Log in

View Full Version : waar op letten bij 1976 GTI


Harro_PoLoW
14-01-2009, 13:44
Aangezien hier de echte kenners zitten zet ik dit vraagstuk hier maar neer.
Ik ben bezig met een golf 1 1976 GTI, nu heb ik foto's ontvangen.
Ik ben deze aan het controleren op originaliteit, veel kan ik vinden echter de achterkant kom ik niet uit.

Hier de achterkant van de foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXXZLEHE.jpg

Deze foto vond ik op een duitse site, met een duidelijke swallowtail:

Klik (http://www.golf1-ig.de/galleries/prospectus/showpic.php?pic=gti75-03)

Ik wil graag een originele GTI van dat bouwjaar als resto project, misschien kunnen jullie aangeven waar ik op moet letten zodat het origineel is.
Het zit vaak in de kleine details die ik (nog) niet zie.

Alvast bedankt voor de hulp.

dekilo
14-01-2009, 13:54
Ligt eraan welke productiemaand hij is IVM de swallowtail.
Als het voor een nette prijs is gewoon kopen.

T-bo
14-01-2009, 15:35
De Gti van op de folder is een pré-productiemodel.
De Gti's die daadwerkelijk verkocht zijn geweest hebben nooit het achterpaneel als een swallowtail gehad.
Op de foto afgaand lijkt ie me origineel.

ArjenE
14-01-2009, 15:40
mooie kleur ook! :D

Roy-16VT
14-01-2009, 15:41
de slotjes in de deuren en het front in de gaten houden.

Harro_PoLoW
14-01-2009, 15:58
@ Iedereen thanx!

@Roy-16VT: heb je een foto hoe het origineel eruit ziet dan, en wat zijn de specifieke kenmerken waar ik op moet letten?

Der Typ Siebzehn
14-01-2009, 16:27
De Gti van op de folder is een pré-productiemodel.
De Gti's die daadwerkelijk verkocht zijn geweest hebben nooit het achterpaneel als een swallowtail gehad.
Op de foto afgaand lijkt ie me origineel.

Korrekt!

Met zwaluwstaart hadden alleen maar de prototypes van de GTI die o.a. op de IAA te Frankfurt am Main in september 1975 werden gepresenteerd. De productiemodellen van de GTI, geproduceerd vanaf juni 1976, hadden al `n later achterpaneel zonder de zwaluwstaart uitsparing.

Maar een vraag van mij, de auto op die foto, heb je die gekocht cq ga je die misschien kopen? Dan heb je die hier (http://www.golf1-ig.de/market/index.php?rubric=1) tussen gevonden? En dus deze adv.:

6.1.2009 Golf 1 GTI, Baujahr 12.1976, Marsrot,120.000km, Motorschaden,Karosserie Zustand 3, Kein Tüv, Stillgelegt im Dezember 2002,steht seitdem in der Garage.Fahrzeug ist im Originalzustand. Auto wurde vorgestellt in der Motor Klassik 10/1999.Gegen Höchstgebot zu verkaufen
?

Origineler kun je niet vinden, de verkoper is iemand van de "Original Golf 1-IG", en er stond idd. een reportage over die auto in de "Motor Klassik" van okt. `99, ik heb dat blad, en ik heb deze auto ook i.r.l. gezien op het allereerste "Original Golf 1 Treffen" te Wolfsburg in juli 1999.

Let wel op, omdat die auto van december 1976 is, is `t al geen "echte" 76er meer, want modeljaar `77 ging al in met ingang van augustus 1976. Er zouden toch nogal wat verschillen in detail zijn met "echte" 76ers (gemaakt tot juli 1976), er stond ooit `n reportage in de VW-Scene hierover in juni 1996, ter gelegenheid van 20 jaar GTI, toendertijd dus, die reportage ging over iemand wat `n echte `76er had weten te bemachtigen en naderhand had gerestaureerd, naast deze 76er had diegene zich nog `n exemplaar uit het modeljaar 1977 gekocht voor de onderdelen, zodoende kwam dat allemaal aan `t licht.

Maar btw boeie dat de auto op die foto geen "echte" 76er maar al van de `77er jaargang is, `t belangrijkste is dus dat `t `n vroege échte GTI is! GTI´s van de modeljaargang 1977 zijn inmiddels al `n rariteit, wil zwijgen over `n GTI van modeljaargang 1976 die in feite maar 1 maand geproduceerd zijn!

Tiefleger
14-01-2009, 19:17
Foto's van het interieur misschien?

René (Tiefleger)

6n2boy
14-01-2009, 23:54
doppelwobber.de

6n2boy
14-01-2009, 23:57
Jammer dat het btw geen grijze is, verder echt de natte droom van vele forum members hier including me;)!

Emiel
15-01-2009, 09:04
front in de gaten houden met betrekking op roest, na 76 werden ze beter beschermd tegen roest

LRR
15-01-2009, 09:35
Jammer dat het btw geen grijze is

Marsrood, betere kleur kun je niet wensen :thumbup: :thumbup:






:D

egon
15-01-2009, 19:28
kopen dat ding..
maar let ook ff onder bij de raam rubbers.
dak gootje
bij de tankdop
ophang punten van de achterklep
en kijk ook ff bij de achterlicht
@emiel ik geloof dat ze pas in1978 zijn begonnen
met een het coaten.

Der Typ Siebzehn
15-01-2009, 20:09
@emiel ik geloof dat ze pas in1978 zijn begonnen
met een het coaten.

Emiel heeft gelijk, of eigenlijk: na modeljaar 1976, met ingang van modeljaar 1977 werden ze beter beschermd tegen roest, tot en met modeljaar 1976 werden o.a. de kokers helemaal niet getectyleerd door VW :eek: daarom zijn ook zoveel exemplaren van de Golf 1 uit de eerste 2 modeljaren 'n vroege "roestdood gestorven", maar aangezien de auto waar het hier om gaat van december 1976 is, is 't dus een van 't '77er modeljaar...gesnopen?

Maar of die roestbescherming van toen nu, dik 30 jaar later nog veel van nut is...en zeker tot en met mj. 78 was de roestbescherming nog behoorlijk waardeloos...

Vanaf een dag ergens in maart 1979 (precieze datum weet ik niet) werden ze nog beter beschermd tegen roestvorming, en gaf VW ook 6 jaar garantie in 't geval van roesten van binnenuit.

egon
16-01-2009, 11:13
oke ik was me er ook niet 100% zeker van
ieder geval bedankt voor de correctie.
@type 17 bedankt..

Der Typ Siebzehn
16-01-2009, 16:12
@Egon, graag gedaan!

Roy-16VT
16-01-2009, 20:21
@ Iedereen thanx!

@Roy-16VT: heb je een foto hoe het origineel eruit ziet dan, en wat zijn de specifieke kenmerken waar ik op moet letten?


zo geen foto`s maar als het goed is zit bij deze oudere modellen het sleepoog aan de bumper en de sloten zijn anders dan bij de nieuwere modellen.

Der Typ Siebzehn
17-01-2009, 14:43
zo geen foto`s maar als het goed is zit bij deze oudere modellen het sleepoog aan de bumper en de sloten zijn anders dan bij de nieuwere modellen.

:thumbup:

Hier een bladzijde uit die reportage uit Motor Klassik van 10/99 over Golf 1 GTI, met dus de auto waar deze thread over gaat als "fotomodel" (foto met bladzijde heb ik nu expres niet verkleind)
http://i44.tinypic.com/erdft3.jpg

Ik heb overigens op verzoek van de Threadstarter die hele reportage uit die Motor Klassik 10/99 gescand en via PB inmiddels naar hem verzonden.

Sjoes 85
18-01-2009, 13:29
Typ17,

kun je mij die rapportage ook naar mijn gmail sturen aub?

groetjes Dennis

@Harrypolow: ben je al naar de GTI gaan kijken?

Der Typ Siebzehn
18-01-2009, 14:22
Typ17,

kun je mij die rapportage ook naar mijn gmail sturen aub?

Is OK, dan zal ik die hele reportage (6 a4'tjes) in de loop van de week ook even naar jou sturen, maar dan niet naar je gmail, maar via PB, reden: complicaties met mijn PC, zit spyware in dat kreng :mad: , krijg het er niet uit vanwege illegale XP, ga me binnenkort een andere aanschaffen, want mijn PC is toch al oud.

