View Full Version : Breadfan aan de GTi!
breadfan83
04-01-2009, 14:47
Vorige week heb ik deze opgehaald:
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/PP-76-DJ/DSC07237.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/PP-76-DJ/DSC07239.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/PP-76-DJ/DSC07225.jpg
http://i186.photobucket.com/albums/x309/breadfan83/My%20cars/PP-76-DJ/DSC07231.jpg
I know, die uitlaten... :screwy:
't Is een '86-er mk2 GTi 16v. Origineel was ie grijs, Atlasgrau, maar is door een van de vorige eigenaren groen gespoten. Ik weet niet zeker of het een VW kleur is of niet...
D'r zijn wat kleine dingetjes die ik nog wil veranderen, maar op zich ben ik er voorlopig tevreden mee. Echter, als de auto weg kan en ik er wat voor terug kan krijgen dat meer naar wens is, gaat deze weg.
De KR bevalt me in ieder geval super, veel beter dan de 1.3 die ik hiervoor had. :D
Meer updates volgen nog wel. PLannen heb ik er nog niet echt mee. Misschien zet ik de schroefset van de witte er op over, maar eerst wil ik even zeker weten of deze blijft voor ik die moeite ga doen. :D
Nette auto!
Kleur ziet er best wel orgineel uit....
Idd jammer van die uitlaten...
Zie wel dat je geen dakspoiler erop hebt.... Maar geloof wel dat de kit nog op de klep zit.
Maar iig wel een Hollander en een lekker blok voorin...
Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen!
nice chris, kleur vind ik wel mooi(lijkt op die van een golf 1 cabrio), gti lichten erin zetten, uitlaat weg, mooie set velgen en golf front erin dan is ie mooi hoor :thumbup:
Leuk ding, ik zeg: dunne bumpers erop
Leuke aankoop !
Ik zou er weer smalle bumpers op zetten, een golf front en een originele uitlaat :)
golf mkII 16v
04-01-2009, 15:40
Zo te zien een nette wagen
Hopen meer geluk als met de andere[niet stil laten staan:Ddat ze er overheen lopen
leuk ding idd. met wat kleine wijzigingen (de spullen heb je ws allemaal op voorraad :P) erg stoer te maken.
Mooi ding Chris!
Zit wel wat potentie in.
leuke kleur ...kan je wat mee doen
kleine bumpers terug , dikke voor spoiler ..en ja de uitlaat ...
dan ben je al een mooi stuk op weg
Jurgen Santana
04-01-2009, 17:35
Komt dat ding niet uit Leiden? Die uitlaat en het naderhand groen spuiten komt me bekend voor.
Alleen die wielen zaten er niet onder. Toen ik die auto gezien heb stond die ook onder een zeil dus helemaal goed kon ik alles niet bekijken.
Maar hoeveel naderhand groen gespoten origineel Nederlandse KR 16V's uit '86 zullen er met zo'n uitlaat rondrijden;)
Idd hopen maar dat dit de enige is :D
jetta mk1 '82
04-01-2009, 18:37
hey chris,
wel een rare kleur wit heb je gekocht :D !?
met weinig veranderingen zeker iets moois van te maken !!
gr. Martijn
Kleine dingetjes, thermosstaat? :D
En de bumpers, ga je die vervangen voor dunne of ga je de deuren vervangen?
Maar ziet er wel netjes uit volgens mij!
passatje2
04-01-2009, 19:45
goeje,ziet er leuk uit en 4-deurs apart,is wel iets voor mij :thumbup:
Aahhh... weer een mooie (bijna) originele 10-raams Golf! Daar zijn er niet veel meer van... Velgen staan hem goed. Succes ermee!
Edition-Blue
04-01-2009, 22:36
Leuke wagen, succes ermee !
Berrychello
04-01-2009, 22:42
Mooie Avus wielen! :)
Wel jammer van die uitlaat. Veel plezier ermee!
breadfan83
04-01-2009, 22:59
Bedankt allemaal. ;)
nice chris, kleur vind ik wel mooi(lijkt op die van een golf 1 cabrio), gti lichten erin zetten, uitlaat weg, mooie set velgen en golf front erin dan is ie mooi hoor :thumbup:
Kijk, daar kan ik wat mee. :D
Zal eens nakijken morgen wat de Cabbie me voor kleurkaarten geeft. Thanks.
