PDA

View Full Version : comfort bij schroefset

matt8
04-11-2008, 22:10
hejj

heb toch nog even een vraagje over een schroefset. ik wil er eigenlijk binnenkort wel een keer eentje aanschaffen maar gaat dit nou erg ten koste van je comfort? het gaat om een golf 1 en ik ben absoluut niet van plan om het ding heel erg laag te gooien :rolleyes: . het moet gewoon mooi uitkomen en het hoeft niet super laag. ik wil geen vast setje omdat je dan niet precies de goede hoogte hebt. en ik weet best dat een schroefset gewoon stug is vooral als je het in de goedkopere regionen zoekt. maar als je hem toch niet super laag gooit heb je toch ook wel iets meer comfort toch? dan vroeg ik me ook nog even af hoe dat met de verschillende sets op marktplaats zit. vmaxx en tectuning en dat soort? supersport is er natuurlijk ook nog maar dat is al net weer ietsjes duurder. iemand hier die zijn auto nog niet idioot laag heeft geschroeft en ervaring met deze sets heeft met enigszins normale hoogtes? en hoe is het comfort dan? heb namelijk geen zin aan rugklachten of wat dan ook. :screwy: :tongue: :)

alvast bedankt

RJTuning
04-11-2008, 22:19
comfort is wat minder. maar erg is genoeg te prutsen en te proberen aan zo'n set, dat je net het evenwiht kan vinden tussen laag genoeg, en tog vering hebben.

je kan hulpveren ertussenuit halen, dattie minder stuf is. de bumperstopt inkorten zodat ie lager ligt en ook nog veert. enz enz enz.

Mitta
04-11-2008, 22:19
comfort is voor mietjes :)

Tiefleger
04-11-2008, 22:29
Ik weet niet waar je woont in Twente, anders zou ik zeggen kom maar eens langs. Ik heb namelijk een Golf 1 met schroefset en lekker plat. :D :D

René (Tiefleger)

Der Einzer
04-11-2008, 22:48
Je mag ook wel een keer hobbelen in die van mij. Zit een TEC setje onder en is best stug ja ;) Wel met 14inch en ballonbanden zodat je nog een beetje vering overhoudt.

Setje kan je overnemen voor E1000, - , .......... krijg je de Golf erbij :)

Gertjan
04-11-2008, 22:59
Ik heb nu m'n Supersport set (welke bekend staat als stug/verstelbare steigerpijp) op 4x4/APK modus staan, en ik moet zeggen dat het nog vrij comfortabel rijdt.
Dus als je een Vmaxx of soortgelijk setje koopt en niet te laag schroeft is het prima te doen.
Wat meestal ook helpt is de bumpstops een stukje inkorten, die raak je namelijk al vrij gauw als je inveert, en dan is je comfort weg ;)

RubenD
04-11-2008, 23:02
Ik heb zelf FK, bevalt mij erg goed, rij zelf regelmatig naar Wolfsburg (vanuit Raalte) is 4 uur rijden. En ben niet vermoeider als in een standaard Passat ofzo...

Heb wel goede Recaro's dat scheelt nog wel iets maar ook niet de wereld.

T!m
05-11-2008, 00:10
Bij een schroefset moet je het woord comfort gewoon vergeten, want je onderstel wordt simpelweg stug tot érg stug. Tenzij je een vermogen uit wilt geven aan een dure set die in hardheid te stellen is.

Mijn mk3 Golf ligt 4cm van de grond, en daar zit hooguit nog 0.5cm veerweg in. Hier in nederland vind ik het aardig rijden, je krijgt natuurlijk af en toe een dreun te verwerken of je veert even flink uit je stoel.

Maar als ik een ritje maak over de duitse autosnelweg zit ik continu te wiebelen en kom ik regelmatig van m'n stoel. Dat is overigens ook vrij matig wegdek met veel kuilen en hobbels.

Maarja, alles voor de looks he :D
En gelukkig heb ik nog een mk2 die wel comfort biedt.

petje31
05-11-2008, 00:46
Heb zelf een weitec setje, de goedkopere broer van KW. Bevalt me prima, iets duurder dan supersport maar wel degelijker. Setje koop je voor 500 eurie

Matheo
05-11-2008, 01:07
Amen :D
Maar ff serieus, ik heb ondertussen al redelijk wat setjes gemonteerd. Van de hele goedkope tot de middenklasse (FK), maar heel eerlijk gezegd merk ik vrij weinig verschil bij normaal gebruik. Het geheel wordt zeker wat stugger, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling. Onrijdbaar of irritant stug heb ik nog nooit echt mee gemaakt.
Onlangs nog zo een goedkoop setje van streetperformance gemonteerd samen met mijn broertje op zijn polo 6n2, niet al te laag (zo'n 8 cm lager), rijd nog steeds relatief comfortabel.
natuurlijk zullen de wat meer gevestigde merken beter zijn, maar gezien mijn ervaring met de prijs/kwaliteit verhoudingen zou ik toch voor een van de goedkope sets gaan. Vooral als je toch niet zo laag wilt gaan.

