, is deze te gebruiken?
dit is mijn eerste vraag dit ga ik eerst uitvoeren waarschijnlik komen er dan meer vragen.
hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik voldoende info heb gegeven
mvg roy