Log in

View Full Version : Olie-druk niet in orde


breadfan83
29-01-2009, 15:40
Wanneer de motor op temperatuur is, en ik rij in lage toeren, gaat het olielampje aan en hoor ik een waarschuwings-zoemertje.

Dit blijft zo, tot ik weer wat toeren maak. Het blijft dan een tijdje weg, tot het toerental weer zakt begint het lampje en de zoemer weer op te spelen.

De olie is al vervangen en er zit een nieuw oliefilter in.
Zou het kunnen zijn dat de olie niet de juiste is en het daardoor komt, of komt het toch door wat anders? De nieuwe olie is 10w40.

Daarnaast blijft het accu-laad-lampje branden na het starten, tot ik even gas geef. Dan gaat het direct uit en gaat ook niet meer aan. Ik heb geen problemen met een lage accu-spanning of lege accu o.i.d. Misschien dat de twee zaken iets met elkaar te maken hebben, misschien ook niet, maar ik dacht ik noem het gelijk even.

De motor kan trouwens wel gewoon in lage toeren draaien als de auto stilstaat of wanneer de koppeling is ingetrapt. Het heeft dus echt te maken met de weerstand die de motor heeft bij arbeid op lage toeren.

:)

1982kameiX1
29-01-2009, 16:09
Daarnaast blijft het accu-laad-lampje branden na het starten, tot ik even gas geef. Dan gaat het direct uit en gaat ook niet meer aan. Ik heb geen problemen met een lage accu-spanning of lege accu o.i.d. Misschien dat de twee zaken iets met elkaar te maken hebben, misschien ook niet, maar ik dacht ik noem het gelijk even.



dat had ik ook toen ik in de scirocco een zwaardere dynamo zette. niks aan de hand zolang je het weet en na het starten ff gas geeft.

wat de olie betreft geen idee. druksensor al doorgemeten?

Fast Eef
29-01-2009, 18:11
hoeveel toeren draait ie in nul-last?

golf mkII 16v
29-01-2009, 19:11
Meet het even met een meter
Kan een storing in de tellerbak zijn
Of erger

breadfan83
29-01-2009, 19:21
hoeveel toeren draait ie in nul-last?

Met choke tussen de 1500 en 2000 rpm, als ie warm is zit ie iets onder de 1000 rpm.

Bij koude start slaat de auto eigenlijk altijd direct weer af wanneer ik het gas los laat. Bij een tweede keer starten slaat de choke pas aan en blijft de motor lopen.

Meet het even met een meter
Kan een storing in de tellerbak zijn
Of erger

Wat moet ik dan meten?
Waar?

dat had ik ook toen ik in de scirocco een zwaardere dynamo zette. niks aan de hand zolang je het weet en na het starten ff gas geeft.

wat de olie betreft geen idee. druksensor al doorgemeten?

Daar maakte ik me ook niet echt heel veel zorgen om.

Zal morgen eens gaan kijken voor een meter en de sensor nakijken. :thumbup:

Bahn Fuhrer
29-01-2009, 19:26
dat met dat lampje had ik van de week ook
is u regelaar van u alternator/dynamo
koste voor men 1300 een 13euro
mvg

Erik
29-01-2009, 19:35
Lampje is niks spectaculairs. Even naar Dirix automaterialen voor een setje nieuwe koolborstels, zit de regelaar aan vast. Kost niks.

Olielampje kan goed je oliepomp zijn die geen voldoende opbrengst meer heeft. Laag toeren/dunne olie. Hoop het niet voor je.

breadfan83
29-01-2009, 20:38
Lampje is niks spectaculairs. Even naar Dirix automaterialen voor een setje nieuwe koolborstels, zit de regelaar aan vast. Kost niks.

Olielampje kan goed je oliepomp zijn die geen voldoende opbrengst meer heeft. Laag toeren/dunne olie. Hoop het niet voor je.

Oliepomp heb ik nog liggen van dat andere KR blok indien nodig... maar dat is natuurlijk niet zo 1-2-3 op een middagje vervangen. :(

Aan de andere kant... het wordt wel steeds minder, dus misschien heeft het aan de oude smerige zwarte drab van een olie gelegen. Die is nu vervangen.

Misschien nog eens vervangen voor dikkere olie?

Koen is sleeping
30-01-2009, 12:57
Mijn KR had ook nogal last van lage oliedruk, bij koprevisie bleek het onderblok niet helemaal okselfris meer. Hebben ze wel vaker last van.

Oplossing: gewoon flink toeren laten draaien! :D

toth75
30-01-2009, 13:12
je kan beter eerst de olie drukmeten en de waardes in het werkplaatshandboek nakijken, dan weet je wat je hebt.

breadfan83
31-01-2009, 12:36
je kan beter eerst de olie drukmeten en de waardes in het werkplaatshandboek nakijken, dan weet je wat je hebt.

Denk ook dat ik dat even laat doen. :thumbup:

En anders misschien gewoon eens met een dikkere olie proberen? Dat kapotte thermostaat zal ook niet veel helpen.
Maar wat een kolere klus is dat met die stuurbekrachtiging voor het thermostaat! Dalijk nog maar eens kijken of ik er een beetje bij kom. :)

breadfan83
31-01-2009, 14:31
Ben net nog effe onder de auto gekropen, maar jezus die kou is klote met m'n reuma in de rug. :(

Moet nou echt die pomp van de stuurbekrachtiging d'r van onder uit, of kom ik daar ook op een andere creatieve manier bij?
Ik wil niet dalijk de zooi slopen, maar met dit weer zonder verwarming rijden en constant de motor met 70 graden olie laten draaien is ook niet echt verstandig.

Als het nou gewoon een paar graden warmer was... :(

denzo
31-01-2009, 14:49
volgens mij als je de bevestigings beugel van de stuur bekr los haalt ,heb je voldoende ruimte dacht ik.

breadfan83
31-01-2009, 14:50
volgens mij als je de bevestigings beugel van de stuur bekr los haalt ,heb je voldoende ruimte dacht ik.

Ga ik dat gelijk effe proberen.
Had al even op Vortex rondgekeken, en ook al een dergelijk topic (stuk of 50 topics eigenlijk) gevonden. :D

jarnogti
31-01-2009, 15:58
heb dat ook gehad met mijn kr blok uit 87
heb toen 15w4o in gedaan niks anders dan gezeik gehad oliepomp naarde klo :thumbup: :rolleyes:
heb vorige eigenaar gebeld is monteur bij skg carstyling en zei
laat hem maar lopen op 10w60 castrol is wel dikke olie maar lopen die kr niet kapot van ,en moet zeggen super wel duur maar goed :thumbup:

breadfan83
31-01-2009, 17:41
Goddomme!

Net de hele schijtzooi d'r onder vandaan gehad, en "thermostaat" vervangen.
D'r zat alleen nog maar dat metalen ringetje in, de rest was d'r gewoon vanaf geknipt. :screwy:

Nu zit de nieuwe d'r in, maar sluit de boel voor geen meter meer en flikkert ie alle water weer meteen naar buiten... :(

jarnogti
31-01-2009, 17:55
zit maar 1 o ringetje in eerst de ring erin en dan pas thermostaat
succes :thumbup:

breadfan83
31-01-2009, 18:16
Heb ik gedaan.

Net de stuurbekrachtiging weer d'r af gehaald, en de kvs weer af laten lopen. Thermostaat er uit gehaald en vergeleken met de andere... klote dingen lijken voor geen meter op elkaar...

Waarschijnlijk heb ik dus het verkeerde thermostaat meegekregen... fijn.
Nja, dalijk nog maar eens de boel er op zetten en kijken of 't misschien toch werkt, anders maar tot na het weekend wachten.

breadfan83
31-01-2009, 19:08
Net weer de zooi los gehaald, en alles weer andersom vast gemaakt, hielp ook niks.
Heb al even naar de waterpomp van een KR gekeken die ik hier nog had liggen, en daar leek hetzelfde thermostaat in te zitten.