Valt me net in, ik moet ook nog effe uit die oude A.M.&S. van september 1975 over dat korte stukje (1 a4tje als ik me niet vergis) over die GTI prototypes inscannen en naar je toesturen. Dat vroeg je me op de voorlaatste Golf 1 Stammtisch (begin december was dat), heb daar tot nu toe niet meer aan gedacht, maar dan zal ik dat dan ook maar meteen doen.

Edit.: *oogje's uitwrijven doet* wat zien ik, je bent "Volksforum aandeelhouder"? Congrats, enne je moet maar durven, aandelen kopen in deze financieël moeilijke tijden :D

Sjoes 85
18-01-2009, 18:13
Is OK, dan zal ik die hele reportage (6 a4'tjes) in de loop van de week ook even naar jou sturen, maar dan niet naar je gmail, maar via PB, reden: complicaties met mijn PC, zit spyware in dat kreng :mad: , krijg het er niet uit vanwege illegale XP, ga me binnenkort een andere aanschaffen, want mijn PC is toch al oud.

Valt me net in, ik moet ook nog effe uit die oude A.M.&S. van september 1975 over dat korte stukje (1 a4tje als ik me niet vergis) over die GTI prototypes inscannen en naar je toesturen. Dat vroeg je me op de voorlaatste Golf 1 Stammtisch (begin december was dat), heb daar tot nu toe niet meer aan gedacht, maar dan zal ik dat dan ook maar meteen doen.

Edit.: *oogje's uitwrijven doet* wat zien ik, je bent "Volksforum aandeelhouder"? Congrats, enne je moet maar durven, aandelen kopen in deze financieël moeilijke tijden :D

ff offtopic:
Haha dankje! Was al weer helemaal vergeten dat ik daar toen al iets over gevraagd had op de stammtisch. Ik wist trouwens niet dat via de PB ook artikels konden worden verstuurd!
En wat je PC betreft: koop een Apple! Volgens een collega van me is dat een ware openbaring in vergelijking met microsoft:D

Jaaaa aandeelhouder zijn in deze tijden vraagt om een kritische blik he, daarom heb ik voor volksforum gekozen:)

Harro_PoLoW
19-01-2009, 12:13
Iedereen bedankt voor de reaties,ik ben een stuk wijzer nu :thumbup:

Typ17,

kun je mij die rapportage ook naar mijn gmail sturen aub?

groetjes Dennis

@Harrypolow: ben je al naar de GTI gaan kijken?

Nog niet geweest, vanmiddag eerst maar eens bellen om meer informatie in te winnen.

Berserker
19-01-2009, 14:50
Deze is verkocht, word zaterdag opgehaald... :D

Ben eens benieuwd..

Sjoes 85
19-01-2009, 17:53
Deze is verkocht, word zaterdag opgehaald... :D

Ben eens benieuwd..

Heb jij m gekocht?

Het is in ieder geval de GTI die in Motor/klassik heeft gestaan. In het artikel op blz 3 of 4 is de achterkant te zien. Daarop zijn de stickers precies hetzelfde als de te koop staande auto:
de "D" naast de kentekenplaat en de plattegrond van een circuit.

groet, Dennis

Harro_PoLoW
20-01-2009, 09:40
Klopt is dezelfde als die in het blad staat, deze is verkocht aan een bekende van Berseker. Zal op den duur wel verschijnen op de Nederlandse wegen denk ik.

Berserker
26-01-2009, 14:27
Hij is zaterdag opgehaald, ik ga vanavond denkelijk even kijken, hij schijnt echt in superstaat te verkeren, met een kleine roestplek op de a-stijl..

Tjaap
26-01-2009, 14:35
is de beste man al lid hier?

Berserker
26-01-2009, 18:19
Uuh geen id eigenlijk, geloof het niet..

