Log in

View Full Version : Vraagje: V6 tdi in een mk2 ??


Mk2_GTI/V6TDI
03-11-2008, 18:14
Hallo,

Ik heb een vraagje;

Is het mogelijk om een v6 tdi uit een vw passat
in een golfje 2 te zetten ??

en hoe zit het dan met de rdw ??

ik hoor het graag...

mvg.

Madison
03-11-2008, 18:27
In een Golf MK2 diesel bedoel je?
Dan houdt je in elk geval dezelfde brandstof.

Mk2_GTI/V6TDI
03-11-2008, 18:42
jah in een diesel..

zou het passen?? i.v.m. afmetingen enzo..

RubenD
03-11-2008, 18:58
Alles kun je passend maken, maar ik verwacht dat dit wel heel veel werk word. Wat voor versnellingsbak wil je bijvoorbeeld gaan gebruiken?

En ik neem aan dat je weet dat een V6 wel iets anders is als een VR6?

Mk1driver
03-11-2008, 19:52
Zoals die in de Passat ligt (noord/zuid) gaat het denk ik niet passen, te korte neus vrees ik

Mk2_GTI/V6TDI
03-11-2008, 20:30
bij passat zit de motor (dwars) ja.
zo wil ik em ook in de golfje zetten..

de firewall stukje uitsnijden, dan moet het wel lukken denk...
foto voorbeeld;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8AGRM83M.jpg

v6 blok ziet er zo uit; anders dan een vR 6 ja
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4ZUMAJ7.jpg

maare is de blok niet zwaar voor een mk2 voor vering enzo... ??

Henk_Pigo
03-11-2008, 21:07
Lijkt me dat ie als een speer rechtdoor gaat, ook in de bochten :D

Mk1driver
03-11-2008, 21:16
Blok is denk ik veel zwaarder dan bv een vr6, dus de vering zou ik wel aanpassen. Wel heel gaaf hoor als je dat er netjes in krijgt. Vraag me af of de rdw er mee kan leven...

Mk2_GTI/V6TDI
03-11-2008, 21:53
Ja moet wel lukken, om het blokje erin te krijgen...

Maare de vering aanpassen; hoe precies??

V6 Tdi lekker Origineel :cool: :P

Hopelijk komt alles goed.....

Marcel_VW
03-11-2008, 21:57
zou eerst gaan informeren of je dit uberhaupt goedgekeurd kunt krijgen als je je schutbord uit gaat snijden...Zou wel heel erg origineel zijn een mk2 V6 TDI :D

Mk2_GTI/V6TDI
03-11-2008, 22:02
zou eerst gaan informeren of je dit uberhaupt goedgekeurd kunt krijgen als je je schutbord uit gaat snijden...Zou wel heel erg origineel zijn een mk2 V6 TDI :D

Mag je de schutbord niet snijden joh ???
dat wist ik niet :P
zal morgen effe rondvragen of het goedgekeurd kan krijgen....

Mk1driver
03-11-2008, 22:26
Mag je de schutbord niet snijden joh ???
dat wist ik niet :P
zal morgen effe rondvragen of het goedgekeurd kan krijgen....

Lijkt me verstandig..

RubenD
03-11-2008, 23:20
Je kan het blok er waarschijnlijk wel in kriigen, wat ik al aangaf.

Maar wat ik ook zei: Met welke bak ga je rijden? Met een V6 TDI zoals de 2.5 2.7 of 3.0 van de vorige generatie, die dus nog de oude bakken hebben, zie ik het nog niet gebeuren dat je de aandrijfassen aangesloten krijgt.

Kijk maar naar je eigen foto, waar de wielen bij je Golf zitten en hoeveel ruimte je dan nog hebt tot aan de gril, dat komt niet goed.

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 07:40
Je kan het blok er waarschijnlijk wel in kriigen, wat ik al aangaf.

Maar wat ik ook zei: Met welke bak ga je rijden? Met een V6 TDI zoals de 2.5 2.7 of 3.0 van de vorige generatie, die dus nog de oude bakken hebben, zie ik het nog niet gebeuren dat je de aandrijfassen aangesloten krijgt.

Kijk maar naar je eigen foto, waar de wielen bij je Golf zitten en hoeveel ruimte je dan nog hebt tot aan de gril, dat komt niet goed.


