View Full Version : Welke motorfiets cabrurateurs op 16v kr
gtipower
23-11-2008, 14:19
Hallo,
Heb al diverse pagina's door gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag
Ben sinds gister trotse bezitter van een Golf 1 Gti met een 16v kr scirocco motor
welke van de zomer weer rijdbaar gemaakt word
nu wil ik graag van die k jetronic af nu kan ik voor het vertrouwde digi 1 gaan waar ik al diverse mee draaiend heb gemaakt
maar vind dat niet echt wat voor een mk1 horen carburateurs op in mijn ogen
- webers is leuk maar vind 4 van die losse motorfiets carburateurs vele malen dikker staan
Aangezien hiervoor nog niks is aangeschaft en ik eigenlijk gelijk goed van start wil dus de vraag wat zijn de beste carburateurs voor een 16v kr
welke goed zijn af te stellen goed lopen icm met wilde nokken as (evt ervaringen hoeveel graden e.d.?) en macaroni uitlaat 4-2-1 met bijpassende uitlaat
- motor bewerkingen laat ik nog even voor wat het is flowen en compressie verhogen zullen als alles goed gaat ook wel gebeuren
- en als ze redelijk makkelijk te vinden zijn over het algemeen zijn goede dingen altijd moeilijk te vinden dus graag de tussen weg hehe
- en wat er meer bij komt kijken spruitstukken e.d zie me zelf eigenlijk wel een spruitstuk maken tig las app tot mijn beschikking in vrienden kring kan ik makkelijk flensen laten maken
- mocht iemand een complete set vinden bied maar aan altijd mooi
- en zijn er verdere aanpassingen nodig lees veel over ontsteking zoja waar moet deze op afgesteld worden heb strobo lamp dus komt goed
alvast bedankt
gti_power
23-11-2008, 14:21
dat is een beetje vreemd allebei dezelfde username...
gtipower
23-11-2008, 16:09
hehe
jij hebt er een spatie tussen of _
on topic
Ik rij met 40 mm keihin van een kawasaki zzr op een 1600cc PL moter in mn auto voor ter apel en bevalt me goed. Spruitstuk heb ik zelf gemaakt is niet zo moeilijk de middelste 2 zijn gewoon recht en de buitensten moet je iets schuin naar binnen zetten. Ik heb gewoon de computer eraf gehaald er rijd met 28 graden vast voor ontsteking. Afstellen is ook niet zo moeilijk. Het is wel belangrijk dat ze synchroon staan dus even een vacuum aansluitingen op je spruitstuk maken. De sproeiers heb ik gedaan met een setje sproeier boortjes. En er liggen een paar ringetjes onder de gasnaalden. Groeten Niels
gtipower
24-11-2008, 21:58
OKé hier kan ik wat mee,
Nu hoor ik zelf steeds dat 40mm te klein is voor een 16v ga ervan uit dat PL ook beter 45mm kan gebruiken
Maar vraag me af welke motor 45ers heeft als je kijkt dat een 1600 zzr al 40mm heeft
en met wat voor dikte/grootte sproeier rij je nu?
Heb je evt ook foto's hiervan?
alvast bedankt
martiepartie
24-11-2008, 22:52
wat je gehoord hebt is de maten van Dellorto/webers. Daar plaats je nog losse venturi's in, iets wat bij CV carbs niet kan (motorcarbs).
Met motorfietscarbs kan je goed af met 40mm carbs. Middels de sproeiers/naalden regel je de carbs af op de motor.
gtipower
25-11-2008, 21:32
oke, klinkt al wat beter
welke motor fietsen hebben 40mm cabr
had al gezocht op die cabr nog niet echt wat gevonden al zie ik nu dat ik de tekst van niles verkeerd gelezen heb
dacht het het een kawasakie 1600cc maar hij heeft een 1600cc 16v pl voor de cross snap nu ter apel ook weer hehe
martiepartie
25-11-2008, 21:36
Grotere (race)motoren;
Suzuki GSX1100, Kawasaki GPX1100 en dat soort types. Bij een motorsloop betaal je vaak niet zoveel voor een setje carbs.
kreeg een tijdje terug een setje cbr1000 carbs aangeboden voor 30 euro en die zijn ook 40mm zover ik weet. Had ik het maar gedaan want nu heb ik ook een kr
gtipower
25-11-2008, 22:28
mooi heb ik een lijstje om af te zoeken thanks
Het is weliswaar Engels en gaat over Opel, maar dit is toch wel een heel interessant linkje over motorfiets carbs:
http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV64.tech60697.pdf
Zoek even op ITB Dennis, dat is veel mooier. Kun je mooi met DTA en 4 injectoren rijden. Lijkt wel een beetje op carburateurs :D
En uiteindelijke, als je het goed doet, een veel mooier eindresultaat.
prijs is alleen 10x zo hoog :)
martiepartie
25-11-2008, 23:19
Appels en eieren Arne :)
Ik heb nog wel een set 38'ers, maar dat is aan de krappe kant voor een KR.
gtipower
26-11-2008, 07:17
haha ITB
niet echt haalbaar voor mij stop dat geld liever in de resto van de mk1 en de mk3 tdi
en setje 38ers kun je overal krijgen voor een appel en een ei haha
@ arne bedankt voor de link zal ff kijken daar
Appels en eieren Arne :)
eieren? peren :tongue:
Mocht je nog meer info willen; op het forum van www.clubgti.co.uk (http://clubgti.co.uk/forum/) zijn er best wel een paar die er mee rijden. Is soms ook weleens een compleet setje te koop.
martiepartie
26-11-2008, 09:48
eieren? peren :tongue:
:tongue:
sander_beer
26-11-2008, 17:33
yamaha r1 hebben ook 40mm carbs
martiepartie
26-11-2008, 17:55
die zitten alleen weer heel dicht bijelkaar.. Dan komen je runners onder een vrij grote hoek te staan. De aansluiting van de gaskabel zit aan de linkerkant van het hele pakket, daardoor zitten ze vrij dicht op elkaar.
Honda/suzuki hebben de aansluiting van de gaskabel in het midden zitten, waardoor de carbs wat verder uitelkaar staan.
Dit maakt het fabriceren van een spruitstuk iets simpeler en het ziet er netter uit.
Ik rij nu met hoofdsproeiers van 1.8 mm (sproeier boortje)
Misschien is dit wat :D
http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-honda/185016050-honda-cbr1000f-cbr1000-cbr-carburateur-carburateurs.html?return=eJwtitsKwjAQBf%2Bl0D62SaoVU4LUP0nTSEMvWbIbFMV%2Fd0XfZs4cq6V%2BBS161LI76AK9TW7uZyLQTbNE8Hu92bQQrNYS1vva%2FC41zHB5rEZWExqKZTvIsr2uxPAMwIi3Cf8rfFfBsHEY9rz5FBzrcmd1No05WfI5YamOSrgxcYsYOKoKIBtRQURycfLmdFZd0b8%2Fd1k65g%3D%3D&df=1&fta=eNpVkF1uwyAQhO%2BCVD%2FDhh97ka%2FQK1jEuCkqsRHgxK2VuxfSulJfEPqYZWbWYIt7KgdZox9uxieiEzJGkWy%2BZ41NfV6QaZ%2FxywWd3mx51SEj1deA83qdohu13xCgFVJp%2F4kCqFRCf9xxNPG8RpOnNaYXoOM56iU5hCaEtadNWFIeFzv1qgNZbTmSYC4T0a54JDwhcbbkMahwd8UxYYek%2FM4BhGKH7Mm4aikDVRkcDGTJAafKTn%2BMgaBdVxk%2FWBmWbffUiR%2FGWkGZpJxXJv8xQYl%2BlB2UcHkJxqbBT%2FMlv1dlTVg3N64xDm6203bQMn8121DblUL2mRuQmDvRr7%2FXWy1KcX88vgGIDHMd&fta_ind=7&fs=1
martiepartie
26-11-2008, 18:52
Carb's van een CBR1000 zitten niet netjes alle 4 naast mekaar:
zie plaatje (http://moteile.eu/Bilder/900CBR1000F_SC211o_o(45).jpg)
Handiger om dan te zoeken naar CBR1100: wel op een rijtje en 40mm
(of ze altijd 40mm zijn weet ik niet: er zijn nog welles wat verschillen/bouwjaren)
@ Niles; niet echt opgelet hè :D
martiepartie
26-11-2008, 18:56
deze is beter;
http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-suzuki/209871184-suzuki-gsxr-1100-w-1994-carburateurs.html
gtipower
26-11-2008, 19:15
mooi gaan we zoeken voor een mooi setje mooi alu inlaat spruitstukje in mekaar lassen met tig
dank voor de andwoorden
gtipower
26-11-2008, 19:23
deze is beter;
http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-suzuki/209871184-suzuki-gsxr-1100-w-1994-carburateurs.html
heb deze gebeld vraagt voor een gebruikte set 125e en een zo goed als nieuwe set 200e
tegen over de 70e die niles aanbied
hoeft ook niet gelijk vandaag klaar te zijn toch projectje voor de zomer als de TDI klaar is
maar komt erop neer dat ik voor een setje 40mm carbt van een motorfiets met meer als 1100cc motorinhoud
zal de goudengids es openslaan kijken waar motor sloperijen zitten zal eerst es langs de vertrouwde motorfiets zaak van de week kijken wat die heeft liggen
en niles bedankt voor de info over de sproeiers
Sjeesbeest
26-11-2008, 22:05
goed topic :) ...... waar zijn die sproeierboortjes te verkrijgen?
gtipower
26-11-2008, 22:11
die kun je vast en zeker bij een motorfiets zaak krijgen
de betere brommer/scooterzaak hebben ze ook, kun je het eventueel ook ff laten doen.
Ik heb het gewoon met een 1,5mm boortje gedaan :confused:
gtipower
27-11-2008, 21:47
kan nu aan een knappe set komen 40mm
kosten alleen 650e hehehe zoeken wel ff verder heb al 1 voor 225e en die is nieuw
martiepartie
27-11-2008, 22:09
Ik heb precies dezelfde Mikuni set (40mm) van een GSX1100 voor veel minder gekocht (ik verkocht ze voor 100,-, helemaal schoongemaakt en herzien).
Als je geen haast hebt, staat er genoeg te koop. 650 voor een set carbs van 10+ jaar oud is belachelijk.
Let je er wel op dat als je een alu spruitstuk gaat maken (lassen) dat de boel erg gevoelig is voor scheuren, aangezien je het alu rondom de las heel erg verzwakt.
Steun de carbs niet alleen op het spruitstuk, maar ook op je blok. Dan draagt het spruitstuk niet het gewicht van de carbs.
Ik heb het gewoon met een 1,5mm boortje gedaan :confused:
Kan wel maar ik moest iets tussen de 1.5 en 2 mm hebben zo kun je hem fijner afstellen ik heb het setje gekocht bij Snippe in Nieuwlande (bij mij in de buurt)
http://auto-diversen.marktplaats.nl/autosport-onderdelen-en-toebehoren/208338068-autosportshop-snippe-alles-voor-de-autosport.html?return=eJwtjFEKgzAQRO8imE9NtGibEIq9SdAUg9Es7gZKS%2B%2Febe3fezsz67TSr6ClQa06qQv0bh9nMxOBruslgd%2Bq1e0LQXSOsNpifVQqmOH6iFaJCS2lsh1U2d5yYGhO577v2CKxPQMw4n3Cfwe%2BV8mwcjBsefV7GFkT%2FsYCIFspICGNafK2vzSdyMEeXwvz%2FgATgzdr&df=1&fta=eNpNk9Gu2yAMht8l0nqNjcFAlKvd7xWqqOnOIqVtVJKzbkd994FJFm5%2Bt5%2F4wf7r9sGFr5ikWZ%2FT%2BbOfYtPGgN6E5jV1cBpitzwCtOsYkByzbacl%2FB3nNv4cYuLzElR7m8N9vV2f46WdXgHRGcvt9CcYVJZNO1%2BCZvcNv2v2WZ0SBVEU1aIkakStKIuK14nXi9eL14vXi9dnL2ijSynffL4EyHoprEqBUrAUXYoYrIVSsBTdPmKa%2BzTPa6dO8yMul8dw7dijPa1jVwLJeVFo5v7j2rRjiiQGHZpxSEH2QavwNaaEYvChQUidKUbaz22MXGoqM6wYG2sz0xWzijgzqhh58JmZnSnllHEqM3sw9kQmM65YeleYqxhbL8xXzGot94E6oHHI0iBABS1p6RDwgETKFPs%2Bi%2FLOEELJgQ5Imow8DqaC6BAF2grCFhnwf2g005atq6BhLCf3iZTTzIiSGqoDmvRrSp8IByRnih2xgryNibqCoEH6RDpg2nXrBJoDAqdEBNoKkt9e5woCQ4Guhvud1USgyCf4Tv%2FJtH3LY%2B6HeJ6u94%2FlVz6axwQVmsv6fJ7H%2B3B97TT5b%2F3rnNc3bewgO4ih6X837Y%2Ft42fe5LTI7%2Fc%2F%2BEECUQ%3D%3D&fta_ind=25&fs=1
gtipower
28-11-2008, 07:14
zal ff kijken dankje
ik heb ook wel een setje nette zzr1100 carb's liggen voor 75 euro, die zijn ook 40mm en al vaker succesvol gebruikt op 16v's. Als je interesse hebt moet je maar een pm sturen
gtipower
02-12-2008, 22:14
Ik heb precies dezelfde Mikuni set (40mm) van een GSX1100 voor veel minder gekocht (ik verkocht ze voor 100,-, helemaal schoongemaakt en herzien).
Als je geen haast hebt, staat er genoeg te koop. 650 voor een set carbs van 10+ jaar oud is belachelijk.
Let je er wel op dat als je een alu spruitstuk gaat maken (lassen) dat de boel erg gevoelig is voor scheuren, aangezien je het alu rondom de las heel erg verzwakt.
Steun de carbs niet alleen op het spruitstuk, maar ook op je blok. Dan draagt het spruitstuk niet het gewicht van de carbs.
Ga eerst een spruitstuk maken uit staal aangezien ik toch geen bling bling blok wil lekker basic zilver mat zwart e.d. en ik heb zelf een goed mig/ las app dus hecht het geheel hiermee vast dan loop ik naar de buurman toe die ff de boel afbakt met het tig las app voor een super fijne las
heb nog een paar vraagjes nu heb dus de cabr van Marcski gekocht de zzr 1100
wat gebruiken jullie aan lucht filters hiervoor mijn buurman heeft op zijn zelf gemaakte streetfighter jamaha 1200 nogwat dikke filters van k&n zitten maar die krengen kosten 50e pst meer dus 2 bankjes das me eigenlijk niet iets teveel van het goede
wil eigenlijk wel kelken erop vind dit gewoon super staan zonder filters maar zijn hiervoor makkelijk te demonteren filters te krijgen zal hooguit 5000km pj rijden met de mk1
of sokken die eroverheen getrokken worden wat al het zand e.d.
als er regelmatig onderhoud aan gepleegd moet worden maakt dit niet uit blijft hobby duzz
en hoe hebben jullie de rem bekrachtiger aan gesloten ? verdeeld over alle cilinders dat hij overal een beetje vacuüm weg pakt of wat ik eigenlijk denk dat het niet super veel lucht bij de cabr weg trekt dat op 1 kanaal ook kan
let wel moet ook kunnen als ik beetje sportief door de bochten ga en dus wat vaker de rem gebruik en dus ook meer vacuüm nodig heb
alvast bedankt
martiepartie
02-12-2008, 22:34
vacuum = vacuum. Bij lagere toeren zijn de pulsen misschien iets te ver van elkaar verwijders, maar dan heb je nog steeds een goede ondruk voor je rembekrachtiger. Ik heb het maar op 1 cilinder aangesloten (zo zit het bij de meeste Weber inlaten ook) en dat werkt prima.
universele trumpetsocks van pipercross zijn 25,- per 2. Via Ebay nog wel eens goedkoper.
gtipower
03-12-2008, 07:19
gaan we dat doen thanks
riendert
03-12-2008, 17:32
Kan iemand mij iets meer vertellen over het functioneel maken van de rembekrachtiger? :redface:
Moet er een aansluiting op het inlaatspruitstuk komen of iets dergelijks?
B.v.d Gr merijn
martiepartie
03-12-2008, 17:44
Ja
@ Niles, jij rijdt ook met een 16v? en 40mm carbs?
gtipower
03-12-2008, 18:25
zal binnenkort eens langs een motorfiets zaak begreep van mij collega dat deze ook redelijk makkelijk aan die kleken kunnen komen en ook dan aan die sokken
gr dennis
gtipower
03-12-2008, 18:39
zal binnenkort eens langs een motorfiets zaak begreep van mij collega dat deze ook redelijk makkelijk aan die kleken kunnen komen en ook dan aan die sokken
gr dennis
er zitten toch al rubberen kelkjes op je carbs?
Ja
@ Niles, jij rijdt ook met een 16v? en 40mm carbs? Ja maar dan wel terug gebracht naar 1600cc dmv krukas uit bv een PN
martiepartie
04-12-2008, 00:10
Ok.. een 1.8'je zal dus nog wat grotere sproeiers moeten hebben (zegge 190/200)
gtipower
04-12-2008, 07:20
die zzr 1100 carburateurs moeten die gewoon horizontaal gemonteerd worden of onder een hoek ?
iemand misschien foto's van een 16v met deze carburateurs?
martiepartie
04-12-2008, 09:51
je kan ook eerst even zoeken op het forum, er staat al zoveel over geschreven...
De hoek van de vlotterbak moet horizontaal blijven. (deling tussen vlotterdeksel en carburateurbody).
Die plastic trechters, dat zijn je kelken. Andere kelken monteren is niet nodig, andere zaken als sproeiers/naalden en vlotterhoogte zijn belangrijker.
vwleusden
04-12-2008, 10:50
Kelken zijn bepalend voor de lengte van je inlaattraject, dit is dus zeker wel bepalend voor je motor.
:iamwithst
Een 16V heeft niet voor niets zo'n lang inlaattraject.
Als je geen koppel wilt verliezen moet je waarschijnlijk wel langere kelken
monteren.
Gr Jan.
martiepartie
04-12-2008, 15:31
Kelken zijn bepalend voor de lengte van je inlaattraject, dit is dus zeker wel bepalend voor je motor.
lijkt mij belangrijker eerst de basisafstelling goed te krijgen, daarna pas gaan verbeteren vanuit een solide basisafstelling. Andere vorm van kelken komt naar mijn idee later pas.
Om de sproeierbezetting/naaldhoogte/ontstekingsvervroeging en vlotterhoogte goed af te stellen kost al genoeg tijd en moeite.
Die inlaatlengte van het originele systeem ga je met webers/motorfietscarbs sowieso niet krijgen.
gtipower
04-12-2008, 21:33
er zitten toch al rubberen kelkjes op je carbs?
Klopt vandaag pakketje binnen gekregen maar zitten jammer genoeg onder en hoek en ben eigenwijs wil natuurlijk rechte hehe
dus als ik alles beetje begrijp moet ik ook geen ultra kort spruitstukje gaan maken
beetje tussen weg zoeken met cm of 5-10 cm lengte kelken en ook nog wat ruimte overhouden hehe
maar gaat allemaal volgendjaar medio april gebeuren dan is hopelijk de mk3 klaar kunnen we de schaarse vrije tijd in de mk1 stoppen
dank u allen voor de goede andwoorden heb aardig stuk wijzer geworden
riendert
05-01-2009, 17:36
Is het mogelijk om de bestaande ontsteking te behouden?
of zijn er andere/betere opties?
Ja dat kan wel. Ik ben nu bezig met een programmeerbare dis ontsteking (megajolt)
riendert
06-01-2009, 19:31
Niles, Wat is hier het voordeel van?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.