Ik snap er niks meer van...!

RubenD
31-01-2009, 20:36
Is het huis niet lek?

Van boven naar beneden "geteld" is het:

Pomphuis
Thermosstaat
Rubber ring
Plastic elleboogje.

En je draait het echt donders makkelijk scheef.

Ik raad je aan om alles in het elleboogje te leggen en dan in ene keer in het pomphuis te steken en aan te draaien. Anders wil het ook haast niet lukken.

breadfan83
31-01-2009, 20:55
Is het huis niet lek?

Van boven naar beneden "geteld" is het:

Pomphuis
Thermosstaat
Rubber ring
Plastic elleboogje.

En je draait het echt donders makkelijk scheef.

Ik raad je aan om alles in het elleboogje te leggen en dan in ene keer in het pomphuis te steken en aan te draaien. Anders wil het ook haast niet lukken.

Alles al geprobeerd.
Ben zo langzaamaan door de pakkingen heen.

Heb de zooi van een ander pompje los gehaald om te zien hoe het daar in elkaar stak, en mijn eerste poging was dus de juiste.

Heb wel gehoord dat die plastic elleboogjes 'n ramp zijn. Toch maar eens op zoek naar een metalen, en zien of het daarmee beter loopt...

Fabian_GTI
31-01-2009, 21:06
Mijn KR had ook nogal last van lage oliedruk, bij koprevisie bleek het onderblok niet helemaal okselfris meer. Hebben ze wel vaker last van.

Oplossing: gewoon flink toeren laten draaien! :D

Tot er opeens allemaal kleppen gaan ratelen en dit aantreft wanneer de motor opeens vast slaat....... :screwy:

http://pic19.picturetrail.com/VOL1058/4394819/16565085/254873726.jpg

Heb hetzelfde gehad in lage toeren dat het zoemertje afging, dit verdween toen ik de olie had bijgevuld tot max en kwam de volgende ochtend weer terug in mindere maten.
Even goed door gassen kreeg ik het advies omdat ik meestal als een oud wijf rijdt met bovenstaande als gevolg.

1800 16v kr
31-01-2009, 21:33
hmm dat zijn de mindere berichten

ik zou je olie pomp gewoon even vervangen
is goed te doen in nog geen uur tijd
op de grond
om een brug red je dit in een 30 a 45 min

carter eronder weg
en dan nog 2 boutjes en je hebt de pomp eronder weg

breadfan83
31-01-2009, 21:47
hmm dat zijn de mindere berichten

ik zou je olie pomp gewoon even vervangen
is goed te doen in nog geen uur tijd
op de grond
om een brug red je dit in een 30 a 45 min

carter eronder weg
en dan nog 2 boutjes en je hebt de pomp eronder weg

Ga ik dat van de week ook even proberen. Zo duur zullen die dingen niet zijn, toch?
Was ook al aan 't denken dat de pomp gewoon smerig zou zijn of deels verstopt. En aan de prut / olie te zien die ik er uit heb gehaald, lijkt me dit niet onwaarschijnlijk.

@Fabian: wat was bij jou de oorzaak dan nou? :confused:

RubenD
01-02-2009, 00:57
Oliepomp, 75 euro? Bij de dealer 150 of nog meer geloof ik.

breadfan83
01-02-2009, 01:24
Oliepomp, 75 euro? Bij de dealer 150 of nog meer geloof ik.

Revisie van 't blok kost me een slagje meer dan dat...

betsy3
01-02-2009, 08:08
heb dat ook gehad met mijn kr blok uit 87
heb toen 15w4o in gedaan niks anders dan gezeik gehad oliepomp naarde klo :thumbup: :rolleyes:
heb vorige eigenaar gebeld is monteur bij skg carstyling en zei
laat hem maar lopen op 10w60 castrol is wel dikke olie maar lopen die kr niet kapot van ,en moet zeggen super wel duur maar goed :thumbup:

Ik zou niet de probleem oplossen door een dikkere olie. Dat is alleen de probleem verschuiven naar een andere onderdeel. Gewoon een goed diagnose laten stellen en dan oplossen.

breadfan83
01-02-2009, 13:09
Ik zou niet de probleem oplossen door een dikkere olie. Dat is alleen de probleem verschuiven naar een andere onderdeel. Gewoon een goed diagnose laten stellen en dan oplossen.

Precies. :thumbup:

Een van de vorige eigenaren van de auto dacht dat dit wel een goede oplossing was:

http://img183.imageshack.us/img183/8623/thermostaatqi6.jpg

De olie-pieper gaat alleen wanneer de motor op temperatuur is? Dan zorgen we gewoon lekker dat de auto niet op temperatuur komt. :screwy:

Ik ga er zo weer eens onder liggen. Heb nog een reserve bocht om onder de waterpomp te schroeven, en een ander thermostaat dat 100% in een KR hoort, maar niet meer nieuw is. Eens kijken of dat werkt.
Als dat probleem is opgelost kan ik weer verder met de olie-druk. :thumbup: :thumbup:

jarnogti
01-02-2009, 15:12
bij mij waren het geen problemen verschuiven
want bij mij in de buurt zit fast&speed maken oa dakar auto,s en die zeiden ook dat de motor daar beter oploopt en die gasten weten echt wel waar ze het over hebben :thumbup:

breadfan83
01-02-2009, 16:52
Net de zwarte plastic bocht van de reserve KR er onder gezet, met diens (werkende) thermostaat, en de zooi is dicht!

De motor loopt richting de 90 graden, maar binnenin wordt het nog niet veel warmer. Eerst even wassen en eten, en een beetje opwarmen, en vanavond maar wat km's op de snelweg maken.
Ben een beetje aan de koude kant na dat sleutelen in de sneeuw. :screwy:

Dan zie ik vanavond gelijk of de olie-problemen weer opspelen. De luchtfilterbak heb ik gelijk even vervangen door een exemplaar dat wel hehel is, en een K&N filtertje dat ik nog had is er ook maar in gegaan. Geluid en trekkracht zijn nu in ieder geval een stukje beter.

Fabian_GTI
01-02-2009, 18:43
@Fabian: wat was bij jou de oorzaak dan nou? :confused:

Nooit geweten, heb het ding de week erop uit elkaar getrokken.
Wrs klep afgebroken maar waarom.....? We waren zo klaar met dat ding na 2 jaar ellende dat we hebben besloten zo min mogelijk moeite er meer in te steken dus hij is met dat blok zo op deze manier naar de sloop gegaan zonder dat we hebben gekeken wat de oorzaak nou uiteindelijk was, achteraf wel een beetje jammer maargoed ik had op dat moment heel andere dingen aan mn kop.

De symptomen die jij hebt gingen er bij mij aan vooraf, wil je niet ontmoedigen of iets maar dit is helaas wat er bij mij is gebeurd.

Stond al wel een km of 270.000 op dat blokje dus misschien was hij wel gewoon 'af'. Verbruikte redelijk olie en kvs ook :tongue:

Ik zou als ik jou was de oliepomp even proberen te vervangen, dit was een van de weinige dingen die wij destijds nog niet hadden vervangen en waar het wellicht aan zou kunnen hebben gelegen.

RubenD
01-02-2009, 19:56
@ Fabian: Ik hoop dat dat laatste niet klopt, die oliepomp die je mij had verkocht heb je namelijk aan mij verkocht als 1000km oud?

@ Chris: Ga er eerst maar eens mee rijden. Mijn oude blok ging, als ik een afrit de snelweg af nam en hem liet uitrollen (in z'n vrij) bij stationair ook knipperen. Dan heeft je pomp dus niet genoeg opbrengst.

bolku
01-02-2009, 20:58
Tussenaslagers zullen wel versleten zijn net als de oliepomp...zou er maar serieus naar gaan kijken ipv mee te gaan rijden.

breadfan83
01-02-2009, 23:22
De symptomen die jij hebt gingen er bij mij aan vooraf, wil je niet ontmoedigen of iets maar dit is helaas wat er bij mij is gebeurd.

Stond al wel een km of 270.000 op dat blokje dus misschien was hij wel gewoon 'af'. Verbruikte redelijk olie en kvs ook :tongue:

Ik zou als ik jou was de oliepomp even proberen te vervangen, dit was een van de weinige dingen die wij destijds nog niet hadden vervangen en waar het wellicht aan zou kunnen hebben gelegen.

De mijne staat bijna op 4 ton, maar olie en kvs gebruikt hij eigenlijk helemaal niks. Geen druppel...

Heb de oliepomp als volgende op de planning staan. Ik wil deze in ieder geval eens er uit halen en kijken in wat voor staat ie is. Heb vandaag met de auto een flink stuk gereden, en op de hele rit geen problemen gehad... misschien was / is de pomp gewoon vuil.

breadfan83
01-02-2009, 23:29
@ Chris: Ga er eerst maar eens mee rijden. Mijn oude blok ging, als ik een afrit de snelweg af nam en hem liet uitrollen (in z'n vrij) bij stationair ook knipperen. Dan heeft je pomp dus niet genoeg opbrengst.

Ben er net een flink stuk mee weggeweest, snelweg en binnendoor, hoge en lage toeren, en niks gehoord... geen lampjes en niks.

breadfan83
01-02-2009, 23:30
Tussenaslagers zullen wel versleten zijn net als de oliepomp...zou er maar serieus naar gaan kijken ipv mee te gaan rijden.

Jeroen, waar kan ik dit dan aan zien? Moet er dan ergens olie aan de buitenkant van 't blok te zien zijn? Of kan ik dat ergens anders mee controleren?

Fast Eef
02-02-2009, 10:53
meet gewoon de oliedruk, sensor eruit schroeven en meter op aansluiten.

hoeft niet altijd je pomp te zijn, kunnen ook drijfstang lagers zijn

betsy3
02-02-2009, 11:55
meet gewoon de oliedruk, sensor eruit schroeven en meter op aansluiten.

hoeft niet altijd je pomp te zijn, kunnen ook drijfstang lagers zijn

Fast Eeft heeft gelijk. eerst de druk (laten) meten. Je zei al dat de testrit geslaagd was. Dan moet je kijken of alle rep punten bij elkaar opgeteld niet verstandiger is om een motor revisie in te plannen. Anders blijf je aan de gang met versleten delen.
Het is alleen mijn mening :)

breadfan83
02-02-2009, 12:30
Net de dealer gebeld voor een prijsopgave van een oliedrukmeting... kleine 40 euro.
3 Tientjes d'r bij en ik heb een nieuwe oliepomp... :screwy:

Anders haal ik deze week maar even een nieuwe carterpakking, en zet de oliepomp die ik hier nog heb liggen er onder.
Ook van een KR, en wel zeker in orde.

Maar vooralsnog moet ik met het nieuwe thermostaat nog eerst een melding van olie-problemen krijgen. Sinds het nieuwe thermostaat is er nog niks gaan branden of zoemen.

Fast Eef
02-02-2009, 13:21
maar stel je koopt voor 70 euro een nieuwe pomp. En dan blijkt het toch wat anders te zijn. Nu gok je in het wilde weg op de pomp. maar zit daar het probleem wel?

loopt de motor wel netjes? geen rare (bij)geluiden?

breadfan83
02-02-2009, 14:04
maar stel je koopt voor 70 euro een nieuwe pomp. En dan blijkt het toch wat anders te zijn. Nu gok je in het wilde weg op de pomp. maar zit daar het probleem wel?

loopt de motor wel netjes? geen rare (bij)geluiden?

Eventjes op een rij wat er naar mijn weten mankeert:

Bij koude motor:
- De auto start direct, zonder veel draaien van de startmotor.
- Daarna slaat de choke niet aan, en gaat de motor meteen weer uit.
- Hierna moet tussen de 1 en 5 keer herstarten voor de choke aan gaat.
- De motor loopt dan, maar het toerental schommelt ietwat.

