View Full Version : vraagje over polo tdi 55kw 3cil
hoi mensen
ik heb al gezocht maar kan er niet echt wat over vinden :)
ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een nieuwe daily auto en het liefs een diesel.maar kan nog niet echt iets naar mijn zin vinden.
mijn vraag was of iemand ook ervaring heeft met de polo tdi 55kw 3cilinder?geloof dat de bouwjaar rond de 2000 zit.
zijn dit goede motoren? en waar moet ik extra goed op letten als ik bij zon polo ga kijken?
en wat is het verbruik?
zit eigenlijk een beetje met die 3cilinders in mijn maag :screwy:
of zijn er mensen die zeggen dat ik beter om een benzine kan gaan kijken?
alvast bedankt
mvg marc
Die dingen lopen goed, vooral op de snelweg.
Het verbruik is ook echt heel netjes. Enige minpunt vind ik het geluid als het 3 cilindertje stationair loopt :D
thanks,
oke het is dus wel een aanrader.
vind het model ook erg leuk.
dus die 3 cil klinkt wel apart,beste is even gewoon en proefritje maken in zon ding!
zijn er nog mensen die zelf in zon auto rijden?
Bij ons op het bedrijf rijdt er een Polo TDI 3 cilinder.
Kan je vertellen dat het best wel lekkere auto's zijn op de lange baan. Volgens de eigenaar loopt ie op de teller tegen de 190 en het verbruik doet rond de 1 op 18.
Maar vooral stationair klinkt het erg achterlijk. Je verwacht niet een 3 cilinder gepruttel bij zo'n auto... Maar zodra je rijdt dan merk je er eigenlijk niet veel meer van.
Ook qua onderhoudskosten is ie erg tevreden. Nix mis mee dus!
Ik heb ook een Polo TDI (1997), maar dan een 4 cilinder. Ook een aanrader! ;)
thanks daar heb ik wel wat aan,klinkt positief :thumbup: en ja dat stationair lopen moet ik dan maar aan wennen :)
zon 97er gaat hem niet worder wil toch het nieuwe model hebben als het zover is vind die erg mooi. :)
zijn er ook bepaalde kwaaltjes die deze autos hebben?
De 3 cilinder vibreert erg heftig wanneer je bijv voor het verkeerslicht staat te wachten. Dit is goed te voelen in het gaspedaal, stuur en hele interieur eigenlijk...
Koplampen zelf vervangen kan je bijna vergeten....
En de airco is een beetje onderbemeten vind ik (boven de 25+ krijgt ie het moeilijk)
Verder zijn het volgens mij oerdegelijke auto's. Waar je je eigenlijk geen beul aan kunt vallen. Zou als ik jou was ook gewoon eens in een 1.9 TDi en SDI gaan rijden. Gewoon om het verschil te merken....
oke daar heb ik wel wat aan.
maar koplamp vervangen bedoel je daar mee de hele unit of het pitje :) :screwy:
is wel een idee om eerst is in een 1.9 tdi of sdi te rijden.
maar weet zoiezo dat het geen sdi gaat worden.
maar de 1.9 tdi is alleen in het nog nieuwere model geleverd toch?
bedoel natuurlijk het vervangen van het lampje....!!
Maar wel van de versie met de ronde gedeelde koplampen....
kan me voorstellen dat je geen SDI wilt hebben. Mist tov de TDI een bult koppel. Maar is waarschijnlijk wel weer goedkoper in aanschaf...Vandaar dat ik het aanhaalde.
Heb het bij mijn eigen Golf ook al wel dat ik koppel mis. Heb nu 150 Nm en een gewone 1.9 TD. Maar verlang soms toch echt wel naar meer (TDI)
Weet niet of de 1.9 ook geleverd is in het type dat jij zoekt... Want vanaf 2001 (ronde gedeelde koplampen) is er wel weer. Dat type tot 2001 is ie idd niet geleverd....
Dus is het me niet helemaal duidelijk welke je nou op het oog hebt...
TOT 2001:
http://www.autoweek.nl/images/800/6/dff0050e4ed09833ad87795f556a0a26.jpg
Vanaf 2001:
http://www.autoweek.nl/images/800/e/5981e74b043467c7f30ae51af7cf25fe.jpg
mm dacht al dat je het pitje bedoelde,maar ik bedoel dus niet de polo met de ronde koplamp.
ben naar die op de eerste foto opzoek.
deze zijn in prijs net wat aantrekkelijker,en vind persoonlijk deze ook mooier kwa intrieur,dashboard.
heb zelf al een x in een sdi gereden alleen van het ouwere type dan,vond dat niet echt wat.
Dat ben ik ook met je eens... op de een of andere manier komt die volwassener over dan die met die ronde koplampen....
Maar bij ons rijdt dus de versie met ronde koplampen.....
oo oke denk niet dat er heel veel verschil in zit kwa moter denk je wel 1.4 tdi dan he?
daar gaat het mij het meest om.
maar ga binnen kort om een uit dus zal er dan wel uitkomen :) :thumbup:
thanks
Ik heb er laatst vanuit mijn werk ingereden.
Van Nijmegen naar Den Haag op en neer.
Motor is lekker zuinig, had een kwart tank op gereden op en neer. Hij maakt wat
meer geluid maar dat is niet hinderlijk. Snel is hij ook niet maar pittig zat voor de meeste denk ik.
Ook zit je er gewoon goed in. Erg fijne auto vind ik het.
Een 1.9TDI bestaat inderdaad niet bij een 6N0 of 6N2 pas vanaf dat ronde ogen ding zonder VAG uitstraling.
1982kameiX1
20-01-2009, 16:36
een 1.9SDI dan weer wel....
zo
ik heb mijn eerste proefrit gehad!
was alleen een sdi,moest daar toch ook even in proberen te rijden.en ik moet heel eerlijk zeggen,het viel me niet echt tegen kwa rij gedrag.oke pittig is ie niet maar denk wel dat ie meekomt in het verkeer.
maar goed heb de auto laten staan omdat ik rustig aan wil verder kijken,en deze had ook redelijk wat km op de teller.
hoe zit het trouwens met de versnellings bak van de polo diesels?hoor/lees
allemaal verhalen dat deze niet goed zijn bij de benzine uitvoeringen van polo 14 16v,is dat ook aan de orde bij een diesel??
Pittig is niet 1 SDI..... Maar je komt gewoon mee in het verkeer. Zou er alleen niet ff snel mee willen inhalen.... Dat is soms al riskant bij mijn Golf TD....
Dat van die versnellingsbakken weet ik eigenlijk ook alleen van de benzine versies. Hoe dat zit bij een diesel weet ik echt niet....
Maar nu op naar een stampende 3 cilinder TDI!!!!
Ja, de versnellingsbakken zijn net zo waardeloos bij de diesels.
Ik ben voor mijn M-TDI nu aan het uitzoeken hoe ik hem om kan bouwen naar een 02A bak van een TDI, maar daarvoor moet ik de motor en bak geheel achterover kantelen en alle steunen zelf maken. Ook downpipe aanpassen en aandrijfassen in laten korten.
Beter het vermogen van een SDI en een originele bak blijven gebruiken ;)
Ja, de versnellingsbakken zijn net zo waardeloos bij de diesels.
Ik ben voor mijn M-TDI nu aan het uitzoeken hoe ik hem om kan bouwen naar een 02A bak van een TDI, maar daarvoor moet ik de motor en bak geheel achterover kantelen en alle steunen zelf maken. Ook downpipe aanpassen en aandrijfassen in laten korten.
Beter het vermogen van een SDI en een originele bak blijven gebruiken ;)
he
ja had het zelf ook al uitgezocht dat de bakken van de diesels niet zo top zijn.
dat klinkt als een nogal behoorlijke klus zo als ik het lees om alles over te zetten. :)
dus als ik jou begrijp zou een sdi een betere keuze zijn?die hebben geen last van die slechte bakken?
ben ook al bij een polo tdi wezen kijken maar heb er verder geen proefrit in gemaakt!
stiekum ben ik toch ook aan het kijken naar een golf 4tdi,
Een hele klus alles ombouwen, maar ik red het niet met een speciaal voor mij gemaakte sinterplaat koppeling en sport drukgroep.
Bij de SDI heb je dezelfde bak als bij de Diesel, alleen de SDI is zuiniger, loopt mooier en start beter. de 3-cilinder heeft wel een fatsoenlijke versnellingsbak.
Golf 4 beetje een niets zeggende eenheids worst, maar wel een betrouwbare auto. (My 2cents)
nou ik kijk wel even rustig rond!
heeft geen haast had ook al polo gezien waar de versnellinsbak net van gereviseerd was,kijk dan is het ook al weer aantrekkelijk.
zal in dit topic wel blijven posten over mijn zoekt tocht naar een geschikte polo,maar zoals ik al zij het kan ook zo een golf worden :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.