Log in

View Full Version : Golf 1 1977 projectje


Pages : 1 [2]

Audilimburg
07-11-2010, 18:11
Thanks.
Het valt mee met het laswerk dat nog gedaan moet worden. Ik moet de a-stijl nog aflassen. Daar ben ik vandaag mee begonnen en grotendeels klaar. Verder moet er een nieuw stuk dorpel in omdat er een lelijke deuk in zit.

Dan moeten achter nog een paar stukjes in de wielkasranden en achter op de beide hoeken stukjes ingezet worden. Dan is het laswerk klaar.
Dat staat dus voor de volgende keer op het programma.

Vandaag even de beide voorste schroefpoten gemonteerd, de a-stijl grotendeels afgelast en glad geslepen en de spanten uit het voorraam verwijderd die erin zaten ter versteviging.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDOQRUWF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QL6YOZMT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTNOYFUL-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTDANAQN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQYVTEYX-D.jpg

dekilo
08-11-2010, 07:30
Nice.
Gaat de goede kant op!

Audilimburg
13-11-2010, 22:24
Vandaag weer wat kleine dingen gedaan qua laswerk en afwerking van lasnaden. Tevens begonnen aan de rechterdorpel. Deze heeft ooit schade gehad en was volgeplamuurd. Dit is ooit door Stijn, de vorige eigenaar weggestoken, waardoor roest tevoorschijn kwam.

Daarom besloten om dit stuk dorpel er tussen uit te halen en een nieuw stuk ertussen te zetten. Dat had vandaag af moeten zijn, maar het imitatieplaatwerk dat ik nog had liggen is echt ruk. Dus nu op zoek naar een donorstuk.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFGSU36E-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YFTYVFQ-D.jpg

Audilimburg
14-11-2010, 23:18
Gezien ik met de dorpel niet verder kan, maar even wat andere dingen gedaan.

Spatbordjes voor gemonteerd om de verlaging te bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YU4ZZGA4-D.jpg

Achter ook de schokbrekers gemonteerd.
Before:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MLP4TDXD-D.jpg

After (kan nog lager):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVJYDX8Z-D.jpg

Ook van de week nieuw isolatiemateriaal besteld en gekregen om het schutbord van de binnenkant mee te bekleden. Het oude schuim was volledig uit elkaar gevallen en de bitumen was hard geworden en gebrokkeld.
Er komen nieuwe anti-dreun bitumen matten en daaroverheen 'acusticab' schuim ter vervanging van het oude schuim.

Voor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XQUCLMK-D.jpg

Na, met alle zooi nog op de vloer:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6VSKRIPQ-D.jpg

Morgen het schutbord in de epoxy spuiten en alvast bekleden met de antidreunmatten.

ErikvanBilsen
14-11-2010, 23:22
Goed bezig,

Als het goed is ga ik binnen korte termijn een donor halen,
Dan heb ik dat stuk dorpel niet nodig en kun je het erwel uitslijpen.

Audilimburg
14-11-2010, 23:44
Thanks Erik, dat zou ik bijzonder waarderen!
Laat maar even iets weten als je de donor hebt staan, kom ik eens even langs met de slijper. Kan ik ook even naar jouw project kijken.

ErikvanBilsen
14-11-2010, 23:48
Ik hoop hem einde van de week begin volgende week hier te hebben,
Laat wel weten wanneer hij hier is.
De slijper hoef je niet mee te nemen, die heb ik hier ook nog wel liggen.

Audilimburg
15-11-2010, 20:01
Vandaag het schutbord aan de binnenkant in de epoxy gespoten en daarna de anti-dreunmatten geplakt. Het is een leuke puzzel geworden, maar het ziet er nu netjes uit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AV4JO84O-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6CIPGBKK-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGKDPLTM-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X83STRGS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4D8QCLXC-D.jpg

The Clauw
17-11-2010, 00:47
Tof project !

goed en grondig bezig zeg.

Kun je mij iets meer vertellen over die antidreunmatten ?

Hoeveel vierkante meter heb je bv nodig om de hele bodem te bedekken van binnen?

En er zijn verschillende diktes te verkrijgen heb ik op de site gezien. Welke gebruik jij ?

En wat kosten de matten je nou zo in totaal ?

Plakken ze goed ? En heb je ook moeten ontvetten ?

Ook ben ik heel benieuwd naar de volgende laag omdat je het ook hebt over een viltlaag. Kosten, hoeveelheid, verwerkbaarheid etc :)

Alvast dank voor je info en succes met de golf !

Audilimburg
17-11-2010, 18:26
Tuurlijk kan ik je daar wat meer over vertellen.
Ten eerste heb ik alles gekocht bij Akoestiekwinkel.nl, dus hier kun je zelf even de prijzen nakijken, hoef ik dat niet te gaan doen. Is in ieder geval niet heel duur. We hebben het over 7 tientjes in totaal denk ik voor de bitumen en de schuimlaag inclusief verzenden.

Ik heb 2 dozen vibraflex gebruikt, er bestaat ook Vibraflex extreme maar die zijn meer voor als je met dikke audio aan de slag gaat. In iedere doos zitten acht van die zelfklevende matjes bitumen en daar heb ik er nu nog een aantal van over die ik ga gebruiken om de deuren en de zijkant achter mee te ontdreunen.
Het is heel makkelijk te gebruiken. Uiteraard eerst een beetje schoonmaken, dan op maat snijden en ertegen plakken en vervolgens met een heteluchtpistool verwarmen zodat het flexibel wordt en nog beter gaat kleven.
Dan druk je het gewoon overal goed aan zodat het de achterliggende vormen aanneemt en is de antidreunlaag klaar.
1 doosje met 8 matten weegt 5 kilo, dus als je voor lichtgewicht gaat moet je deze matten niet gebruiken of gewoon niet zo veel als mij gebruiken.

Tegen het schutbord bij het voeteneinde komt er nog een laagje isolatieschuim (Acusticab) overheen, net als origineel. Ik heb gekozen voor 25mm dikte met een waterdicht laagje ivm natte schoenen. De dikte komt ongeveer overeen met het originele schuim dat tegen het schutbord zat.
Op de vloer komen isolatiematten die ik in een set gekocht heb bij Newton Commercial in Groot Brittanië.

Over dat geheel komt dan uiteindelijk de vloerbedekking. Op deze manier zou de auto goed ontdreund en geïsoleerd moeten zijn om resonantie en overdreven hard motorgeluid te voorkomen.
Hopelijk heb je hier genoeg info aan.

The Clauw
17-11-2010, 19:37
Tuurlijk kan ik je daar wat meer over vertellen.
Ten eerste heb ik alles gekocht bij Akoestiekwinkel.nl, dus hier kun je zelf even de prijzen nakijken, hoef ik dat niet te gaan doen. Is in ieder geval niet heel duur. We hebben het over 7 tientjes in totaal denk ik voor de bitumen en de schuimlaag inclusief verzenden.

