View Full Version : golf 1 gtd
Er staat hier op het forum een golf 1 gtd te koop, maar nu twijfel ik een beetje of het een echte gtd is. Weet iemand zeker of een gtd altijd van die spatbordverbreders net als een gti had?
En waar op het motorblok staat de motorcode vermeld een td uit een golf 1 moet altijd een cy zijn toch? Ik wil graag zeker weten of het een gtd danwel een originele td is voordat ik 300 km enkele reis ga rijden. Alvast bedankt.
mk1diesel
13-12-2008, 17:16
heb je een link?
mk1diesel
13-12-2008, 17:18
ik heb hem al gevonden.
is idd geen gtd maar een gewone turbo diesel
Audilimburg
13-12-2008, 20:25
Is zo te zien inderdaad geen echte GTD en ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak dat zo een misleidende advertentie hier op het forum staat.
Der Typ Siebzehn
13-12-2008, 20:53
Het is duidelijk geen Golf 1 in de GTD uitvoering, maar dat ook andere Golf 1 uitvoeringen (C, CL, GL) origineel af fabriek met de turbodieselblok zijn geleverd, daarover hadden we 't eerder al eens hier! (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41230&page=1&pp=20)
golf mkII 16v
13-12-2008, 22:53
GTD is het zelfde als GTI maar dan diesel
TOCH?
Gran turisme GT
Om gezeik te voorkomen. GTD of niet GTD. Het is een golf met daarin een turbo diesel. Heeft een normaal interieur en het is een leuke auto die na keuring rdw naar mijn weten qua staat zo op de weg kan. Alles orgineel en ongewijzigd.Wat nu wel of niet een orginele gtd is kan mij waarschijnlijk niemand vertellen met zekerheid.Vind het direct een kwalijke zaak als ik beticht wordt van misleiding...
Gelukkig heb ik meer verstand van lucht gekoeld ( zucht )
Thnx voor de info mensen. En om duidelijk te zijn, ik heb dit topic alleen maar gestart omdat ik zelf ook niet alles over mk1's weet. Er zijn hier mensen die er veel meer verstand van hebben.
raf_construct
15-12-2008, 17:18
AD G60 trek het je niet aan, de golf 1 GTD is ook een heel moeilijk verhaal. Niemand weet precies wat en hoe , en ook de info op doppelwobber is helaas verkeerd :shake: .
Best effe kijken op de Duitse brief of de motor er origineel zo in zat. Verder is je vraagprijs zeker niet verkeerd dus het komt wel goed.
mk1diesel
15-12-2008, 18:43
ik haal mijn info gewoon uit de originele gtd folder die ik hier heb liggen.
nog 1 keer, het is geen gtd, maar een normale turbo diesel.
wil niet zeggen dat die versie niet zeldzaam is. ik ken er zelf niet veel originele turbo diesels. meesten zijn originele gtd's
Sjoes 85
16-12-2008, 22:56
Om het nog wat misleidender te maken:
Hier een link naar de originele Duitse folder uit '82. Erboven staat: "Der golf Turbo-Diesel". En op het typeplaatje van de afgebeelde auto: "golfGTD".
Succes ermee..:rolleyes:
http://www.golf1-ig.de/galleries/prospectus/show.php?pro=gtd
afgezien van de verbrede spatbordrandjes en het stuurtje en de logos op voor en achterkant ziet er alles exact zo uit als op de folder.Zal dan wel niet orginele gtd zijn maar hij lijkt er verdomde veel op. Heb zelfs nog wel zo een stuurtje liggen. Nou spartbordrandes erop logos en ander grilletje en ik he lookalike. :screwy:
He super dit is duidelijke uitleg. Bedankt!
Iemand die mij zo kan vertellen of dit een golf 1 td blok is?
http://img379.imageshack.us/img379/9196/dsc00085bq0.jpg
Up en nog een vraag erbij, wie weet waar de motorcode zou moeten staan op dit blok?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.