Sjoes 85
01-02-2009, 12:20
Uuh geen id eigenlijk, geloof het niet..

dan wordt het daar wel tijd voor:D

foto's foto's foto's :D

golf15015
09-03-2009, 19:20
echte gti van 76/77 herken je uiterlijk aan voor en achterfront zonder trekoog,zwarte stalen bumpers met stempel vw langs onderzijde, de bodemplaat is anders van vorm dan bv 1983, benzinedop met schroefdraad, speciale bredere oliekoeler met extern huis met thermostaat, chassisnr begint met 176... of 177....., geen verstevegingen in het midden van de onderzijde van de planche, remleiding en benzineleiding lopen binnen op de planche, andere scharnieren aan de deuren, open handschoenenkastje wonder deksel,de schakelaar van de achterruitwisser is ingewerkt in daschbord juist onder asbak, klokje en olietempmeter in konsole, bovenkant van de voorste zetels ook met similie bekleed, tot 77 enkel leverbaar in marsrood of zilvermetalic, 4 versnellingen, moternummer tot ongeveer 15000
op de rechterveerpoot bevindt zich een rechthoekige stekker, de steun van de benzinefilter is vastgelast op het chassis en niet bevestigd aan de injectie zoals bij de latere gti's
dit is het zowat
mvg

Der Typ Siebzehn
09-03-2009, 21:01
speciale bredere oliekoeler met extern huis met thermostaat

Deze was alleen bij de échte 76er GTI's, was dacht ik nog 'n overblijfsel van de Kever, 77er modeljaar GTI's (met ingang van augustus 1976) hadden al de oliekoeler wat tot en met het eind van de Golf 1 in 1983 werd gebruikt.

Btw: Hier 'n échte 76er GTI (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp)

Is dezelfde auto als ik het goed heb waar 13 jaar geleden 'n hele reportage over stond in de VW-Scene ter gelegenheid van (toendertijd) 20 jaar Golf GTI.

Dezelfde auto werd ook eind van datzelfde jaar (1996) gebruikt als "fotomodel" bij 'n reportage over de Golf 1 GTI in 'n uitgave van de Oldtimer Markt.

Edit. dit:
http://i41.tinypic.com/a5fb5s.jpg

de 3 defrost hendeltje's, was overigens ook al niet meer bij de 77er modeljaargang (vanaf 8-'76), voor 't onderste hendeltje kwam dus toen dat draaiwieltje.

Berserker
10-03-2009, 10:43
Deze was alleen bij de échte 76er GTI's, was dacht ik nog 'n overblijfsel van de Kever, 77er modeljaar GTI's (met ingang van augustus 1976) hadden al de oliekoeler wat tot en met het eind van de Golf 1 in 1983 werd gebruikt.

Btw: Hier 'n échte 76er GTI (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp)

Is dezelfde auto als ik het goed heb waar 13 jaar geleden 'n hele reportage over stond in de VW-Scene ter gelegenheid van (toendertijd) 20 jaar Golf GTI.

Dezelfde auto werd ook eind van datzelfde jaar (1996) gebruikt als "fotomodel" bij 'n reportage over de Golf 1 GTI in 'n uitgave van de Oldtimer Markt.



Deze 76'er gti heeft indd die originele oliekoeler met extern huis voor de thermostaat, ook een andere waterpomp, en t schijnt ook dat de spinnekop? van de 76er kuren had, als deze warm werd, sloeg de motor af en daarom werd dit vaak vervangen door een nieuwer type. Deze golf heeft ze allebei erbij..

VR6golf2
10-03-2009, 14:53
Een kennis heeft een marsrode 76'er gerestaureerd en aan een GTI Clublid verkocht.
(De auto heeft in het kader van 20 jaar GTI destijds in de showroom gestaan van VW dealer van Udenhout bij Zaltbommel)

Hij kon mij vertellen dat zelfs de deurgrepen aan de binnenkant en de handremhendel in een vroege 76'er direkt uit de kever komen.Dit waarschijnlijk om wat voorraad te slijten.

Na de zomerstop, werden die items ook anders...

zo geen foto`s maar als het goed is zit bij deze oudere modellen het sleepoog aan de bumper en de sloten zijn anders dan bij de nieuwere modellen.

VR6golf2
10-03-2009, 15:03
De 76'er van een kennis van me destijds had zelfs van die vanghaken aan de motorkap omdat dat chassis waarschijnlijk voor de VS bestemd was , maar toch in Europa werd gebruikt.
Ook was er een aparte diagnosestekker geplaatst .....de stekker die inderdaad genoemd....

echte gti van 76/77 herken je uiterlijk aan voor en achterfront zonder trekoog,zwarte stalen bumpers met stempel vw langs onderzijde, de bodemplaat is anders van vorm dan bv 1983, benzinedop met schroefdraad, speciale bredere oliekoeler met extern huis met thermostaat, chassisnr begint met 176... of 177....., geen verstevegingen in het midden van de onderzijde van de planche, remleiding en benzineleiding lopen binnen op de planche, andere scharnieren aan de deuren, open handschoenenkastje wonder deksel,de schakelaar van de achterruitwisser is ingewerkt in daschbord juist onder asbak, klokje en olietempmeter in konsole, bovenkant van de voorste zetels ook met similie bekleed, tot 77 enkel leverbaar in marsrood of zilvermetalic, 4 versnellingen, moternummer tot ongeveer 15000
op de rechterveerpoot bevindt zich een rechthoekige stekker, de steun van de benzinefilter is vastgelast op het chassis en niet bevestigd aan de injectie zoals bij de latere gti's
dit is het zowat
mvg

Der Typ Siebzehn
10-03-2009, 16:14
Deze 76'er gti heeft indd die originele oliekoeler met extern huis voor de thermostaat, ook een andere waterpomp, en t schijnt ook dat de spinnekop? van de 76er kuren had, als deze warm werd, sloeg de motor af en daarom werd dit vaak vervangen door een nieuwer type. Deze golf heeft ze allebei erbij..

Je bedoelt die rode waar deze thread dus aanvankelijk over ging? Dat is eigenlijk al een '77er...van december '76, chassisnummer beginnend met 177 enz.

Dacht dat die toch al de nieuwere oliekoeler hadden, tenminste daar heb ik altijd over gelezen cq zo heb ik het altijd gehoord.

Van 'n andere waterpomp weet ik niet, van de brandstofverdeler/spinnekop weet ik vanuit die reportage in Motor Klassik dat de vorige eigenaar die idd heeft verwisseld voor een nieuwer type, dat gaat allemaal, zelfs met een exemplaar van 'n 1800 DX.

De 76'er van een kennis van me destijds had zelfs van die vanghaken aan de motorkap omdat dat chassis waarschijnlijk voor de VS bestemd was , maar toch in Europa werd gebruikt....

Dat had die auto uit de VW-Scene ook

Ook was er een aparte diagnosestekker geplaatst .....de stekker die inderdaad genoemd....

Dat hadden ze ook nog bij het 77er modeljaar, zie foto een bladzijde terug.

Berserker
10-03-2009, 16:19
Je bedoelt die rode waar deze thread dus aanvankelijk over ging? Dat is eigenlijk al een '77er...van december '76, chassisnummer beginnend met 177 enz.

Dacht dat die toch al de nieuwere oliekoeler hadden, tenminste daar heb ik altijd over gelezen cq zo heb ik het altijd gehoord.




Ik denk dat dat niet opeens in 1 maand is overgeslagen maar gewoon oude spullen opgebruiken, zoals vw altijd gedaan heeft...

Der Typ Siebzehn
10-03-2009, 16:21
Ik denk dat dat niet opeens in 1 maand is overgeslagen maar gewoon oude spullen opgebruiken, zoals vw altijd gedaan heeft...

Dat zou kunnen, eerst gewoon door de voorraad heen.

Sjoes 85
10-03-2009, 21:07
Btw: Hier 'n échte 76er GTI (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp)

Echte 76-er misschien, wel overgespoten in wit (vind ik persoonlijk overigens mooier dan zilver)

Zijn er trouwens al foto's bekend van de rode gti waar dit topic over gaat? Ik ben echt benieuwd!

chris
10-03-2009, 21:17
Heb jij nog een zwart-wit monitor Sjoes?:D

Ik zie toch echt op 5 pagina's een zilveren Golf 1 hoor...

