PDA

View Full Version : Versnellingsbak probleempje

GT_special
12-01-2009, 09:38
Ik heb een golf mk II 1.8 8v die graag versnellingsbakken lust.
Heb eerst de originele van de 1.8 8v eronder gehad daarna eentje van een gti 8v en nu eentje van een gti 16v maar daar zit nu ook al weer een gat in:screwy:
Nou dacht ik zelf er een versnellingsbak van een diesel eronder te liggen heeft iemand hier ervaring mee wat er aangepast moet worden en of de motor dan nog wel fatsoenlijk trekt.
De auto heeft geen originele 90pk zit nu op 110pk word geschat :)

egon
12-01-2009, 11:06
en hoe is je rij stijl eigenlijk?

het kan zijn dat je gewoon pech hebt,
maar 3 bakken achter elkaar? :shake:

breadfan83
12-01-2009, 11:08
Gebruik je dat linker pedaal wel eens?

Da's niet om de banden op te pompen, dat is je koppeling. ;)
Kan zijn dat die ook niet meer zo goed is, en je constant tandjes loopt te schrapen.

GT_special
12-01-2009, 13:45
dat linker pedaal gebruik ik & zit pas nieuw koppeling in die wat ik nu weer kan weg gooien.

Mijn rijstijl is geen opa en oma rijden maar ook weer niet absurt hard

breadfan83
12-01-2009, 13:51
Stoeprand meegepakt in de bocht misschien? Dan kan de aandrijfas je bak zo'n klap hebben gegeven dat de boel het begeven heeft.

Vains
12-01-2009, 13:53
Heb je al eens gekeken naar de homokineten van jouw aandrijfassen.
We hebben eens een golf 2 met een kapotte versnellingsbak gekocht, de oorzaak bleek een verkeerd in elkaar gezette aandrijfas te zijn. Doordat de as niet meer kon knikken is het hele binnenwerk van de bak kapot gelopen.

En een vermogen van 110pk moet een 90pk bak wel aankunnen en die van een GTI en 16V al helemaal :)

GT_special
12-01-2009, 13:56
toen ik de golf kocht heb ik maand meegereden toen ging de bak kapot en toen heb ik die GTI bak eronder gelegt en toen heb ik ook andere aandrijfassen eronder gezet omdat dat anders niet pasde met homokineten aan die bak dus snap er niks van.
Schakelmechanisme heb ik ook al het 1 en ander vernieuwd want dacht eerst dat mijn schakelmechanisme zo verkeerd stond dat die versnelling onderspanning stonden ofzo maar schakelde gewoon goed en toen heb ik alles vernieuwd en nu weer kapot :screwy:

egon
12-01-2009, 16:24
doe je wel de goede olie in de bak.
en kijk je dan ook of dat het de juiste hoeveelheid is.
is altijd wel verstandig als je een gebruikte bak koopt.

GT_special
12-01-2009, 16:55
over de oorzaak kun je over blijven discussieren ik weet alleen dat ik bij de gti bakken beide nieuwe olie erin heb gedaan en de goeije.
mijn vraag was alleen of iemand ervaring heeft met een dieselbak bij een benzine motor en of dit eventueel zin heeft.

egon
12-01-2009, 17:32
nou daar komt ie dan ik rij zelf een golf 2 gti 8v met diesel bak 4+e
en heb er geen klachten over
maar ik moet er dan wel ff bij vermelden dat ik op 13inch rij
als ik als ik hoger dan 15inch zou rijden zou ik er dan geen 4+e bak er onder doen
het gaat mij erom dat de gangen van een diesel bak wat langer zijn
en dat het beter over brengt bij 13ers
tot zover hoop ik dat het je zal helpen.

overigens: wij denken alle met je mee en proberen ook een oplossing voor je te vinden.
mvg egon

GT_special
13-01-2009, 10:59
thnx het was ook niet zo bedoeld om het zo te zeggen maar ik heb al menig discussie gevoerd hoe dit zou komen.
ik rij zelf op 15" volgens jou zou dit dus moeten kunnen?

vwmk2driver
13-01-2009, 12:17
bekend probleem ik dacht dat iedereen dat toch wel wist..

klinknagel die breekt van het diff en die slaat een gat in je bak.

of gewoon een gebruikte zoeken en daar de klinknagels van laten vervangen of gewoon je huidige bak laten repareren en dan gelijk aanpassen.
dan heb je er nooit geen last meer van.

Ralph
13-01-2009, 12:41
bekend probleem ik dacht dat iedereen dat toch wel wist..

klinknagel die breekt van het diff en die slaat een gat in je bak.

of gewoon een gebruikte zoeken en daar de klinknagels van laten vervangen of gewoon je huidige bak laten repareren en dan gelijk aanpassen.
dan heb je er nooit geen last meer van.

Helemaal mee eens. Probleem moet dan opgelost zijn. Ik denk dat je gewoon 3 x pech hebt gehad. En een dieselbak moet niet nodig zijn, volgens mij gaat dit ook niet passen omdat ze een dunnere hoofdas hebben... dacht ik.

passatje2
13-01-2009, 12:48
zoun diesel bakje heeft volgens mij alleen nut is een scirocco(heb er zelf een gehad type 1 gti met dieselbak) of golf 1 met 13ers en 50er banden,ik zou er gewoon een gti bakje aanhangen,met 15 ers trek je nog geen knakworst mee van t bord af :)

vwmk2driver
14-01-2009, 21:49
de differentieele zijn allemaal gelijk en de klinknagels zijn allemaal even sterk/zwak.

verschil in de zo genoemde " diesel bak of een benzine bak " zit hem alleen in de vertanding.

maar in sommige diesel bakken zitten juist hele korte versnelling zoals van 1.6 d en dan kun je beter een bak van een benzine hebben.

eigenlijk moet je helemaal niet praten over benzine of diesel, want ik denk dat er van de 020 type wel zon 50 verschillende bak code's zijn met allemaal verschillende eigenschappen. (van golf 1 tot golf 3) en dan ook nog alle scirocco's caddy's vento's etc.. denk dat je wel naar de 75 gaat zelfs.

zelfs in de golf 4 borduren ze weer verder op de 020 bak met het zelfde differentieel en met de zelfde klinknagels... en ook die gaan stuk.

GT_special
16-01-2009, 20:19
ik weet inmiddels dus dat de bakken allemaal hetzelfde probleem hebben thnx voor de info :thumbup: .
nu heb ik nog een vraag die flensen aan de versnellingsbak zijn deze demontabel of zitten deze vast want een sloopbedrijf beweerd namelijk van wel en ik kan het niet testen anders staat mijn auto zonder versnellingsbak buiten.

golf mkII 16v
17-01-2009, 08:26
Flenzen zijn demontabel en uit te wisselen[90/100]
Zwarte plastic dop eruit en dan de borgring verwijderen
Of hij komt zo los[zit een veer achter]of je moet hem iets helpen