Log in

View Full Version : Advies schroefset

Dexter
15-12-2008, 13:22
Beste forummers,

Ik heb even rond gezocht voor wat advies voor een schroefset maar ik kan niet echt een duidelijk topic vinden waarbij alle voor- en nadelen langskomen.

Ik wil namelijk een schroefset. Ik heb hiervoor een Supersport gehad onder de MK2 maar nu wil ik een setje hebben voor de MK3.

Ik kom zo bij het rondzoeken diverse merken tegen maar ik vraag me nou af of daar iets degelijks tussen zit of dat het allemaal troep is.

Ik kom merken tegen als:
Ta-Tachnics
V-Maxx
Hot Tuning
G&M
Super Tech

Ik wil eigenlijk niet te veel kwijt gewoon omdat ik het geld niet heb maar de auto moet wel omlaag. Nu zit ik dus te twijfelen of ik toch weer voor een Supersport ga of dat ik een van de bovenstaande merken uitkies.

Kan iemand mij de voor- en nadelen geven van de bovengenoemde merken t.o.v. een set van Supersport en/of eventueel ander advies geven?

Anders misschien iemand die een link [meerdere links] heeft naar andere topics e.d. Ik heb gezocht maar niet gevonden.

Alvast bedankt.

René
15-12-2008, 13:29
Wat ik zou doen als ik jou was, is een paar maandjes langer sparen en dan een goede (KW of een dure versie van FK bijvoorbeeld) set kopen....desnoods een vaste set als een schroefset te duur is.

Kan uit eigen ervaring zeggen (heb supersport, vmaxx, FK gereden en rij nu FK silverline met instelbare koni dempers) dat het echt een wereld van verschil is.

Je betaald misschien een keer zoveel, maar de wegligging wordt 10x beter.

Arne
15-12-2008, 13:40
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor auto het is. Voor een simpele daily zou ik dus echt geen superdure set kopen.

René
15-12-2008, 13:41
Waarom niet?

Arne
15-12-2008, 13:55
Omdat het standaard onderstel voor normale bochten al voldoet. Dat jij blijkbaar hoekt als een dolle met een Lupo 1.0 is een ander verhaal :P

René
15-12-2008, 13:58
Ik verlaag mijn auto idd niet alleen voor de looks...ik wil er graag ook vooruit gaan qua wegligging ;)

Maar idd...als je alleen maar laag wilt voor de looks...tsja....

Arne
15-12-2008, 14:21
En ik zeg dat je met zo'n goedkoop schroefsetje al een prima wegligging hebt, veel beter dan origineel iig. Je zal mij niet horen beweren dat een goedkope set BETER is dan een dure, ik zeg alleen dat een goedkope afdoende kan zijn.

Niet iedereen wil bedragen in het onderstel pompen die de aanschafwaarde van de auto overschrijden. Ik lees trouwens ook zelden tot nooit verhalen over stuk gegane goedkope schroefsets.

Mgoed, eeuwig durende discussie dit, daar is de topicstarter niet mee geholpen.

evilnyntje
15-12-2008, 15:00
Iedereen heeft een eigen mening wat betreft dure en goedkope sets. Dat zal altijd zo blijven. De topic starter vraagt raad in de goedkopere sector en wil daarin voorgelicht worden. Dus als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn ;).

Erik
15-12-2008, 15:45
Als je toch in dat segment zoekt zou ik gewoon voor supersport gaan. Je hebt het al eens gehad en als je daar geen problemen mee gehad hebt zou ik geen ander merk kiezen. Veel beter worden ze toch niet...

Arne
15-12-2008, 15:50
Ligt ook een beetje aan wat je wilt, comfort of stug.....Supersport is stug, vmaxx comfortabel, en TA -Technix/TEC Tuning whatever er een beetje tussenin. Hangt ook weer van de asdruk af natuurlijk, het zijn universele sets maar er zit natuurlijk nogal een verschil in een Golf 2 1.3 of een Golf 3 VR6, en alles daar tussen.

Dexter
15-12-2008, 17:47
Ik heb een Supersport onder de MK2 gehad, zoals al gezegd in de openingspost. Die is goed bevallen, de wegligging was prima, stug vond ik hem niet echt.