Ik heb 2 dozen vibraflex gebruikt, er bestaat ook Vibraflex extreme maar die zijn meer voor als je met dikke audio aan de slag gaat. In iedere doos zitten acht van die zelfklevende matjes bitumen en daar heb ik er nu nog een aantal van over die ik ga gebruiken om de deuren en de zijkant achter mee te ontdreunen.
Het is heel makkelijk te gebruiken. Uiteraard eerst een beetje schoonmaken, dan op maat snijden en ertegen plakken en vervolgens met een heteluchtpistool verwarmen zodat het flexibel wordt en nog beter gaat kleven.
Dan druk je het gewoon overal goed aan zodat het de achterliggende vormen aanneemt en is de antidreunlaag klaar.
1 doosje met 8 matten weegt 5 kilo, dus als je voor lichtgewicht gaat moet je deze matten niet gebruiken of gewoon niet zo veel als mij gebruiken.

Tegen het schutbord bij het voeteneinde komt er nog een laagje isolatieschuim (Acusticab) overheen, net als origineel. Ik heb gekozen voor 25mm dikte met een waterdicht laagje ivm natte schoenen. De dikte komt ongeveer overeen met het originele schuim dat tegen het schutbord zat.
Op de vloer komen isolatiematten die ik in een set gekocht heb bij Newton Commercial in Groot Brittanië.

Over dat geheel komt dan uiteindelijk de vloerbedekking. Op deze manier zou de auto goed ontdreund en geïsoleerd moeten zijn om resonantie en overdreven hard motorgeluid te voorkomen.
Hopelijk heb je hier genoeg info aan.


Top !
Dank voor je info.

En heb jij zo,n beetje de hele bodem zoals onder de achterbank, middentunnel etc ook beplakt?

Zo nee ? Hoeveel m2 meer zou je dan nodig hebben? Of hoeveel euro aan bitumen ?

Ik zat er ook aan de denken de binnenkant van de deuren, het dak, binnenschermen achterin, wielkastranden binnen etc etc te beplakken.

Ook heb ik een keer een blog gezien bij een t4 wat verschrikkelijk inspirerend was. Die kerel had zijn hele t4 fluisterstil gemaakt door bijvoorbeeld projectietapijt in de wielkasten te maken dus letterlijk buiten de auto omdat nieuwe audi's dit ook hebben. Kan helaas de blog niet meer vinden.

Weet alleen niet of die flinke extra investering in bitumen door de hele auto ook echt effect zal hebben in vergelijking met bv alleen de bodem en een paar plekken hier en daar.

Ik wil geen extreme audio maar wel extreme stilte in de auto. Ook wel extreme audio maar daarvoor inversteer ik geen cent aan de bitumen...

Het gaat me absoluut om het comfort. Ben nu een audi 80 tdi uit 82 aan het bouwen die ik fluisterstil wil hebben. Ook mijn urquattro en audi coupe gt wil ik hiermee vol plakken.

acokever
17-11-2010, 19:51
bitumen-verhaal

Inspirerend, ik lees geinterseerd mee. Dus lange verhalen, maar voor wie wil nuttige info!
Dank voor de kennis-uitwisseling;)

Audilimburg
17-11-2010, 22:42
De reden waarom ik het bitumen gebruik is sowieso omdat het origineel ook gebruikt werd, niet per sé om de auto fluisterstil te maken. Ik ben alleen wat scheutiger met het plakken om de auto stiller te krijgen. Net wat prettiger op de lange ritten.

Ik ben overigens geen expert, maar alleen door bitumen te plakken wordt de auto volgens mij niet heel veel stiller. Wel iets natuurlijk, maar het zorgt er voonamelijk voor dat het plaatwerk niet gaat resoneren en mee-trillen. Om de auto stiller te maken zou ik teruggrijpen op de acusticab foamplaten. Die houden wel geluid buiten. Ik ben dan ook van plan om dat in de binnenkant op meerdere plekken te gaan gebruiken, zoals de binnenkant van de spatborden/zijwanden en misschien wel de deuren en de kofferlep.

Met 2 dozen had ik genoeg om de voetenruimte achter, de voetenruimte voor, het schutbord, 2 deuren en de binnenspatborden volledig te bekleden. Die laatste 2 zaken moet ik nog, maar de overige delen zijn nu beplakt zoals ook te zien is op diverse fotos in dit topic. Als je ook het plafond wil gaan beplakken heb je een doos a 2 tientjes extra nodig.
De middentunnel was al beplakt met bitumen dat zag er nog goed uit dus dat laat ik zitten. Onder de achterbank heb ik niet geplakt, lijkt mij niet nodig en was origineel ook niet beplakt.
Over de middenconsole komt bij mij trouwens nog een isolatiemat die bij de ondervloer-set van vilt hoort, zoals gezegd gekocht bij Newton.

The Clauw
17-11-2010, 22:46
Heb je misschien ook foto's van de verpakkingen en van het vilt etc hoe het er allemaal uit ziet?

Dat vilt ? Hebben ze dat ook bij de akoestiekwinkel of is dat weer een heel verhaal appart ?

En zit dat in je bekleding verwerkt of moet ik dat anders zien?

Ik wil bij mijn coupe voornamelijk bitumen in de koffer en onder de achterbank hierom: http://www.youtube.com/watch?v=Fv84fnALq9A

Mijn audi :D Niet te luid in de auto maar iets stiller is af en toe ook wel comfortabel denk ik zelf.

The Clauw
17-11-2010, 22:51
bitumen-verhaal

Inspirerend, ik lees geinterseerd mee. Dus lange verhalen, maar voor wie wil nuttige info!
Dank voor de kennis-uitwisseling;)

Dit is zeker interessant spul vind ik zelf :D

volgens mij krijg je er zo,n verschrikkelijk comfort van ! Alleen het idee al... je gooit je deurtje uit 85 dicht en klinkt als een dikke kluisdeur kadoek.... en dat alleen maar met een beetje bitumen !

Naja... beetje... kost ook een beetje want ik heb nog steeds het idee dat er voor 200 euro in mijn audi gaat als ik alles ga beplakken wat los en vast zit ( spreekwoordelijk dan he :tongue: )

Audilimburg
17-11-2010, 22:59
Dik geluid onder die Audi. Ik heb zelf ook een 5-pitter gehad. In die auto had ik nooit de radio aanvanwege het heerlijke geroffel. Heb je er een uitlaat van EPS onder laten maken?

Ik zal van de week even wat foto's plaatsen van de gebruikte isolatie spullen en het vilt. De Vibraflex bitumen kost 21,95€ per m2, dus dat valt reuze mee. Je kunt ook de Vibraflex Extreme pakken die is 1,5 mm dikker maar daarom zit er dan maar 0,625 m2 in een doos van 21,95€.
Dat vilt komt dus niet bij de akoestiekwinkel vandaan, maar hier Newton (http://www.newtoncomm.co.uk/cars/vw/product.jsp?ref=2535&model=25&series=134&type=3)

The Clauw
18-11-2010, 12:01
Dik geluid onder die Audi. Ik heb zelf ook een 5-pitter gehad. In die auto had ik nooit de radio aanvanwege het heerlijke geroffel. Heb je er een uitlaat van EPS onder laten maken?

