View Full Version : Erm, durf het bijna niet te zeggen...
Maar heb weer een project erbij... :redface:
De jetta is nog lang niet af, er staan er nog tig te wachten op resto, dus waarom niet nog een auto erbij, toch? Ja ik volg mezelf ook niet af en toe.
Ik heb van Ron (Deboxer.nl) deze 71er Ponton overgekocht. Hij ziet er niet echt uit maar is redelijk hard. Dat is nog niet alles...hij is watergekoeld :D En zelfs dat is nog niet alles...de waterkoker achterin is een KR 16V! :biggrin: Motor hangt er al in op custom steunen en aan de standaard bak, alleen de bedrading, injectie en uitlaat moeten nog worden gefabriceerd. Daar had hij geen tijd meer voor dus nu heb ik het project maar overgenomen.
Hoop het ding deze winter aan het rijden te krijgen, maar wil het vooral netjes doen. Uitlaat wordt waarschijnlijk een spaghetti van een Golf2 met een spannende 270graden bocht aan het einde en dan een R1 demper in. Zit ook te denken aan Webers om een hoop electronica en leidingwerk van een injectiesysteem te omzeilen.
Wat betreft uiterlijk denk ik aan primergrijs met grote Spitfire stickers op de deuren. Suus zit echter nu al te piepen dat dit rood juist mooi is. Wielen worden m'n PeterPolishPimp Cosmics.
Wat pics:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8001&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8002&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8003&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8004&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8005&mode=fullsize
ik had de foto's al gezien, maar hij blijft super
volksaddiction
29-09-2004, 14:07
Oke stijn !!
Postte net al "verklaar je nader", maar nu zie ik het !
die bak heb ik pas IRL gezien, wel een aardig projectje ja :D
Gefeliciteerd, en suc6 met opbouwen !
Was ook een project-prijsje :D
Thanks! fixen we wel hoor ;)
gaaf ding! lekker veel ruimte zo ook in die motorruimte! s6 d'r mee, zal wel goedkomen!
Christiaan
29-09-2004, 14:23
sjit stijn, staat je museum nog niet vol :D
btw, denk dat ik wel iemand weet voor die velg-adapters! :D;)
volksaddiction
29-09-2004, 14:41
btw, denk dat ik wel iemand weet voor die velg-adapters! :D;)
als t adapters zijn.................
Achter staat ie wel op 4 gaats :confused:
Bussie komt zo
29-09-2004, 14:44
Leuk ding stijn!!
Alleen wel jammer van die motor :(
rond de 120 pk op de achterwielen bij 700 kg... dit ding gaat gillen!!
120???
16v op webers, moet toch wel 145-150 doen..
ja maar die webers heeft ie nog nie ;) Maikel staat ze niet af :p
www.bulli-parts.com heeft een T3 doka met 16V, webers van een alfa en is 2x zo zwaar als een ponton.... zit aardig pit in :D ook minimaal iets van 140 pk...
die had stijn ook, turbo zelfs
Ik HAD een T3 doka 16V op webers inderdaad, daar na 1.9l turbo 16V :p
Blok is std 139 pk, met Webers en spaghetti wat meer...Pontonnetje zal zeker goed van z'n plek gaan!
ah, bulli-parts, da's toch Arie Strijker? Die heeft 't van mij afgekeken :p
Jasper Ovaal
29-09-2004, 15:21
Kicke ding, staat deze nou wel een keer in haarlem,?? of weer in die uithoek, :biggrin: of beledig ik nu wat mensen??? ;)
succes in ieder geval, op hoevvel staat de auto teller nu?
stoer ding! ben benieuwd, muisgrijs lijkt me wel netjes trouwens..