Maar ik wil dus eigenlijk goedkoper uitkomen als een Supersport schroefset [verkrijgbaar voor € 400,-] zodat ik dus mooi laag kan maar niet te gek duur.

Mijn auto is in principe gewoon een daily maar dat mag de pret niet drukken, hij moet gewoon omlaag.

Ik snap ook wel dat als je het echt goed, fijn en comfortabel wil hebben dat dan doorsparen de optie is maar ik vond de Supersport comfortabel zat. Ik wil het alleen eigenlijk nog goedkoper hebben.

Erwin G60
15-12-2008, 18:53
Als je goedkoop wil zou ik V-Maxx nemen is ook nog enigzins comfortabel en heb je al vanaf 175 euro tegenwoordig is dus geen geld!

Arnaud
15-12-2008, 19:07
Ik lees trouwens ook zelden tot nooit verhalen over stuk gegane goedkope schroefsets.

Beter lezen... die verhalen zijn hier wel en ook ik heb een Vmaxx binnen 12000 km lek gekregen (zonder idiote verlaging of dito rijgedrag).
Mijn volgende wordt weer een kwaliteitsset, zonder twijfel.

Jurgen Santana
15-12-2008, 19:28
Maar ik wil dus eigenlijk goedkoper uitkomen als een Supersport schroefset [verkrijgbaar voor € 400,-] zodat ik dus mooi laag kan maar niet te gek duur.

Dan zou ik gebruik maken van de aanbieding van SKG.

Persoonlijk zou ik nooit minder kopen dan een Weitec set.
Dat je vier nieuwe en degelijke schokbrekers inclusief veren hebt voor 200 Euro gaat er bij mij niet in.

Op de Essen Motorshow had je trouwens al een schroefset voor 145 Euro :eek: Maar met de reis en entree erbij ben je dan nog niet goedkoper uit.

Mister Cool
15-12-2008, 21:33
Beter lezen... die verhalen zijn hier wel en ook ik heb een Vmaxx binnen 12000 km lek gekregen (zonder idiote verlaging of dito rijgedrag).

Zoiets zou met een duurdere set ook kunnen gebeuren door een fabrieksfoutje o.i.d., heb mijn v-maxx looking schroefset van 200 euro al 40.000 plus kilometers, maximaal of heel dicht daarbij gereden, en nog nooit een probleem gehad :) . Waarmee ik verder niet wil zeggen dat het fantastisch spul is overigens ;)

@ Dexter zelf: ik zou persoonlijk voor v-maxx gaan als het voor dagelijks gebruik is, rijd ook nog heel fatsoenlijk vind ik persoonlijk.

Bertus_01
15-12-2008, 21:47
Rijd zelf met de Tec tuning set van Skg.
Ben er gewoon tevreden over, vindt hem vrij stug.
Wegligging tegen orgineel is een behoorlijk stuk voorruit gegaan!

Tsja, zoals ieder ander al zegt... 200/250 euro voor een schroefset, wat wil je!
Ben er gewoon tevreden over, Maar er zijn natuurlijk veel betere setjes.

Het ligt aan je eigen budget!

Dexter
16-12-2008, 09:30
Ik ga er natuurlijk ook niet vanuit dat het 600 jaar meegaat. Hoe dan ook, het moet natuurlijk wel even meegaan. Minimaal 3 jaar, maar er zit dan ook 3 jaar garantie op geloof ik dus dan maakt het ook weinig uit. De kans dat ik 3 jaar dezelfde auto heb is ook klein.

Hoe dan ook ik sprak Stijn ook nog even, die rijd ook al een tijdje op v-maxx.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon een goedkoop setje neem. Of van v-maxx of die van SKG. Even kijken wat financieel het beste valt.

Waar kan ik trouwens zijn voor een Weitec set? Ben wel benieuwd naar de prijzen, kom op MP weinig tegen van Weitec.

Ik kom ook nog merken tegen als AST en FK, is daar nog wat over te zeggen. DIe van FK zijn namelijk ook niet bepaald duur.

martinus83
16-12-2008, 09:43

Ik rijd nu zon 14 a 15000 km met V-maxx op een golf 3 tdi met 140 pk (in zon 23 weken) en heb een tijdje op zn allerlaagst gereden op 15 inch (1500 km), en later weer hoger op 17 inch. Geen problemen tot nu toe.

Maar het is geen KW (thuis 2 autos met KW var 1) maar op een goede hoogte afgesteld rijd het prima al zal ik volgende keer in eerste instantie weer naar KW/FK/Weitec/H&R gaan kijken.

Dexter
18-12-2008, 21:46
Bedankt allemaal natuurlijk voor de reacties.

Iemand die me nog wat over AST en/of FK kan vertellen. Kom ook veel FK tegen en is ook absoluut niet duur.

RubenD
18-12-2008, 22:10
FK heb ik eronder zitten, bevalt me prima. Je helt niet veel in de bochten en toch behoorlijk veel comfort. Ik heb geen instelbare dempers.

Verder kan je wegligging er gewoon nooit op vooruitgaan door een schroefset op z'n laagst te zetten. Maar het voelt wel zo en het ziet er mooi uit. Ik heb ook gewoon het geld niet voor een custom wielophanging dus ik rij ook met een schroefset.

Wat ik zelf ook mooi vind aan FK is dat je allerlei soorten veren los erbij kunt kopen.

tempel
19-12-2008, 16:13
http://www.ast-suspension.com/index.asp# Is soms , zoals vorig jaar op marktplaats , goedkoop (550€) in handen te krijgen.Normaal een redelijk prijzige set van zeer goede kwaliteit.Maar als je je auto maximaal naar beneden schroeft maakt het weinig uit wat je er onder zet, dan is namelijk elke set stug en oncomfortabel.
Bij AST kun je overigens ook een set op maat laten maken .

necropolis
09-01-2009, 18:15
Nog ervaringen hier met de goedkopere schroefsetjes (TEC, TA Technix, Raceland, Supersport, V-maxx) ??

wagen: mk3

Johan-dtc
10-01-2009, 19:54
rij nu bijna een jaar (20.000 km) met een tec-tuning set van skg onder de golf 3
bevalt prima, lekker stug, goede wegligging en niet duur

Phreak
11-01-2009, 01:10
Ik lees hier overal dat mensen zeggen dat een V-Maxx set nog enigzins comfortabel is... En Supersport zou nog harder zijn, las ik ook een paar posts terug..

Misschien ligt het aan mij, maar mijn V-Maxx schroefset is toch echt spijkerhard.... Als dit comfortabel is, weet ik nu zeker dat ik nooit aan een Supersport setje zou beginnen..

Ik dacht dat het lag aan het feit dat ik het onder een mk2 1.3 CL had geprikt, op -7 cm rondom. Dat ging serieus leuk door de bochten.. Vriend van mij met zijn M3 kon me op rotondes nie bij houden -) Dat ging echt als een kart.. En dan niet al te veel vermogen met bandjes die nog best plakten, kon ik volgas de bocht in en om.. Dat ging echt haaks de hoek om.. -)

Maar goed, die golf begaf het en daarvoor heb ik nu een mk3 GTi (2.0 8v) voor in de plaats.. Schroefset over gezet (pas allemaal een op een) en wat omhoog geschroefd. Ik denk dat ie nu rondom op -5 staat..

Die CL weegt 833 op kenteken.. die mk3 1047.. Ik voel absoluut verschil in weg gedrag, je voelt het gewichts verschil echt in je voordeel werken. Ik kocht hem op orginele pootjes en dat reed eigenlijk best aardig, het viel mij heel erg mee hoe hij op de weg lag, zeker nu met deze temperaturen..

Nu hij op de V-Maxx set staat is hij nog steeds spijkerhard, maar dat ben ik gewend.. De auto reageert alleen wat lekkerder.. Ben benieuwd wat het gaat worden als het wat warmer gaat worden -)

apocalypsenever
11-01-2009, 01:45
Heb onder mijn Jetta mk2 een TEC setje zitten..

Tuurlijk is het stug (zie de prijs), maar je kan er flink laag mee en het stoort mij ook niet eens zoveel :thumbup: