Log in

View Full Version : Water achter bestuurdersstoel

T!m
11-11-2008, 09:12
Betreft een Golf 2

Tot mijn grote irritatie stond er vanmorgen weer een plas water achter de bestuurdersstoel.

Het water komt er rechts in de ronding van het deurrubber elke keer doorheen na mijn weten. Zelfs na plaatsen van een nieuw rubber :screwy:
Het water komt niet uit de kofferbak of onder de achterbank vandaan. En ook niet van de parafan want voor in de wagen is het compleet droog.

Ik begin er nu echt moe van te worden, moet ik mijn deur gaan verhangen/afstellen ofzo ... ?

Graag reacties

Hij is trouwens vandaag 25 geworden en belastingvrij :) :)

kartboy89
11-11-2008, 10:12
ik heb dit bij me rechterdeur.
Mij hadden ze ook verteld keer aanhangen.
Maar dat vind ik weer zo beunachtig

deze topic ga ik zeker volgen

T!m
11-11-2008, 10:14
Mja, ik vind het knap vervelend. Dat je bij elke regendag met de stofzuiger er in kan om hem weer droog te krijgen.

En aan mn deur hangen ga ik niet doen, beetje de schanieren verkrachten zeker :rolleyes:

kartboy89
11-11-2008, 10:15
Dat ken ik zeker :mad:

ZOals je ook zegt schanieren verkrachten... NO WAY :screwy:

Pedaalemmer
11-11-2008, 10:17
Weet je zeker dat het niet het plastic is wat in het deur paneel zit?

T!m
11-11-2008, 10:23
Weet je zeker dat het niet het plastic is wat in het deur paneel zit?

Nee plastic ligt het niet aan. Het het raamrubber is oke. En de deur heeft een op-staande rand dus daar komt het niet vandaan.

Ik heb een tijdje terug de deurplint eraf gehaald en de auto gewassen.
Toen was het zichtbaar dat het rechts uit de hoek/ronding kwam.

Vains
11-11-2008, 10:25
Dat ken ik zeker :mad:

ZOals je ook zegt schanieren verkrachten... NO WAY :screwy:

En hoe denk je dat ze een deur afstellen bij een schadeherstelbedrijf???
Een beetje aanhangen kan echt geen kwaad, alleen vraag ik mij af of dit de reden is voor het waterprobleem.... Ik heb het zelf idd ook gehad bij golf 2 en heb de wagen erna maar verkocht :D

levis
11-11-2008, 10:27
ik heb het ook vaak gehad, maar het is altijd een rubber. je verbaasd je nog hoeveel water er in kan komen. rubber van het zijraam zou het best kunnen zijn. probeer te achterhalen waar het water vandaan komt in de auto. ik heb in de kever water gehad, dat door het achterruitrubber kwam en naar voren bij de pedalen liep.

T!m
11-11-2008, 10:34
Levis oorzaak lijkt me wel bekend.

Zoals ik zei:

En er zit een nieuw perfect rubber in.

Vains

Een deur kan je zelf ook afstellen, hoef niet bij een bedrijf :rolleyes:
Maar of dat bij stellen gaat helpen is een tweede.
De deur zat af fabriek goed. Lijkt me niet dat de stand in de jaren veranderd.

marcmk1
11-11-2008, 10:47
mischien kan je proberen in plaats van aan je deur te hangen,

een doekje oprollen en die tussen je deur doen naast de schanieren,dan met beleid beetje bij beetje je deur dicht doen,en dan telkens het doekje wat hoger of lager.

hierdoor verplaats je je deur zonder lompe kracht.dit heeft toen bij mij ook geholpen.
hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :)

succes

Vains
11-11-2008, 11:28
Levis oorzaak lijkt me wel bekend.

Zoals ik zei:

En er zit een nieuw perfect rubber in.

Vains

Een deur kan je zelf ook afstellen, hoef niet bij een bedrijf :rolleyes:
Maar of dat bij stellen gaat helpen is een tweede.
De deur zat af fabriek goed. Lijkt me niet dat de stand in de jaren veranderd.

Dat je zelf een deur kan afstellen dat weet ik ook wel. Mijn Golfje had ooit eens een zijschade en toen ze de deur aan het richten waren deden ze het ook dmv afhangen.
De stand van de deur kan zeker veranderen door de jaren heen. De auto kan eens schade hebben gehad, sommige mensen gooien de deuren open tot het maximale scharnierpunt en er zijn natuurlijk ook mensen die aan hun deur gaan hangen tijdens in/uitstappen :screwy:

Maar goed, ik denk dat je de oorzaak moet zoeken in de vorm van een rubber en niet de deur

T!m
11-11-2008, 11:54
Ja dat is het hem dus. Ik heb er vorige week een nieuw rubber ingezet.
Die is gewoon perfect en vertoont nergens slijtage.

Mogelijk dat de deur niet genoeg klemt/afsluit tegen het rubber.
Naja, ik ga hem vanavond weer droog zuigen en dan zal ik eens kijken of ik iets raars aan de deur kan vinden.

T!m
11-11-2008, 12:00
een doekje oprollen en die tussen je deur doen naast de schanieren,dan met beleid beetje bij beetje je deur dicht doen,en dan telkens het doekje wat hoger of lager.

succes

Het doek tussen/boven/onder de schanieren zodat hij zich als waren wat verplaats.
Krijg je dan aan de voorzijde niet een kier, omdat je hem daar als ware ontwricht ?

dekilo
11-11-2008, 12:28
Als je deur meer scheeft hangt dan de afstand anus tot vagina is er iets meer aan de hand dan ff iets bijbuigen.

marcmk1
11-11-2008, 12:48
Als je deur meer scheeft hangt dan de afstand anus tot vagina is er iets meer aan de hand dan ff iets bijbuigen.

:lmao:

of je een kier krijgt weet ik niet..(je moet het ook met beleid doen)

als het niet jou rubber is zou je het in je deur moeten zoeken het is even uitvogelen met het doekje..

moeilijk uit te leggen op deze manier :rolleyes:

T!m
11-11-2008, 13:18
Net even de deurplint los getrokken. En het was inderdaad nat in de hoek/ronding.
Het water stroomt gewoon over het rubber heen en zakt dan weg onder de voetenmat voor de achterbank.

Zucht :(

T!m
11-11-2008, 18:49
Voor een maand of 2 geleden had ik mijn auto op de hefbrug (4poten).
Toen sloot mn linker deur nog al verrot omdat de poot links voor meer druk uit oefende. Toen de auto weer op de grond stond sloot hij weer normaal.

Kan hang positie van de deur hierdoor iets gewijzigd zijn ?

Misschien is het dan verstandig om toch even aan de deur te gaan hangen :)

Fast Eef
11-11-2008, 19:36
uiteraard, de carrrosserie wordt inderdaad getordeerd als de auto geheft wordt. Probeer maar wat te hangen, schade herstel bedrijven gaan ook vaak zo te werk

Jurgen Santana
11-11-2008, 20:06
Of de deur wat strakker afstellen. Heb ik bij mijn vorige Jetta ook eens moeten doen. Dit doe je door de slotpen los te draaien en wat verder naar binnen vast te zetten.

En de zin "De deur zat af fabriek goed. Lijkt me niet dat de stand in de jaren veranderd." klopt natuurlijk niet helemaal. Hoeveel kilometers heeft de auto al niet over de weg gereden, over hobbels, door kuilen etc. en hoevaak is de deur wel niet open en dicht gegaan?

T!m
11-11-2008, 21:11
Ik heb het water er uit gezogen en een paar keer flink aan de deur gehangen.
Hopelijk helpt dat, we zullen het zien :)

Jurgen Is de slot pen verstelbaar joh ? Die zit toch gewoon aan de carosserie bevestigd. Naar mijn weten niet te verstellen.

Jurgen Santana
11-11-2008, 21:15
Jurgen Is de slot pen verstelbaar joh ? Die zit toch gewoon aan de carosserie bevestigd met een boutje.

Nee, hij zit in een plaatje gedraaid wat achter het plaatwerk zit (kan niet wegvallen) als je de slotpen losdraait kun je hem verstellen.

T!m
11-11-2008, 21:22
Oke ik zal hem eens los draaien en iets naar binnen drukken. Zodat de boel wat steviger sluit.

kartboy89
11-11-2008, 21:34
Laat even weten als het is gelukt dan weet ik of ik het ook moet doen.

T!m
11-11-2008, 21:44
Ik ga hem rond het weekeinde wassen en dan zullen we zien of het water buiten de wagen blijft. Aangezien er geen of weinig regen komt de komende dagen.

The Skinnmeister
12-11-2008, 10:43
Denk dat het met afhangen wel goed komt, is bij mij ook gelukt ;)

T!m
12-11-2008, 11:05
Denk dat het met afhangen wel goed komt, is bij mij ook gelukt ;)

Oke dan, ik heb een 10-tal keer met mn 80kg aan de deur gehangen ;)
En ik ga de slotpen nog wat bij stellen.

Ik zal jullie rond het weekeinde berichten of het geholpen heeft.

kartboy89
12-11-2008, 11:53
De onderkant bij mijn rechterdeur aan de achterkant steekt wat uit. Denk dat het daardoor bij mij komt.

Hoe kan ik dit verhelpen? Want hangen lijkt me moeilijk of ik moet de auto op z'n kop doen.

T!m
12-11-2008, 11:58
Hangen is toch niet moeilijk. Gewoon het portier aan de bovenzijde beet pakken en er meerdere malen met je volle gewicht flink aan trekken/hangen.

Vains
12-11-2008, 11:58
Een voet onder tegen de deur en vervolgens (voorzichtig) beginnen te trekken aan de B-stijl...

Vains
12-11-2008, 12:00
Hangen is toch niet moeilijk. Gewoon het portier aan de bovenzijde beet pakken en hem meerdere malen met je volle gewicht flink aan trekken/hangen.

Eerst zijn vraag goed lezen T!M ;)

T!m
12-11-2008, 12:06
Eerst zijn vraag goed lezen T!M ;)

Ik moet er maar van uit gaan dat de deur te laag hangt ?
Aangezien dit niet aangegeven word.

Ik dat geval, deur open klauwen er onder en je bodybuilder technieken gebruiken.

kartboy89
12-11-2008, 13:36
Heb net getest dmv plante gieter. Het loopt vanaf me raamrubber (buiten). Naar beneden maar dan gaat een deel door de 3 /4 gaten die in de deur zelf zitten en een deel dat zich tussen het plastic aan de onderkant een weg vind naar het rubber.

Zodra het op het rubber komt blijft het zitten loopt niet weg naar buiten of binnen. Totdat er teveel komt en het naar binnen weg loopt.

Hoe kan ik dat proberen te maken van dat plastiek. Een kit laag tussen het plastiek en de deur? Maar dan blijf ik het nog dmv die 3/4 gaten als nog op me rubber komen en dan alsnog naar binnen stromen.

Als ik geen rubber gebruik: Dan komt nog steeds via de zelfde plekken maar dan valt het net wel net niet buiten

@tim de deur sluit goed. Hangt niet te laag.
Alleen het gedeelte van me strip tot de onderkant aan het einde van de deur steekt iets uit. Maar de rest sluit gewoon netjes aan

nickyy
12-11-2008, 18:07
als je gaat hangen of trekken of iets altijd je raam naar beneden doen!!

ik heb dat weleens meegemaakt op mijn werk, collega gaat aan een deur hangen en pats ruit kapot...
het is maar een tip

T!m
12-11-2008, 20:10
Nou ik heb dus weer water achter de stoel staan.
Hangen aan de deur heeft dus niet geholpen.

Ik ga er morgen nog maar een aantal keer aan hangen en de slotpin iets naar binnen stellen. Mogelijk dat hij daardoor beter afsluit.

W1m
12-11-2008, 20:15
Heb jij een dakraam?

T!m
12-11-2008, 20:55
Nee Wim dat heb ik niet.

De lekkage komt echt uit de hoek/ronding van de deur.

Fast Eef
13-11-2008, 18:13
rubber is echt 100% in orde?

maak is een foto voor de duidelijkheid

MrMiljon
13-11-2008, 18:49
rubber is echt 100% in orde?

maak is een foto voor de duidelijkheid

Heb hetzelfde probleem. Laatst eens door de wasstraat en er stond een flinke plas, op dezelfde plek. Bij mij is dus het rubber wat over je dorpel loopt kapot. Hij lijkt goed maar als je de boel beweegt zie je wat scheuren zitten.

Fast Eef
13-11-2008, 19:19
zou je rubbers is goed nakijken,

echt goed, met vergrootglas :p

samke-gti
13-11-2008, 19:52
m'n moeder heeft dit ook gehad met haar polo9n, is wel geen mk2 mja...
heeft zelf 2 keer binnen geweest bij fabrikant en vonden nx, nadat we zelf de wielkas met rutex hadden ingespoten was het eindelijk opgelost, blijkbaar een slechte lasnaad of iets niet goe genoeg afgedicht. mss kan je dat eens proberen?

T!m
13-11-2008, 20:02
Mensen, daar ben ik weer :rolleyes:

Ik heb de slotpin iets naar onder en iets naar binnen afgesteld.
Daarna een paar gieters water tussen de deur gemieterd en tot mijn verbazing
bleef het binnen in droog en kwam er geen water in het rubber te staan :)

Ik hoop dan ook dat het bij deze opgelost is.