PDA

View Full Version : nieuwe motor


Melvin
15-09-2004, 15:02
oke ik zit met een dilemma, heel waarschijnlijk is een klep van mijn motor verbrand (zie andere topic) en om dat te fixen kost te veel, dat is me de motor niet waard...

maargoed en nu? er zit nu een 1.6 carb in, dus een injectie motor erin leggen zou leuk zijn, maar waarschijnlijk zouden de totale kosten daarvan ook heeeel hoog komen ivm dat alles omgebouwd moet worden...

dan blijft er eigenlijk weinig meer over dan dezelfde motor erin (1.6 EW) of de grote broer ervan (1.8 EX) dat is dezelfde motor maar dan 1800cc ipv 1600 dus..

het nadeel aan mijn huidige motor was de pierburg carb (waar antraciet nu ook problemen mee heefT), dus daar wil ik eignelijk ook vanaf... weet iemand voor mij een oplossing waarbij er niet al teveel omgebouwd hoeft te worden maar liefst ook geen pierburg (kon er 's ochtends nauwelijks mee weg rijden :S)

arnus71
15-09-2004, 15:14
Ik zou toch een 1.8 injectie blok erin hangen. Ik heb hetzelfde probleem gehad met die k*t carb op een 1.8 EX blok, en nu ben ik dolgelukkig met mijn 2h blok (digifant 1 blok uit een cabrio).

Je moet natuurlijk wel wat aanpassen:
*benzinepomp moet er tussen
*dikkere benzineleidingen moeten er tussen benzinetank en blok
*kabelbomen "fuseren" van oude en nieuwe blok

Maar het valt eigenlijk wel mee. En de vreugde die je beleeft bij het elke keer normaal lopen van je motor 's ochtends is echt heel fijn!! :D

plus: meer vermogen!!

Melvin
15-09-2004, 15:17
ik hoor verhalen van: nieuwe tank eronder, 2 benzine pompen, alle bekabeling aanpassen etc etc etc...

dit klopt dan dus niet ofzo?

Jeff
15-09-2004, 15:32
Hey Melvin,

Je weet wie goede motorswaps doet. Ask him. Hij heeft het vaker gedaan.

arnus71
15-09-2004, 15:45
Ik hoefde er geen andere tank onder te hangen. Maar wel 2 benzine pompen (1 in je tank en 1 extern), dikkere benzineleidingen en inderdaad de bekabeling.

Het is zeker wat werk, maar dan heb je ook wat. Je kunt de zelfde motorsteunen en versnellingsbak gebruiken.

MauSeR35
15-09-2004, 19:46
ff off topic maar nu doen jullie net of er met een injectie systeem nooit wat mis is...

arnus71
16-09-2004, 08:47
Voor carbs kun je het beste bij Serge Pot terecht, die zit hier ook op het forum.

Enne, het is natuurlijk niet zo dat er nooit iets mis is met injectie, maar wel minder dan met zo'n pierburg carb die standaard op een EX of zijn standaard blok zit. Zeker met koud weer in NL is injectie 10x beter dan zo'n carb.

Maar da's mijn mening!!

Tommy
16-09-2004, 09:58
weber's van de duitse Ebay halen is ook een optie, moet wel even afgesteld zegt men... (mijn ervaring met carb is dat het om de carb altijd wel rijdt, maar dat waren geen weber's)

motorfietscarb's loopt prima op mijn 1300... had er verder eerst niks voor aangepast.. zelfs niet de inlaatkanalen... zuipen valt ook wel mee... zelfde carb's moeten ook op een 1800 passen'had ik begrepen... Alleen het laten maken van het inlaatspruitstuk is ff het ding... Moet je laten doen bij bijv. Serge, of zelf erg handig zijn... Ik geloof trouwens dat ik vergeleken met nu erg goedkoop uit was toen...

Melvin
16-09-2004, 12:22
ja hoeveel zou met dat kosten en wat heb jij me te bieden serge pot?

Tommy
16-09-2004, 13:12
Ik meende dat Serge 200 of 250 vraagt voor een inlaatspruitstuk... de carb's kosten je op de sloop +/- 100 euro... (let wel op dat je een complete set meekrijgt, mijn ervaring is dat het afzetters zijn...:( ) verder moet je zelf wat dingetjes aanpassen en knutselen... reken op een hele ruime 125 euro aan extra onderdelen... totaalplaatje wordt nog vrij hoog...

Je kunt Serge mailen op spottuning@hotmail.com

En je kunt hem altijd even vragen naar wat andere mogelijkheden.

Op Ebay Webers scoren is ook een optie dus... moet te doen zijn voor een euro of 300.. zal ook wat extra kosten(reken weer een ruime 125) bijkomen voor kleine dingetjes er omheen...

Tommy
16-09-2004, 13:15
sterker nog... hij heeft inmiddels een site zie ik net...

www.spottuning.nl

arthurgti
16-09-2004, 13:45
ebay. kun je wel vergeten voor een stel webers voor 300 euro,en helemaal nu ze niet meer gemaakt worden!!!!
Zou als ik jou was gewoon een goedkoop blokje zoeken op marktplaats en die erin hangen.
het enige wat je houdt zijn de benzinepompen die je moet plaatsen.

Maar al met al heeeel wat meer plezier van je auto (zeker met die @#$@ carb's die erop zitten.)

antraciet
16-09-2004, 16:07
Zeker met koud weer in NL is injectie 10x beter dan zo'n carb.

Maar da's mijn mening!!

daar sluit ik me bij aan, wat een ramp die carb's.

Tommy
17-09-2004, 18:04
daar sluit ik me bij aan, wat een ramp die carb's.

jouwe is waarschijnlijk een kleinigheid... ;) maar oke...

Bas
17-09-2004, 21:52
ebay. kun je wel vergeten voor een stel webers voor 300 euro,en helemaal nu ze niet meer gemaakt worden!!!!

Met enige inspanning vind je wel een setje onder de 300 op de Duitse Ebay, tenzij je voor 58'ers gaat :eek: :eek: :eek:

http://i18.ebayimg.com/02/i/02/3c/f9/2b_1.JPG
Ebay (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7922021585&ssPageName=STRK:MEWA:IT)

mwoah, zacht prijsje toch??

Melvin
18-09-2004, 18:24
nog ff twee vraagjes:

- past een 1.8 gti motor uit golf 2 op mijn versnellingsbak? (4T bak volgens mij, 5 versnellingen)

- past een 1.8 gti motor uit golf 2 op een automaatbak uit een golf 1 cabrio met injectie? (3traps automaat....)

- is het veel werk handgeschakeld om te bouwen naar automatisch? en kan dat ook op de 1.8 gti motor, omdat je natuurlijk ook zit met dat de motor aan moet blijven als je stilstaat...

- zijn de automaatbakken kwalitatief goed of moet er vaak iets aan vervangen worden? kortom: wat zijn de zwakke punten?

EDIT: dat zijn dus al vier vragen ;)

serge pot
18-09-2004, 21:49
tja motorfiets carbs werken gewoon fijner als webers welke op een gove manier bezine in je inlaat storten

Melvin
20-09-2004, 08:12
twee vervangende vragen dan maar:

- regelt een automaatbak zelf dat de motor niet uitvalt enzo?

- past mijn bak (1.6 carb EW motor, versnellingsbak 4T volgens mij, 5 versnellingen), op een 1.8 gti motor? of op een 1.8injectie motor uit golf 1 cabrio?

dit moet ik echt ff weten!!!!

arnus71
20-09-2004, 10:45
Volgens mij past dat wel, maar misschien kan je het beste motor + bak van bijvoorbeeld een type 1 GTI pakken, die zijn er zat. Dan zet je alles in een keer over...

Maar die bak past wel met 1.8 GTI blok (bv DX of 2H)

Melvin
20-09-2004, 10:49
als volgt: ik heb een cabrio staan op me werk met 1.8i motor en automaatbak...

ook ligt er nog een 1.8 GTI blok uit een golf 2....

- dus past mijn bak op die 1.8 gti motor? en past die ook op de 1.8i motor uit de cabrio? (is usa cabrio met airco etc etc)

- en past dan de automaatbak uit de cabrio op het 1.8gti blok uit een golf 2? (dat wil ik het liefst in mijn auto hebben) en de bak regelt dan dat ie niet uitvalt enzo bij stilstaan?

CabrioSlicK
22-09-2004, 17:51
Bel voor die versnellingbak Jeroen (je weet wie ik bedoel) eens. Die had er laatst nog een aantal.