MrMiljon
09-12-2008, 18:25
Beste forummers,
Betreft een golf2 1.3 NZ met kat en lamda-sonde uit 1990. Inmiddels rijd ik al een paar maanden rond met een kapotte lamda-sonde, opzich geen probleem want ik heb de stekker er gewoon uit getrokken. Nu wil ik toch die lamda sonde eens gaan vervangen aangezien ik nu een verbruik haal van 1:13.5 max terwijl je met een werkende lamda-sonde minstens 1:16/17 moet kunnen halen.
De prijzen van "originele" pasklare lamda sondes vind ik nogal hoog. Nu weet ik dat er imitatie's zijn waar je zelf de stekkers van over moet zetten. Aangezien de prijzen hiervan fors lager liggen lijkt mij dit een goed alternatief.
Echter lees ik op het web dat er wel veel problemen zijn met imitatie sondes, maar meestal is dat bij de wat modernere auto's. Wat ik me nu dus afvraag:
*Hoe moet je de stekker omzetten. Moet je deze solderen of is zo'n koppelstukje beter ivm weerstand oid.
*Is er een grote kans dat ik gedonder krijg ivm met imitatie. Of kan mijn Golfje er wat beter tegen omdat deze simpelweg minder gevoelig is voor dat soort dingen.
iemand nog goede tips om deze te verwijderen zonder de katalysator aan gort te helpen. Autotje heeft inmiddels 318000 km gereden en heb niet het vermoeden dat recentelijk de kat en/of lambda vervangen zijn.
Betreft een golf2 1.3 NZ met kat en lamda-sonde uit 1990. Inmiddels rijd ik al een paar maanden rond met een kapotte lamda-sonde, opzich geen probleem want ik heb de stekker er gewoon uit getrokken. Nu wil ik toch die lamda sonde eens gaan vervangen aangezien ik nu een verbruik haal van 1:13.5 max terwijl je met een werkende lamda-sonde minstens 1:16/17 moet kunnen halen.
De prijzen van "originele" pasklare lamda sondes vind ik nogal hoog. Nu weet ik dat er imitatie's zijn waar je zelf de stekkers van over moet zetten. Aangezien de prijzen hiervan fors lager liggen lijkt mij dit een goed alternatief.
Echter lees ik op het web dat er wel veel problemen zijn met imitatie sondes, maar meestal is dat bij de wat modernere auto's. Wat ik me nu dus afvraag:
*Hoe moet je de stekker omzetten. Moet je deze solderen of is zo'n koppelstukje beter ivm weerstand oid.
*Is er een grote kans dat ik gedonder krijg ivm met imitatie. Of kan mijn Golfje er wat beter tegen omdat deze simpelweg minder gevoelig is voor dat soort dingen.
iemand nog goede tips om deze te verwijderen zonder de katalysator aan gort te helpen. Autotje heeft inmiddels 318000 km gereden en heb niet het vermoeden dat recentelijk de kat en/of lambda vervangen zijn.