PDA

View Full Version : Door de apk met adapters?

Golf_MK1
11-01-2009, 13:53
Hey hey,

Ik was van plan om onder m'n golf 1 cabby porsche c2 velgen te hangen..

Daarbij zou ik dus adapters nodig hebben van 4x100 naar 5x130...

Ik las echter net op een ander forum dat ze je auto apk afkeuren op adapters.. :(

Weet iemand of dat klopt? :confused:

Grtzzz :thumbup:

Robino
11-01-2009, 14:02
dat klopt idd, want je mag je spoorbreedte niet veranderen van je voertuig, ook mogen je wielen niet verder uitsteken dan je wielkassen want dan wijzigen de maten van het voertuig (breedte)

grtz

Golf_MK1
11-01-2009, 14:07
dat klopt idd, want je mag je spoorbreedte niet veranderen van je voertuig, ook mogen je wielen niet verder uitsteken dan je wielkassen want dan wijzigen de maten van het voertuig (breedte)

grtz

:wow: Dat is echt balen zeg... :(

Bedankt iig voor het snelle antwoord :thumbup:

Jurgen Santana
11-01-2009, 14:48

grtz

Porschewielen hebben vaak een hogere ET dan originele VW velgen. Waardoor de spoorbreedte met niet al te dikke adapters best binnen de toleranties kan blijven.

Golf_MK1
11-01-2009, 15:09
Porschewielen hebben vaak een hogere ET dan originele VW velgen. Waardoor de spoorbreedte met niet al te dikke adapters best binnen de toleranties kan blijven.

Die C2's zijn ET 52..wat zou de maximale adapter-dikte mogen zijn voor die tolerantie?

Grtz :thumbup:

Tjaap
11-01-2009, 15:26
setje apk wielen geen optie? heeft het halve forum denk ik...

Golf_MK1
11-01-2009, 15:35
setje apk wielen geen optie? heeft het halve forum denk ik...

Is het (de-)monteren van adapters (en wielen) moeilijk?

Heb net paar weekjes mijn eerste autootje :tongue:

hajee
11-01-2009, 15:40
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

1. De wielen onderscheidenlijk velgen van personenauto's mogen geen breuken, scheuren, ondeugdelijk laswerk of ernstige vervorming vertonen.

2. De wielen onderscheidenlijk velgen moeten met alle daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen deugdelijk zijn bevestigd.

en

3. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's
a. moeten goed zijn afgeschermd;
b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c. mogen niet aanlopen.

Golf_MK1
11-01-2009, 16:05
De spoorbreedte van personenauto's mag niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

1. De wielen onderscheidenlijk velgen van personenauto's mogen geen breuken, scheuren, ondeugdelijk laswerk of ernstige vervorming vertonen.

2. De wielen onderscheidenlijk velgen moeten met alle daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen deugdelijk zijn bevestigd.

en

3. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's
a. moeten goed zijn afgeschermd;
b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c. mogen niet aanlopen.

Worden adapters dan niet als een daarvoor bestemd bevestigingsmiddel gezien? Of kan je dus wel met de adapters door de apk komen zolang de banden maar ongeveer binnen de wielkasten blijven?

hajee
11-01-2009, 17:37
als het wiel goed vast zit met alle bouten, en het steekt niet uit, is ie dus deugdelijk bevestigd, dus geen probleem.

classicline
11-01-2009, 17:43
Heb de afgelopen 10 jaar al meerdere auto's met adapters gehad en nog nooit een
probleem gehad! net wat hajee zegt:

als het wiel goed vast zit met alle bouten, en het steekt niet uit, is ie dus deugdelijk bevestigd, dus geen probleem.

Gr.

Twan

Golf_MK1
11-01-2009, 18:08

thx :thumbup:

Golf_MK1
11-01-2009, 18:10
Heb de afgelopen 10 jaar al meerdere auto's met adapters gehad en nog nooit een
probleem gehad! net wat hajee zegt:

Gr.

Twan

Oke thx :thumbup:

Weet je toevallig welke maat adapters ik dan het beste kan nemen voor die c2's ET52 voor golf 1 cabby?

Grtzzz :cool:

hajee
11-01-2009, 19:40
H&R's doen het goed.

Area51
11-01-2009, 20:33
De 6 en 8J et52 velgen die ik ooit onder mijn Golf1 had zitten met de APK hadden 25mm dikke adapters.

Voor de rest heb ik nog nooit een auto APK afgekeurd gehad vanwege de adapters die eronder zaten.

Robino
11-01-2009, 21:32
graag gedaan van het antwoord, maar is het bij jullie in nederland ook niet dat er een speciale "tuning" keuring is, zo is dat hier in belgie namelijk, en das wel vrij hard balen soms want die is een pak strenger, met andere velgen al val je onder de tuning keuring

hajee
11-01-2009, 22:26
nee kennen ze hier niet..
het is goed of fout..

Mice
11-01-2009, 22:40
De mijne is dit jaar goedgekeurd met adapters en porsche wielen.
6J voor met 30mm per kant adapters
8J achter met 25mm per kant adapters

Helemaal geen probleem :D

Kazzo
11-01-2009, 22:41
Ik ben er gewoon door heen gekomen hoor met mijn porsche s4 wielen eronder:D

Golf_MK1
11-01-2009, 23:40
Erg bedankt allemaal voor jullie tips / antwoorden!! :D :thumbup:

Kan ik rustig op zoek naar mooie porsche velgjes :cool: