View Full Version : vacuum vervroeging webers op 16v ?
Ben een mk1 aan het restaureren waar een 16V kr met webers (40) in moet komen. Blok is nu klaar en alles is nieuw. Nu vraag ik mij af Wat voor ontsteking ik moet gebruiken ?
-Een 16v ontsteking met de bijbehorende ontstekings module en computer leverde op een identiek blok bij speedcentre maar 140pk op.
-Een 16v onsteking met 8v ontstekingsmodule leverde op een identiek blok maar 120pk op omdat hier dus geen vevroeging via het vacuum in zit.
Tot zover lijkt de keus makkelijk hoewel die 140 pk volgens mij toch te weinig is. Als ik foto's bekijk van blokken met webers zie kom ik telkens weer andere ontstekingen tegen.
Wie kan me er meer over vertellen ?
Je zou serge pot even een PM kunnen sturen, of even wachten tot hij reageerd, hij kan je hier wel wat meer over vertellen.
Misschien Bobby-Digital (Maarten) ook wel, want hij heeft onlangs ook een 16v op webers gebouwd
bobby-digital
23-09-2004, 11:13
ik heb gewoon de 16v ontsteking gebruikt met de onstekinsgmodule, dit werkt prima, geen problemen.....
ik heb gewoon de 16v ontsteking gebruikt met de onstekinsgmodule, dit werkt prima, geen problemen.....
Dan heb je toch ook de computer nodig (met de groene knop) ivm met het vacuum ?
bobby-digital
23-09-2004, 15:04
klopt anders krijg je hem niet aan de gang...
ps kom binnekort een keer langs voor m'n kabelboom (valo toch??)
serge pot
24-09-2004, 17:27
je kunt ook een haal ontstekings huis nemen van eenseat ibiza(fiat type)1.2.kabeboom van een golf je 1.3 (ontstekings kabel boom).zodat je geen toerenbegrenzer meer hebt .
arthurgti
24-09-2004, 17:42
Maar hoe zit dit dan bij een 1.8v gti blok met webers.
Daar zie altijd maar de normale ontsteking op zitten.
Of is deze of moet deze ook anders zijn.
ben zelf namelijk bezig met me eigen blok en laat daar gewoon de originele ontsteking op zitten!!!!! Als dat kan??
serge pot
24-09-2004, 18:39
deze kunje gewoon van een 8v pakken ,of hij zit niet op de injectie de ontsteking ,dan kun je gewoon de wabbers er op poffen
klopt anders krijg je hem niet aan de gang...
ps kom binnekort een keer langs voor m'n kabelboom (valo toch??)
yes, bel wel even vooraf want ik ben niet altijd aanwezig :D
je kunt ook een haal ontstekings huis nemen van eenseat ibiza(fiat type)1.2.kabeboom van een golf je 1.3 (ontstekings kabel boom).zodat je geen toerenbegrenzer meer hebt .
Serge, ik heb jouw ooit eens een foto gemaild van een ontsteking met zo'n vacuum potje erop. Was een sleep tuimel nok ding :rolleyes: Waarvan ze de nok die in de nokker komt hadden aangepast....weet jij nog waar ding uit kwam ? Volgens mij een polo ofzo.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.