View Full Version : pekel en polijste velgen
jarnogti
04-01-2009, 17:45
had een vraagje heb mijn a3 velgen klaar en heb alleen het bovenste rand van de velg gepolijst en niet behandeld met blanke lak
mijn vraag is nu ik was de auto met dit weer wel 2x per week als ik tyd heb
kan het nu veel kwaad als ik nu met deze velgen rij met dat pekel of vernaggel ik de velgen echt zo ?ps het zijn wel gesmeden velgen gr jarno :thumbup:
mischatdi
04-01-2009, 17:57
had een vraagje heb mijn a3 velgen klaar en heb alleen het bovenste rand van de velg gepolijst en niet behandeld met blanke lak
mijn vraag is nu ik was de auto met dit weer wel 2x per week als ik tyd heb
kan het nu veel kwaad als ik nu met deze velgen rij met dat pekel of vernaggel ik de velgen echt zo ?ps het zijn wel gesmeden velgen gr jarno :thumbup:
ja na 1x rijden kun je het al verknallen
jarnogti
04-01-2009, 18:03
maar heb je toch zo hersteld ? met een beetje belgrom of unipol
het zijn geen super hoogglans gepolijste velgen vandaar
gr jarno
retro hans
04-01-2009, 18:18
NIET DOEN!!!!
vreet volledig in en je kan weer op nieuw beginnen..
wees wijs en haal ze er onder weg....
ik kan het weten heb een mooi setje pirelli velgen er mee verpoerd die ik weer opnieuw kon gaan schuren en polijsten....
De Limburger
04-01-2009, 18:46
Volgens mij als je ze goed behandeld met Unipol of een ander polijsmiddel, en ze goed schoon houdt door ze vaak af te spoelen met warm water met een sopje denk ik niet dat het echt heel erg slecht is voor je wielen.
Omdat je dan gewoon er voor zorgt dat de pekel niet kan hechten aan de velgen, Zelf gebruik ik Meguiars, Hot Rims All Wheels Cleaner, dit kost ongeveer 16 euro per fles. En volgens Meguiars laat dit een beschermlaag achter en ik moet zeggen ze blijven erg lang schoon en als ik ze poets zijn ze sneller schoon dan normaal.
Maar nu heb ik dan geen gepolijste velgen, wel een hoop kennisen van mij,en die gebruiken ook dit spul allemaal en rijden toch al langere tijdt zo rond.
Gr Ronnie (zelf zou ik ze toch eronder uit halen en het niet riskeren :thumbup: :D
Heerlijk, meer klanten :rolleyes:
frankvr6
04-01-2009, 18:56
gewoon mee doorrijden goed voor de crediet crisis
jarnogti
04-01-2009, 20:14
hahahah heb ze er al afgehaald :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.