View Full Version : polo valt uit
ramstein
06-01-2009, 12:30
Hallo, ik heb een polo coupe fox 40 kw E2.
De motor valt soms spontaan uit, ongeacht of hij koud of warm is. Soms rijdt hij na 2 seconden weer door maar soms sta ik ook echt stil aan de kant van de weg, en wil hij pas na een minuutje of zo weer starten.
Kan het de Hall sensor zijn? (gelezen in andere forums) en hoe test ik dit???
voor de rest loopt hij wel goed, wie kan me helpen, is echt een lastig probleem..
Dennis@polo86c.nl
06-01-2009, 17:00
Heb je een toerenteller?
ramstein
06-01-2009, 20:53
ja ik heb een toerenteller. Soms zakt die in één keer naar beneden en soms langzaam. Kan dan gas geven wat ik wil maar doet niets meer
verplaatst, een polo fox coupe is geen 6N
jetta mk1 '82
06-01-2009, 22:13
ik heb het ooit met een polio (86c) gehad en toen bleek er een stekkertje van de bobine slecht contact te maken !
gr. Martijn
Dennis@polo86c.nl
07-01-2009, 10:07
ja ik heb een toerenteller. Soms zakt die in één keer naar beneden en soms langzaam. Kan dan gas geven wat ik wil maar doet niets meer
Dan is de kans is heel groot dat de hall-sensor aan het overlijden is.
Symptomen die daarbij horen komen precies overeen met wat jij beschrijft.
Deze sensor zit in het onstekingshuis en is los te verkrijgen. Of een compleet onstekingshuis van de sloop halen.
De toerenteller krijgt ook informatie van deze sensor, vandaar mijn vraag.
Als toerenteller ineens terugvalt dan geeft de sensor geen signaal, en valt onsteking en inspuiting ook uit: motor uit...
ramstein
09-01-2009, 12:06
Is een hall sensor vervangen een grote hoeveelheid werk?. Moet de ontsteking ook weer opnieuw afgsteld worden?, of kan ik dit gewoon met een merkstreepje op de behuizing en daarna het ontstekinghuis opnieuw monteren.
Is de hall sensor redelijk eenvoudig los te halen??
BVD voor uw antwoord
carbreaker de autosloper
09-01-2009, 14:14
ja appeltje eitje...kan iedereen of je koopt gewoon een jeep.....cherokee
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.