PDA

View Full Version : Hoeveel zijn er gestopt met roken ?


Gert
05-01-2004, 12:40
Helaas te weinig denk ik als niet roker maar ok : per 1 januari is er eindelijk een wet die niet rokers beschermd
Alleen die getallen die nu door het nieuws vliegen .. Op deze URL worden er terecht wat kritische noten gekraakt LOL

http://www.mediafact.nl/comments.php?id=2918_0_1_0_C

GTD Special
05-01-2004, 12:55
Ik hoorde dat Theo van Gogh al een bekeuring voor roken in de trein had gekregen en die niet wou betalen omdat, volgens hem, iemand die rookt gemiddeld 15 jaar minder oud wordt dan iemand die niet rookt en dus minder geld kost als ze later oud zijn (bejaardentehuis, ouderenzorg, etc.) :?

Daar zit natuurlijk wel wat in :D

Maar ik ben trouwens niet gestopt... ik ben ook nooit begonnen namelijk ;)

Zestienkleppen
05-01-2004, 13:03
Ik had mij ook al verbaast over dat getal. Verder rook ik nog zelden (meestal als ik teveel heb gedronken) en voel ik me de volgende dag ook 3x zo klote.

Waar ik erg benieuwd naar ben, wie heeft er op zijn werk leuke verhalen over de rookvrije werkplek? Mijn collega's hadden de aankondigingen al veranderd in werkvrije rookplek. Ik werk bij een benzinepomp en daar mag je dus ook niet meer roken, dus even naar binnen lopen met een peukje is er niet meer bij.

Tjaap
05-01-2004, 13:04
ben niet gestopt maar wel aan het minderen, wil namelijk als ze dalijk in feb 50 cent duurder worden eigenlijk wel stoppen

Marcski
05-01-2004, 13:08
Ben ook niet gestopt...

Heleen
05-01-2004, 17:29
Ik ga het weer eens proberen... en ja, ik weet nog hoe het vorig jaar in de Fabrique ging, maar ik heb deze keer geen nieuw pakje gekocht hoor ;)

richard-polo
05-01-2004, 18:05
ben gestopt met sigaretjesss en die streikers heb ik ook de deur uit geflikkert. (jointjes dus he) :rolleyes: ga een frisse start maken...
nu m,n vriendin nog overhalen dat ze stopt want anders als ik der kus proef ik het nog elke keer...... :o

Ronald
05-01-2004, 18:55
Ben ook niet gestopt, maar moet op mijn werk buiten gaan staan(ipv kantine). Dus op mijn werk rook ik al bijna niet meer. Misschien ga ik het wel proberen.....

niels_g60-power
05-01-2004, 19:11
ik heb nooit gerookt en ga het ook niet doen vind het echt smerig :oops: :oops: :oops:
Maar de gene die wel roken moeten ze lekker zelf weten en als ze het bij mij in de buurt doen heb ik geen last van hoef het alleen zelf niet :rolleyes:

Redesign
05-01-2004, 20:00
ik heb het geprobeerd :rolleyes: alhoewel 1.5 uur lang niet gerookt is niet echt geprobeerd he :P ik had er weer ene in men mond voordat ik er erg in had :rolleyes: :(

RedJet
05-01-2004, 21:27
Ik heb nooit gerookt en zal ik nooit doen ook. Goed dat je in de trein niet meer mag roken. De rokerswagons zagen er altijd stukken smeriger uit dan de niet-rokerswagons en als het bij de rooklozen volzat kon je in de andere wagon meestomen, wlugh! Ik vind roken op zich niet erg, mag best in café; hoort erbij, maar zo'n wagon is net ff te klein voor zoveel rokers.

Heleen
05-01-2004, 22:21
Ben ik het mee eens.. ik ging ook altijd bij de niet-rokers zitten :D

Marcski
05-01-2004, 23:30
Dat ben ik ook met je eens, ik zat ook altijd niet-roken..

Ronald
06-01-2004, 10:47
Ga het vanaf vandaag proberen. Heb alles weggegooid wat ik had. Inclusief mijn asbak in de auto. :D Nu moet ik wel zeggen, dat het een Pringlespotje was. haha. Heb net even van dat Niquitin gehaald..... en dan zie ik het wel.

Christiaan
06-01-2004, 10:52
We hebben hier geen rookvrije werkplek, maar en werkvrije rookplek :D

bugs
06-01-2004, 16:48
ik was de maandag voor oud en nieuw al gestopt, dat kwam meer omdat ik zo verschrikkelijk ziek was, en mijn keel roken niet eens kon verdragen.
Ik ben een hele week ziek geweest, en daarna heb ik niet meer gerookt.. Volhouden dus!
Op het werk staan ze allemaal buiten te koukleumen, het lijkt nu wel of het een drugsverslaving is als je ze allemaal ziet staan voor de
deur
Maar ik zeg maar zo: laat die mensen toch gewoon roken, ze hebben er zelf voor gekozen, en mensen die last hebben van het roken, gaan wel ergens anders zitten..

Tommy
06-01-2004, 16:56
Maar ik zeg maar zo: laat die mensen toch gewoon roken, ze hebben er zelf voor gekozen, en mensen die last hebben van het roken, gaan wel ergens anders zitten..

jah zet die maar voor de deur dan, lekker kou-kleumen... ;) Dan moeten ze maar meeroken hoor... --> als ze dat niet willen gaan ze maar buiten staan... :idea: lol

Oliver®
07-01-2004, 01:27
Ik doe ook een poging om te stoppen. Lukt geloof ik al wel aardig

user-x
07-01-2004, 08:16
roken is voor homo's!

Ronald
07-01-2004, 09:22
roken is voor homo's!

Bedankt voor het hart onder de riem. :D

Elsemieke
07-01-2004, 22:08
Ik ga echt NIET stoppen met roken.....komt ooit nog wel es....
wat wel stom is...we hadden eerst met het management-team een overeenkomst dat zij een rookplek gingen bouwen voor ons, komen er instructies van de OR: mag niet meer zelfs niet in je koffiepauze naar buiten ARGH tiz nie eerlijk
werkvrije rookplek vind ik wel een goeie hahahaha
owjahhhh en ik vind nietrokers hartstikke aardig tot ze gaan zeuren
zo zat ik oudjaarsavond nog in de trein die bleef "staan" op centraal dus ik met me nicht ff roken, komt er een ouwe zeur langsgelopen *jaaa dat mag vanaf morgen niet meer he?!* GRRRRR :schieten:

serge pot
07-01-2004, 22:25
ach ,bij ons in de kantine en op kantoor is het niet roken .terecht
maar op de werkplaats waar de vracht auto's en luxe wgens staan te dampen ,daar is het gedoogd

serge pot
07-01-2004, 22:27
maar rookte toch al niet veel ,hooguit een peuk of 5 per dag , de dag dat ik stop met roken is dat er een spruit van mij onderweg is

John
08-01-2004, 18:59
Ik heb nog nooit gerookt en ik zal het ook nooit gaan doen.
Ik snap niet wat een mens er lekker aan kan vinden.
Het stinkt, je kleren stinken er naar, wat ik dan weleens heb dat ik gewoon geen adem durf te halen als er iemand naast je staat te stomen.Ik stik de dievenmoord zowat.
Maar goed moet iedereen voor zichzelf weten.
Ik ben blij met de rookvrije werkplek.Mijn kleren ruiken een stuk frisser.
Ik lach me kapot als ik een aantal collega's met dit hondenweer buiten zie staan roken.
Er zijn mensen die lopen te klagen dat het nog te slecht weer is om de hond uit te laten en wat gaan ze zelf doen....? Juist, buiten roken.

FMA
08-01-2004, 19:05
Ben ook niet gestopt, maar moet op mijn werk buiten gaan staan(ipv kantine). Dus op mijn werk rook ik al bijna niet meer. Misschien ga ik het wel proberen.....

Hoe?
en ik maar paffen daar in die kantine :D

Ronald
08-01-2004, 19:08
Die avatars worden steeds gekker hier. :D Vanaf 1 januari is de kantine bij ons rookvrij. En ben nu 2 dagen gestopt. Nog niet echt lang, maar het begin is er.

FMA
08-01-2004, 19:09
ik wou dat ik evenveel karakter had :(
kan het zelfs niet laten om niet te roken in de auto, en daar wil ik vooral mee stoppen :(

Ronald
08-01-2004, 19:19
Ook een leuk voordeel is, dat ik nu 100 euro meer per maand aan mijn auto kan besteden. :D

MaceNL
08-01-2004, 19:31
Ik heb er vandaag pas 2 op, wel relaxed als je niet mag roken meer in de kantine :)