View Full Version : Remmerij voorzijde golf mk1
Ik wil mijn standaard remmen aan de voorzijde vervangen door "betere"
Hierover heb ik niet echt een topic kunnen vinden vandaar deze ;)
Heb al verscheidene mensen gezien met g60 remmen en 16V rocco remmen
Zijn er nog andere opties misschien?
Welke optie zo voor mij het beste zijn?
Het is de bedoeling dat de golf goed presteert met remmen, vermogen van de golf zal rond de 100 pk komen.
Wie o wie heeft suggesties :confused:
Rallye-VR6t
24-10-2008, 21:37
Waar een wil is is een weg.
Met 16inch velgen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4DEG4IZK.jpg
Mijn oude opzet met 305x28 en de Ibiza remklauwen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZEPYIC8.jpg
De nieuwe opzet met 280x22 en Wilwood remklauwen.
Zijn de Wilwoods zo op de originele remtang te monteren?
En hoe zit het met je hoofdremcilinder?
En ben je nu ook "verplicht" om 16" te rijden? Of wil dit nu ook met 15" wielen?
Rallye-VR6t
25-10-2008, 10:58
Zijn de Wilwoods zo op de originele remtang te monteren?
En hoe zit het met je hoofdremcilinder?
En ben je nu ook "verplicht" om 16" te rijden? Of wil dit nu ook met 15" wielen?
Deze Wilwoods passen niet op de originele remtang, je moet brackets hebben.
Deze kun je bij de set kopen of zelf maken.
Waarschuwing, het past meestal niet in 1x je moet ook de brackets nabewerken! Kun je dat niet, laat het dan monteren.
Ik moest behoorlijk aan de gang, en stond in twijfel om ze maar zelf opnieuw te frezen.
Reden is dat VW de fuseestukken gewoon laat gieten en nabewerken.
En dan zijn ze niet allemaal gelijk !
Heeft dus niks met de kwaliteit van de remset te maken.
Scirocco 16V of laat type carbio hoofdrem is een must.
Maar hoeft niet, moet je alleen iets dieper trappen.
De bedoeling is dat ik weer naar 15inch ga.
Dus als iemand nog 16inch OZ racing superleggra wil kopen, met 4 zegmaar kale banden. Velgen zijn super lichtgewicht, er is geen lichtere velg te vinden in deze maat.
Velgen zijn zgan. 1 velg 1 cm krasje. :D
hieruit maak ik op dat je Ibiza brembo's en wilwood's remklauwen aleen passen bij 16" of groter? dan is dat voor mij geen optie want ik wil met 15" gaan rijden.
dus ik moet in ieder geval op zoek naar een hoofdremcilinder van een rocco of laat type cabrio?
Rallye-VR6t
25-10-2008, 16:58
Wilwood past in 15inch, makelijk. Maar een diep bed bv de ATS CUP past niet.
Komplete set Wilwood's kost ongeveer een € 950,- vind ik toch een beetje veel
Komplete set G60's inclusief adapters is ongeveer de helft goedkoper
Graag zou ik een opsomming zien van originele remklauwen tot die van bv wilwood's met hun kosten en prestaties. Denk dat meer mensen hier daar belang bij hebben.
Rallye-VR6t
25-10-2008, 21:35
Komplete set Wilwood's kost ongeveer een € 950,- vind ik toch een beetje veel
Komplete set G60's inclusief adapters is ongeveer de helft goedkoper
Graag zou ik een opsomming zien van originele remklauwen tot die van bv wilwood's met hun kosten en prestaties. Denk dat meer mensen hier daar belang bij hebben.
Je kunt ook Audi S2 remmen nemen, die hebben 2 remzuigers aan 1 kant.
Zijn iets dikker dan de standaard G60 remklauw.
Echter, vind ze maar eens.
G60 remklauwen, maken niet een wereld van verschil met je huidige remklauw.
Je hebt vooral voordeel van de grotere remschijf van 280mm.
Tov de 239 of 256.
Nadeel met de "oude" rommel die je veel veel geld moet kopen, is dat het met regelmaat al aan revisie toe is.
Dan wordt de keuze om iets nieuws te kopen niet moeilijk.
En als je een paar rondjes stevig doorgast heb je echt remmen nodig, en geen vermoeide oude rommel.
;)
golf mkII 16v
25-10-2008, 22:04
Misschien een rare opmerking,maar iedereen wil z'n remmen upgraden maar met remmen van een 1300 kan ik remmen met slippende banden en met die van wilwood en brembo ook
Dus wat is het verschil???????
Ik zie door de bomen het bos niet meer :confused:
scirocco 16V
G60
Audi S2
Wilwood
en weet ik het nog meer wel niet.
hoe kan ik nu het beste beoordelen wat ik nodig heb?
Rallye-VR6t
26-10-2008, 08:18
Misschien een rare opmerking,maar iedereen wil z'n remmen upgraden maar met remmen van een 1300 kan ik remmen met slippende banden en met die van wilwood en brembo ook
Dus wat is het verschil???????
Het verschil zit erin dat als je vanaf 120km/h naar 50 wil. Je met je 1300 remmen geen remvertraging meer hebt, als je dit een 2e keer direct weer gaat proberen. Fading.
Met grotere remmen lukt dit je wel.
Dat is heel simpel gezegd waar het om gaat.
En blokkerende wielen is juist niet wat je wilt. Dan ben je over je max remvertraging heen, en is de auto niet meer te controleren.
Rallye-VR6t
26-10-2008, 08:21
Ik zie door de bomen het bos niet meer :confused:
scirocco 16V
G60
Audi S2
Wilwood
en weet ik het nog meer wel niet.
hoe kan ik nu het beste beoordelen wat ik nodig heb?
Het ging jouw erom wat ging passen.
Dit zijn een beetje de keuzes die je hebt.
Oja die van de oude Opel Monza kun je ook te pas maken. :D
Dus de keuze is aan jouw.
Wij weten niet hoe handig jij bent, hoeveel je te besteden hebt enz.
Maar zoals altijd zijn wij (het forum) wel nieuwsgierig wat je gaat doen :thumbup:
Het zal eerder een kwestie van geld zijn, dan handigheid.
begrijp ik het goed als ik zeg dat scirocco 16V en G60 remklauwen ongeveer gelijkwaardig zijn en iets beter dan de standaard remklauwen.
en Audi S2 en Wilwood ook gelijkwaardig zijn? en weer een slag beter zijn dan scirocco en G60 remklauwen?
Rallye-VR6t
27-10-2008, 08:53
De G60 klauwen, de S2 klauwen welke iets beter zijn.
Maar er gaat niks boven echte, nieuwe, remklauwen.
Daar kun je de Wilwood set plaatsen.
Of de Brembo set.
De Brembo's zijn toch voor 16" en groter?
dat is dan geen optie voor mij, want ik wil maximaal 15" rijden.
kun je mij vertellen welk type Wilwood's ik moet gebruiken, dab kan ik her en der informeren wat dat mag kosten.
Zal ik dan overwegen of er Audi S2 remklauwen onder zullen komen of de Wilwood's welke duidelijk jou voorkeur hebben.
Rallye-VR6t
27-10-2008, 18:19
http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp
Canada, dus ook de CAN $$.
Sjoes 85
27-10-2008, 19:00
Ik heb Golf 2 G60 remmerij onder mn GTI, daar kun je niets kleiner dan 15 inch op monteren,das echt t minimum. Bij het balanceren hebben ze één velg moeten voorzien van loodpapier ipv blokjes omdat het anders de remklauw raakte.
Maar t remt wel perfect, je staat zo stil in vergelijking met originele golf 1 remmerij.
Dus als jij maximaal 15 inch wil rijden, is 15 inch je enige optie:) , uitgaande van golf 2 G60 remmen.
MMP 11" Wilwood Kit Minus rotors
Golf 1/Rabbit/Cabriolet/Jetta/Scirocco All $675.00
zoals ik er op uit maak heb ik hier genoeg aan moet alleen nog remschijven kopen?
dat is omgerekend € 425,- ex verzending, dan is de keuze niet zo moelijk;)
AD racing
27-10-2008, 22:30
Ik heb de S2 klauwen klaar liggen om te monteren op mijn Golf 1 G60... :-)
Ik heb de S2 klauwen klaar liggen om te monteren op mijn Golf 1 G60... :-)
Lijkt mij ook een erg goede keuze ;)
Gezien het feit dat ik nog een set moet aanschaven en een gebruikte set gereviseerd dient te worden maakt het qua kosten al niet gek veel meer uit,
dus zal ik zeer waarschijnlijk voor de Wilwood's gaan, tenzij ik zeer geschikt S2 remklauwen kan bemachtigen.
14":
- Scirocco 16 klauwen zoeken, die passen meteen... heb je dus 256mm schijven
15":
- Wilwood
- G60 (heb nog een set liggen)
- Allerlei opties eigenlijk...
De meest voorkomende en betaalbare opties zijn toch wel de scirocco 16 klauwen en remtangen... Die passen met geluk in bepaalde 14ers... sowieso in 15inch..
En dan heb je dus nog de G60 remklauwen, waarvoor je een kleine adapter nodig hebt welke je op alle forums kunt kopen (kost je een 100 euro voor een setje).