Ik zal van de week even wat foto's plaatsen van de gebruikte isolatie spullen en het vilt. De Vibraflex bitumen kost 21,95€ per m2, dus dat valt reuze mee. Je kunt ook de Vibraflex Extreme pakken die is 1,5 mm dikker maar daarom zit er dan maar 0,625 m2 in een doos van 21,95€.
Dat vilt komt dus niet bij de akoestiekwinkel vandaan, maar hier Newton (http://www.newtoncomm.co.uk/cars/vw/product.jsp?ref=2535&model=25&series=134&type=3)

Oww foto's van je audi graag :thumbup: Of was het een passat of santana ?

Dat verhaal van de radio hoor ik vaker ja haha

Nee, mijn uitlaat komt niet bij eps vandaan :D

Ik rijd gewoon altijd zonder dempers.

In ieder geval zowiezo altijd bij een rauwe 5 cilinder. Die klinkt toch het mooist zonder enige demping. Ik heb dus een rechte pijp van voor naar achter en een dikke rvs pot om het geluid nog voller te laten klinken.

Ben trouwens in al die jaren nog nooit iemand tegen gekomen die daar mee heeft durven experimenteren. Het meest extreme wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze de middendemper vervangen hebben of idd een uitlaat van eps maar dat klinkt mij allemaal te zacht en te netjes... ik houd van brullen en grommen, en het liefste dat mensen er bang van worden als ik langs kom rijden :D

Ik kijk uit naar de verdere informatie van de bitumen...

Toen ik een tijd geleden trouwens ging rekenen hoeveel m2 bitumen er in mijn audi geplakt konden worden kwam ik uit op een bedrag van 250 of 300 euro waarbij ik dan de kofferbak en alles wel beplakt heb.

Vind jij dit realistisch, of heb ik een flinke rekenfout gemaakt ?
Ik vind het namelijk verdomde moeilijk om alle rondingen, hoeken, gaten etc etc op te meten zoals de kofferbak, deuren, schutbord. Enige wat redelijk goed op te meten is, is het dak....

MKII Vr6
18-11-2010, 12:21
Het wordt allemaal netjes aangepakt.
Ziet er goed uit.
Ik blijf dit zeker volgen.
Keep up the good work. :thumbup:

Audilimburg
18-11-2010, 23:05
@MKII Vr6: Thanks :thumbup:

@The clauw: Ik weet niet hoe je aan 250-300 euro komt aan bitumen, maar als je dit deelt door 21,95 dan kom je op ruim 10m2 uit. Daar kun je volgens mij de auto van binnen en buiten mee bekleden :D
Ik zou ook niet ieder hoekje en gaatje meten, maar gewoon grofweg meten en dan kijken waar je op uit komt. Denk dat je met 5m2, dus zeg maar dik 100 Euro al een heel eind komt.

Ow ja, ik had een zwarte Audi Coupe 2.3E 10v. Verder niets bijzonders, heb hem een maand of 3 geleden via een forumlid hier verkocht. had wat mankementen en ik gebruikte hem al een tijdje niet meer.

The Clauw
18-11-2010, 23:47
@MKII Vr6: Thanks :thumbup:

@The clauw: Ik weet niet hoe je aan 250-300 euro komt aan bitumen, maar als je dit deelt door 21,95 dan kom je op ruim 10m2 uit. Daar kun je volgens mij de auto van binnen en buiten mee bekleden :D
Ik zou ook niet ieder hoekje en gaatje meten, maar gewoon grofweg meten en dan kijken waar je op uit komt. Denk dat je met 5m2, dus zeg maar dik 100 Euro al een heel eind komt.

Ow ja, ik had een zwarte Audi Coupe 2.3E 10v. Verder niets bijzonders, heb hem een maand of 3 geleden via een forumlid hier verkocht. had wat mankementen en ik gebruikte hem al een tijdje niet meer.

Dat komt me goed uit :D
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...

golf1bart
19-11-2010, 00:15
Dat komt me goed uit
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft en wil me zeker nergens mee bemoeien maar het lijkt me beter om geen bitume op de binnekant van het dak te plakken! denk aan een hete zomerdag..... dan ligt de bitume op je hemel of is dit speciaal hiervoor gemaakt? :)

Heeft iemand hier trouwens ervaring met dynamat? :wow: :confused:

The Clauw
19-11-2010, 00:32
Dat komt me goed uit
De oude en nieuwe coupe hebben wat binnenoppervlak zo,n beetje dezelfde grootte.

Als ik de hele kofferbak, dak, deuren, stijlen, vloer, zijkanten naast de achterbank, etc vol plak zou ik dan met een 5m2 uit komen ?

Wil ook zo veel mogelijk extreme gebruiken denk ik dan zodat er nog meer geluid gereduceerd wordt...

Ben trouwens bang dat het newton tapijt niet gaat passen in mijn urquattro... in mijn 80 uit 82 zou het wel net passen denk ik maar daar heb ik een compleet nieuw donkerblauw interieur voor uit een nieuwere audi 90 uit 85 dus dat gaat heel vet staan in een witte auto...------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet of iemand er al aan gedacht heeft en wil me zeker nergens mee bemoeien maar het lijkt me beter om geen bitume op de binnekant van het dak te plakken! denk aan een hete zomerdag..... dan ligt de bitume op je hemel of is dit speciaal hiervoor gemaakt? :)

Heeft iemand hier trouwens ervaring met dynamat? :wow: :confused:

He waar bemoei jij je nou weer mee :mad:

Nee grapje :D

Volgens mij moet het wel blijven plakken en ik heb een harden kartonnen hemel dus dat blijft wel zitten hoop ik. Moet alleen wel zo dun en licht mogelijke matjes nemen.... Wel goed dat je er over begint... moet wel goede voorbereidingen treffen... ontvetten, misschien iets opruwen?


Dynamat ?

Ken het wel ja... Vuile oplichters zijn dat :mad:

Tis wel goed spul maar de prijzen zijn ZIEK.... ik denk dat als ik mijn audi zou gaan beplakken met dynamat op de manier waarop ik het van plan ben dat ik met 600 euro nog niet klaar ben...

GOLFMEISTER
01-12-2010, 20:22
Hej

Ben er net eens goed voor gaan zitten, zeer goed bezig man echt gaaf

ben benieuwd hoe i gaat worden

keep up the good work
:thumbup:

Pewi Vwteam
01-12-2010, 20:34
die bitume matten kun je echt niet overal in gaan plakken, naja niet kunne alles kan alleen gaat dit niet goed komen, wel eens een orginele mk1 de deurpanelen er af gehaald meestal liggen de standaard bitume matten onderin je scherm of deur, dus binnekant dak lijkt me inderdaad niet verstandig.

The Clauw
01-12-2010, 20:37
die bitume matten kun je echt niet overal in gaan plakken, naja niet kunne alles kan alleen gaat dit niet goed komen, wel eens een orginele mk1 de deurpanelen er af gehaald meestal liggen de standaard bitume matten onderin je scherm of deur, dus binnekant dak lijkt me inderdaad niet verstandig.

Effe snel van dat vervelende dynamat een plaatje gezocht op google.

http://image.automotive.com/f/techarticles/1008rc_dynamat_xtreme/33749439+pheader/1008rc_15_o+dynamat_xtreme+completed_roof.jpg


moet kunnen toch?

De Pul
01-12-2010, 20:39
gaat dit topic nog wel over een golf?
2 pagina's gezemel over bitumen matten......:screwy:

Audilimburg
01-12-2010, 23:21
Gaat inderdaad niet meer over de Golf want daar valt al 2 weken niks over te updaten ivm andere werkzaamheden in de garage. Misschien de discussie over bitumen even in een apart topic voortzetten?

The Clauw
01-12-2010, 23:25
Gaat inderdaad niet meer over de Golf want daar valt al 2 weken niks over te updaten ivm andere werkzaamheden in de garage. Misschien de discussie over bitumen even in een apart topic voortzetten?

hou op lefty,niet nog een topic.......



;)


LEFTY!!!

Gedraag je.. en spam niet het forum vol...

Lijkt me duidelijk tog?

(sms of belletje is niet nodig hoor :P)


Ik durf geen topics meer te openen :tongue: :tongue: :tongue:

Pewi Vwteam
02-12-2010, 09:40
als jij denkt dat het kan gewoon doen :D heb hier ook nog wel een rol dakbedekking staan mag je zo hebben hahahaha. oke genoeg gezemerd up voor het mk1 project maar weer!!!

markg60
04-12-2010, 21:13
Oww foto's van je audi graag :thumbup: Of was het een passat of santana ?

Dat verhaal van de radio hoor ik vaker ja haha

Nee, mijn uitlaat komt niet bij eps vandaan :D

Ik rijd gewoon altijd zonder dempers.

In ieder geval zowiezo altijd bij een rauwe 5 cilinder. Die klinkt toch het mooist zonder enige demping. Ik heb dus een rechte pijp van voor naar achter en een dikke rvs pot om het geluid nog voller te laten klinken.

Ben trouwens in al die jaren nog nooit iemand tegen gekomen die daar mee heeft durven experimenteren. Het meest extreme wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze de middendemper vervangen hebben of idd een uitlaat van eps maar dat klinkt mij allemaal te zacht en te netjes... ik houd van brullen en grommen, en het liefste dat mensen er bang van worden als ik langs kom rijden :D

Ik kijk uit naar de verdere informatie van de bitumen...

Toen ik een tijd geleden trouwens ging rekenen hoeveel m2 bitumen er in mijn audi geplakt konden worden kwam ik uit op een bedrag van 250 of 300 euro waarbij ik dan de kofferbak en alles wel beplakt heb.

Vind jij dit realistisch, of heb ik een flinke rekenfout gemaakt ?
Ik vind het namelijk verdomde moeilijk om alle rondingen, hoeken, gaten etc etc op te meten zoals de kofferbak, deuren, schutbord. Enige wat redelijk goed op te meten is, is het dak....dus je bent bijna 27 en je wil nog steeds belachelijk 19 jarig kabaal maken voor de andere mensen om je heen en dan bakken geld uit geven om het in de auto weer stil te maken omdat het te veel kabaal maakt :screwy:
met een goede sport uitlaat ben je er dan toch ook?

Audilimburg
05-01-2011, 15:03
Even hier weer eens wat leven in brengen. Gezien de kou is het niet echt fijn toeven in de garage, maar ik heb de afgelopen weken toch nog wat kunnen doen.
Ik heb een nieuw stuk dorpel ingelast, dit moet nog afgewerkt worden.
Verder heb ik de rechterraamstijl verder afgelast, afgewerkt en al een laagje plamuur opgezet.

En vandaag kreeg ik een berichtje van Stijn, de vorige eigenaar, dat hij het originele eerste tenaamstellingsbewijs nog had gevonden uit 1977 van een meneer met geboortejaar 1918.
Dus dat is altijd leuk om erbij te hebben.

The Clauw
05-01-2011, 15:09
Even hier weer eens wat leven in brengen. Gezien de kou is het niet echt fijn toeven in de garage, maar ik heb de afgelopen weken toch nog wat kunnen doen.
Ik heb een nieuw stuk dorpel ingelast, dit moet nog afgewerkt worden.
Verder heb ik de rechterraamstijl verder afgelast, afgewerkt en al een laagje plamuur opgezet.

En vandaag kreeg ik een berichtje van Stijn, de vorige eigenaar, dat hij het originele eerste tenaamstellingsbewijs nog had gevonden uit 1977 van een meneer met geboortejaar 1918.
Dus dat is altijd leuk om erbij te hebben.

Klote kou he ! paar weken terug midden in de sneeuw bij de coupe het wiellager en de ashoezen vervangen dus ik weet wat je doormaakt :cool:

Oud papier is altijd leuk om te hebben!

Niet vergeten foto's te maken he ;)

bprijs
07-01-2011, 09:48
En al weer wat foto updates ben benieuwd hoe het er mee staat :)

Audilimburg
07-01-2011, 09:55
Nog niet echt iets wat de moeite waard is om op de foto te zetten. Wellicht ga ik morgen weer even verder met wat zaken afwerken, dan maak ik wel weer wat foto's.

bprijs
10-01-2011, 14:03
Oke we houden het in de gaten :)

Audilimburg
16-01-2011, 13:10
Kleine update:
Ik ben gister weer bezig geweest met de golf. nadat ik eerder de rechter a-stijl helemaal had afgelast en al een keer had geplamuurd en geschuurd, heb ik deze gisteren nogmaals van een dun laagje plamuur voorzien om hem echt helemaal strak te krijgen.
Verder is de rechterdorpel nu afgelast, dus kan ik beginnen aan het strakmaken hiervan.

En rechtsachter bij de tankopening zat een flauwe deuk welke ik al een hele tijd geleden had geplamuurd maar niet had afgewerkt. Daar ben ik gisteren ook aan begonnen en begint al ergens op te lijken. Ik heb deze plek na het schuren rood gespoten om te kijken of ik alles raak met schuren. Daarna komt er nog een dun laagje plamuur overheen om ook dit weer helemaal strak te krijgen.

Misschien dadelijk nog even verder.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CXZIGQCQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMWQQTWN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XAZ8VU4T-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WLB7WG3K-D.jpg

Audilimburg
23-01-2011, 18:15
Vandaag weer een paar uurtjes gewerkt aan de Golf.
Omdat ik even geen zin had om te lassen en slijpen ben ik begonnen de auto strak te maken.

Een paar deukjes zijn zo goed mogelijk uitgedeukt en vervolgens in de plamuur gezet. De schuurpads waren op dus ik kon niet verder met schuren, maar het begint al ergens op te lijken.

Lelijk deukje uitgedeukt en plamuur erop:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFPIPM4Y-D.jpg

Achterpaneel gedeeltelijk in de plamuur:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRPKW6SE-D.jpg

Plamuur weer grotendeels weggeschuurd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-63WJBTSZ-D.jpg

Deukje rechtsachter geschuurd en een nieuw laagje plamuur:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8783DZH-D.jpg

Rechter a-stijl is nu strak en staat in de spuitplamuur:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8G8LWOAE-D.jpg

ErikvanBilsen
23-01-2011, 19:11
Goed bezig, begint weer ergens op te lijken.
Zie dat het nog gelukt is met het stukje dorpel van mij.

Audilimburg
23-01-2011, 19:48
Yep! Waarvoor nog mijn dank. Pasvorm is al een stuk beter dan dat imitatiestuk, echter kwam ik er dankzij jouw stuk achter dat de dorpel toch een beetje scheef was en het dus niet alleen aan dat imitatiestuk lag.

Yellowbug
23-01-2011, 20:16
Yep! Waarvoor nog mijn dank. Pasvorm is al een stuk beter dan dat imitatiestuk, echter kwam ik er dankzij jouw stuk achter dat de dorpel toch een beetje scheef was en het dus niet alleen aan dat imitatiestuk lag.
De mallen van he origineel plaatwerk sleet vroeger ook hoor. Het kan zijn dat de dorpel binnen een jaar al verschilt van pasvorm, omdat de persmal uitslijt. Daarom vervangt men ook vaak de gehele dorpel (ik zou ook een deel ervan doen hoor ;) )

Audilimburg
23-01-2011, 20:39
Kan ik me goed voorstellen wat je zegt van die mal, maar bij mij zat er een stevige deuk in de dorpel. Ik had geprobeerd om het hele stuk met de deuk eruit te halen en te vervangen, maar ik denk dat dit stukje toch ook iets vervormd was door de tik. Maar het is goed gekomen.

Snert
04-02-2011, 10:35
Damn... Ik krijg de kriebels van dit topic.. Goed bezig

Als ik zo dit topic door kijk wil ik echt dol graag beginnen met mijn project.
Ik hoop daar ook al deze maand mee te kunnen beginnen..
Golf staat voor de deur.. garage is alleen nog niet leeg :(

Ik ga dit topic zeker mee nemen als voorbeeld voor mijn project(ik maak zelf ook een project topic aan)

nogmaals Goed bezig :thumbup:

Audilimburg
04-02-2011, 11:03
Thanks voor je positieve commentaar.
Ik weet alleen niet of mijn project nu echt een geschikt voorbeeld is alhoewel er wellicht wel wat handige tips instaan over zaken die ik zelf heb moeten ontdekken.

Maar als dit topic je motiveert voor de resto van je eigen auto dan is dat alleen maar goed. Dus snel even je garage leegruimen en een topicje aanmaken zou ik zeggen.

The Clauw
04-02-2011, 11:36
dus je bent bijna 27 en je wil nog steeds belachelijk 19 jarig kabaal maken voor de andere mensen om je heen en dan bakken geld uit geven om het in de auto weer stil te maken omdat het te veel kabaal maakt :screwy:
met een goede sport uitlaat ben je er dan toch ook?

Ik denk dat je mening gevormd is door onnadenkendheid of je hebt gewoon geen kennis van het soort auto's waar ik in rijd.

Mijn auto is een afstammeling van de beste rally auto uit de geschiedenis en als ik hem dat geluid gedeeltelijk terug wil geven wat ook nog eens donders goed tot zijn recht komt ben ik niet belachelijk bezig als een 19 jarige maar is dat een goed doordachte beslissing geweest na jaren lang experimenteren met verschillende dempers, diameters pijp, materialen, etc etc.

Jou idee om een sportuitlaatje ( bedoel je dan een dtm remus of een sebering? ) te monteren is pas echt schande en verpest de hele auto. Dan nog liever origineel.

Dat ik het voor andere mensen om mij heen doe snap ik ook niet helemaal? Ik denk dat iedere autoliefhebber wel graag zijn auto laat zien aan een andere liefhebber. Het zou heel raar zijn als je je creatie niet vol trots zou willen laten zien. En als je 2 tot 300 euro bakken met geld vindt moet je helemaal niet aan een oldtimer beginnen. Maargoed dat is mijn mening.

Snert
04-02-2011, 11:37
Thanks voor je positieve commentaar.
Ik weet alleen niet of mijn project nu echt een geschikt voorbeeld is alhoewel er wellicht wel wat handige tips instaan over zaken die ik zelf heb moeten ontdekken.

Maar als dit topic je motiveert voor de resto van je eigen auto dan is dat alleen maar goed. Dus snel even je garage leegruimen en een topicje aanmaken zou ik zeggen.

Nou. Er staat nu een t3 in daar moeten nu alleen nog ramen in en wat andere kleine dingen. Dan kan hij de opslag in.
http://i287.photobucket.com/albums/ll154/Rensjebree/226228684.jpg

Het is opzicht wel een goed voorbeeld.. het is ongeveer het werk wat ik straks ook ga/wil doen. Alleen is bij mij de achterkant meer verrot + wat andere dingen.. (houd je van de straat) Maar ik wil het zeker net zo grondig aanpakken.

The Clauw
04-02-2011, 11:38
Thanks voor je positieve commentaar.
Ik weet alleen niet of mijn project nu echt een geschikt voorbeeld is alhoewel er wellicht wel wat handige tips instaan over zaken die ik zelf heb moeten ontdekken.

Maar als dit topic je motiveert voor de resto van je eigen auto dan is dat alleen maar goed. Dus snel even je garage leegruimen en een topicje aanmaken zou ik zeggen.

Ik vind het een super geschikt voorbeeld ! En lekker bezig :D

Ga je ook wel eens aan het eind van een lange zaterdag sleuteldag op een stoel voor je project zitten met een biertje en dan lekker genieten en fantaseren hoe hij er straks uit komt te zien :rolleyes:

Audilimburg
04-02-2011, 12:01
Ok, dan. Blij dat jullie het een geschikt voorbeeld vinden :thumbup:
Ik kijk wel eens naar de auto ja en dan vraag ik me af hoe die er straks uit gaat zien als die af is maar ik heb moeite met zover vooruit denken. :D

Voorlopig gaat deze namelijk niet af komen. Aanstaande vrijdag arriveert er namelijk een nieuw project wat voorrang krijgt voor deze zomer. Daarover later meer.

Yellowbug
04-02-2011, 12:06
wat dan, wat dan!!!!!!!!! :D

Audilimburg
04-02-2011, 12:09
Voorproefje dan maar...

http://lh3.ggpht.com/_7WMFyUzohXo/TSMrDM2rjRI/AAAAAAABfVw/fULjsiZnmow/s640/RIMG0075.JPG

The Clauw
04-02-2011, 12:22
wat dan, wat dan!!!!!!!!! :D

JA Schiet is op jonge en laat ons niet zo in spanning zitten !!!! :D

* Je was net iets sneller dan ik :tongue:

Vet vet ! Volgens mij wil iedereen wel zo,n ding. Is dat een ouwe t2 of een t1 ?

