View Full Version : Massa probleem ? Licht,verwarming en ruitenwisser werken niet.
Benji-GT
26-10-2008, 16:48
Goedenavond ,
Ik reed vrijdag op een zandweggetje en was wat hobbelig en het was al donker. Ik rijdt er rustig overheen met groot licht aan en het werkte gewoon als normaal.
Was ik bijna op mijn bestemming valt me groot licht uit , me verwarming stopt, en mijn normale licht doet het ook niet meer. Stadslichten branden wel gewoon.
Heb zekeringen nagekeken en doorgemeten, al mijn zekeringen kast gedemonteerd en gekeken op losse draden etc. Niets te zien.
Gaat om een jetta 2 GT .
Heeft iemand een idee waar ik het nog kan zoeken ?
Ik kan nu als ik me stadslicht aan zet, wel mijn hendel van grootlicht in houden met de hand en dan brandt het licht wel. En gaan af en toe de verwaming+ruitenwisser aan mits ingeschakelt. !
Met vriendelijke Groet Ben
golf mkII 16v
26-10-2008, 16:51
Contactslot
De kabel iets los of het contactblokje gaar
Benji-GT
26-10-2008, 17:02
Contactslot, die stekker dus even aanduwen of en nakijken.
Heeft dit ook invloed op verwarming en wisser ? Wisser kan wel want zit ook bij het stuur.
ik ga het eens proberen alvast.
Benji-GT
27-10-2008, 17:50
Heb bij het contactslot een keer de stekkers rondom eruit getrokken, en ingespoten met contactspray ! Maar dit heeft tot zover geen effect !
Iemand nog ideeen ? of is de hendel misschien kapot ?
leg voor de gein eens 2 massakabels aan.
1 vanaf de accu naar de motor.
1 vanaf de accu naar het zeischerm.
is dat iig goed.
Je ontlast relais schakeld niet in. Dit is het relais met nr 17 of 18
Dit kan een defect relais zijn maar meestal een defect contactblokje achter het contactslot.
Door het relais te overbruggen weet je het zeker.
ik had het zelfde probleem op mijn MK1...
Het blokje in me contactslot vervangen en alles werkt weer perfekt:D misschien bij jou ook het probleem?
Benji-GT
27-10-2008, 22:47
Ik zal morgen eens proberen te kijken of mijn ontlastrelais dan kapot is.
Of mijn contactslot blokje vervangen, kosten wat zijn die hiervan ?
En het relais overbruggen, hoe wil ik dat nog gaan doen ?
Een massa draad leggen van nr ? naar accu terug ? of gewoon even het closed contact laten schakelen met 2 draadjes.
Alvast bedankt Mensen
Op het relais staat een tekening van de schakeling dus dan kan je zien welke 2 pootjes je moet doorverbinden.
Kosten van zo'n blokje is ca. € 18,00
Pedaalemmer
28-10-2008, 08:54
Heb precies hetzelfde gehad, contact blokje vervangen en je kan weer cruissen :D
Benji-GT
28-10-2008, 17:57
Maar ik ben er nu mee bezig maar, waar vind ik het contactslot blokje dan ? Moet het contactslot er zelf uitgehaald worden ?
Heb inmiddels mijn stuur en mij stuurhendels eraf liggen.
Ik zie wel een soort van klepje op het contactslot zitten ??
Even iemand dat laatste kleine beetje hulp alstu
gr ben
Je moet het complete aluminium huis verwijderen wat om de kolom heen zit.
Alleen dan kan je het contactblokje verwijderen
golf mkII 16v
28-10-2008, 19:41
Het stuk waar de stekker op zit
passatje2
28-10-2008, 20:00
als je een ring op t stuurstang hebt zitten wens ik je succes(bj na 87) en heb je dat niet,over de stuurpen zit een alu huis onder dat alu huis zit een inbus die losdraaien en dan trek je dit huis er van af achterin zit met een klein kruisschroefje dit plastic contact vast dit schuift er dan zo uit als het schroefj er uit gedraaid is,in bouwen in omgekeerde volgorde
Benji-GT
28-10-2008, 21:10
Ik had het al door naar het eten hoe het eraf moest gaan, Morgen ff bij VW garage nieuwe halen. Tegenover kwam de buurman ( automonteur ) langs en die zijmeteen je hebt ten eerste geluk dat je niet met zo'n ring om je stuur hebt anders kon je met poulie trekker aan de gang, en 2de veel volkswagens hebben dit zelfs transportertjes en de golfjes het meest zei die.
Mensen bedankt. Ik ben weer geholpen
Hij mag dicht van mij dan
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.