Ik wil de 2,5 bak gebruiken (tiptronic)
Je hebt inderdaad gelijk over de aandrijfassen, maare is daar niks voor te vinden??
een tussenkoppeling ofiets dergelijks?

of zou een vr6/v6 bak eronder passen?, zodat ik de blok niet dwars hoef te leggen...

martiepartie
04-11-2008, 09:38
Blok in de breedte gaat niet passen, blok in de lengte ook niet. Beide gevallen moet je gaan zagen/snijden in de carrosserie. Blok is te vierkant voor een golf2.
Aandrijfassen met tussenkoppelingen is niet verstandig, dan moet je de aandrijfassen nog een keer extra lageren. De neus van een passat/audi is niet voor niets zo lang, dit V6 blok past daar ook nog maar net in.

Ik denk dat het blok geen goede keus is voor in een golf2. Uiteindelijk past alles, als je er maar genoeg tijd/moeite in steekt.. Of het de moeite waard is??


Dan komt er nog eens bij dat het een megazwaar blok is.. Qua motorsteunen zal het ook nog een feest worden.

Gijs
04-11-2008, 10:16
Een V6 TDI ombouw heb ik ook aan zitten denken voor de Passat. Ruimte genoeg in een Passat, maar een Golfje...? Neh, ik denk dat je dan heel veel werk op je nek haald. :)

Btw, waar vind jij V6-TDI motoren? :rolleyes:

fabbi
04-11-2008, 17:51
staat er al een tijdje een te koop op MP.
zoek op plaats. oud-gastel...

kom je em wel tegen

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 19:00
Tjah...

Een ander motor dan ??

Iemand ideetjes ??

Arnaud
04-11-2008, 19:20
Koop een vroege Passat of A4 met deze motor, dan heb je ook gelijk de auto waar een dergelijke motor in hoort. Als je een snelle diesel in je mkII wilt kun je beter gewoon een 4-pits TDI erin hangen en flink chippen en boosten. V6TDI is meer voor comfort en dat gaat nou nét niet samen met een MKII (alhoewel een V6 TDI ook best van z'n plek wil).

Madison
04-11-2008, 19:20
Moeilijk...er zijn al veel combi's gemaakt geloof ik.
Zelf heb ik een Golf MK2 VR6,zijn er ook al veel van geloof ik.
V5 misschien?Maar zijn er vast ook al wat van(M.I.V.W. rijdt ermee)
Of R36 project?Of gaat dat ook niet passen...zag laatst een compleet blok op mp.
Of moet het persee een diesel zijn?

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 19:29
Koop een vroege Passat of A4 met deze motor, dan heb je ook gelijk de auto waar een dergelijke motor in hoort. Als je een snelle diesel in je mkII wilt kun je beter gewoon een 4-pits TDI erin hangen en flink chippen en boosten. V6TDI is meer voor comfort en dat gaat nou nét niet samen met een MKII (alhoewel een V6 TDI ook best van z'n plek wil).
Passat en Audi vind ik maar niks eerlijk gezegd.
Heb liever een mk2...

Moeilijk...er zijn al veel combi's gemaakt geloof ik.
Zelf heb ik een Golf MK2 VR6,zijn er ook al veel van geloof ik.
V5 misschien?Maar zijn er vast ook al wat van(M.I.V.W. rijdt ermee)
Of R36 project?Of gaat dat ook niet passen...zag laatst een compleet blok op mp.
Of moet het persee een diesel zijn?
Het hoeft niet persee diesel te zijn, maar zou wel makelijker zijn omdat ik een mk2 diesel heb..

martiepartie
04-11-2008, 19:32
Omkeuren moet je toch, dus makkelijker/moeilijker wordt het er niet van.

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 19:34
Omkeuren moet je toch, dus makkelijker/moeilijker wordt het er niet van.
jah daar zit een punt in...

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 19:52
Iemand nog ideetjes, wat voor motorblok erin zou kunnen ?

Maar dat het wel origineel blijft, dus niet een vr6 ofso...

??

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 20:08
Een V6 TDI ombouw heb ik ook aan zitten denken voor de Passat. Ruimte genoeg in een Passat, maar een Golfje...? Neh, ik denk dat je dan heel veel werk op je nek haald. :)

Btw, waar vind jij V6-TDI motoren? :rolleyes:
Interresse in de V6 TDI Motor ??

Marcel_VW
04-11-2008, 21:38
lepel er een 150pk TDI pompverstuiver in, chippie naar 180pk en je blaast alle mk2-tjes van de weg af mits je het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt. Is tevens ook een stuk lichter dus dat zal je wegligging tov de v6 tdi stukken beter maken... ;)

Ruud
04-11-2008, 21:39
Die v6 tdi zou er wel in moeten kunnen, aangezien er ook een golf 2 is met een amerikaanse v8 motor, op de orginele plek.
Ik dacht dat het een nortstar motor was (of zoiets :redface: )
foto's staan op het forum ergens.

En als je de tdi v6 motor wil verkopen, heb ik misschien wel intresse voor mijn lt oprijwagen.

gr ruud

Ruud
04-11-2008, 21:59
http://www.cwstuning.com/gallery/coupe-degolf?page=1

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 21:59
lepel er een 150pk TDI pompverstuiver in, chippie naar 180pk en je blaast alle mk2-tjes van de weg af mits je het vermogen fatsoenlijk op de weg krijgt. Is tevens ook een stuk lichter dus dat zal je wegligging tov de v6 tdi stukken beter maken... ;)
Ken je iemand die een 150pk Tdi te koop heeft ?


Die v6 tdi zou er wel in moeten kunnen, aangezien er ook een golf 2 is met een amerikaanse v8 motor, op de orginele plek.
Ik dacht dat het een nortstar motor was (of zoiets :redface: )
foto's staan op het forum ergens.

En als je de tdi v6 motor wil verkopen, heb ik misschien wel intresse voor mijn lt oprijwagen.

gr ruud
Ja klopt, heb die golfje ook gezien.
nou ja ik kijk wel effe...

Ik wil eerst effe kijken of ik een Tdi 150pk 4cilinder kan vinden.
als ik er een vind, laat ik je wel weten over de v6 tdi..

Ruud
04-11-2008, 22:05
een 150 pk tdi motor is 7 cm hoger dan een andere motor.

RubenD
04-11-2008, 22:10
Als je Ebay.de opgaat denk ik dat je het juiste blok wel kunt vinden, ik weet helaas de motorcode niet. Maar er zitten hier wel leden met een 150pk TDI Golf Mk4 die zou je even kunnen mailen.

Op VWForum.nl zit iemand met een ik geloof origineel 90pk TDI op 200pk, door alles van het 150pk blok over te bouwen, met volgens mij een andere turbo nog maar in ieder geval grotere injectoren.

Dus je hebt niet direct die 150pk TDI nodig.

En inderdaad, er is een Golf Mk2 met Northstar V8, die dwars ligt, maar als je ziet hoe de rechteraandrijfas eruit ziet en hoe deze gemonteerd zit dan vraag ik mij af hoe dat heel blijft.

Wat ook nog interessant kan zijn is een motor + bak van een nieuwe Audi A4 kopen, die hebben de uitgaande bak assen tussen het blok en het vliegwiel zitten, die zitten dus een 25cm naar voren t.o.v. het blok wat je zelf hebt liggen. Maar ik denk niet dat je daar genoeg aan hebt.

Dus inderdaad, een 4 cilinder TDI lijkt mij ook de beste oplossing.

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 22:13
ohw, dat 7cm maakt tog niet uit?

maare als je kijkt naar die v8 he, die motor zit niet dwars erin (ofwel?)..
als ik de v6 tdi in zou zetten, dan zou ik em wel dwars moeten zetten anders past tie niet..

Mk2_GTI/V6TDI
04-11-2008, 22:16
Als je Ebay.de opgaat denk ik dat je het juiste blok wel kunt vinden, ik weet helaas de motorcode niet. Maar er zitten hier wel leden met een 150pk TDI Golf Mk4 die zou je even kunnen mailen.

Op VWForum.nl zit iemand met een ik geloof origineel 90pk TDI op 200pk, door alles van het 150pk blok over te bouwen, met volgens mij een andere turbo nog maar in ieder geval grotere injectoren.

Dus je hebt niet direct die 150pk TDI nodig.

En inderdaad, er is een Golf Mk2 met Northstar V8, die dwars ligt, maar als je ziet hoe de rechteraandrijfas eruit ziet en hoe deze gemonteerd zit dan vraag ik mij af hoe dat heel blijft.

Wat ook nog interessant kan zijn is een motor + bak van een nieuwe Audi A4 kopen, die hebben de uitgaande bak assen tussen het blok en het vliegwiel zitten, die zitten dus een 25cm naar voren t.o.v. het blok wat je zelf hebt liggen. Maar ik denk niet dat je daar genoeg aan hebt.