EricNijssen
05-11-2008, 12:47
Goedkopere setjes zijn meestal aardig stug, maar wie mooi wilt zijn moet ....................

carbreaker de autosloper
05-11-2008, 13:23
amen meestal keihard dus ....

RJTuning
05-11-2008, 14:54
Goedkopere setjes zijn meestal aardig stug, maar wie mooi wilt zijn moet ....................

...........................op z'n trekhaak gaan zitten.

Ritske
05-11-2008, 14:59
Ik rij met een supersport schroefsetje(vrij laag) en 15" onder een jetta 1
en dan is het idd :D :

:D

golf3freak
05-11-2008, 15:39
Laag vliegen is een kunst.

matt8
05-11-2008, 15:52
hmm. tjah ik weet best dat comfort voor mietjes is en het maakt mij ook niet uit maar als me pa af en toe even een ritje wil maken dan hoeft hij van mij niet uit de auto te vliegen. :screwy: :) plus dat ik het de golf liever niet aan doe. maar ik ben er al wel uit. als er wat geld is dan word het gewoon een vmaxx en dan gaan we natuurlijk niet super laag maar met 15 inch en redelijk platte bandjes moet het wel een mooi geheel worden (in ieder geval beter als de trekker stand die hij nu heeft). bedankt voor de reacties :) ;)

Gertjan
05-11-2008, 20:08
...........................op z'n trekhaak gaan zitten.
Jammer dat ik die niet heb :D

samke-gti
05-11-2008, 21:57
ik rij met weitec, ben enorm tevreden over het comfort,
mijn broer en een vriend vanme hebben dezelfde veren, die van m'n broer rijden beenhard, en die van een vriend rijden erg comfortabel. in de goedkopere veren kan je ook comfortabel rijden, vrees gwn dat m'n broer een slecht setje gehad heeft hehe ;)

prijs verhouding he ;)

paulusgti
05-11-2008, 22:43
ik denk dat het zeer moeilijk is om je golf 1 comfortabel te houden vanwege het lage gewicht van de auto. een maatje van me heeft kw onder zijn 1 dat is super stug maar kw onder mijn 5 is weer super comfotabel merk weinig tot niks met orgineel...en natuurlijk hoe lager je de set zet hoe minder comfortabel die is ...maar je kan natuurlijk wel een set nemen die in hardheid verstelbaar is dat scheelt wel ..maar is toch al snel 800 a 1200 euries tis maar hoe gek je het wil maken en je hebt ook nog eens airride ..ben er zelf niet zon fan van maar ieder zijn mening daar over.

RJTuning
05-11-2008, 23:43
Jammer dat ik die niet heb :D

hebbie wel. je moet em alleen nog vinden :D

Rutger
06-11-2008, 10:12
hmm. tjah ik weet best dat comfort voor mietjes is en het maakt mij ook niet uit maar als me pa af en toe even een ritje wil maken dan hoeft hij van mij niet uit de auto te vliegen. :screwy: :) plus dat ik het de golf liever niet aan doe. maar ik ben er al wel uit. als er wat geld is dan word het gewoon een vmaxx en dan gaan we natuurlijk niet super laag maar met 15 inch en redelijk platte bandjes moet het wel een mooi geheel worden (in ieder geval beter als de trekker stand die hij nu heeft). bedankt voor de reacties :) ;)

Ik heb ook ooit een Vmaxx setje onder mijn mk1 gehad.. Naar mijn mening bokkehard!

Kotai
07-11-2008, 00:08
Ik heb ook ooit een Vmaxx setje onder mijn mk1 gehad.. Naar mijn mening bokkehard!

kan ik mij 100% bij aansluiten had ook Vmaxx onder mijne jetta en echt hard!... stond niet eens egt laag dusja.. Comfort --> meer sparen en degelijke set kope...

maartenunplukt
07-11-2008, 05:10
Verlagen en comfort? Dat is toch een beetje net zoiets als vrouwen die niet zeuren?

Gertjan
07-11-2008, 07:58
Een utopie inderdaad :D

Rutger
07-11-2008, 11:21
En toch durf ik de FK Königsport aardig comfortabel te noemen!

old skool MK2
07-11-2008, 11:52
comfort? wat is dat?

haha.

bluebastard
07-11-2008, 21:48
volgens mij ontkom je er ook niet aan om te gaan stuiteren.... :D
Als je met 15 inch en een plat bandje wilt gaan rijden, moet ie wel flink omlaag anders ziet het er nog niet uit.... :tongue:

En ik rij redelijk laag met een tec tuning set onder een jetta 1 en reken maar dat dat hobbelt en stuitert... hahaha ;)

matt8
08-11-2008, 16:49
hm. en hoe zit het met 60-40 vaste verlaging dan? ben al beetje aan het zoeken naar foto's van golfjes met deze verlaging, iemand hier er nog foto's van? even voor het idee hoe laag dat is. want zo'n setje is goedkoper dus kun je een duurder merk :screwy: :cool: :redface: en heb je dus niet zo'n stug setje. ;)