PDA

View Full Version : Keverdrama!


Volkswouter
04-01-2004, 14:24
Oudejaars avond brak de versnellingspook.Twee keer gelast,twee keer gebroken.Ik heb nu een andere pook,maar gisteren ochtend klokslag 08:15 vertrok ik richting het winterfestijn met de Kever die ik de afgelopen week helemaal klaar had gemaakt voor die meeting.

Nu komt het:Ik ben drie stoplichten verder dan woensdag avond gisteren ochtend en me koppeling kapt ermee..:(
Kever in zijn 3 gezet en weer thuis gezet.Meegereden met een collega en thuis gebracht door Leon. Gisteren op het winterfestijn een NOS OEM,koppelingskabel gekocht.

Met de instelling van die zetten we er op zondagochtend wel ff in.Nou laat dat ff maar ff weg,want na het verwijderen van de buitenkabel onder de auto raakte ik zachtjes de benzineleiding aan waarna deze afbrak.

Deze moet ik nu dus door het chassis opnieuw gaan trekken..:(

GEWELDIG!!!!!!!

Na het monteren van de kabel,kon ik de auto niet starten,want ik heb als een speer de tank eruit getrokken.Met de nieuwe kabel erin geeft het pedaal mij het gevoel dat er toch iets met de drukgroep of het druklager aan de hand is.Lekker kan ik dus ook nog ff de motor eruit gaan trekken om die te vernieuwen.Is bij een Kever niet echt veel werk,maar dat was de pook en de koppelingskabel ook niet.

Ik vraag me af wat er met het eruit halen van de motor weer kapot gaat......


2004,begint lekker zo voor mij...:D

volksaddiction
04-01-2004, 14:39
HE wout, als de motor eruit is, check dan gelijk je bakrubbers he !!!
En evt. lekkage achter het vliegwiel.....kan beter alles in 1 moeitre mee pakken.
Drukgroep met sleepring heb ik nog wel voor je, moet je alleen een andere plaat kopen
suc6 !

HVB G60
04-01-2004, 18:01
Sterkte Woutertje, daar word je niet blij van.

Toch maar weer een Starlet kopen?? ;)

vwleusden
04-01-2004, 18:06
Ben je inderdaad weer klaar mee, word je er even aan herinnerd dat je vw rijd.

volksaddiction
04-01-2004, 18:33
Ben je inderdaad weer klaar mee, word je er even aan herinnerd dat je vw rijd.

Een oldtimer VW dan hè !
Neem niet aan dat je deze ongein met een MKII ook heb ?
Het is in iedr geval de reden dat ik gestopt ben met een oldtimer als dagelijks vervoer.......
week rijden.....weekend sleutelen..........week rijden.....weekend sleutelen...week rijden.....weekend sleutelen.......week rijden.....weekend sleutelen.....week rijden.....weekend sleutelen
:D

vwleusden
04-01-2004, 18:41
Dat heb ik dus wel met mijn MK2, ondertussen is bijna alles vervangen en zou het op moeten houden. Woensdag versnellingsbak eraf en dan de hele zooi vervangen.

Volkswouter
04-01-2004, 20:25
Ach,nu ben ik weer redelijk rustig eronder.Vanmiddag kon ik wel een aansteker bij die lekke benzineleiding houden .

Ik heb toch 9000km weg gereden met de Kever in 10 maanden zonder enig probleem (Buiten normaal onderhoud om dan).

En nu ga ik eraan,deze week.

Marco
04-01-2004, 23:23
Kijk dennis, zo hoort dat.

Wouter laat zich tenminste niet kennen, GEWOON DOORGAAN

Volkswouter
05-01-2004, 00:48
Nou om eerlijk te zijn werd ik er vanmiddag eerder chagerijnig dan vrolijk van hoor!

Ga proberen deze week vrij te krijgen.Ik hoef toch maar 3 dagen te werken en ben dan van plan om gelijk maar ook het motortje beet te pakken.Alle beplating ff netjes spuiten en het blok en de cilinders lekker schoonmaken.

Volkswouter
05-01-2004, 12:09
Ik heb dus vrij kunnen krijgen en mag de Kever van Erwin&Githa van http://www.keverpech.nl lenen.

Ga woensdag eerst maar eens naar volksrepairs om wat spullen in te slaan en voor vandaag:De motor gaat eruit,kan ik ook mpooi makkelijk bij het achterpaneel om een nieuw gat boren voor de nieuwe benzine leiding.

volksaddiction
05-01-2004, 12:48
Gewoon onder de achterbank naar buiten he wout !!
En ff afkitten rond de leiding, anders wordt ie daar weer op afgekeurd :evil:
Suc6 gozah !

snellesjaak
05-01-2004, 13:21
Een oldtimer VW dan hè !
Neem niet aan dat je deze ongein met een MKII ook heb ?
Het is in iedr geval de reden dat ik gestopt ben met een oldtimer als dagelijks vervoer.......
week rijden.....weekend sleutelen..........week rijden.....weekend sleutelen...week rijden.....weekend sleutelen.......week rijden.....weekend sleutelen.....week rijden.....weekend sleutelen



Ik heb zelf een scirocco voor dagelijks gebruik en ik herken wel dat stukje hierboven...,but we keep them rolling! :D

Volkswouter
05-01-2004, 18:00
Zo vanmorgen mijn gereedschap gehaald bij Kruk@b en we beginnen vol goed moed!

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/134964.jpg

Na een half uurtje lag het motortje eruit..:D

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/134966.jpg

En toen trokken we dit uit het koppelingshuis.Het oortje afgebroken van het druklager.

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/134970.jpg

Als je heel goed kijkt als niet keverkenner dan kun je de afgebroken benzine leiding zien zitten naast de remleiding in het chassis.

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/134972.jpg

Gelijk maar begonnen met demonteren,kunnen we alles mooi laten zandstralen en kleurtjes geven.

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/134968.jpg

volksaddiction
05-01-2004, 18:14
MAXIMAAL !!!
:bow: goed bezig gozah !
Ben benieuwd, wordt t een pimp blok ??

Volkswouter
05-01-2004, 18:15
Ja dat word het zeker!

Carter word blauw,motorbeplating zwart,inlaatspruitstuk gewoon grijs en dan versier ik de poelies met de kleur rood...:D

volksaddiction
05-01-2004, 18:17
Ik heb nog rood en primer staan van je he !
woensdagavond ben ik in de schuur....kijk maar ff of je tijd heb !

Airtime
06-01-2004, 13:20
Gaat allemaal goedkomen, volgens mij! Eerdaags mijn blok ook maar demonteren voor een nieuwe koppeling :-(

vwwastelands
07-01-2004, 22:36
Ja ja die Woutuh is goed bezig!! Hey Wout weet je al wat meer voor je verjaardag??

Der Kreuz

sjampoo
08-01-2004, 21:58
http://dninjas.com/image/deargod.jpg

was vandaag bij mij ook weer feest.. 't is dan nog niet echt oud (23), maar d'r is wel van alles kapot..
APK afkeur dus vandaag... lagers, lampen, handrem.. the usual zou je zeggen, met dat verschil dat ik dit jaar amper gereden heb met die bak.. :(

Volkswouter
09-01-2004, 10:40
http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/135696.jpg

Ja soms zit het mee,nu zit het even tegen.

Maar hij is bij mij al aan de beterende hand.Ben nog druk bezig met het spuiten van de motorbeplating en dat gaat helemaal goed komen.Ik hoop morgen klaar te zijn.

Volkswouter
09-01-2004, 16:00
http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/135914.jpg
http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/135916.jpg

Hier fotoos van mijn Oldskool motor!
Check het oliebad luchtfilter voor modellen van voor 1960...:D

volksfahrer.nl
09-01-2004, 16:23
VET!!!!! :twisted:
Toch je blok maar zilver gemaakt i.p.v. blauw?
Staat goed!!!!!!! 8)

krukab
09-01-2004, 16:30
klieder aub wat rode verf over die poelies,want dit is nix ... ;)

Airtime
09-01-2004, 17:04
Moet dát blok in die golf? :D

Maar ff serieus, ziet er leuk uit man!

Volkswouter
09-01-2004, 18:43
Thanx voor de reacties!

Blauw was toch niet echt mooi en ik vond nog een bus velgenzilver in de schuur :D

Ben nu net klaar met het trekken van de 8mm benzineleiding,dus morgen gaat het blok erin!!!
Kan ik mooi `s middags weer eens in me eigen Kever toeren en boodschappen doen...:D

volksfahrer.nl
09-01-2004, 21:43
Ben nu net klaar met het trekken van de 8mm benzineleiding,dus morgen gaat het blok erin!!!
Kan ik mooi `s middags weer eens in me eigen Kever toeren en boodschappen doen...

Rijd mijn meissie d'r leen-kever niet goed genoeg dan? ;)

Volkswouter
16-01-2004, 02:28
Ok het hok rijd weer!

Nog steeds problemen daarintegen...:(
Hij houd verschrikkelijk in.Ik heb het brandstoffilter vervangen,carburateur compleet gereinigt,bougie`s gewisseld en de carburateur opnieuw afgesteld.

Het probleem is er nog steeds..:(
Morgen maar ff de punten vernieuwen en de condensator,kijken wat hij dan doet.Echt veel meer zit er niet op en de bobine is pas vernieuwt.

Verder heb ik eergisteren alarmverlichting ingebouwt nadat op zaterdag de 10`de mijn knipperlicht relais het begaf,ik er nog 1 had uit een 95èr Polo en die er toen maar ingezet.
Schakelaar van de alarmverlichting had ik ook nog uit de Polo.

Opzich geen ramp,is vrij makkelijk in te bouwen allemaal,maar nu zit er op de schakelaar de volgende aansluitingen.

30=constant + (heb ik nieuw getrokken vanaf de accu)
15=geschakelde +
49=ingang knipperautomaat
49A=uitgang knipperautomaat
L=linker kant knipperlichten
R=rechterkant knipperrlichten
58B=aansluiting verlichting
I=plus aansluiting voor het lampje in de schakelaar zodat deze vel oplicht en gaat knipperen op het moment dat de alarmverlichting aanstaat.

De bedoeling is dat de schakelaar de + 15 onderbreekt op het moment dat het contact uitstaat,want anders kun je nooit je motor uit krijgen op het moment dat je het contact uitzet en dit klopt...:D

Ik had de + 15 aangesloten op het geschakelde deel van het contactslot,maar hij blijft mijn zekeringkast voeden.
Ik denk na vanavond weer gezocht en gemeten te hebben dat de knipperlichten een eigen voeding moeten krijgen (ipv. met meer gebruikers op 1 zekering) en dan hoop ik dat dit probleem opgelost is!

Tuurlijk kan ik er een diode tussen zetten,maar dat hoort niet.


Verder ben ik ook weer verder gegaan met het inbouwen van mijn nieuwe blowermotor,maar daar moet ik nog ff een schakelaar voor halen!

Al met al ben ik nu alweer 2 volle weken aan het klooien met het oude apparaat!