PDA

View Full Version : Elektrische problems Vento VR6

JurjenV
05-11-2008, 21:47
Aangezien ik mijn Vento net heb kom je nogal eens wat tegen wat niet naar het zin is. Misschien heeft het ene ook wel met het andere te maken.

Allereerst doet mijn rechter dimlicht het niet. De lamp is goed, echter krijgt de stekker geen stroom.

De linkerzijde heeft op 2 van de 4 draden (op de vierkante stekker met ronde bovenkant) stroom terwijl de rechterzijde slechts op 1 van de 4 draden stroom geeft.
Voor de linkerzijde zit de stroom op geel/zwart en grijs/zwart, op de rechterzijde heeft de gele stroom nodig maar krijgt dit niet, iemand een idee wat dit is?

Ten tweede zou ik iemand willen vragen naar de zekeringen. Welk nummer dient waar voor? Mijn dekseltje mist namelijk.

Ten derde de kachelstanden, 1 2 en 3 doen het prima, 4 niet echt lekker, hapert. Slecht contactje of wat anders?

Ten vierde, als ik de auto op contact draai tikt er iets vanuit de zekeringenkast, naar mijn idee het witte relais met nr 167, zou eventueel met de kachel te maken kunnen hebben?

Ten vijfde, de mistlampen, welke kleuren draden horen hier naartoe te lopen? Heb namelijk 2 draden bruin/wit en grijs/geel in een kroonsteentje boven de linkerkoplamp hangen, maar deze gaat nergens heen, eindigd bij het kroonsteentje zegmaar.

Jurgen Santana
05-11-2008, 21:58
Ten vierde, als ik de auto op contact draai tikt er iets vanuit de zekeringenkast, naar mijn idee het witte relais met nr 167, zou eventueel met de kachel te maken kunnen hebben?

Dit is het relais van de brandstofpomp.

martiepartie
05-11-2008, 23:03
167 is voor de brandstofpomp e.d.

JurjenV
06-11-2008, 18:36
Klopt, nu de andere probleempjes nog...

JurjenV
08-11-2008, 10:39
1 4 en 5 opgelost ;)

2 is niet op te lossen, gewoon een vraag, en 3 ga ik zo nog naar kijken.

JurjenV
08-11-2008, 12:36
3 ook opgelost ;)

Vento Vice
09-11-2008, 16:24
1 4 en 5 opgelost ;)

2 is niet op te lossen, gewoon een vraag, en 3 ga ik zo nog naar kijken.

2 is wèl op te lossen! Ik heb er nl. nog eentje liggen! Moet ik wel ff zoeken... Hebben? PM maar ff