Dus inderdaad, een 4 cilinder TDI lijkt mij ook de beste oplossing.

Ik denk dat je wel gelijk hebt...
Zal wel gaan zoeken naar een 130pk of 110pk Tdi..

als je iemand weet, hoor ik het wel.

bedankt..

classic-edition
04-11-2008, 22:23
ohw, dat 7cm maakt tog niet uit?

maare als je kijkt naar die v8 he, die motor zit niet dwars erin (ofwel?)..
als ik de v6 tdi in zou zetten, dan zou ik em wel dwars moeten zetten anders past tie niet..

Die 7 cm spelen je pas parten als je erg laag met je auto zonder airride wil en kleinere wielen gaat monteren dan 16 Inch.
Ik ken een golf met een 150pk a3 tdi motor hierbij komt de motor lager onder de auto uit omdat anders de motorkap niet dicht kan.

Ik vind dat ie netjes op zijn wielen staat maar sommige willen nu eenmaal erg laag.Dus...................... ;)

Tjaap
04-11-2008, 22:28
en die Northstar V8 ligt wel dwars, maar dat ligt hij origineel ook. is een erg compact blokje, en lichter dan een VR6

RubenD
04-11-2008, 23:12
Ik weet niet in welk opzicht hij 7cm hoger is, of het onderblok naar boventoe hoger is of dat juist aan de carterzijde het blok langer is. Hoe dan ook, ik verwacht dan dat je het blok niet erin krijgt als je motorkap ook nog dicht moet.

Maar ruud's fridolin zal dat wel exact weten ;)

Melvin
04-11-2008, 23:47
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113296&start=156

Madison
05-11-2008, 01:07
Ziet er erg dik uit,dat blok in een Golf MK2 :)
Maar neem aan dat de hele Golf aangepast is?

Mk2_GTI/V6TDI
05-11-2008, 18:54
en die Northstar V8 ligt wel dwars, maar dat ligt hij origineel ook. is een erg compact blokje, en lichter dan een VR6

is die v8 lichter dan een vr6 ??

Marcski
05-11-2008, 19:39
yup, vol alu blok....

Arnaud
05-11-2008, 19:49
De originele 150pk TDI heeft als motorcode ARL maar deze wordt niet bij bosjes aangeboden. Je zou misschien beter een 130pk ASX als basis kunnen nemen en deze tunen.

ronnie_v
05-11-2008, 19:57
ik heb al eens een duitser gezien, met een v6 tdi erin. Ik zal eens kijken of ik het boekje terug kan vinden, stond al eens in de wob/vw szene .

Mk2_GTI/V6TDI
05-11-2008, 20:20
De originele 150pk TDI heeft als motorcode ARL maar deze wordt niet bij bosjes aangeboden. Je zou misschien beter een 130pk ASX als basis kunnen nemen en deze tunen.
jah die 150pk tdi is niet te vinden...
130pk als bassis klinkt ook wel goed, maar 130pk tdi kan ik ook niet vinden op internet. :confused:
dus als een van jullie iets weet, hoor ik het graag


ik heb al eens een duitser gezien, met een v6 tdi erin. Ik zal eens kijken of ik het boekje terug kan vinden, stond al eens in de wob/vw szene .
Zou leuk zijn als je het zou kunnen vinden :)

corrado-usa
05-11-2008, 20:47
heb van de week ook in een mk2 tdi 1.9 gereden.
heeft wat aangepast aan de motor andere turbo enz.
heeft 150 pk.
maar loopt echt als de brand weer :eek:

Mk2_GTI/V6TDI
05-11-2008, 21:03
heb van de week ook in een mk2 tdi 1.9 gereden.
heeft wat aangepast aan de motor andere turbo enz.
heeft 150 pk.
maar loopt echt als de brand weer :eek:

1.9 tdi motor uit een golf mk3?? of mk4?

corrado-usa
05-11-2008, 21:09
1.9 tdi motor uit een golf mk3?? of mk4?


golf 3

Mk2_GTI/V6TDI
05-11-2008, 21:23
van 90pk naar 150pk das netjes..

corrado-usa
05-11-2008, 21:38
van 90pk naar 150pk das netjes..


ja klopt heeft er wel veel aan gedaan aan de motor.

Mk2_GTI/V6TDI
05-11-2008, 21:44
weet je ook precies wat hij eraan heeft gedaan??

je zei al: ander turbo

maar welke turbo dan? van mk4?

corrado-usa
05-11-2008, 21:49
weet je ook precies wat hij eraan heeft gedaan??

je zei al: ander turbo

maar welke turbo dan? van mk4?


zal hem van de week wel eens vragen. :thumbup:

classic-edition
05-11-2008, 22:51
Informeer eens naar de mogelijkheden bij hulsher turbo tunning die heeft een golf 1 diesel voorzien van een 150 pk tdi uit een audi en heeft er dus ervaring mee.

Dit ding rijdt menig golfje 1 g60 of 18T verloren :D

martiepartie
05-11-2008, 23:05
Henk Wassenaar had toch een caddy2 met een voormalige 90pk TDI? Die had ruim over de 150pk in zijn dieseltje.

RubenD
06-11-2008, 00:26
194pk zelfs geloof, maar dan heb je eigenlijk een 150pk blok als basis, hij had alles omgebouwd...

joostvw
06-11-2008, 00:47
die caddy staat hier geloof ik tussen de project topics, geloof dat die helemaal bekrast is die caddy :S
maar dat is indd al 150 pk standaard en ook met andere turbo en wat gechipt enzo.

RubenD
06-11-2008, 01:19
Nee, dat is zijn nieuwe Caddy, hierboven werd over zijn vorige Caddy gesproken ;)

Mk2_GTI/V6TDI
06-11-2008, 19:23
194pk :wow: en dan dieseltje nog..

moet zkkr snel zijn :P

chris_vwg60
06-11-2008, 22:27
of een 3 liter diesel in een mk 2 gaat

denk het wel

ik heb op het internet wel eens een stukje zitten lezen

die was bezig met een audi (a4volgens mij het was een 6 cilinder) motor erin te plaatse het was trouwes ook nog een biturbo hij heefd veel moeten aanpassen maar uiteindelijk

zat hij erin

okal zat zen versnellingsbak bijna op z'n stuur haha

jettaracing
06-11-2008, 22:54
Een kennis van mij heeft een 110pk Tdi in een Cordoba ,die heeft nu 201 pk ,en bijna 400 Nm koppel!
Maar daar zitten dan ook andere verstuivers in ,en andere turbo ,chip ,uitlaat ,enz
Dan praat je over een leuk bedrag kwa 'tuning' kosten !

Het makkelijkst is inderdaad een 4Cil Tdi in te bouwen ,en zoveel moeite kost dan niet eens .
Als basis is een 90 of 110 pk al wel voldoende ,daar kun je al veel leuke dingen mee doen .
En is ook nog een redelijk makkelijk in te bouwen .

Mk2_GTI/V6TDI
07-11-2008, 07:29
ja ik zit er al aan te denken om een 90pk tdi van een golf mk3 in te zetten, mischien 110pk zelfs, als ik die vinden kan..

en zoals Jettaracing al zegt, het is veel makkelijker om erin te bouwen.

Rallyegolf20vt
07-11-2008, 16:44
V6 tdi zou moeten kunnen als je dit topic leest .
Dit gaat dan om een V6 S4 motor in een corrado , maar de strekking van het geheel is volgens mij het zelfde .

http://ludz.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?t=5638&highlight=corrado+rs4

Mk1driver
07-11-2008, 23:22
TDI 5 cilinder van Volvo is dat niks, is een dwarsgeplaatste Audi motor, ik denk dat die net past

fabbi
07-11-2008, 23:55
Als je een ARL wil gaan zoeken , kijk dan eerst even hoevol je buidel is...
Want bereid je maar voor op pittige prijzen!!
Meer in de zin van vor dat geld kun je 2a3 MK2 gti's erbij kopen.
en dan de bijkomende kosten nog.

Arl blok heeft laatst nog op MP gestaan maar met bak en toebehoren ga je on der de 2500 a3000 euro nergens komen....

martiepartie
08-11-2008, 09:16
TDI 5 cilinder van Volvo is dat niks, is een dwarsgeplaatste Audi motor, ik denk dat die net past

hmm, nieuw idee :) Meten = weten. Vaak zijn volvo's nogal breed, waardoor het blok dwars geplaatst kan worden. Denk niet dat er ruimte is in een golf voor zo'n blok.

Mk2_GTI/V6TDI
08-11-2008, 10:01
Ja das flink duur die 5 cilinder tdi..

ik heb een mk3 tdi 110pk gevonden voor 1200,-

denk dat ik die blok maar is ga halen, 110pk als bassis.

goed idee ?