GOLFMEISTER
04-02-2011, 15:52
ik zou zeggen een T1 :thumbup:

The Clauw
04-02-2011, 16:15
ik zou zeggen een T1 :thumbup:

Zou ik ook voorrang geven! Altijd handig voor op vakantie :D
Doet me denken aan die samba met porsche blok uit de gumball :thumbup:

Der Typ Siebzehn
04-02-2011, 16:30
Voorlopig gaat deze namelijk niet af komen. Aanstaande vrijdag arriveert er namelijk een nieuw project wat voorrang krijgt voor deze zomer. Daarover later meer.

Jammer dat je de 1er niet gaat klaarmaken voor 't a.s. Golf 1 Treffen in WOB (15 t/m 17 juli), had je er echt verwacht met die auto, maargoed, dat zal dan op 'n later Golf 1 Treffen in WOB worden (hoop ik).

bprijs
04-02-2011, 20:46
Heb ik wat gemist waarom een bus er bij gekocht?
Wel mooi natuurlijk maar ook weer jammer dat de golf blijft staan. ;)

Audilimburg
05-02-2011, 17:46
Meer details over mijn andere project komen vrijdag.
De Golf komt ook wel af en gaat zeker niet weg of zo, dus zal zeker een keer in Wolfsburg te bewondern zijn. Loopt alleen wat vertraging op.
Er hoeft gelukkig niet meer heel veel aan te gebeuren. Het enige wat nog een hoop geld gaat kosten aan deze auto is het spuitwerk, dus dat zit er voorlopig even niet in.
Ik ga gewoon op mijn gemakje verder.

Audilimburg
14-02-2011, 10:21
Het nieuwe project is binnen. Hier een paar foto's, maar ik maak er even een apart topic voor aan. Het gaat in ieder geval om een T2a uit 1969, geïmporteerd uit het meestal zonnige California.
Voorlopig ga ik deze alleen technisch in orde maken en er lekker mee rond rijden, dus niet zo grondig aanpakken als de Golf.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRCWNAKG-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XF6FP7VW-D.jpg

Berg nieuwe onderdelen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWTXIOVN-D.jpg

caddy ron
14-02-2011, 14:33
geweldig man, inpakken en meenemen haha.
Succes ermee.
Groetjes Ron

markg60
14-02-2011, 17:14
Ik denk dat je mening gevormd is door onnadenkendheid of je hebt gewoon geen kennis van het soort auto's waar ik in rijd.

Mijn auto is een afstammeling van de beste rally auto uit de geschiedenis en als ik hem dat geluid gedeeltelijk terug wil geven wat ook nog eens donders goed tot zijn recht komt ben ik niet belachelijk bezig als een 19 jarige maar is dat een goed doordachte beslissing geweest na jaren lang experimenteren met verschillende dempers, diameters pijp, materialen, etc etc.

Jou idee om een sportuitlaatje ( bedoel je dan een dtm remus of een sebering? ) te monteren is pas echt schande en verpest de hele auto. Dan nog liever origineel.

Dat ik het voor andere mensen om mij heen doe snap ik ook niet helemaal? Ik denk dat iedere autoliefhebber wel graag zijn auto laat zien aan een andere liefhebber. Het zou heel raar zijn als je je creatie niet vol trots zou willen laten zien. En als je 2 tot 300 euro bakken met geld vindt moet je helemaal niet aan een oldtimer beginnen. Maargoed dat is mijn mening.Kijk even naar mijn hobby en dan weet je WEL waar ik over praat. Ik heb WEL dempers onder mijn oldtimer en ook een lekker geluid! geen lawaaibak ' en het liefste dat mensen er bang van worden als ik langs kom rijden' (en daarna klagen over lawaai in de auto :shake: )

Chriskee.
18-02-2011, 10:17
Ben donderdagavond even langsgereden na naar de frituur geweest te zijn :D

Ziet er heel mooi uit zover ik kon zien :thumbup:

MM Designs MK1
17-04-2011, 18:40
Mooie projecten jij hoeft je niet te vervelen :thumbup:
waar kan je die blauwe kenteken platen hale en mag je daar ook nog mee rijden?

dekilo
18-04-2011, 06:49
Heel goed bezig Rick!
Die bus vind ik ook super!
Jammer dat de golf ff op pauze staat!
Ik ben daarintegen weer begonnen met de golf!

Ik heb de a stijl doorgezaagd om dezelfde reparatie uit te voeren als jij hebt gedaan!
In de a stijl bestuurderskant welke kabels liepen daar bij jou door?

Audilimburg
19-04-2011, 13:38
De blauwe kentekenplaten kun je nog gewoon laten maken bij de autospeciaalzaak die ook normale gele platen maken. Ik heb ze bij Heuts automaterialen laten maken hier in het zuiden. Je mag ermee rijden als je auto van voor 1978 is als ik me niet vergis. Is dus gewoon legaal.

Vincent...ik zag net al dat je aan de BBQ verder bent gegaan, maar nu ook weer aan de GTI. Goed bezig!! De a-stijle zijn bij mij nu zo goed als klaar. Nog een apar kleine dingen aflassen. In de a-stijl bestuurderskant loopt volgens mij alleen de kabel voor de binnenverlichting boven in de stijl. Dus dat is maar 1 kabel, volgens mij 2 aderig.

De bus is zeker super, maar kost een veelvoud van wat de Golf me tot nog toe gekost heeft. Voor het geld waar ik de Golf voor kon laten spuiten heb ik nu een nieuwe motor gekocht voor de bus!
Maar ze komen zeker beiden af. De bus nog voor de zomer, de Golf weer in de winter.

CAR-POOL
21-06-2011, 23:49
Mag ik vragen in welke stappen jij die motorruimte hebt gespoten en zo strak hebt gekregen en wat voor matrialen hebt gebeurd allemaal?

Ik ben nu bezig mijn motorruim over zit tectiel en alles wat zwart geschilderd en op diverse plekken bladerde de lak af.

Dus toen maar besloten om alles kaal te schuren, ondanks ik helaas niet overal bij kan komen.

Ik hoor het graag mag je ook via Pbtje sturen

casss
04-06-2012, 23:03
even een oude koe uit de sloot halen ;)
Gave 1! Heb je hem al af? Ben benieuwd hoe de lak op de versnellingsbak blijft zitten!

Audilimburg
18-07-2012, 10:03
Om even terug te komen op de reacties hierboven.
De Golf is nog steeds niet af aangezien al mijn tijd en geld in mijn T2a is geïnvesteerd die ondertussen ook nog steeds niet af is :rolleyes:

De motorruimte heb ik zo strak gekregen door te schuren, heel veel te schuren! Gewoon een kwestie van goed ontvetten, alle grove rotzooi verwijderen en nat schuren tot je vingers pijn doen. Vervolgens heb ik dan gewoon met een spuitbus op kleur alles in 3 lagen gespoten. Het is erg netjes geworden vind ik zelf, al maken foto's het wel nog mooier omdat je geen kleine details ziet.

De planning is dat na de zomer een restaurateur ermee aan de slag gaat. Op zich hoeft er namelijk niet meer zo heel veel te gebeuren. Paar zaken die gelast moeten worden, strak maken en spuiten en dan weer opbouwen.
Dan zou hij volgend jaar wel eens voor het meetingseizoen klaar kunnen zijn...

swinz
29-06-2013, 17:56
2 super projecten man, keep it up! :)

Tjaap
31-01-2014, 00:10
Hoe is het met deze?

Audilimburg
31-01-2014, 20:21
Weinig voortgang te melden over de Golf. Alle middelen zijn hier aan op gegaan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXRKXJLP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B7NYCLCE-D.jpg

De Golf staat nu in de stalling, maar ik heb toevallig vorige week met iemand gesproken over het laswerk dat gedaan moet worden. Ik hoop dat in maart te kunnen laten doen en dan sparen om te laten spuiten.

BrancoMKI
13-12-2014, 19:57
Pff wat een inspiratie weer.. keep up the good work! jammer dat het financiele deel altijd tegenzit.. :( hoe is het met de einser?

Audilimburg
14-12-2014, 20:13
Deze staat nog steeds in de stalling. De bus is op zich klaar voor zover zo iets ooit klaar is, maar nu staat er weer een VW 181 oftewel een Kübel project in de garage.
De Golf wordt ook nog wel een keer klaar gemaakt, maar de drempel om het verder op te pakken is nogal hoog.

Audilimburg
11-09-2015, 20:02
Ik heb er vaak over gedacht, maar het is er nooit meer echt van gekomen om dit project weer op te pakken, maar nu is het dan toch zo ver. Ik heb de Golf terug gehaald uit de stalling en ga verder waar ik gebleven was.

Er is nog genoeg werk aan te doen. Er moet nog wat laswerk verricht worden, dan moet hij strak gemaakt worden en gespoten worden. Voor die laatste 2 punten ga ik over 2 weken met een cursus van een jaar beginnen. De vaardigheden kunnen dan getest worden op de Golf.

Ondertussen zal ik de auto ook technisch klaar maken. Ik heb er geen haast mee dus het zal nog wel even duren voordat deze echt klaar is, maar het zou leuk zijn als ik hem in de zomer ook echt kan gaan rijden.

Zo kwam die vandaag terug:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WAQCCNCR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMOWFIAT-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMD3PKFS-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMQKAEUI-D.jpg

Om te beginnen moet hij eens goed afgestoft worden en dan maar eens de balans opmaken van wat er precies moet gebeuren en wat ik allemaal moet gaan inkopen.

turbojo2
11-09-2015, 20:40
Veel doorzettingsvermogen toegewenst. Dit ontbreekt bij de meeste resto-projecten. Maar denk dat het wel goed gaat komen. Succes!!!

golfje_295.000
11-09-2015, 21:26
Hey, dat is bij mij om de hoek

Audilimburg
11-09-2015, 22:10
Dat kan goed zijn, ik zie jouw Caddy hier wel eens door de straat rijden. Ligt ook goed laag.

Audilimburg
07-10-2015, 20:06
Het eerste nieuwe onderdeel is binnen en gemonteerd, een poolball :rolleyes:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YTARF7TH-D.jpg

Ook maar eens gekeken hoe de velgen passen die ik klaar aan het maken ben. Staan volgens mij wel netjes onder de Golf. De rand wordt gepolijst en het hart weet ik nog niet. Misschien wit of anthraciet.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XEAXKDAA-D.jpg

Audilimburg
29-12-2015, 15:30
Omdat het lassen met het oude lasapparaat (zonder gas) totaal waardeloos was, heb ik mijzelf voor kerst een Cebora 160 cadeau gedaan. Het is nog even spelen met de afstelling. Soms krijg ik onvoldoende inbranding, soms brand ik gelijk gaten in de plaat. Nog even wennen dus.

Maar we zijn wel verder gegaan waar we gebleven waren en stap 1 is het oude laswerk herstellen en opnieuw aflassen. Gisteren de rand onder het raam afgelast waar een compleet nieuw stuk van de A-stijl is ingezet. De oude plaat was op plekken erg dun wat resulteerde in gatenkaas bij het lassen. Dus heb ik een nieuw stuk plaat gezet en ingelast. Afwerken doe ik met tin, maar dat moet nog gebeuren. Nog niet heel veel progressie, maar een nieuw begin is gemaakt.

Deze week verder met de rest en hopelijk hebben we het laswerk snel klaar, dan kan ik verder met het interieur weer in elkaar zetten.

http://myalbum.com/photo/MEizZXH6McEM/360.jpg

http://myalbum.com/photo/MewhKNtRa8G9/360.jpg

CAR-POOL
10-07-2016, 13:45
Mooi werk allemaal ben erg benieuwd allemaal naar het eindresultaat echt een super mooi kleurtje!

Audilimburg
29-08-2016, 22:01
Maar weer eens een update over het waarschijnlijk langst lopende project hier.
Vandaag weer wat laswerk afgewerkt en daarna besloten om het interieur weer langzaam in te gaan bouwen. Ik weet dat dit niet logisch is gezien de auto nog gespoten moet worden, maar het interieur is in principe klaar en er hoeft niets meer aan gespoten te worden. Ik wil er graag weer een rijdende auto van maken zodat de motivatie terugkomt en blijft.

Dus vandaag maar eens het interieur gereinigd en begonnen met de matten en achterbank te monteren. Het is weer even puzzelen en ik kan nu mooi een lijstje maken met wat ik nog allemaal nodig heb.

Ook de motor wil ik weer lopend krijgen. Hiervoor moet de radiateur weer gemonteerd worden, maar die past niet op de dwarsbalk. Nu ik dit typ bedenk ik me dat dit wellicht te maken heeft met het andere front van een nieuwer type. Morgen maar iets op verzinnen.

http://myalbum.com/photo/tSIC5H3D084f/360.jpg

http://myalbum.com/photo/BezJOuekginF/360.jpg

http://myalbum.com/photo/INUXKcevjNvL/360.jpg

http://myalbum.com/photo/vcBKDZViV82Z/360.jpg

http://myalbum.com/photo/8t84UTiwBxxM/360.jpg

dekilo
30-08-2016, 09:30
Ik zou hem toch leeg laten wellicht is dit makkelijker en goedkoper in verband met spuiten.
Goed om te zien dat je ermee verder gaat

Audilimburg
30-08-2016, 11:34
Hey Vincent. Long time no see.
Het spuiten kost me niks behalve de verf aangezien ik dat zelf doe op de opleiding die ik nu volg bij Syntra in Hasselt. In principe maakt het niks uit als het interieur er in zit. Alles moet toch afgeplakt worden ivm overspray die je anders krijgt.
Het heeft me in ieder geval wel weer de motivatie gegeven om verder te gaan.

dekilo
30-08-2016, 11:52
Mag je dan daar ook je auto spuiten!

Audilimburg
30-08-2016, 22:19
Jazeker. Sterker nog...dat kan de spuiter/leraar voor je doen. In het eerste jaar leer je lassen, voorbereiden, strakmaken en spuiten op spatborden en oefenauto's. In het tweede jaar wordt je geacht je eigen project mee te nemen. Dus ik ga hem daar strak maken en spuiten. Anders komt het nooit af.

AlexVW
30-08-2016, 23:58
Nice, golf van in de buurt! Succes nog, kom misschien binnenkort eens kijken dan :D

Tjaap
31-08-2016, 06:25
mooie dat hier weer leven in zit

ErikvanBilsen
31-08-2016, 18:40
Goed bezig Rick, de T2 ook nog steeds in bezit?

Der Typ Siebzehn
31-08-2016, 21:33
Jazeker. Sterker nog...dat kan de spuiter/leraar voor je doen. In het eerste jaar leer je lassen, voorbereiden, strakmaken en spuiten op spatborden en oefenauto's. In het tweede jaar wordt je geacht je eigen project mee te nemen. Dus ik ga hem daar strak maken en spuiten. Anders komt het nooit af.

Geweldig :thumbup:

Audilimburg
31-08-2016, 21:37
De T2a is ook nog in bezit. Die gaat ook niet zomaar weg. Helaas heb ik daar dit jaar ook nog niet zo veel mee gedaan maar die is in ieder geval wel klaar.

Gisteren heb ik nog geprobeerd om de dorpel af te lassen, maar wat een ellende. Ik brand alleen maar gaten dus ben er maar even mee gestopt. Morgen weer wat doen. ..kijken of ik de motor klaar krijg en kan laten lopen.

Audilimburg
05-10-2016, 13:16
met kleine stapjes gaan we vooruit richting het einddoel. De loshangende dakisolatie wilde ik eerst lostrekken en vervangen door iets nieuws, maar toch besloten dit origineel te houden. Dus dat heb ik weer netjes tegen het dak geplakt.

https://myalbum.com/photo/GqHc2Y1ZtYOP/360.jpg

Verder is het tweede jaar van mijn avondopleiding carrosserie begonnen en daar neem ik iedere week een aantal aanbouwdelen mee naar toe. Afgelopen week het originele spatbord meegenomen waar een behoorlijk dikke deuk in zat. Nu is het weer recht, uitgedeukt en klaar om verder voorbereid te worden.

Binnenkant schoonmaken. Er komen verborgen vliegroestplekken tevoorschijn
https://myalbum.com/photo/eVadgWHliew0/360.jpg

Deuk in het midden is hier nog redelijk te zien.
https://myalbum.com/photo/y5dBuLzuEhH2/360.jpg

Deuk is er uit en verder geschuurd. Ondertussen heb ik ook een aantal kleine plekjes gestraald die met schuren niet weg te krijgen zijn.
https://myalbum.com/photo/iuMOe90rIqAH/360.jpg

GolfMania
10-10-2016, 21:28
leuke avondopleiding :) volg je die toevallig in maasmechelen?

Audilimburg
11-10-2016, 21:46
Nee, in Hasselt bij Syntra

Audilimburg
25-10-2016, 16:50
Weer een beetje voortgang te melden.

A-stijl van een nieuwere Golf sloot niet helemaal aan op de bestaande a-Stijl, dus na het inlassen een plaatje in het gat geplaatst en dicht gelast. Vervolgens opnieuw gemodelleerd. Nu alleen nog vertinnen zodat het strak uitziet.
https://myalbum.com/photo/pLqJ1f16KfMN/360.jpg

Kofferbakklep zat vol met plamuur, terwijl dat niet echt nodig leek te zijn. Er zit een flauwe deuk in. Deze trek ik er met de spotter uit en dan een dun laagje plamuur er over om het strak te maken.
https://myalbum.com/photo/dis7xh4jlpeL/360.jpg

Ook alvast begonnen met het strakmaken van de carrosserie.
https://myalbum.com/photo/ouBDvNKsFX6y/360.jpg

Er is nog heel wat werk te verrichten voordat we kunnen gaan spuiten en opbouwen.

Audilimburg
04-06-2019, 22:47
Lang geleden dat ik hier nog gepost heb. Wel leuk om mijn eigen topic nog eens terug te lezen. Na een lange pauze is er weer tijd en motivatie om aan de Golf te werken.

Front staat in kleur en blanke lak.

https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/2dd65877-977e-4fa3-9cde-54f1d151629f.jpg

https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/38b96b3d-1eb9-4b54-87c5-635b974753f2.jpg

https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/1k0/1d946c8c-8007-42d3-a1d4-3f43f32a54e3.jpg

dekilo
05-06-2019, 05:31
gaat de goede kant op! helemaal top.
Maar is het lichtinval of is de motorkap doffig/mattig?

Audilimburg
05-06-2019, 09:31
Motorkap staat nog niet in de blanke lak dus dat klopt inderdaad

GolfMania
26-07-2019, 14:02
Heb op mijn gemak het hele topic nog eens doorgelezen. Heerlijk! :)
Daardoor heb ik wel eindelijk DE kleur voor de mijne gevonden :cool: Ik wil sowieso blauw en het liefste een originele VW-kleur, maar vond nooit wat ik mooi vond. Dank!
:own:

Goed om te zien dat je er weer mee verder gaat. Ik blijf het volgen. Keep up the good work :thumbup:

ErikvanBilsen
28-07-2019, 12:06
Goed dat je hem weer op gepakt hebt Rick!

Audilimburg
03-01-2020, 12:59
Beetje voortgang weer te melden.

Achterklep verder strak gemaakt en in de spuitplamuur gezet:

https://myalbum.com/photo/AUkJKpbBZXrn/360.jpg

https://myalbum.com/photo/WQAJ2QeFyCBx/360.jpg

En de velgen die ik er graag onder wil hebben gestraald en gespoten:

https://myalbum.com/photo/hW289739YRCR/360.jpg

https://myalbum.com/photo/NM8Ep5NXEfnW/360.jpg

Der Typ Siebzehn
03-01-2020, 15:55
Mooi dat het hiermee weer verder gaat.

Wat zijn dat trouwens voor velgen, en wat zijn de afmetingen, e.t. en dergelijke ?

Audilimburg
03-01-2020, 18:36
Dat zijn Helios Speedline velgen. 14 inch, 5½j, ET denk ik 36

Der Typ Siebzehn
04-01-2020, 11:39
Okay, thanks !

arnout99cc
04-01-2020, 12:39
Succes met afmaken, blijf het volgen!
Goed om te zien dat je alles zelf zo grondig aanpakt.