Sjoes 85
11-03-2009, 18:37
Heb jij nog een zwart-wit monitor Sjoes?:D

Ik zie toch echt op 5 pagina's een zilveren Golf 1 hoor...

nee wel n nieuwe monitor die af en toe wat rare kleurstellingen laat zien...
hij is dus toch zilver:D
zozo, echt pas zo weinig kilometers gelopen? Ongelofelijk zeg, dat ding is dus van onschatbare waarde!!

knedel16vweber
11-03-2009, 19:48
ik zie veel details wat mijn scirocco (`74) ook heeft! nice...
al foto`s van de mars rode gti? :D

that90sshow
26-03-2009, 09:08
Weet iemand in welke kleuren de GTI van '76 tot '78 leverbaar is geweest? Marsrood en zilver metallic en vanaf '78 ook alpine wit?

racers_elite
26-03-2009, 15:52
ik ben stikjaloers :)

Sjoes 85
28-03-2009, 19:04
en in '77 ook viperngrun dacht ik. Uiterst zeldzaam.
Vanaf '78 wit en ook zwart.

golf16v
28-03-2009, 19:30
en in '77 ook viperngrun dacht ik. Uiterst zeldzaam.
Vanaf '78 wit en ook zwart.


vipergroen is toch wel nooit voor ne golf 1 gti geweest hoor

Der Typ Siebzehn
28-03-2009, 20:20
vipergroen is toch wel nooit voor ne golf 1 gti geweest hoor

oooohhhh jawel, daar vergist u zich manneke, zullen we wedden...?

Lees deze thread (http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,18555,18591#msg-18591) maar eens door, en kijk daar vooral maar eens goed op dat gedeelte van die folder wat een landgenoot van je daar heeft geplaatst...

;-)

Toegegeven, ikzelf heb nooit i.r.l. een GTI gezien in de kleur viperngrün, nog niet eens een foto van 'n GTI in die kleur, maar ze zijn dus wel degelijk af fabriek in die kleur geleverd.

golf16v
28-03-2009, 20:44
oooohhhh jawel, daar vergist u zich manneke, zullen we wedden...?

Lees deze thread (http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,18555,18591#msg-18591) maar eens door, en kijk daar vooral maar eens goed op dat gedeelte van die folder wat een landgenoot van je daar heeft geplaatst...

;-)

Toegegeven, ikzelf heb nooit i.r.l. een GTI gezien in de kleur viperngrün, nog niet eens een foto van 'n GTI in die kleur, maar ze zijn dus wel degelijk af fabriek in die kleur geleverd.

hey

sorry, je hebt inderdaad 200% gelijk

heeft blijkbaar 1 jaar bestaan op de gti (dacht wel 1977 volgens ander forum)

Sjoes 85
29-03-2009, 17:55
het waren er echter heel erg weinig. Volgens mij geen populaire kleur voor de GTI destijds.

golf16v
29-03-2009, 18:17
het waren er echter heel erg weinig. Volgens mij geen populaire kleur voor de GTI destijds.


zou wel eens graag ne foto zien van ne gti in "viperngrün"

heb al zitten te zoeken op het net, maar nergens te vinden


enkel de miniatuurversie golf 1 gti, die vind ik wel in die kleur

golf16v
18-08-2009, 16:16
kwam deze 77er gti tegen op het net in Vipergrün

enkel spijtig van de tuningaccessoires:

http://img.webme.com/pic/v/vw-classic/100_1780.jpg

dakeraf
18-08-2009, 16:37
http://www.golf1gti.tk/ staat wel informatie op

sipkemk1rs2
08-10-2012, 21:05
Deze was alleen bij de échte 76er GTI's, was dacht ik nog 'n overblijfsel van de Kever, 77er modeljaar GTI's (met ingang van augustus 1976) hadden al de oliekoeler wat tot en met het eind van de Golf 1 in 1983 werd gebruikt.

Btw: Hier 'n échte 76er GTI (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp)

Is dezelfde auto als ik het goed heb waar 13 jaar geleden 'n hele reportage over stond in de VW-Scene ter gelegenheid van (toendertijd) 20 jaar Golf GTI.

Dezelfde auto werd ook eind van datzelfde jaar (1996) gebruikt als "fotomodel" bij 'n reportage over de Golf 1 GTI in 'n uitgave van de Oldtimer Markt.

Edit. dit:
http://i41.tinypic.com/a5fb5s.jpg

de 3 defrost hendeltje's, was overigens ook al niet meer bij de 77er modeljaargang (vanaf 8-'76), voor 't onderste hendeltje kwam dus toen dat draaiwieltje.
ik dacht geef maar even een reakie .Maar een 176 chassisnr is hier nooit verkocht in nedeland .Alle originale nedelander Pon golf gti 1976 hebben een 17730 17731 chassisnr zijn dus gewoon model 77.Het kenteken is van 1976 . 17634 chassisnr zijn allen maar in duisland verkocht.En hebben ook de glade motor kap en de deze 3 defrost kachel .Wij hadden de normaale draaiwieltje

sief
01-09-2013, 11:47
Ik hier ik nog wat foto's van een echte gti 1976 oliekoeler https://lh3.googleusercontent.com/-8eWpUDR6l8g/UiL0jZcpASI/AAAAAAAABGQ/wIhqHZ-WaIM/w301-h535-no/DSC_0117.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-Mdzz4vF6eq0/UiLs-fsiYXI/AAAAAAAABFk/6zZkh6btsEM/w301-h535-no/DSC_0116.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-kMvGWQ7y6M0/UiLe95Wj4xI/AAAAAAAABFM/jnlTEDXK7aY/w672-h378-no/DSC_0118.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-6cyZ8N04GdE/UiLuTe3K4JI/AAAAAAAABGw/vSFPZd6TTQk/w301-h535-no/DSC_0119.jpg
het betreft hier een oliekoeler van 11-1976
Het enige wat ik zoek is een foto van het gedeelte van het blok

Barn171
01-09-2013, 13:58
Dit (http://www.samworld.de/markt/showad.php?adid=149) wat je zoekt? ;)

samsan
01-09-2013, 18:33
Heeft er eigenlijk iemand een idee van hoeveel ECHTE niet oergti's er nog rondrijden?

Barn171
01-09-2013, 18:37
Rijden of zijn?? :tongue: Da's nogal een verschil bij die oude hokken. De mijne is er ook een, maar rijdt voorlopig nog ff niet meer... :redface: Qua aantallen blijft dat toch maar schatten, gokken en gissen. Je zult er altijd blijven vinden die achter in een schuurtje staan te wachten op betere tijden.

Tiefleger
01-09-2013, 18:48
Heeft er eigenlijk iemand een idee van hoeveel ECHTE niet oergti's er nog rondrijden?


http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75567&highlight=oer+gti

heinz74
01-09-2013, 20:31
ik dacht geef maar even een reakie .Maar een 176 chassisnr is hier nooit verkocht in nedeland .Alle originale nedelander Pon golf gti 1976 hebben een 17730 17731 chassisnr zijn dus gewoon model 77.Het kenteken is van 1976 . 17634 chassisnr zijn allen maar in duisland verkocht.En hebben ook de glade motor kap en de deze 3 defrost kachel .Wij hadden de normaale draaiwieltje

klopt!...er staat in een oude VW scene een heel verhaal over de restauratie van een duitse 76er..en die eigenaar zegt in dat verhaal dat dat echt 1 van de eerste GTI's is die ooit zijn geproduceert en die is zilvergrijs ,heeft een kachel met schuiven,een gladde motorkap,een 'kever' oliekoeler,de schakelaar voor de achterruitewisser in het dashboard
door de jaren heen ben ik er ook wel zeker van dat '76er modeljaar GTI's hier in NL nooit hebben bestaan..

staande golf
03-09-2013, 17:00
Mooie threath om te lezen! Hoe zit het met die diagnose stekker waar ik hier boven wat over las, wat kun je daar mee uitlezen? Zo'n gti had toch gewoon mechanische injectie en contactpunten?

Barn171
03-09-2013, 17:21
Yep, ze hebben tot iig 8/80 de gewone contactpuntjes. Ben er niet geheel zeker van of de elektronische ontsteking in 8/80 of 8/82 is gekomen.
Die diagnose stekker meet van alles, precies weet ik het niet.

heinz74
03-09-2013, 17:54
modeljaar 81...dus ja augustus/september..op een GTI dan hé

turbojo2
10-03-2014, 19:11
nee wel n nieuwe monitor die af en toe wat rare kleurstellingen laat zien...
hij is dus toch zilver:D
zozo, echt pas zo weinig kilometers gelopen? Ongelofelijk zeg, dat ding is dus van onschatbare waarde!!

Het aantal kilometers op de dagteller is net zoveel als op de hoofdteller. Denk dat de kilometer teller is teruggedraaid anders had er echt wel iemand in 38 jaar de resetknop van de dagteller indrukt. Volgens mij is deze auto compleet gerestaureerd en heeft hij daarna 209 kilometer gelopen en is toen in de showroom gezet.

turbojo2
10-03-2014, 19:22
Btw: Hier 'n échte 76er GTI (http://www.vw-racing.org/cars/gallery/76ergti/gallery.asp)

Echte 76-er misschien, wel overgespoten in wit (vind ik persoonlijk overigens mooier dan zilver)

Zijn er trouwens al foto's bekend van de rode gti waar dit topic over gaat? Ik ben echt benieuwd!

Kijk maar eens naar deze foto's, kan echt niet 209 km en de dagteller ook. En als je kijkt naar de foto's van de motor dan zie je dat er nieuwere voor spatborden opzitten

sipkemk1rs2
11-03-2014, 14:37
Kijk maar eens naar deze foto's, kan echt niet 209 km en de dagteller ook. En als je kijkt naar de foto's van de motor dan zie je dat er nieuwere voor spatborden opzitten
Deze auto heeft meer als tien jaar geleden te koop gestaan op ebay . Heb ik nog een bod op gedaan toen .Toen was hij niet is deze staat .zijn imitatie deuren die er in zitten :D

MK1speed
12-03-2014, 16:30
hallo allemaal,

nu heb ik zelf ook een vraag want je ziet bij sommige eerste gti's wel een rechter achteruit kijkspiegel en bij andere juist weer niet ?? was dat toen een optie of stel ik nouw een rare vraag.

turbojo2
12-03-2014, 18:03
hallo allemaal,

nu heb ik zelf ook een vraag want je ziet bij sommige eerste gti's wel een rechter achteruit kijkspiegel en bij andere juist weer niet ?? was dat toen een optie of stel ik nouw een rare vraag.


Ik weet dat Barn171 en ik op onze modeljaar 1977 gti geen buitenspiegel hebben zitten af-fabriek. Op mijn modeljaar 1978 uit october 1977 zit wel een rechter buitenspiegel. Denk dat Barn171 het antwoord wel weet en dat is denk dat het een optie was. Ik heb er wel een rechter opgezet omdat ik het mooier vind staan.

Barn171
12-03-2014, 19:06
Klopt helemaal, standaard hadden de GTI's geen rechter buitenspiegel, t/m de laatste niet zelfs. Bij de eerste zat er in ieder geval zo'n kapje op:

http://i1354.photobucket.com/albums/q681/Barn171/golf%20gti%201977/IMG934_zps5d323351.jpg
Optioneel er wel een spiegel op, maar is toch niet heel vaak gedaan. Wat je wel vaak ziet is dat er in de jaren alsnog een spiegel op is geschroefd, dan kloppen links en rechts heel vaak niet met elkaar.

golf fahrer
12-03-2014, 20:28
Bij mij zat er rechts ook geen spiegel op.
Ik heb er wel een opgezet. Is mij net iets te praktisch :redface:

MK1speed
14-03-2014, 19:52
Hoi allemaal bedankt voor de reactie maar nog een vraagje heeft iedere golf 1 gti een VIN plaatje waar alles op staat over je chassis dus gewicht en zo ???

En kun je die anders evt nieuw laten drukken.

Grt Rob

Barn171
14-03-2014, 20:00
Alle oude GTI's hebben ze, wellicht is er voor bepaalde export markten een ander plaatje of helemaal geen. Zo is vanaf model '80 voor de Nederlandse markt dat plaatje weg, en hebben alle wagens voor de Belgische markt een vervangend plaatje van d'Ieteren in Brussels.

Nieuw drukken gaat volgens mij niet, weg is echt weg. Maar ja, er zijn altijd ergens specialisten die het toch nog kunnen.

MK1speed
14-03-2014, 20:08
Ook dankjewel

turbojo2
23-03-2014, 18:55
Ik heb een golf 1 cabrio zonder binnen-spiegel. Dat was gewoon toegestaan mits je wel een rechter buitenspiegel had.