De GTi-lichten heb ik nog liggen, die komen er morgen gelijk in. Golf-front komt er in wanneer ik weer in Arnhem ben, dat schroef ik van de witte af. Als het een beetje wil haal ik dan ook gelijk de dunne bumpers met rode bies daar van af.
De uitlaat... tsja, effe hopen dat iemand van zijn originele pijp af wil en deze er voor in de plaats wil nemen. :D
Komt dat ding niet uit Leiden? Die uitlaat en het naderhand groen spuiten komt me bekend voor.
Alleen die wielen zaten er niet onder. Toen ik die auto gezien heb stond die ook onder een zeil dus helemaal goed kon ik alles niet bekijken.
Maar hoeveel naderhand groen gespoten origineel Nederlandse KR 16V's uit '86 zullen er met zo'n uitlaat rondrijden;)
Nope, de auto komt uit Uden. Hij is eigenlijk pas net uit de stalling gehaald, nadat hij daar zo'n twee jaar in gestaan heeft. Denk niet dat dat dus dezelfde is.
't Feit dat jij er een in dezelfde kleur gezien hebt geeft in ieder geval wel hoop nog plaatwerk in dezelfde kleur te kunnen vinden. ;)
Kleine dingetjes, thermosstaat? :D
En de bumpers, ga je die vervangen voor dunne of ga je de deuren vervangen?
Maar ziet er wel netjes uit volgens mij!
De deuren blijven voorlopig. Ze hebben wat roest onderaan, net als de achterklep, dus als ik plaatwerk in de zelfde kleur kan vinden zet ik het wel over. Nieuwe deuren hoef ik er niet zo direct in te hebben.
Thermostaat komt maandag. ;)
goeje,ziet er leuk uit en 4-deurs apart,is wel iets voor mij :thumbup:
Kopen? :D
Aahhh... weer een mooie (bijna) originele 10-raams Golf! Daar zijn er niet veel meer van... Velgen staan hem goed. Succes ermee!
Thanks!
De velgen blijven voorlopig nog even tot ik geld heb voor nieuwe bandjes. Heb nog velgen genoeg liggen die er op zouden kunnen komen, maar ik overweeg ook om deze er misschien op te laten met plattere banden, al ga ik dan wel erg laag aan de grond zitten als ik de kassen wil vullen. :D
De Limburger
04-01-2009, 23:08
leuke auto..hou hem maar kun je best wat leuks van maken, en ben ik nu de eenigste die dat jetta front nu wel mooi vindt staan.
Gr Ronnie
Hey chris mooi ding heb je gekocht!
Altijd al gedacht dat jij wel hield van die dubbele uitlaat waardoor je 100pk meer krijgt! :D
En, nu alles overbouwen op de witte? of toch in deze gaan rijden?
Kom hem binnenkort eens bekijken, zat te denken aan woensdagavond, maar bel daar morgen nog over.
Edit: dit was Maikel(ScareMercy) onder Nas zijn account, vergeten uit te loggen :eek:
breadfan83
04-01-2009, 23:32
Hey chris mooi ding heb je gekocht!
Altijd al gedacht dat jij wel hield van die dubbele uitlaat waardoor je 100pk meer krijgt! :D
En, nu alles overbouwen op de witte? of toch in deze gaan rijden?
Kom hem binnenkort eens bekijken, zat te denken aan woensdagavond, maar bel daar morgen nog over.
Deze blijft rijden.
De witte gaat weg.
Ik weet alleen nog niet of en hoe lang ik deze ga aanhouden. De motor bevaltme prima, dus ik wil in ieder geval bij KR blijven, maar ik blijf gewoon doorzoeken naar een nieuw model, en toch 't liefst wit. ;)
Laat maar even weten wanneer je langs komt, woensdag lukt denk ik wel.
ScareMercy
04-01-2009, 23:41
Deze blijft rijden.
De witte gaat weg.
Ik weet alleen nog niet of en hoe lang ik deze ga aanhouden. De motor bevaltme prima, dus ik wil in ieder geval bij KR blijven, maar ik blijf gewoon doorzoeken naar een nieuw model, en toch 't liefst wit. ;)
Laat maar even weten wanneer je langs komt, woensdag lukt denk ik wel.
