tim_j
10-12-2008, 16:02
ik zit namelijk met 2 problemen die zeer waarschijnlijk met elkaar te maken hebben.
verwarming:
wanneer ik met koude motor wegrij, zet ik de verwarming in standje 2 om het lekker warm te krijgen in de auto.
na 5 minuten rijden voel ik al lauwe lucht uit de roosters en zo word de lucht langzaam aan warmer naarmate ik langer rij, maar na een kwartier. neemt de warme lucht ineens af. tot het echt ijskoud is, terwijl de regelaar op zn heetst staat. :screwy:
motor stationair:
ik heb een Pierburg 2E , dus met 't gaspedaal de shoke aanzetten.
Koud loopt de motor dan ook netjes 1300 toeren.
totdat je een 5 minuten gereden hebt, dan zakt ie af naar 1000 toeren.
veels te snel, want de temperatuur meter komt amper van zn plek af.
nog eens 10 minuten later, komt de naald voorbij het onderste blokje.
maar zakt het toerental naar 700/800 toeren.
Gewoon zoals het hoort zou je zeggen,
maar de motor trilt best hard! mn dashboard klappert ervan.
wanneer dit stadium bereikt is neemte de werking van mn verwarming ook af..
waar heeft dit mee te maken?
ik zie een verband in het trillen en snel zakken van stationair toerental. (soms uitvallen)
en het dalen van de temperatuur.
maar wat is het verband? :dunno:
verwarming:
wanneer ik met koude motor wegrij, zet ik de verwarming in standje 2 om het lekker warm te krijgen in de auto.
na 5 minuten rijden voel ik al lauwe lucht uit de roosters en zo word de lucht langzaam aan warmer naarmate ik langer rij, maar na een kwartier. neemt de warme lucht ineens af. tot het echt ijskoud is, terwijl de regelaar op zn heetst staat. :screwy:
motor stationair:
ik heb een Pierburg 2E , dus met 't gaspedaal de shoke aanzetten.
Koud loopt de motor dan ook netjes 1300 toeren.
totdat je een 5 minuten gereden hebt, dan zakt ie af naar 1000 toeren.
veels te snel, want de temperatuur meter komt amper van zn plek af.
nog eens 10 minuten later, komt de naald voorbij het onderste blokje.
maar zakt het toerental naar 700/800 toeren.
Gewoon zoals het hoort zou je zeggen,
maar de motor trilt best hard! mn dashboard klappert ervan.
wanneer dit stadium bereikt is neemte de werking van mn verwarming ook af..
waar heeft dit mee te maken?
ik zie een verband in het trillen en snel zakken van stationair toerental. (soms uitvallen)
en het dalen van de temperatuur.
maar wat is het verband? :dunno: