View Full Version : Nieuwe ringen schoefset. Waar?
MrMiljon
19-10-2008, 19:56
Vandaag maar eens begonnen met het uit elkaar (proberen) te trekken van mijn schroefsetje aangezien deze niet meer te verstellen is en er niet echt fris meer uitziet. Mijn vraag is nu waar kan ik nieuwe stelringen bestellen, ik kan natuurlijk gewoon weitec ff bellen maar zijn er ook andere ringen die er op kunnen?
Standaard zit er per poot 1 ring onder welke je borgd met zo'n klein imbusje die na 10 minuten al vastgerot zit. Ik heb dus liever een systeem met 2 ringen, of als er nog meer typen zijn hoor ik het graag.
ik heb namelijk een schroefset gekocht om te kunnen verstellen en niet om bij elke keer als ik wil gaan stellen de poot moet "reviseren". En ik ga niet elke dag de poten schoonmaken en insmeren. Voor dat geld had er dan wel een pool bij gemogen die dat doet.
Het gaat trouwens om een setje van weitec: Weitec Hicon GT
mischatdi
19-10-2008, 21:54
ik ben met je eens dat dat imbus systeem waardeloos is maar als je zelf niet de moeite neemt om er uberhaubt iets aan te doen .... spuit het nou gewoon in met vaseline dankun je het na een winter nog wel verstellen.... maar die moeren dan moet je bij weitec gewoon 4 bestellen voor je voorkant 2 per kant...maar geloof me je word er niet blij van,dus dan wil je het wel inspuiten
MrMiljon
20-10-2008, 14:20
ik ben met je eens dat dat imbus systeem waardeloos is maar als je zelf niet de moeite neemt om er uberhaubt iets aan te doen .... spuit het nou gewoon in met vaseline dankun je het na een winter nog wel verstellen.... maar die moeren dan moet je bij weitec gewoon 4 bestellen voor je voorkant 2 per kant...maar geloof me je word er niet blij van,dus dan wil je het wel inspuiten
Prima, dan bestel ik gewoon nieuwe ringen bij weitec. De ringen zelf zitten niet vastgerot, dat zit allemaal wel goed en het schroefdraad op de poot is ook nog prima alleen het zit hem in de imbusjes. Die rotten nou net vast, zal wel komen omdat de ring van alu is en de imbusjes van staal zijn. Heb al geprobeerd om er een torx in te meppen maar die knapte ook af.
Ik snap dat je ze moet onderhouden en dat doe ik ook wel. Maar bij schoonspuiten en inspuiten na een 1 a 2 maanden houd het bij mij al snel op. Dagelijks gaat me veels te ver. Schroefset is wel ongeveer 2 1/2 jaar bijna dagelijks gebruikt.
Maar even to the point. De ringen zijn dus gewoon te bestellen, dus de slijptol kan in de oude.
Edit: Ik zou de veren ook graag weer wat netter hebben, spuiten oid dus. Maar kunnen deze gewoon gespoten worden met een 2k lak of is poedercoaten beter?
Erwin G60
20-10-2008, 16:41
Ik heb nieuwe ringen bij stroeve besteld maar dat is alweer 2jaar geleden zijn indd wel redelijk prijzig vond ik!
MrMiljon
20-10-2008, 17:07
Ik heb nieuwe ringen bij stroeve besteld maar dat is alweer 2jaar geleden zijn indd wel redelijk prijzig vond ik!
Wast heb je dan voor die ringen betaald als ik vragen mag? Was dit het type met 1 of 2 ringen?
Nieuwe schroefset is veel duurder, mag ik hopen.
Erwin G60
21-10-2008, 20:04
Je moet ongeveer denken aan tussen de 20 a 25 euro per ring. Ik had alleen de grote ringen nodig en niet de kleinere die onderaan zitten. Maar als je een goeie schroefset hebt is die het wel waard ;)
Veren kun je beter wel poedercoaten, dat heet de poepercoat is elastischer als 2k lak. En aangezien een veer veel beweegt blijft een poedercoating beter zitten.
MrMiljon
22-10-2008, 17:44
Je moet ongeveer denken aan tussen de 20 a 25 euro per ring. Ik had alleen de grote ringen nodig en niet de kleinere die onderaan zitten. Maar als je een goeie schroefset hebt is die het wel waard ;)
Oke dat is idd wel prijzig maarja een nieuwe zelfde set is +/- 600,-. Heb wel een ander type ring dan jij hebt. ik heb het type met 1 ring per poot welke geborgd worden met een imbus
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.