Wit blijft toch jouw kleur hé :tongue:
Ik dacht juist dat je een oud model zocht met dunne bumpers? Haha, als je eenmaal pk's onder je kont hebt gehad wil je niet meer anders :D
Ik bel morgen wel ff over een tijd etc :thumbup:
Renegade
05-01-2009, 10:13
leuke auto..hou hem maar kun je best wat leuks van maken, en ben ik nu de eenigste die dat jetta front nu wel mooi vindt staan.
Gr Ronnie
Jep, ziet niet uit dat jetta front ! :D
Daarom verkoopt hij het he :D
En wil ik het overkopen voor in mijne :tongue: dus ziet niet uit :shake: !!!! :tongue:
The Skinnmeister
05-01-2009, 10:45
Mooi ding, is wel iets leuks van te maken. Origineel kenteken, is gaaf :thumbup:
kartboy89
05-01-2009, 11:05
wat moet je voor die uitlaat?? komt onder de cros golf ghehe
Leuke wagen Chris :thumbup: Jammer dat hij niet meer Atlasgrau is! Maar jij wilde toch een witte, dus ik zou zeggen uit elkaar trekken en wit spuiten :D
breadfan83
05-01-2009, 17:52
Vandaag in de sneeuw nog maar effe geen thermostaat vervangen... :D
Wel al naar de apk geweest en, nogal logisch, afgekeurd.
Koplampen stellen, en de massa-kabel vervangen, ongespoten achterlichten monteren en de remblokken achter waren niet super meer. Verder even de ruitenwissermotor uit de witte Golf overzetten, omdat die van de gti helemaal dood is.
Daarnaast was alles in orde. :thumbup:
Komende week dus even proberen gelijk apk d'r op te krijgen dus. :D
Turbo-Variant
05-01-2009, 19:38
Leuke Golf heb je gekocht. :thumbup:
Trok enige weken geleden al mijn aandacht op Marktplaats. Vorige week zag ik hem 1 straat bij mij verderop staan. Leuke waggel. ;)
Fast Eef
05-01-2009, 20:15
wordt de motortemp. nou wel goed?
breadfan83
05-01-2009, 22:27
wordt de motortemp. nou wel goed?
Bij draaiende motor zonder ermee te rijden zit ie telkens tussen de 90 en 100, onder 't rijden zit ie tussen de 60 en 70.
Maar 't thermostaat is dus nog niet vervangen, hopelijk komt dat morgen aan bod. :)
die uitlaat is echt niks, maar verder kun je er wel wat mee, succes kerel
Meneer de broodfanaat, volgens mij heb ik (of anders meneer RJTuning) nog een originele GTI einddemper liggen.
Kopen? :)
breadfan83
06-01-2009, 00:34
Meneer de broodfanaat, volgens mij heb ik (of anders meneer RJTuning) nog een originele GTI einddemper liggen.
Kopen? :)
Kostda? :D
RJTuning
06-01-2009, 00:41
aah.. 30 euro ofzo
pb maar
Kostda? :D
RJTuning© zegt:
30 euro ofzo
te weinig vragen is luiigheid he :tongue:
http://i286.photobucket.com/albums/ll96/rjtuning85/verkoop/HPIM2336.jpg
Er zit wel verschil in de uitlaatdiameter van een 8V GTI en de 16V GTI (en 8V GTI edition en de G60). Dat je het even weet Chris.
breadfan83
06-01-2009, 12:19
Er zit wel verschil in de uitlaatdiameter van een 8V GTI en de 16V GTI (en 8V GTI edition en de G60). Dat je het even weet Chris.
Ging er even van uit dat het om een 16v pijp ging. Dat er verschil is weet ik. ;)
Zal het verder even via PB doen.
Turbo-Variant
06-01-2009, 20:36
Reed vandaag weer achter me zag ik. Ik reed op dat moment in een grijze '83 Golf in winterlook. (ofwel, wintervelgen en extreem smerig)
breadfan83
06-01-2009, 20:39
Reed vandaag weer achter me zag ik. Ik reed op dat moment in een grijze '83 Golf in winterlook. (ofwel, wintervelgen en extreem smerig)
Heej,
Jij was dus die GTD die vrolijk naar me zwaaide bij Snowworld. :D
Turbo-Variant
06-01-2009, 20:41
Juistem. ;)
Ben je vaker "hier"? Heb hem namelijk al aantal keer gespot in korte tijd.
breadfan83
06-01-2009, 20:43
Juistem. ;)
Ben je vaker "hier"? Heb hem namelijk al aantal keer gespot in korte tijd.
Jij hebt een diesel..
^^Dat was de reden dat ik in Landgraaf ben, m'n vriendin. ;)
(Die zei dat dus he... ze is geen diesel...)
Turbo-Variant
06-01-2009, 21:00
Dat van de diesel volg ik niet helemaal volgens mij. :rolleyes:
Als je vriendin hier in Landgraaf woont zal ik je nog wel vaker spotten om het hoekje. ;)
breadfan83
06-01-2009, 21:12
Dat van de diesel volg ik niet helemaal volgens mij. :rolleyes:
Als je vriendin hier in Landgraaf woont zal ik je nog wel vaker spotten om het hoekje. ;)
Dat van die diesel heeft zij dus getypt, haha.
Ik zei in de auto, achter jou, "heej, kijk, nog zo'n oude gti"
En zij verbeterde me direct, niks van auto's wetende "da's een gtD, sukkel!"
:D
Dus toen ze zojuist je berichtje las zei ze "jij hebt 'n diesel".
Is 't nu wat logischer? :D
martiepartie
06-01-2009, 21:14
oe, gezellig samen forummen?? :)
breadfan83
06-01-2009, 21:18
oe, gezellig samen forummen?? :)
Neuh, meer een beetje ergernis van haar dat ik nu ALWEER aan de PC hang, dus ze wilde ook wat aandacht... dalijk maar effe gezellig op de bank wat tv kijken...
Geloof dat Overhaulin zo weer op is. :D
Turbo-Variant
06-01-2009, 21:23
Dat van die diesel heeft zij dus getypt, haha.
Ik zei in de auto, achter jou, "heej, kijk, nog zo'n oude gti"
En zij verbeterde me direct, niks van auto's wetende "da's een gtD, sukkel!"
Dus toen ze zojuist je berichtje las zei ze "jij hebt 'n diesel".
Is 't nu wat logischer? :D
Duidelijk. :)
Tja, het is ook zo'n oudje zoals je zegt. Inderdaad zo'n knikkerpot. Lekker goedkoop. :thumbup:
martiepartie
06-01-2009, 22:30
Neuh, meer een beetje ergernis van haar dat ik nu ALWEER aan de PC hang, dus ze wilde ook wat aandacht... dalijk maar effe gezellig op de bank wat tv kijken...
Geloof dat Overhaulin zo weer op is. :D
Bekend verhaal, bij mij gaat het;
Martijhijn... (stilte)... wat ben jou nou weer aan het doen? Zit je net 1 minuut met de compu op schoot, wordt ze alweer onrustig.. :D Als ik bij mijn vriendin ben komt er weinig van internet, dat is maar goed ook :tongue:
mooi ding, je was me net voor verdorie....
breadfan83
07-01-2009, 00:24
mooi ding, je was me net voor verdorie....
Dankje, ik ben niet van plan er afstand van te doen. ;)
Of hebben we het nu weer over de auto? :screwy:
Leuk ding, wordt vast n nette gti weer! al vind ik atlasgrijs echt een mooie kleur
breadfan83
07-01-2009, 00:37
Leuk ding, wordt vast n nette gti weer! al vind ik atlasgrijs echt een mooie kleur
Had hem ook liever in die kleur gehad, zou een leuke voortzetting zijn geweest van een oud "ahum" project / wrak.
Maar wie weet, als ie toch uiteindelijk langer blijft dan geplanned... ;)
Dankje, ik ben niet van plan er afstand van te doen. ;)
Of hebben we het nu weer over de auto? :screwy:
haha.... de auto dan maar :D nee opzich wel een net ding ofnie? voor dat geld;)
breadfan83
10-01-2009, 18:20
haha.... de auto dan maar :D nee opzich wel een net ding ofnie? voor dat geld;)
Jazeker, prima auto.
Heb me effe originele (rood-oranje-witte) lichten achterin geschroefd. De gti-lichten komen wel als ik in Arnhem ben geweest, samen met het front van de witte.
Deurklinken zitten nu weer vast en een zooi missende onderdelen in het dashboard is geplaats, en het dubbelgevouwen tapijt licht op z'n plekkie.
