VWRickGTI
10-01-2009, 13:53
Ik heb een golf 1 gti uit 1983 met een 1.8 8v motor.
Als ik mijn golf 's ochtends uit de schuur pak en ga rijden dan heb ik de eerste 4 km dat die van ze 1 naar ze 2 rot schakeld. Dus als je gewoon rustig rijdt warm laten worden en de versnelling er zachtjes in de 2e versnelling duwt heb je niet heel veel last. Maar als je gewoon vlot schakelt dan kraakt die ( hoort hem over de tandwielen ratellen).
Als de motor warm is dus de 8 km die ik erna moet rijden schakelt alles als een zonnetje.
Is het probleem dan (waarschijnlijk)
- Verkeerde versnellingbakolie? (3 maanden geleden ververst op me werk maar weet niet of het de goede olie is wel 80w90 als ik het goed heb wordt bij ons gebruikt voor vrachtwagens.
- synchromes versleten?
Maar voor de duidelijkheid bij warme motor is er niets aan de hand. En volgens mij bij terug schakelen ook niet? maar dat weet ik niet helemaal zker.
Wie kan hier een antwoord op geven. Mischien uit eigen ervaring?
Alvast bedankt.
Mvg Rick
Als ik mijn golf 's ochtends uit de schuur pak en ga rijden dan heb ik de eerste 4 km dat die van ze 1 naar ze 2 rot schakeld. Dus als je gewoon rustig rijdt warm laten worden en de versnelling er zachtjes in de 2e versnelling duwt heb je niet heel veel last. Maar als je gewoon vlot schakelt dan kraakt die ( hoort hem over de tandwielen ratellen).
Als de motor warm is dus de 8 km die ik erna moet rijden schakelt alles als een zonnetje.
Is het probleem dan (waarschijnlijk)
- Verkeerde versnellingbakolie? (3 maanden geleden ververst op me werk maar weet niet of het de goede olie is wel 80w90 als ik het goed heb wordt bij ons gebruikt voor vrachtwagens.
- synchromes versleten?
Maar voor de duidelijkheid bij warme motor is er niets aan de hand. En volgens mij bij terug schakelen ook niet? maar dat weet ik niet helemaal zker.
Wie kan hier een antwoord op geven. Mischien uit eigen ervaring?
Alvast bedankt.
Mvg Rick