Log in

View Full Version : aankoop tips gevraagd golf mk1 1.1

patrickj
22-11-2008, 22:35
hallo,ik ga morgen kijken naar deze auto.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/209889682-volkswagen-golf-1-1-1-c-37kw-1984-grijs.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

wie heeft er tips,waar ik naar moet kijken?? het is een 1.1 is dit een motortje waar ik gewoon dagelijks mee kan rijden????
hmm ik krijg de link niet goed.... :redface:

Der Einzer
22-11-2008, 23:27
wagentje ziet er leuk uit. Let op de volgende plekken:
- roest bij de raamranden (onder rubbers eventueel)
- roest bij spatbordranden. (waar nu dus de zwarte lijsten overheen zitten.
- roest bij tankvuldop
- roest bij reservewielbak

let op speling op de versnellingsbak, dat als je de 1 inschakelt hij niet in de achteruit staat.

de 1.1 is niet de snelste dus verwacht geen stoplichtsprinter. Hij is lawaaiig ,maar is wel lekker zuinig.

succes

Audilimburg
22-11-2008, 23:57
Als je de 1 inschakeld en hij staat in zijn achteruit, dan heeft dat volgens mij niks met speling in de versnellingsbak te maken, maar gewoon met speling op het schakel mechanisme. Een revisiesetje kost 20 Euro en stelt niks voor. Kan zelfs door een leek vervangen worden.

Mijn vriendin had hetzelfde met de Golf 1 Cabrio en schakelt nu weer zeer precies.

Behalve de hierboven genoemde bekende roestpunten, moet je over het algemeen ook goed op roest letten, want het kan helaas overal zitten.
- Balken
- Vloerpanelen
- Frontpaneel
- etc.

Auto lijkt me niks mis mee voor dagelijks gebruik, maar verwacht er zoals gezegd geen topprestaties van.

Succes ermee

patrickj
23-11-2008, 00:02
thanks,hoeft ook geen stoplicht sprinter te worden.maar ben een leek qua autos...dus vandaar die vragen..ik ga zondag even kijken...hij heb wel wat "plekjes"zei de verkoper...nu maar hopen dat t niet ernstigs is.

SpiderClass
23-11-2008, 10:24
Bij de kentekenverlichting kunnen ze ook lelijk roesten en de onderkant bestuurdersdeur...

Der Typ Siebzehn
23-11-2008, 12:14
De achterasopnames kunnen doorgerot zijn.

Waarom ga je niet voor `n Golf 1 met 1500cc? Is een veel leukere motor...

The_Rabbit
23-11-2008, 14:25
Heb zelf een Mk1 van '83 met een 1.1 erin. Inderdaad niet de snelste maar rijdt wel gezellig! :thumbup:

golf3freak
23-11-2008, 16:53
1.1 rijd fijn lekker rustig, is niet snel maar voor cruizen of dagelijks gebruik super.

patrickj
23-11-2008, 21:49
precies ..gewoon om mee te cruisen(daily),hij is gereserveerd door me en waarschijnlijk woensdag van mij..mot ook nog ffies een proefrit maken(liep nu nie so lekker)...maar zo op t eerste gezicht een mooie auto.wel met wat roestplekkjes(oppervlakkig),maar even behandelen en gewoon laten zitten...rat look ofzow?

patrickj
24-11-2008, 07:41
enne dingen waar ik op moet letten als ik er mee gaat rijden?

bleubird
24-11-2008, 16:52
patrick,

de golf is van mij geweest,
ik heb hem begin deze maand verkocht.

Neem wel ff in je koop mee dat het rechter achterscherm een deuk heeft.
De Bodem is netjes en hard, erg goede basis,
maar de versnellingsbak is niet ok. deze is dichtgestopt,
Ook loopt het blokje een beetje rauw... maar dat doet hij al 1 1/2 jaar bij mij...

Dat was ook de reden waarom hij niet via forum verkocht is...

Hopend je voldoende geinformeert te hebben.

Groeten Nick

Der Einzer
24-11-2008, 19:08
dan zou ik toch ff verder kijken..... zijn er genoeg !

patrickj
24-11-2008, 19:25
patrick,

de golf is van mij geweest,
ik heb hem begin deze maand verkocht.

Neem wel ff in je koop mee dat het rechter achterscherm een deuk heeft.
De Bodem is netjes en hard, erg goede basis,
maar de versnellingsbak is niet ok. deze is dichtgestopt,
Ook loopt het blokje een beetje rauw... maar dat doet hij al 1 1/2 jaar bij mij...

Dat was ook de reden waarom hij niet via forum verkocht is...

Hopend je voldoende geinformeert te hebben.

Groeten Nick

kan je mij vertellen wat je bedoelt met de versnellingsbak dichtgestopt????
ik heb je ook een pm gestuurt met mn tel nr om t eventueel uit te leggen

patrickj
24-11-2008, 20:18
das mooi klote.....vind/vond m echt een leuk wagentje...ik twijfel nu heel erg....een andere bak is niet 1,2,3 te vinden..en heb 2 linkerhanden dus dat schiet ook niet op...heb niets gemerkt tijdens het rijden ermee..... :shake: :redface: :confused:

t3freak
24-11-2008, 21:10
das mooi klote.....vind/vond m echt een leuk wagentje...ik twijfel nu heel erg....een andere bak is niet 1,2,3 te vinden..en heb 2 linkerhanden dus dat schiet ook niet op...heb niets gemerkt tijdens het rijden ermee..... :shake: :redface: :confused:

check PM.

patrickj
24-11-2008, 21:18
thanks man!ik wil wel weten wat hij met de bak gedaan heeft...vind de auto eigenlijk wel de moeite waard... :redface: iemand die toevallig nog een bak heeft?????

bleubird
24-11-2008, 21:34
zoals uitgelegd aan de tel,

bak is netjes gerepareert,
100 proc. lekvrij,

en loopt nergens aan of schaapt niet,
Niks aan te merken, gewoon n fact die je als eigenaar moet weten vind ik...

patrickj
24-11-2008, 22:05
heb de vorige eigenaar telefonisch gesproken en hij heeft alles uitgelegd(oa geen zaagsel in de bak)

tuurlijk zitten er wat butsen en wat roest..dat wist ik...nu alleen voor de zekerheid een andere bak zoeken dus hier gelijk een oproep heeft/of ken je iemand die nog een bak heeft voor een 1.1 pm me maar,of laat een reactie achter.. :)

martiepartie
24-11-2008, 22:50
Heb nog een complete 1.1. met bak staan.

Dus als het blokje kapot zou gaan, kan je hier nog wel een bakje komen halen. Heb ook nog een 084 bak liggen van een polo uit 1985, die past er ook zo achter!

t3freak
24-11-2008, 22:58
nou gelukkig.... eind goed al goed, hij komt weer terug op VF!

eerst bij stijn, toen bij evilnijntje en nu waarschijnlijk bij patrickj!
veel geluk ermee!

patrickj
25-11-2008, 06:27
Heb nog een complete 1.1. met bak staan.

Dus als het blokje kapot zou gaan, kan je hier nog wel een bakje komen halen. Heb ook nog een 084 bak liggen van een polo uit 1985, die past er ook zo achter!

das mooi ,ik kan wel een bak als reserve hebben...voor als....wat is je prijs(via pm ofzow) en je woont in delft?(ik weet alleen de bakcode nog niet..heb m nog niet... :) )

martiepartie
25-11-2008, 09:27
Ik kijk zo even in de schuur wat ik heb liggen. De bak van de polo heeft in ineder geval bakcode GX.

Ik heb je een PM gestuurd over de prijs:)

patrickj
25-11-2008, 19:20
wieder ein pm zuruck!!auto word woensdag van mij..
nog wat ik heb geen stalling,dus staat buiten nog wat tips betreffende diefstal?..voorzorgsmaatregelen..?als ze m willen hebben jatten ze m tog wel ,maar ja je kan ze t moeilijk maken tog??? :redface:

Tjaap
25-11-2008, 19:27
staat hij stil of word hij gebruikt de eerste tijd? anders gewoon stuur eruit halen. Heb ik ook gedaan nadat hij de eerste keer gestolen was en weer terug kwam.

martiepartie
25-11-2008, 20:31
zo'n gele stang kopen die het stuur blokkeert. Kost weinig en schrikt zeker af.

Tjaap
25-11-2008, 20:38
Haha, goede tip! Ik zou dan toch in eerste instantie bij langer stilstaan gewoon de accu eruit halen!
ja maar dat is niet zichtbaar. en dan zitten ze nog van alles te slopen in je auto voordat ze dat zien. Bovendien is een stuur maar 1 bout en een accu 3.

patrickj
25-11-2008, 21:03
ik ga er dagelijks mee rijden,althans dat is de bedoeling,zowieso een stuurslot ,zat ik ook al aan te denken.en zo'n schakelpookstang is dat wat?
of een sportstuurtje kopen met zo'n extra snap on mechanisme..iemand daar ervaring mee?

martiepartie
25-11-2008, 21:11
Schakelpookstang/stuurslot moet voldoende zijn. Dan is er niet meer mee te rijden en dat schrikt af. Misschien dat er nog een keer ingebroken wordt, maar rijden met de auto is dan niet meer mogelijk zonder een flinke tijd te moeten zagen:)

Tjaap
25-11-2008, 21:20
oh en tip die versnellings stang goed strak zetten terwijl hij in zn 1,3 of 5 staat. anders kan je nog steeds schakelen. Toen mn moeders Kadett destijds werd terug gevonden zat dat ding er nog gewoon op, maar auto stond 200km verder.

patrickj
25-11-2008, 21:27
ik ga morgen ff neusen voor zon pookstang en stuurstang.
en ga tog ook op zoek naar zo'n snap off stuur

patrickj
25-11-2008, 21:28
Schakelpookstang/stuurslot moet voldoende zijn. Dan is er niet meer mee te rijden en dat schrikt af. Misschien dat er nog een keer ingebroken wordt, maar rijden met de auto is dan niet meer mogelijk zonder een flinke tijd te moeten zagen:)

ik heb jou ook nog een pm verstuurd over de bak en motor

martiepartie
25-11-2008, 21:38
heb ik gehad! (en ook gereageerd toch?)

patrickj
26-11-2008, 06:18
hmm..volgens mij had ik nog een pm gestuurd over of je in delft woonde,en eventueel volgende week langs kon komen(kan best dat ik mn eigen pm gewist heb :) )

patrickj
26-11-2008, 06:21
nog een vraag.als ik zo'n snapp off systeem op mn stuur wil hebben.
kan je eigenlijk iedere sportstuur gebruiken van een golf?ik weet nog niet wat voor maat stang?ik ben.... :redface: ,ja a -technisch.....

martiepartie
26-11-2008, 10:45
je koopt een snap-off naaf, daar kan je de meeste sporstuurtjes wel op bouten, mits het al losse stuurwielen zijn (los van de naaf!)

patrickj
23-01-2010, 09:39
zo ff weer een oude topic omhoog halen,ik rij er nu al bijna 2 jaar zonder problemen mee,ja met kou wat moeilijker starten,apk zit er weer vers op.
maar wil toch voor reserve een motor en bak hebben,die ik eigenhandig kan opknappen,dus heeft iemand nog een motor plus bak?? :)

Stijn
23-01-2010, 21:25
Is dit nou de KR49VX? Goh wat heb ik daar een hoop km's in gereden :)

patrickj
23-01-2010, 23:56
jep that's him :) ,nog steeds plezier van