View Full Version : 6 pot remmen set mkII
golf2 2.016v
17-11-2008, 18:05
heeft er iemand ervaaring met deze remmen zien er wel erg mooi uit en is niet te duur vind ik maar REMT het ook???? http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PN47IHTN.jpg
groet rob :screwy:
golf2 2.016v
17-11-2008, 18:45
Jep die remmen ook!
heb jij ze ook onder je auto ,ik heb nu g60 remmenrij voor met race blokken maar remt nog niet hard genoeg!!!
Fast Eef
18-11-2008, 17:40
wat kost nou zo'n setje?
golf2 2.016v
18-11-2008, 18:02
wat kost nou zo'n setje?
1350 naar mijn mening te goedkoop om goed te zijn. :screwy:
vwmk2driver
18-11-2008, 18:07
ik denk dat het wel mee valt,
je moet het ook zien als 1 complete set vaak is dat inverhouding goedkoper dan alles apart kopen.
belangrijk is dat je weet waar het gemaakt is, als er made in china opstaat dan lekker laten liggen.
golf2 2.016v
18-11-2008, 18:27
ik denk dat het wel mee valt,
je moet het ook zien als 1 complete set vaak is dat inverhouding goedkoper dan alles apart kopen.
belangrijk is dat je weet waar het gemaakt is, als er made in china opstaat dan lekker laten liggen.
ja dat is het nou juist weet er niks van dus vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft
het is voor mij echt compleet onbekent.kwam het bij toeval tegen op het www.dutchbuild.com/product_info.php?cPath=27_58_59&products_id=116
Denk dat dit een beetje hetzelfde is als die schroefsetjes van Vmaxx, tec-tuning, etc..etc..
Ziet er leuk uit...vergeleken met de topmerken is het spotgoedkoop....
Maar voor de rest...........
golf2 2.016v
18-11-2008, 18:58
Denk dat dit een beetje hetzelfde is als die schroefsetjes van Vmaxx, tec-tuning, etc..etc..
Ziet er leuk uit...vergeleken met de topmerken is het spotgoedkoop....
Maar voor de rest...........
ja precies dat iedee had ik ook al!!
breadfan83
18-11-2008, 19:04
Voor bijna anderhalf duizend euro kun je ook een fatsoenlijke 4-pots Bilstein set kopen. :rolleyes:
Kwaliteit van deze chinese spullen is velen malen slechter dan Brembo/AP/Alcon spul, vooral de schijven begeven het snel.
Waar is de tijd gebleven,
dat je voor 650 euro, een nieuw brembo 4 zuiger cupra set kon kopen,
van de dealer. :tongue:
golf2 2.016v
18-11-2008, 19:25
Voor bijna anderhalf duizend euro kun je ook een fatsoenlijke 4-pots Bilstein set kopen. :rolleyes:
bilstein remmen ?????
golf2 2.016v
18-11-2008, 19:27
ja lang geleden, voor de euro :rolleyes:
golf2 2.016v
18-11-2008, 19:29
Kwaliteit van deze chinese spullen is velen malen slechter dan Brembo/AP/Alcon spul, vooral de schijven begeven het snel.
is het chinees ? misschien wel oostblok !
GerardMkIIVR6
18-11-2008, 19:34
Ja Ruud zo dacht ik ook ;)
Maar nadat Brembo prijsafspraken heeft gemaakt met Seat was het meteen voorbij :mad:
Je ziet tegenwoordig heel veel kopieen van AP remtangen uit taiwan/china, daar doel ik op. Oostblok spul (vooral uit Tsjechie) is meestal wel ok.
ja lang geleden, voor de euro :rolleyes:
Niet van voor de euro dus he!
golf2 2.016v
18-11-2008, 20:15
Niet van voor de euro dus he!
ik weet niet waneer seat die afspraak heeft gemaakt :)
Fast Eef
18-11-2008, 20:34
vind het wel mooi ogen in ierdergeval.
maar dan moet je het wel open wielen hebben, anders zie je nog niet..
zal het vast wel aan je pedaal voelen, maar het oog wil ook wat :)
....
remsetje van brakemax? hou je wel de orriginele klauw en remschijf diameter:
http://www.autopartsonline.nl/onderdeel_images/eigen_onderdelen/47a187f8235cfREMSCHIJF%20WEBSITE%20ACTIE%20fremax.jpg
breadfan83
18-11-2008, 20:41
bilstein remmen ?????
Mijn excuses, ik bedoelde Willwood. ;) :redface:
golf2 2.016v
18-11-2008, 20:46
Mijn excuses, ik bedoelde Willwood. ;) :redface:
ok dat klink beter bekent
haha :D
Zit in beide merken een 'I' en een 'L'...erg verwarrend ook om uit elkaar te halen :D
GerardMkIIVR6
18-11-2008, 21:12
ik weet niet waneer seat die afspraak heeft gemaakt :)
Ik wel ;)
Toen Brembo haar GT setjes niet meer kwijt kon voor 1400euro want iedereen kocht dezelfde set bij Seat vandaan voor 650euro ;)
golf2 2.016v
18-11-2008, 21:17
Ik wel ;)
Toen Brembo haar GT setjes niet meer kwijt kon voor 1400euro want iedereen kocht dezelfde set bij Seat vandaan voor 650euro ;)
ok zou verboden moeten zijn die prijs afspraken!!
:mad:
Matthijs de Graaf
18-11-2008, 22:52
Is dit niet iets voor jou!
http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=73054&highlight=
golf2 2.016v
19-11-2008, 09:57
Is dit niet iets voor jou!
http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=73054&highlight=
dank je wel heb gekeken en ja is wat voor mijn ga hem bellen. :thumbup:
GerardMkIIVR6
19-11-2008, 11:07
Dat is zo een setje die jij dacht dat er slap uitzag ;)
Maar dat zijn echt wel goede setjes.
Of informeer eens naar de setjes van XYZ, maat van me heeft ze onder zijn golf IV TDI+ , voor 355mm 6pots en achter 330mm met 4 pots remklauwen :) alsof je tegen een muur rijdt. (als je hard remt)
Maar heb geen idee of deze setten ook voor 4x100 te leveren is.
En in verhouding ook niet echt super duur.
Maar waarom niet een setje 312mm van een TT erop?
Heb ik zelf ook op de seat en remt ook als een tierelier
Stuk van de ankerplaat frezen en 2 gaten in de remschijf bij boren om 4x100 te krijgen.
Heb je voor een paar centen(4/500euro) een leuke remmenset.
golf2 2.016v
19-11-2008, 11:52
Dat is zo een setje die jij dacht dat er slap uitzag ;)
Maar dat zijn echt wel goede setjes.
willwood ziet er toch wel anders uit nee ik bedoelde echt dat setje van de foto. ;)
Het is natuurlijk wel een verschil of je de remmen een beetje gebruikt op de weg of op het circuit!ik zelf wil alleen AP,Brembo of alcon!al het andere ziet er spannend uit maar als er echt me gewerkt word schiet het vaak in gebreken.....Zelf wilwood.kan je zeggen dat het niet fijn is met je rem pedaal op het schutbord naar de tazen toe!
golf2 2.016v
19-11-2008, 15:51
Het is natuurlijk wel een verschil of je de remmen een beetje gebruikt op de weg of op het circuit!ik zelf wil alleen AP,Brembo of alcon!al het andere ziet er spannend uit maar als er echt me gewerkt word schiet het vaak in gebreken.....Zelf wilwood.kan je zeggen dat het niet fijn is met je rem pedaal op het schutbord naar de tazen toe!
ok :eek: ik dacht wilwood wel een goed merk was,heb je daar ook ervaring of weet je dat van iemand die er mee gereden heeft??
zef mee gemaakt.... en kan je zeggen grind remt dan wel hart!
Je moet die klauwen maar eens goed bekijken de zuigers die er in zitten zijn net vries stoppen... voor op de weg is het best,maar als er echt temperatuur in komt word het een heel ander verhaal.
golf2 2.016v
19-11-2008, 16:38
zef mee gemaakt.... en kan je zeggen grind remt dan wel hart!
Je moet die klauwen maar eens goed bekijken de zuigers die er in zitten zijn net vries stoppen... voor op de weg is het best,maar als er echt temperatuur in komt word het een heel ander verhaal.
ok is niet best maar ligt dat niet aan de blokken dan?
of kunnen er ook geen andere blokken in dan alleen van hun.
golf2 2.016v
19-11-2008, 16:39
ps heb je nog gekeken voor die brembo set???
Er kunnen ook andere blokken in,maar het probleem zit echt in de klauwen en cylinders....
Heb 2 brembo klauwen liggen van een porsche moet je alleen een paar AP schijven hebben,heb wel schijven maar die zijn ook van een porsche.
Nieuwe Bremboos van een Boxster kosten niet de hele wereld hoor, en als je een achterklauw pakt van het eerste type Boxster heb je een klauw die die geschikt is voor een 282x20mm remschijf, en laat een G60/VR6 remschijf nou ook die afmeting hebben :D
golf2 2.016v
19-11-2008, 17:06
Er kunnen ook andere blokken in,maar het probleem zit echt in de klauwen en cylinders....
Heb 2 brembo klauwen liggen van een porsche moet je alleen een paar AP schijven hebben,heb wel schijven maar die zijn ook van een porsche.
ok nou we kijken zaterdag wel,hoe en wat ,see you ;)
golf2 2.016v
19-11-2008, 17:11
Nieuwe Bremboos van een Boxster kosten niet de hele wereld hoor, en als je een achterklauw pakt van het eerste type Boxster heb je een klauw die die geschikt is voor een 282x20mm remschijf, en laat een G60/VR6 remschijf nou ook die afmeting hebben :D
maar past dat dan ook op de fucee ???
Volgens mij past dat er zo op,anders proberen we dat zaterdag even
Boxsterklauwen hebben een radiale bevestiging (door de klauw heen), en geen 'oortjes' zoals een gewone zweefzadel remklauw.
Adapter maken.
golf2 2.016v
19-11-2008, 17:28
Boxsterklauwen hebben een radiale bevestiging (door de klauw heen), en geen 'oortjes' zoals een gewone zweefzadel remklauw.
Adapter maken.
ook weer een hoop werk,zit ik ook niet echt om verlegen. :redface:
VolkswagenRacing
19-11-2008, 17:32
Kwa prijs vind ik dit toch ook een mooi setje, 312mm TT/S3
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/15122007167.jpg
In 16" Porsche c2's
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/26012008179.jpg
golf2 2.016v
19-11-2008, 18:14
Kwa prijs vind ik dit toch ook een mooi setje, 312mm TT/S3
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/15122007167.jpg
In 16" Porsche c2's
http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/26012008179.jpg
is waar maar gaat niet passen in 15"en ja het oog wil ook wat :)
VolkswagenRacing
19-11-2008, 18:36
Klopt dat het er niet zo netjes uit ziet als de junior brembo's
Maar toch hoor ik een hoop goeie reacties over deze set, in vergelijking tot de junior brembo's die geen brembo's blijken te zijn. Vind de functie bij zo'n project belangrijker dan de looks
(die passen trouwens ook niet in 15", denk dat het toch wel een beetje een probleem zal worden)
Ik heb hier nog een setje WP Pro 6 pots klauwen te liggen met adapters voor een S4. Iemand die wat meer over de kwaliteit ed kan vertellen van deze dingen ? Klauwen zijn wel aan een revisiebeurt toe. Heb ze gratis gekregen, anders gingen ze in de kliko. Als het niets is kan ik ze altijd nog voor decoratie doeleinden gebruiken :D
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Remklauw1.jpg
golf2 2.016v
19-11-2008, 19:11
Klopt dat het er niet zo netjes uit ziet als de junior brembo's
Maar toch hoor ik een hoop goeie reacties over deze set, in vergelijking tot de junior brembo's die geen brembo's blijken te zijn. Vind de functie bij zo'n project belangrijker dan de looks
(die passen trouwens ook niet in 15", denk dat het toch wel een beetje een probleem zal worden)
over het rem vermogen heb je helemaal gelijk ,en ja heb alleen toegang tot 15"banden krijg ik voor niks dus ja houd het voor mij op.JAMMER :(
golf2 2.016v
19-11-2008, 19:12
Ik heb hier nog een setje WP Pro 6 pots klauwen te liggen met adapters voor een S4. Iemand die wat meer over de kwaliteit ed kan vertellen van deze dingen ? Klauwen zijn wel aan een revisiebeurt toe. Heb ze gratis gekregen, anders gingen ze in de kliko. Als het niets is kan ik ze altijd nog voor decoratie doeleinden gebruiken :D
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/Remklauw1.jpg
ziet er wel bruut uit zeg!! :eek:
ziet er wel bruut uit zeg!! :eek:
De looks zijn goed maar verder...hier kan je goed de zuigers zien,en dus ook dat het erg zwak matriaal is.ze hebben zo te zien ook hun beste tijd gehad.
Het voor deel van Ap Brembo en Alcon is dat er ook makkelijk revisie spul te krijgen is! je kan trouwens max 300mm in 15" wielen monteren,heb er zelf nu 29,5 op staan van AP.
DutchWilco
10-12-2008, 13:21
De looks zijn goed maar verder...hier kan je goed de zuigers zien,en dus ook dat het erg zwak matriaal is.ze hebben zo te zien ook hun beste tijd gehad.
Het voor deel van Ap Brembo en Alcon is dat er ook makkelijk revisie spul te krijgen is! je kan trouwens max 300mm in 15" wielen monteren,heb er zelf nu 29,5 op staan van AP.
Bij deze 2 testen van Iemand uit Duitsland die er mee op het circuit mee gereden heeft.
[/QUOTE]http://www.benegizer.de/Probe/Tuning/K-Sport_Bremse/k-sport_bremse.html
[QUOTE]http://www.benegizer.de/Probe/Tuning/K-Sport_Gewinde/k-sport_gewinde.html
Ik kwam dit topic toevallig tegen. Normaal reageer ik nooit op forums, maar ik wilde hier graag wat over uitleggen.
Ik wilde laten weten dat ik deze spullen zelf uit Taiwan importeer en dat deze spullen bekend zijn als als goede kwaliteit. De Remcilinders die in de remklauwen zitten zijn gelijk aan die van AP-racing en zijn ook uit te wisselen. De remblokken zijn ook universeel en zijn ook te bestellen van Ferodo ABC enz. De standaard kleuren zijn Goud en Zwart, maar alle andere kleuren zijn leverbaar tegen een kleine meerprijs. Alle onderdelen zijn ook los leverbaar zodat de remklauwen ook te reviseren zijn. Alle papieren zitten er bij waaronder de TUV goedkeuring. Ze hebben voor mij ook een schroefset op maat gemaakt voor de Golf Syncro. Ze zijn er flexibel en zijn berijd om de producten speciaal op maat te maken.
MFG,
Wilco
GerardMkIIVR6
10-12-2008, 14:43
Mooie set's die van K-Sport ook meteen alle maten schijven met 4x100 super prijs 1400 euro met 304mm schijf.
timberland
10-12-2008, 14:48
je kan ook een setje pakken van een porsche 944 die passen zo op de fusee's alleen met 280mm schijven.
alleen zijn ze 4pots.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.