Bij de apk kwam niet meer roest naar voren dan ik bij de koop had gezien, dus dat is alvast goed nieuws. APK-afkeur is 't niet, maar ik stoor me er aan dus ben ik even gaan kijken wat de reparatie zou kosten: me eigen plaatwerk, 130 euro.
Rot plekje in de bodem van zo'n 5 bij 15cm.
Volgende week de auto hier in de buurt naar een doe-het-zelf garage rijden en dan maar het thermostaat vervangen. Hopelijk heb ik dan ook gelijk de achterste remblokken en de voorste wiellagers binnen.
Kan ie een nieuwe APK halen als ik van Arnhem het front mee heb genomen. :D
jarnogti
10-01-2009, 19:21
heb nog bonrath gril in de bingo met rode bies voor 25 euro is die voor jou :thumbup:
breadfan83
10-01-2009, 19:50
heb nog bonrath gril in de bingo met rode bies voor 25 euro is die voor jou :thumbup:
Thanks, maar ik heb nog een nette originele, met logo, en gratis te koop voor mezelf. :D
Leuke GTi Chris. Ik hoop dat je snel die CRX pijp vervangt!
We hebben (toen jij was aan het bumperkleven op je pa's 80) die kikker eens goed kunnen bekijken. ;)
Met een beetje werk kan je daar een hele nette wagen van maken.
Hey Chris, kwam ik jou gister tegen in Geleen op het kruispunt bij de AH rond half 8?
Ik zag namelijk een groene 4 deurs golf 2 met snowflakes en 2 kanonen onder de achterbumper :D
Heb je de schroefset al overgezet?
Gr.Nigel
breadfan83
13-01-2009, 10:33
Hey Chris, kwam ik jou gister tegen in Geleen op het kruispunt bij de AH rond half 8?
Ik zag namelijk een groene 4 deurs golf 2 met snowflakes en 2 kanonen onder de achterbumper :D
Heb je de schroefset al overgezet?
Gr.Nigel
Jow, zou best 'n kunnen. :D Was onderweg naar de bios.
Heb jou niet gezien... was je met de auto daar?
De schroefset moet ik nog overzetten. Tegen de 20e ga ik naar Arnhem, moet dan even wat velgen voor Pieter daar afleveren, en dan probeer ik al wat onderdelen van de witte over te zetten.
Andere update... de velgen van de witte komen er voorlopig onder, maar aan het eind van de maand ga ik kijken voor een setje dat ik eigenlijk voor de witte had willen kopen. De verkoper, woonachtig 500km Duitsland in, liet toen niks meer horen. Maar nu heb ik weer eenzelfde setje, in mindere staat, hier in NL gevonden. :D
Probleem met het koelvloeistof-lampje is opgelost.
Deze week komt er hopelijk ook een apk op de auto na vervangen van de remblokken en voorste wiellagers.
En de uitlaat... die zit er voorlopig nog even onder. :(
Ik reed jou tegemoet met de Corrado...
Wat voor een velgen komen eronder?
breadfan83
13-01-2009, 10:45
Ik reed jou tegemoet met de Corrado...
Wat voor een velgen komen eronder?
ATS cup, maar dan anders. :D
http://img408.imageshack.us/img408/8409/87xrvmtaqy3.jpg
Dit is de foto van de set die ik destijds zou gaan ophalen.
De set die ik nu ga ophalen is in wat minder nette staat. Ze zijn recht, hebben een klein beetje stoeprandschade en staan slecht in de lak.
Eens zien of ik die rand een beetje glimmend krijg, en dan zien wat ik met het hart doe...
Ik zeg compleet polijsten :thumbup:
vwleusden
13-01-2009, 20:33
en hoe bevalt de groene draak?
breadfan83
13-01-2009, 20:59
Ik zeg compleet polijsten :thumbup:
Als het een beetje te doen is probeer ik het ook, weet alleen nog even niet of ik het met de voorhanden spullen gedaan krijg, of dat ik effe nog wat kleinere schijven moet gaan halen.
en hoe bevalt de groene draak?
Prima!
