View Full Version : Pierburg 2EE probleem
Elmer123
21-09-2004, 10:46
Hallo mijn Volkswagen 3-D Golf2 1.6cl motortype PN (bouwjaar1991) heeft de laatste tijd een probleem. Hij slaat steeds vaker af bij het stationair lopen. Nu schijnt dit aan de carberateur te kunnen liggen. Dit is een electronische Pierburg 2EE en die schijnen welk vaker bij dit type kapot te gaan. Weet iemand of dat misschien te verhelpen is? Of waar ik dan een nieuwe carberateur kan kopen? Alle hulp/ adviezen zijn zeer welkom!
Groeten,
Elmer
je zou hem kunnen proberen schoon te maken of het stationair toerental iets op te schroeven...
owhja, en welcome to the club of pierburg haters ;)
vwhobbyist
27-09-2004, 10:04
Heb ook zo'n fijne EE. Toerental knalde omhoog en omlaag.
Deze carbs zijn uitermate gevoelig voor slechte electrische verbindingen en vacuum aansluitingen. Ook al lijken de aansluitingen goed, als slangetjes er iets verdroogd uitzien toch vervangen, gewoon alles, zoveel is het niet.
Daarna contactjes van de stekkers, ook de grote op de regelcomputer en de stappenmotor, iets schoonschuren en inspuiten met contactspray.
Bij mij loste dit alle problemen op.
Behalve die van m'n koppeling, zie het bericht dat ik vanmorgen heb geplaatst :-(
Ik weet al waarom die Pierburg rommel nooit goed werkt... het wordt allemaal in Frankrijk gemaakt! Ik was van de zomer op vakantie in Luxemburg met het vrouwtje en op een zonnige dag kwamen we de volgende fabriek tegen, in FRANKRIJK!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7960&mode=normal
vwhobbyist
12-12-2004, 20:59
Na mijn vorige gezeur met deze carb deed zich het gehik en op en neer gieren van het toerental opnieuw voor, en hoorde ik een zacht gerinkel voorin.
Shit!!!!!!!!!!!! Alle vacuum slangetjes en aansluitingen weer gecheckt.
Alle goed, dus toch electronica?
Nee hoor, tip van een 2EE carb kenner, het komt nogal is voor dat de bovenste carb helft los zit........................
En ja hoor, bingo!
Schroefjes strak aangedraaid, en weg gehik!
Zomaar een tip dus!
revisie kan ook nooit kwaad, en een revisiesetje is niet zo heel duur..
vwhobbyist
12-12-2004, 21:35
revisie kan ook nooit kwaad, en een revisiesetje is niet zo heel duur..
Kostatan???????
Zit daar ook een voetpakking bij?
geen idee uit mijn hoofd, maar duur is anders..
Meeste lokale automaterialenzaken kunnen het leveren. Voetpakking zit er meestal niet bij..
voetpakking is het duurste en die gaan vaak kapot... mij staat een prijs van 60 euro daarvoor bij ongeveer...
heb juist ook een voetpakking gaan halen is wel voor een 1800 motorcode GU maar kost ook iets van een 60 euro
vwhobbyist
17-12-2004, 15:11
alles maar weer is gecheckt,
nou, alles is goed hoor, en toch pingeltie weer
Ik donder hem eraf of eruit, of geeft iemand 700 euro voor de golf.
Magtie zo weg, heeft nieuwe apk en alles
kan ik er geen ouderwetse carb op zetten?
Om van al het gedonder af te zijn?
Nu dus de pierburd 2ee, past er misschien een ouder niet electronisch geregelde carb op? :confused:
Ronald
Ik heb een golf 2 1.6 en heb ook problemen zie op dit forum bij staionaire loop slecht de toerental kan je toch niet stellen dit wordt elektroniscge geregeld wel de co wie weet dit
groetjes geert b
Pak je stappenmotor er eens uit en maak em maar eens schoon ofzo... die zit links op de carburateur, en deze houdt dat stationaire toerental omhoog.
www.jetta.be.tf voor al uw pierburgproblemen :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.