PDA

View Full Version : audio in golf 1


matt8
13-12-2008, 14:11
hallo :redface:

zit even met een probleempje. ik heb een golf 1 cabrio en die is nog helemaal origineel nou vind ik het een misdaad om hier wat aan te gaan doen (originele radio zit er ook nog in) maar toch wil ik wel een beetje geluid. de radio word maar ergens onder verstopt denk ik :D :cool: :tongue: (ben als de dood dat ze mijn dakje kapot gaan snijden om bij mijn radio te komen) (er is al 2 keer in een jaar tijd in onze auto's ingebroken :screwy: ) dan wil ik er gewoon een subwoofer achterin leggen met een versterker en die moet dus de speakers en sub aansturen. en dan even een hoedenplank maken met 2 speakers erin. nou wil ik natuurlijk wel een beetje mooi geluid, wat is dan slim om te doen? welke set? het moet dus mooi draaien met alleen hoedenplank speakers want ik ga nog liever dood dan de deurpanelen kapot te zagen. het moet wel zo goedkoop mogelijk zijn, want ik ben natuurlijk ook maar een arm studentje :) ;)

wat een eisen.

hoop dat iemand er wat mee kan en een mooi idee heeft, zodat ik daar vast naar kan zoeken.
alvast bedankt,

matt :)

ik hoor het wel.

matt8
13-12-2008, 14:16
of is een composetje met de speakers achterin en de tweeters ergens onder het dashboard ook een idee?? zodat je toch nog iets geluid van voren hebt. of gewoon een composetje in de hoedenplank?? :confused: :rolleyes: :redface:

Ivo's
15-12-2008, 18:32
compo sowieso "bij elkaar" houden, dus niet speakers achter en tweets voor...
verder: actief subje niets voor jou?

matt8
28-12-2008, 17:10
actief subje? heb er niet echt veel verstand van ofzo hoor. :tongue: is dat iets anders als een gewone subwoofer?? heb wel een vermoeden maar verklaar je nader :tongue:. dus composetje valt af. tenzij ik iets onder het dashboard kan maken waar ik een composetje kwijt kan. zodat ik geen gaten in de deurpanelen krijg. of misschien ergens een andere middenconsole vandaan halen waar ik boxen in kan maken. beetje laat antwoord maar ik was het hele topic vergeten :redface: :( ik hoop nog wat te horen.

bedankt alvast. :)

matt8
28-12-2008, 17:13
hm zie het al.. een sub met versterker in één dus? :) is dat dan ook wat? zie er hier eentje op marktplaats staan voor 100 euro dat is dus niet duur ofzo. het geluid moet natuurlijk wel redelijk zijn. ik verwacht geen topprestaties maar ook geen geruis of wat dan ook, als je het volume wat opvoert :) :tongue: :) :D . en daar kun je dus ook nog boxen op aansluiten?? bijv. 2 boxen in de hoedenplank? en heb je alleen met die 2 boxen in de hoedenplank en zo'n sub nog een beetje geluid of? :redface: :) er moet trouwens een alpine x300 headunit in komen. :)

Jeff
28-12-2008, 17:36
Met de kap open heb je met hoedenplank speakers geen geluid meer.
Hoedenplankspeakers in een cabrio zou ik niet doen.
Ik zou niet moeilijk doen. Gewoon een composetje in de deuren en een subje in de kofferbak.
En de orginele radio eruit halen.
De kans dat bij een inbraak je dak opengesneden wordt is niet zo groot. De kans op vandalisme ligt denk ik hoger.
En als je echt bang bent gan dan ok zoek naar een verzekering waarbij de kap en de accesiores ook gedekt zijn. Een goed alarm is dan vaak wel verplicht.

Op www.golfcabrio.com vind je veel audio-in-cabrio-inbouwtips

matt8
28-12-2008, 19:32
bedankt voor de reactie. composetje in de deuren word het gewoon niet. de golf is van 81 en compleet origineel en zonder roest het zou jammer zijn om hem met audio te gaan verbouwen. en ik heb niet zo'n zin om andere deurpanelen met bakken te gaan plaatsen daar ben je ook zo 150 a 200 euro voor kwijt. maar zonder composetje kan het toch ook prima.. gewoon 2 kleine boxen voorin onder het dashboard ofzo plaatsen? een composetje is geen pré ofzo. en is het echt zo dat het geluid compleet weg valt met het dak open?? zet je hem toch wat harder? ik zal zeker even kijken op die site :) en ik denk er nog wel eens over wat het nou gaat worden. ik heb de tijd wel. :) :D