View Full Version : Schroefset passat op corrado?
Kan iemand mij vertellen of een schroefset van een Passat 35i past op een Corrado? Ik weet dat de diameter van de bus in de achterste veerpoten groter is bij een Passat, en dat deze omgezet moeten worden. Maar is er een verschil ik lengte van de veerpoten tov die van een Corrado?
Alvast bedankt voor de hulp :thumbup:
loco-vr6
28-01-2009, 13:46
ik heb een set van een golf 3vr6 onder mn passat 35i variant geschroefd. het enige is inderdaad dat de passat een dikkere bout onderin heeft zitten. het bovenstuk kon ik zo overzetten zonder enige modificaties. Van passat naar corrado lijkt me dus ook niet echt een probleem, op de onderste bus na dan.
Heeft ook iemand een idee hoe is de bussen eruit kan krijgen? Ik neem aan dat ze nogal goed vastzitten...
loco-vr6
30-01-2009, 11:18
euh, ik heb gewoon de dunnere bout er in gedraaid, maja, das wel een beun oplossing.
in jou geval zou ik de gaten gewoon opboren en de onderste bout van een passat gebruiken. Volgens mij is een M10 en een passat m12, dus als je een stalen pijpje met een wanddikte van 2 mm weet te vinden en die in je bus stopt, kun je gewoon je m10 bout blijven gebruiken. het wordt zowiezo knutselen :D
martiepartie
30-01-2009, 11:22
Wanddikte 1 moet je hebben in dit geval :)
Ik zou eerder de gaten in de achteras opboren naar 12.
loco-vr6
30-01-2009, 14:15
euh ja idd :D ik verwword het een beetje wazig mar bedoelde ik dus :thumbup:
boortje 12mm is de beste/snelste oplossing naar mijn mening ook :thumbup:
suc6 verder
De gaten in de assen opboren dat gaat hem sowiezo niet worden, er word niks veranderd aan de wagen wat ik nooit meer kan herstellen :D
En als ik in de toekomst ooit eens een corrado setje wil plaatsen zit ik met een gat dat te groot is...
Ik zal dus eerder ervoor kiezen om de bussen met de rubbers om te wisselen.
Al ga je naar een bouwmarkt heb je een grote kans dat ze daar buisjes hebben van 12mm met een wanddikte van 1mm!
Heb het vaker gezien dat ze bij een bouwmarkt daar zo'n buis vandaan haalde.
Dat was dan om een scootervelg over te zetten waar je ook met zo'n zelfde probleem zat van 12mm-->10mm.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.