- Geen tikkende kleppen.
- Geen schrapende geluiden.
- Geen andere vreemde geluiden (die niet worden veroorzaakt door het rammelen van de uitlaat tegen de achterkant van de auto).

Bij warme motor:
- De kvs-meter gaat richting halverwege, maar niet helemaal.
- De olie staat tussen de 80 en 85 graden bij rijden op de snelweg.
- De olie staat tussen de 85 en 100 graden bij ritten binnendoor en stilstand.
- Wanneer de olie warm was, 90 graden en hoger, ging het oliedruklampje aan en ging een zoemer af, bij toerentallen onder de 3.000rpm tijdens het rijden.
- Bij stilstand maakte de temperatuur of het toerental niet uit. Er ging niks branden of piepen.
- Wanneer de oliedruklamp aan ging, trapte ik het gas in, en zo gauw dat even boven de 3.000rpm zat ging het olie-lampje uit.

Tot nu vervangen:
- Olie
- Oliefilter
- KVS
- Thermostaat

Ik heb gisteren de bruine schroef voor de impulsverhouding wat verdraaid, en daarna liep hij al flink wat beter. Vraag is alleen hoe ver ik die nog mag / kan verdraaien.
Het ging om deze schroef:
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/images/brands63.gif

Wat ik nog wil vervangen zijn:
- Bougies en kabels. De kabels zijn met tape omwikkeld, iets dat niet veel goeds voorspelt. De bougies krijg ik er met 't aanwezige gereedschap niet uit. Alle doppen zijn te dik!
- Eventueel de oliepomp. Ik heb er nog een liggen, en dat zou me dus alleen een pakking voor het carter kosten.
- Oliedruk laten meten. Ik weet niet hoe ik dit zelf doe, en ik heb er de apparatuur niet voor. Maar bijna 40 euro uitgeven voor cijfertjes lijkt me niks. Morgen haal ik de nieuwe uitlaat op, dan vraag ik daar ook gelijk naar een prijs voor de meting.

Wat ik voorlopig NIET wil doen:
- Tussenaslager vervangen. Ik ga er tenminste van uit dat Bolku / Jeroen het lager aan het uiteinde van de krukas bedoelt. Dat is me iets TE ingrijpend als ik niet weet waar de aanname dat daar het probleem zit op gebaseerd is.
- Revisie zonder te weten wat ik moet laten reviseren.

Hopelijk was dit genoeg info, zo niet, vraagt u maar. ;)

breadfan83
02-02-2009, 19:21
De oorzaak van het probleem van het niet warm worden binnen in de auto lijkt gevonden.
De metalen kleppen binnen in de kachel, normaal bedekt met schuim, waren compleet kaal! Geen beetje schuim meer aanwezig.
Waarschijnlijk is de kachelradiator ooit eens lek geweest, en is de hele zooi over het schuim gelopen waardoor het opgelost is door de jaren heen.

Dalijk even kijken of ik die kleppen er uit krijg. Er is ooit eens een topicje over geweest waar hier antwoord op werd gegeven, dus dat maar eens gaan zoeken.

Daarnaast heb ik nog een slangetje onder het dashboard gevonden waar vaccuum op zit. Bij lopende motor hoor en voel je 't zuigen.
Het andere einde van het dunne slangetje is in het motorruim aangesloten, te zien op onderstaande foto, even van Skinnie geleend. ;)

http://img231.imageshack.us/img231/7053/slangmu1.jpg

Iemand die weet waar dit heen moet?

breadfan83
03-02-2009, 20:13
Het slangetje is aangesloten. Aan de achterkant van de tellerbak zat hiervoor een aansluiting, en ik ga er van uit dat ie ook daar op moet.

Kan iemand me vertellen waarvoor het vacuum-slangetje dient dat hier wordt aangesloten? Als dat voor de meting van de oliedruk is, is er waarschijnlijk 'n probleem minder...

Jel Golf 2 GTI
03-02-2009, 21:53
Het slangetje is aangesloten. Aan de achterkant van de tellerbak zat hiervoor een aansluiting, en ik ga er van uit dat ie ook daar op moet.

Kan iemand me vertellen waarvoor het vacuum-slangetje dient dat hier wordt aangesloten? Als dat voor de meting van de oliedruk is, is er waarschijnlijk 'n probleem minder...

Bij de GTI dient dit slangetje voor de verbruiksmeter.
Die begint te werken als je in de 5-de versnelling gaat.
Slangetje is aangesloten aan de achterkant van je injectie waar er vacuum is.

Hopleijk ben je er iets mee.

grtz Jel

martiepartie
03-02-2009, 22:05
Begint te werken wanneer je in de 5e versnelling gaat???

Volgens mij werkt de verbruiksmeter altijd, onafhankelijk van je gekozen versnelling.


En eh Broodbak;

Carterpan los, pomp los, pomp inspecteren/nameten, schoonmaken en terugplaatsen of vervangen door je reservepomp. Kan je een hoop elende (en ons een hoop gezever :) ) besparen.

breadfan83
03-02-2009, 22:31
Begint te werken wanneer je in de 5e versnelling gaat???

Volgens mij werkt de verbruiksmeter altijd, onafhankelijk van je gekozen versnelling.


En eh Broodbak;

Carterpan los, pomp los, pomp inspecteren/nameten, schoonmaken en terugplaatsen of vervangen door je reservepomp. Kan je een hoop elende (en ons een hoop gezever :) ) besparen.

Wil ik ook doen, maar eerst wil ik testen of het nu ook in orde is.
Ben vandaag en gisteren de hele dag bezig geweest het dash weer in orde te maken. Gisteren alles er uit gebouwd, drie ( :screwy: ) gedeeltelijke alarmsysteemen met bijbehorende kabels verwijderd, de kachel in orde gemaakt en nieuwe kleppen in de kanalen gezet, en vandaag de boel weer ingebouwd.
Morgen kan ik eindelijk m'n uitlaat ophalen, dan zie ik gelijk of ie nog olieproblemen geeft. Voor de zekerheid neem ik dan ook maar gelijk een carter-pakking mee...

RubenD
03-02-2009, 22:58
In dat cirkeltje heb je trouwens 2 aansluitingen. De linker (zoals je het op de foto ziet) gaat naar een computer die onder je parafaan ligt, daarna loopt tie verder naar 2 membramen die aan je luchtfilterbak zitten.

Diegene die rechtsaf gaat weet ik zo 1-2-3 niet, maar jij zegt dat tie naar de tellerbak moet?

breadfan83
03-02-2009, 23:11
In dat cirkeltje heb je trouwens 2 aansluitingen. De linker (zoals je het op de foto ziet) gaat naar een computer die onder je parafaan ligt, daarna loopt tie verder naar 2 membramen die aan je luchtfilterbak zitten.

Diegene die rechtsaf gaat weet ik zo 1-2-3 niet, maar jij zegt dat tie naar de tellerbak moet?

Die ander is aangesloten. Welke van de twee waarheen gaat is niet van belang, ze komen van hetzelfde koppelstukje af.
En gezien de slang onder het dash stopte, en ik aan de tellerbak een aansluiting hiervoor vond, ga ik er inderdaad wel van uit dat ie daarheen moet. ;)

scarie
25-03-2009, 12:48
brand het lichtje van de olie nog steeds? ik heb nu ook dit probleem maar bij mij als hij koud heeft brand het (geen zoemer) als hij warm heeft brand het maar boven de 1500 toeren.

loadone
25-05-2009, 16:06
Weet iemand mij te vertellen waar ik aan de hand van de knipper snelheid van het duivelse rode lampje (dus bv 2 keer snel en 1 keer langzaam) misschien mij beter kan orienteren om het probleem op te lossen??!
Alvast bedankt!