Nu de sneeuw weg is en het begint weer te regenen mis ik wel ECHT de ruitenwisser. :D
De motor loopt super, maar de uitlaat is vreselijk... wat 'n fout kabaal! :screwy:
Misschien wat meer in jouw straatje Dennis:
De kans is klein dat het doorgaat, maar ik ben met iemand in de VS aan 't overleggen over een setje Jenvey's, helemaal complete setup. Kopen kan ik het voorlopig in ieder geval nog niet, maar hij wil evt. ruilen tegen wat onderdelen die ik verzameld heb. :)
Vraagprijs is zo'n 900 USD, dus even wat zooi verzamelen die genoeg waard is om de set tegen te ruilen.
Vraagprijs is zo'n 900 USD, dus even wat zooi verzamelen die genoeg waard is om de set tegen te ruilen.Ook 2 setjes te krijgen???
breadfan83
13-01-2009, 22:26
Ook 2 setjes te krijgen???
Nee, helaas.
Het gaat om zijn oude setup, maar die is ie nu weer aan 't afbreken.
Kan zijn dat ik wel nog een andere mooie set weet te krijgen, ongeveer dezelfde prijs geloof ik, maar geen Jenvey's.
GSXR Throttlebodies.
De setup is zo gemaakt dat ie zonder allerlei slangen en dergelijke gemonteerd kan worden. Normaal moet je de GSXR-itb's met dikke slangen aan een inlaat vast maken, maar deze set is één gemaakt met de inlaat.
De luchtwerveling wordt daarmee ook iets beter.
dude, doe je nog wel eens aan MSN? zie je nooit meer online!
ps: Throttlebodies zijn echt DIK! :D
breadfan83
14-01-2009, 00:50
dude, doe je nog wel eens aan MSN? zie je nooit meer online!
ps: Throttlebodies zijn echt DIK! :D
Thanks!
Hoop dat 't gaat lukken, maar zit telkens dagen op een reply te wachten van de verkoper, dus 't gaat in ieder geval nog even duren, als het al wat wordt.
Neuh, heb mijn msn-tijd geloof ik al opgebruikt. :D
Zit er eigenlijk nooit meer op, hoezo, mis je me?
Hyve je me toch effe, kunnen we krabbelen. :D :tongue:
Hoe gaat ie tegenwoordig trouwens?
OldSkool-II
14-01-2009, 13:40
Nice, ATS Type 5 toch?
Compleet polijsten en de bovenkant van die vlakken hoogglans zwart, lekker originelen ATS stijl.
breadfan83
14-01-2009, 13:59
Nice, ATS Type 5 toch?
Compleet polijsten en de bovenkant van die vlakken hoogglans zwart, lekker originelen ATS stijl.
Thanks! :hug:
Nou weet ik tenminste hoe die krengen heten.
Gelijk even gezocht: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49887
:thumbup:
wat is je hyves dan? :D
We zijn al lang Hyves-vriendjes... stelt ook niks voor je voor he, dat je 't zomaar vergeet. :rolleyes:
breadfan83
14-01-2009, 19:28
Te koop :D (http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=50431)
Als ie weg gaat, gaat ie weg, anders knutsel ik er zelf aan verder tot ik een mooie witte gti vind.
breadfan83
19-01-2009, 15:55
Wiellager links voren was prima in orde... de centrale moer op de aandrijfas was alleen... LOS! :screwy:
De moer zat toen ik het vandaag nakeek nog maar met 2 draadjes om de schroefdraad van de aandrijfas. En maar denken dat het wiellager gaar is.
Die dus weer vast gedraaid, en het was weer in orde.
Daarnaast de remblokken achteraan vervangen. Die waren helemaal op.
Doordat de zuigers achteraan zo ver uit waren gezet door de versleten remblokken was de remdruk ook helemaal weg. Gelukkig heb ik die nu weer volledig terug! :D
Het asfalt dat in de motor zat, dat door moet gaan voor olie, heb ik maar even vervangen door frisse olie. Filtertje ook gelijk d'r af gehaald.
Het olielampje blijft nu mooi uit, en de motor loopt veel lekkerder!
Stationair, zonder rammelen, 900 toeren. En dat met een motor die dichter bij de 4 dan de 3 ton zit. :)
Morgen naar Arnhem voor het Golf frontje, de schroefset en de andere velgen met banden, en dan kan ie eindelijk naar de APK!
breadfan83
19-01-2009, 18:23
En nu is de remdruk weer weg... :(
Hoofdremcilinder of rembekachtiger lek?