Ga maar voor de Wilwood remmen,dan ben je er in 1 keer vanaf.
Kost een paar centen maar bevalt zeer goed. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/7/wilwoodremmen023.jpg
:thumbup:
Zullen zeer waarschijnlijk dan wel Wilwood's worden ;)
Canada, dus ook de CAN $$.
MMP 11" Wilwood Kit Minus rotors
Golf 1/Rabbit/Cabriolet/Jetta/Scirocco All $675.00
zoals ik er op uit maak heb ik hier genoeg aan moet alleen nog remschijven kopen?
Dan de vraag welke remschijven raden jullie aan??
Volgens mij kun je bij het canadese set gewoon de 280mm schijven van de G60 gebruiken.
Vraag dit voor de zekerheid even aan gti1-g60.
Ik heb nml destijds adapters op maat laten maken voor mijn 2 delige schijven.
Groeten Jan.
Ik wil mijn standaard remmen aan de voorzijde vervangen door "betere"
Hierover heb ik niet echt een topic kunnen vinden vandaar deze ;)
Heb al verscheidene mensen gezien met g60 remmen en 16V rocco remmen
Zijn er nog andere opties misschien?
Welke optie zo voor mij het beste zijn?
Het is de bedoeling dat de golf goed presteert met remmen, vermogen van de golf zal rond de 100 pk komen.
Wie o wie heeft suggesties :confused:
Idd G60 is een goede keuze , heb ik ook. wat had je zelf in gedachten
zitten ver zelf gemaakte adapters op.. maar dat moet geen probleem zijn als je beetje handig bent.. gebruik wel goed staal en geen troep
Rallye-VR6t
28-10-2008, 19:06
Volgens mij kun je bij het canadese set gewoon de 280mm schijven van de G60 gebruiken.
Vraag dit voor de zekerheid even aan gti1-g60.
Ik heb nml destijds adapters op maat laten maken voor mijn 2 delige schijven.
Groeten Jan.
Klopt.
En met de bijgeleverde adapters ook niet groter.
Golf 2 (please note you will require steering knuckles off of a golf 3 2.0/Corrado g60/passat 16v )
Golf 3 2.0L/Cabriolet >94/Corrado G60/Passat 16V
Golf 3 VR6/Corrado VR6/Passat VR6 B3/B4
Kan iemand mij vertellen waar het verschil in zit hier? Aangezien de fusees volgens Etka gelijk zijn. Of zit het hem in de remtang?
EDIT: dat kan dus ook niet...aangezien er brackets gebruikt worden. Was ik vergeten.
EDIT2: Het zit hem zeker in de afmeting van de bracket? Omdat de auto`s verschillende remschijfdiameters hebben?
Rallye-VR6t
28-10-2008, 19:44
Kan iemand mij vertellen waar het verschil in zit hier? Aangezien de fusees volgens Etka gelijk zijn. Of zit het hem in de remtang?
EDIT: dat kan dus ook niet...aangezien er brackets gebruikt worden. Was ik vergeten.
EDIT2: Het zit hem zeker in de afmeting van de bracket? Omdat de auto`s verschillende remschijfdiameters hebben?
Dit gaat over een golf 2!
Golf 1 past, golf 2 heeft verschil in stuurstangkoppen.
Okee....ff offtopic als het mag....
Wat heeft de stuurstangkop met de klauw/bracket te maken? Aangezien deze aan de achterkant van het fusee zit.
Rallye-VR6t
28-10-2008, 20:03
Okee....ff offtopic als het mag....
Wat heeft de stuurstangkop met de klauw/bracket te maken? Aangezien deze aan de achterkant van het fusee zit.
Stuurkop komt dan tegen de bracket aan.
Hoe zit dat dan als ik vragen mag? Aangezien de bracket&klauw aan de voorkant zitten. En de stuurstangkop aan de achterkant.
http://i86.photobucket.com/albums/k91/john_rallye/DSC00251.jpg
Golf 2 (please note you will require steering knuckles off of a golf 3 2.0/Corrado g60/passat 16v )
Golf 3 2.0L/Cabriolet >94/Corrado G60/Passat 16V
Golf 3 VR6/Corrado VR6/Passat VR6 B3/B4
De brackets zijn op maat gemaakt voor deze fuseestukken.
En er zit weldegelijk verschil tussen de fuseestukken van de eerste golfjes 2
en de latere types inc de golf 3.
Wijsneus :D
Ik een wijsneus? Etka zal je bedoelen :tongue:
Maar hoe zit het dan? aangezien al die fusees de nummers *** 407 255C en *** 407 256C hebben?
Je hebt de : 191 407 255c/191 407 256c
Maar ook de : 357 407 255c/357 407 256c
Tussen deze 2 zit dus verschil qua maatvoering/schijfdiameter
Gr Jan.
ah.. ik dacht dat de eerste 3 cijfers alleen maar de type aanduiding was voor welke auto het onderdeel was.
Weer wat geleerd. :) Thanks Jan.
Nu nog antwoord op mn andere vraag...hoe een bracket de stuurkop kan raken:)
En.......stel je hebt een fusee met het nr 6N0 407 255C
Welk type bracket zou je dan moeten nemen?
Rallye-VR6t
28-10-2008, 21:18
Even een foutje van mij, heeft niks met de bracket te maken, maar met de schijf.
Deze komt dan tegen de kogel.
Er moet dus meer knik in zitten.
golf mkII 16v
29-10-2008, 21:38
1e golf 2 GTI heb de remblokhouder aan de fusee en de Latere GTI heeft die los net als de golf3
Is dat niet het verschil??
De Wilwoods zullen het worden;)
Weet nog niet welke remschijven, maar dat zie ik dan wel weer
dubster.be
22-06-2012, 08:11
De Wilwoods zullen het worden;)
Weet nog niet welke remschijven, maar dat zie ik dan wel weer
even deze oude topic van onder het stof halen. Ik ben ook geïnteresseerd in deze remmen voor vanvoor. Deze moeten gemonteerd worden op golf 1 met 8" et12 wielen in 15".
Ik zou er toch zeker van willen zijn dat ze in deze set-up passen en niet aanlopen tegen de boutjes van de wielen (wat nu voorlopig met 16V klauwen van golf 2 wel zo is).
misschien ondertussen ervaring hiermee? of iemand anders?
Op de site van willwood zelf, kun je dit type remklauw opzoeken en een pdf file met de maatvoering downloaden.
Met deze maatvoering kun je een schets schaal 1:1 maken op karton van je remsetup. Even uitknippen en passen in je wiel.
Ik heb nu zelf een set van Hi-spec besteld. Op deze site staat een goed voorbeeld van een schets zoals ik die bedoel.
De set is inmiddels binnen gekomen, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te monteren. In het slechtste geval moet ik toch een paar mm spacer steken, ook ivm de boutjes van mijn meerdelige velgen.
http://www.hispecbrake.co.uk/G1280B4.html
dubster.be
22-06-2012, 10:20
Op de site van willwood zelf, kun je dit type remklauw opzoeken en een pdf file met de maatvoering downloaden.
Met deze maatvoering kun je een schets schaal 1:1 maken op karton van je remsetup. Even uitknippen en passen in je wiel.
Ik heb nu zelf een set van Hi-spec besteld. Op deze site staat een goed voorbeeld van een schets zoals ik die bedoel.
De set is inmiddels binnen gekomen, maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te monteren. In het slechtste geval moet ik toch een paar mm spacer steken, ook ivm de boutjes van mijn meerdelige velgen.
http://www.hispecbrake.co.uk/G1280B4.html
super tip!! :thumbup:
dubster.be
22-06-2012, 10:23
super tip!! :thumbup:
is voor mij vooral belangrijk als de wilwoods dichter richting binnenkant (met andere woorden niet zo ver uitsteken) zitten als de 256 16v en/of 280mm G60 remmerij.
Ik verwacht niet dat ze dichter naar de binnenkant komen. Er moeten tenslotte nog wel twee remzuigers in die daar bij je 16v of G60 remmen niet zitten.
Ik weet dat Kevin met zijn chocolade bruime MK1 20VT cabrio ook de set van Monumentum uit Canada heeft. Hij reed met orgineel 15 inch Golf 2 G60 staal zonder spacers. Daar past deze set dus zeker weten in.
Is jou velg dan zo krap omdat je huidige remmerij er nu niet in past?
http://www.kevin20v.com/project20vt/brakes001.jpg
dubster.be
22-06-2012, 12:44
Ik verwacht niet dat ze dichter naar de binnenkant komen. Er moeten tenslotte nog wel twee remzuigers in die daar bij je 16v of G60 remmen niet zitten.
Ik weet dat Kevin met zijn chocolade bruime MK1 20VT cabrio ook de set van Monumentum uit Canada heeft. Hij reed met orgineel 15 inch Golf 2 G60 staal zonder spacers. Daar past deze set dus zeker weten in.
Is jou velg dan zo krap omdat je huidige remmerij er nu niet in past?
http://www.kevin20v.com/project20vt/brakes001.jpg
is behoorlijk krap. ik pas dit weekend even g60 zuigers, bekijk het even en post hier een pic :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.