View Full Version : Olie (druk) probleem
Mijn golf 1.3 MH heeft een probleem.
Zodra ik boven de 2500 toeren kom. dan gaat mn olielampje knipperen en de zoemer af..
ik Vertrouw de massa niet helemaal,
op de versnellingsbak zit een massakabel, maar voor welke componenten voert deze kabel massa af?
waar zitten de sensoren? en welke kabels lopen er? ik vermoed dat er tijdens de bakwissel iets is losgeraakt.
jarnogti
26-10-2008, 11:23
tikken je kleppen ook dan ? GENOEG OLIE ERIN ? KAN ZIJN DAT JE OLIEPOMP KAPOT IS MAAR ALS JOU KLEPPEN NIET TIKKEN KAN HET OOK IN JE DASHBOARD LIGGEN SLECHTE MASSA
GR JARNO
golf mkII 16v
26-10-2008, 13:22
Als de toeren hoger worden moet er juist meer druk komen
Denk dan ind dat er een draad is los geraakt
De gele en de blauwe zijn van de oliedruk[lampje en zoemer]
waar zitten het blauwe en gele draad?
bedankt, tim
tikken je kleppen ook dan ? GENOEG OLIE ERIN ? KAN ZIJN DAT JE OLIEPOMP KAPOT IS MAAR ALS JOU KLEPPEN NIET TIKKEN KAN HET OOK IN JE DASHBOARD LIGGEN SLECHTE MASSA
GR JARNO
tikken deed ie al een beetje, dat is de motor eigen.
oliepomp lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. omdat dit ineens is na het verwisselen van de bak.
Het eerste wat in mij opkomt is dat er mischien iets los is geraakt bij het sleutelen.
Geef toe dat ik de massakabel niet goed kwijt kan op de bak.
ik vond wel een losse slang achter op het luchtfilterhuis. maar dit was niet het probleem.
golf mkII 16v
26-10-2008, 16:54
waar zitten het blauwe en gele draad?
bedankt, tim
Als ik het goed zeg,zitten er op de achterkant een strip met meerdere stekkers
Daar zit ook de gele en blauwe bij
jetta1600gti
27-10-2008, 10:03
tellerbak:D
hehe, lijkt me eerlijk gezegd ook sterk. ik heb alleen in de motor ruimte gesleuteld, en de km kabel wat gedraaid..
het probleem zit volgens mij in de motorruimte, bij een stekker of kabel.. of weet ik veel :shake:
alsnog bedankt :D
martiepartie
27-10-2008, 11:13
ga dan zoeken.. :) Die massaaansluiting van je bak naar de carroserie moet goed vast zitten, met schone contactvlakken.
De gele/blauwe stekkers zitten op je cilinderkop, daar zitten de twee sensoren voor de oliedruk.
Het blok moet een goede massa hebben naar de carrosserie, vanaf de versnellingsbak én vanaf de dynamosteun (dacht ik)..
Leg anders eens een extra (tijdelijke) massakabel (desnoods een startkabel) van je versnellingsbak/blok naar de carrosserie. Test dan nog eens of je oliedrukzoemer nog af gaat.
Jouw verhaal dat de oliedruk juist bij hogere toeren op moet lopen klopt wel, maar als je oliepomp slecht is gaat dit niet meer op. Dan heb je bij hogere toeren juist wegvallen van de druk, omdat de pomp niet meer in staat is om bij deze toerentallen de (hete) oliefilm tussen de delen in stand te houden. Bij lagere toerentallen lukt dit vaak nog wel.
golf mkII 16v
27-10-2008, 17:09
welke achterkant? waar?
Aan de kant van de inlaat
Als je voor de auto staat achter de ontsteking
OPGELOST
Er was een geel draadje doorgebroken.
En 2 extra massa gelegd naar de het zijscherm, en naar de motor.
:D :D
mischien voor de gein een Oliedruk en voltmeter meter monteren.
martiepartie
27-10-2008, 18:06
Goedzo!
ik moet zeggen dat het blok soepeler loopt dan voorheen.
de extra massa waren toch wel nodig!
mn dash verlichting knipperd ook niet meer.
Fast Eef
01-11-2008, 00:43
ik heb dus hetzelfde probleem met een 16v
mijn olielamp gaat ook branden en zoemen boven 2500..
gele draad dus?
van waar naar waar loopt die? aangezien die de kabelboom ingaat.
ehm weet het niet precies te benoemen.
maar vanaf het kabelboom bij de accu loopt er een bundel naar achter het kleppendeksel.
daarin zat het gele draad bij mij in een lus buiten de huls.
de lus was doorgebroken.
Ik heb hetzelfde, knipperende dashboardverlichting, en oliedruklampje dat aangaat boven de 2500rpm. Opnieuw starten en probleem is weg. Massa checken dus?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37644 voor de werking van het VW dynamisch oliedrukcontrole systeem.
Thanks, daar heb ik veel aan. Gisteren mn tellerbak eruit gehaald. Kwam erachter dat als ik op het dashboard druk, de verlichting wel constant brandt op de tellers :?
Ik heb hetzelfde, knipperende dashboardverlichting, en oliedruklampje dat aangaat boven de 2500rpm. Opnieuw starten en probleem is weg. Massa checken dus?
nee dat zal niet werken.
massa werkte voor knipperd verlichting en rare elektra problemen.
de zoemer en het lampje is wat anders.
ik zou bedrading langslopen. Geel, blauw
Bedankt voor de tips. Schakelaars vervangen, draadbreukje gefixed, probleem opgelost :)
nice! ;)
ik zelf zit weer met dezelfdee problemen, weer iets te doen morgenmiddag ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.