Ik krijg een geluid alsof ik een luchtbed oppomp als ik de rem intrap.
bekijk de hoofdrem cilinder is optisch..
vwleusden
22-01-2009, 18:48
Remvloeistof even laten verversen, wordt ie gelijk ontlucht voor je. Als je olie al teer was wil ik niet weten hoe oud je remvloeistof is. Kan ook een slechte remleiding zijn.
Hyves is toch een soort happyslappyface.com ?
ITB's voor 900 us$ is niet gek mits de rotzooi compleet is (ECU/sensoren etc). Voordeel is dat je itb rommel niet hoeft te reviseren.
breadfan83
22-01-2009, 20:42
Remvloeistof even laten verversen, wordt ie gelijk ontlucht voor je. Als je olie al teer was wil ik niet weten hoe oud je remvloeistof is. Kan ook een slechte remleiding zijn.
Hyves is toch een soort happyslappyface.com ?
ITB's voor 900 us$ is niet gek mits de rotzooi compleet is (ECU/sensoren etc). Voordeel is dat je itb rommel niet hoeft te reviseren.
:D @ happy.
De remmen zijn onderhand al opgelost. Waarschijnlijk heeft het toch te maken gehad met de versleten schijven op de achteras, waardoor de zuigers ver uit waren gezet.
Na wat flink remmen was het allemaal weer in orde. De rit van Sittard naar Arnhem liep perfect, en de auto liep stukken beter dan voorheen.
De remcilinder heb ik al nagekeken, en ik ben alle leidingen en slangen nagelopen om te zien of ik lekkages kon vinden, maar er is niks weggelopen.
Ik wil echter wel nog even de vloeistof laten verversen, zodat ik zeker weet dat alle vloeistoffen nieuw zijn.
Wat die ITB's aangaat... ik heb in de tussentijd wat mensen gesproken die ervaringen hadden met de Badgers en Jenvey ITB's, en niet iedereen was zo heel erg te spreken over de installatie, maar ook niet over de prestaties. Maar ik heb waarschijnlijk al een alternatief gevonden bij TWM. Voor zo'n $3k een complete setup, beter dan de Badgers en Jenveys. Enige probleem nu is dat het sparen even niet zo loopt zoals het zou moeten. :D
vwleusden
23-01-2009, 15:55
Voor alles moet je wat aanpassen, het is eigenlijk niet meer dan een lege weber met een gasklep en een zitting voor je injector. Als je gewoon alles bij leverancier haalt is er geen probleem. Als je iets exotisch wil bouwen moet je improviseren en aanpassen.
breadfan83
23-01-2009, 16:16
Voor alles moet je wat aanpassen, het is eigenlijk niet meer dan een lege weber met een gasklep en een zitting voor je injector. Als je gewoon alles bij leverancier haalt is er geen probleem. Als je iets exotisch wil bouwen moet je improviseren en aanpassen.
Wil het beste gewoon een systeem halen waarvan ik weet dat alle onderdelen goed op elkaar zijn afgestemd. Maar voorlopig komt het er toch nog niet van, eerst weer sparen.
En nog een kleine update. Niet echt mooi, maar ik kan hem tenminste morgen laten keuren.
Voor:
http://img183.imageshack.us/img183/27/dsc01291zv7.jpg
En na:
http://img523.imageshack.us/img523/6443/dsc01294pe3.jpg
Doet me toch een beetje pijn te zien dat de witte nu echt verleden tijd is, maarja, het is niet anders... :(
Daarnaast nog even de ruitenwissermotor verwisseld met die van de witte. De wissers deden het niet, en ik hoopte dat het daaraan lag. Gelukkig was het ook zo, en kan ik ook in de regen rijden zonder met een trekker uit de ruit te hangen... :screwy:
Is het geen optie om de KR in de witte te bouwen Chris?
breadfan83
23-01-2009, 16:51
Is het geen optie om de KR in de witte te bouwen Chris?
De kas van de witte is al verkocht.
Aanvankelijk was dit wel de bedoeling, vandaar dat losse KR-blok dat ik nog heb liggen.
Maar ik heb een witte GTI op kenteken gevonden, vandaar dat deze GTI weer weg mag. :D
breadfan83
28-01-2009, 16:20
Net terug van de apk, en we kunnen er weer een jaartje tegenaan. :D
Binnenkort misschien alleen nog even de rubber hoezen van de homokineten vervangen als de schroefset er onder gaat.
Van de week heb ik de raamrubbers nog even vervangen door een setje met chromen biezen dat ik nog had liggen. De oude rubbers waren helemaal gaar.
Met die chromen biezen in de ramen moesten er natuurlijk ook bumpers met chromen bies komen. Eentje van de set was helaas van de trap geflikkerd :chair: dus gisteren op de sloop even een andere gehaald.
Zal van de week proberen wat foto's online te krijgen van 't geheel. ;)
breadfan83
31-01-2009, 12:38
Ik word helemaal link van dat gerammel van die dubbele Honda-pijp onder de Golf...! :mad:
Dinsdag komt dus een nieuwe uitlaat binnen. Heb er eentje met s-bocht eindstuk besteld. Dat gaat er hopelijk een stuk beter uitzien.
En ik krijg hopelijk komende week ook de kleurcode van de lak die ik op de auto wil gaan smeren. Eens zien hoe dat er uit gaat zien. :D
s-bocht einddemper zal hem goed staan :)
aanstaande woensdag monteert jelmer er ook eentje onder mn cabrio :D
breadfan83
31-01-2009, 14:26
s-bocht einddemper zal hem goed staan :)
aanstaande woensdag monteert jelmer er ook eentje onder mn cabrio :D
We gaan het zien. Achteruit gaan zal hij in ieder geval niet echt. :D
Had gehoopt de demper voor het weekend binnen te hebben, en aangezien maandag gesloten is, moet ik nog maar even wachten en dat gerammel van die andere demper aanhoren...
breadfan83
17-02-2009, 21:56
Een hele tijd geleden besteld, maar nu eindelijk binnen: een wat andere midden-console dan wat je normaal in een mk2 ziet. Wat het is houd ik voorlopig nog even geheim. :D
Daarbij zaten nog 3 VDO-metertjes, Volt, Bar en Celcius (olie). Alledrie dezelfde randjes (zwarte scherpe rand) en type tellerplaatjes.
De Bar-meter wil ik voor de oliedruk gaan gebruiken. Hij loopt van 0 tot 5 bar, dus ik hoop dat dat gaat werken.
Heb ze al even in 't originele roostertje van de Votex console gepropt, en 't ziet er leuk uit. :D Foto's volgen nog.
0-5 bar zou goed moeten zijn. Zender moet je ook nog hebben neem ik aan? Moet er dan ook een zijn van 0-5 bar, M10x1, met schakelcontact....Ben benieuwd wat voor console je hebt :)
breadfan83
18-02-2009, 23:15
Console komt uit de VS, misschien dat Jaap weet welke het is.
Al even een foto van de metertjes, gejat van de vorige eigenaar. :D
http://img.photobucket.com/albums/v689/hendi150/D20_9015.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v689/hendi150/D20_9017.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v689/hendi150/D20_9018.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v689/hendi150/D20_9019.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v689/hendi150/D20_9016.jpg
breadfan83
19-02-2009, 00:19
De console:
http://img186.imageshack.us/img186/1409/consolegh1.jpg
CL console.. staat toch niet in een GTI??
breadfan83
19-02-2009, 00:23
CL console..
Niet helemaal. ;)
ja met een asbak.. dus het model zonder de grote asbak in het dash.. is toch niet heel zeldzaam ofzo?
breadfan83
19-02-2009, 00:41
ja met een asbak.. dus het model zonder de grote asbak in het dash.. is toch niet heel zeldzaam ofzo?
Bij de Europese CL met asbak zit er geen vakje meer achter de asbak. ;)
Deze console is uit een Amerikaanse mk2. Geleverd in sommige Diesels, dus redelijk zeldzaam, gezien het aantal diesels in de VS geleverd is.
breadfan83
19-02-2009, 01:05
nu je het zegt...
Niet voor 't bakje, dat kan me verder niet veel schelen, maar 't is weer eens wat anders dan anders... en dat met een mk2. :D
veel plezier met je aankoop
Jetta MaNiA
19-02-2009, 18:11
Mijn meter geeft 8 bar aan met koude motor, als ik meer gas geef dan goed voor em is
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.