Tijd voor weer wat reclame voor het wolfsburger museum te Amstelveen , waar kleine jongensdromen werkelijkheid worden...... :cool:
Pedaalemmer
29-09-2004, 16:23
hoe hebben ze dat in godsnaam met de aandrijfassen gedaan? een golf2 blok is normaal dwarsgeplaatst.
polopower
29-09-2004, 16:43
Stijn, dit ziet er nog beter uit dan ik had durven dromen. Het uiterlijk geeft echt niets te kennen wat zich onder de klep huisvest. Dat heb ik wel anders gezien. Opengewerkte frontjes met radiateurs erachter :(
ja maar dit blok zit aan de standaard bak, daarom zit hij er op deze manier in
Inderdaad, er is weinig te zien wat de waterkoeling verraadt. Alleen het schot onder de bumper zijn een paar gaten in gemaakt, that's all.
@Jasper: deze gaat de garage in in Haarlem, knutselproject voor de komende maanden! Wanneer zie ik jou een keer? Zie altijd allerlei Kevers hier in Haarlem maar weet niet of jij er een van bent... Laatst ook een zilvere met zwarte Fuchsen, regelrecht kopie van de Bien-Bak.
@GTI-Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr: het blok hangt met een pasplaat aan de bestaande 'luchtkoeler' bak, vandaar dat de aandrijving er zo uit ziet (hoefde verder niets aan te gebeuren, behalve betere koppeling).
vwleusden
29-09-2004, 17:16
Dit is echt stoer....
Beetlefreak
29-09-2004, 17:21
Hefitg iets dit! Idd het bekende "schaap in wolfskleren" effect :D
Aan een kant jammer van de waterkoeler ombouw, maar het nietsvermoedende heeft ook wel iets!
Jurgen Santana
29-09-2004, 17:29
Volgens mij heb je twee dingn die ik niet heb, veel tijd en veel geld :D
Jurgen Santana
29-09-2004, 18:05
Geen van beide :(
Maar wel spullen dan! ;)
supervet! helemaal top...
ergens vind ik je altijd een bepaalde voorbeeldfunctie hebben.. :D
Volkswouter
29-09-2004, 18:41
Kickuh stijn!! Maak de ponton grijs en rood,zijn Suus en jij allebei blij..:D
lol, tnx @ Tom
Wout, een kant grijs en een kant rood?
Volkswouter
29-09-2004, 19:08
Nee two-tone en het liefste mat! dan pikzwarte porsche wielen eronder met daarachter rode remklauwen.Valt lekker op..:D
Koen is sleeping
29-09-2004, 19:15
Tering Stijn, CHILL!! Ben je bang dat de wereld vergaat als je niet iedere keer binnen een maand een nieuwproject presenteerd? ;)
(maw: ik = jaloerrrrrrrs!)
OakgreenVR6
29-09-2004, 19:17
Stijn, het is weer te-gek-gaaf gewoon! Toen je me dit eerder vertelde vond ik het al een leuk iets, maar nu met die foto's erbij, top! Benieuwd hoe het eindelijk gaat worden. En two-tone is bij deze auto niet verkeerd wat mij betreft.
OakgreenVR6
29-09-2004, 19:18
ik = jaloerrrrrrrs!
Heb je niet zelf al een leuk creatie dan? :biggrin: ;)
Stijn, als je geen tijd hebt dan neem ik em wel van je over ;)
Damn, maak es ff een keer iets af................ :)
Hey, laatst mn bus afgemaakt!
Jettta komt nog wel :redface:
Volgens mij heb je twee dingn die ik niet heb, veel tijd en veel geld :D
enige voordeel wat stijn van zijn baan heeft is dat ALS hij vrij is dat vaak een aantal dagen achter elkaar is,.. en tja voor de rest is het slim inkopen en verkopen... Kzou het graag willen kunnen maar bij Stijn heb ik vaak het idee dat de hobby zichzelf bijna betaald.
Jurgen Santana
29-09-2004, 22:17
bij Stijn heb ik vaak het idee dat de hobby zichzelf bijna betaald.
Ik ken er nog zo een ;) :biggrin:
Niet helemaal, maar al te veel hoeft er nou ook weer niet bij gelukkig.
En inderdaad, niet veel vrij maar wel altijd een paar dagen op rij ALS ik een keer vrij heb.
toch ben ik wel erg benieuwd naar die jetta... dussuh... opschieten! ;)
Pedaalemmer
30-09-2004, 11:46
@GTI-Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr: het blok hangt met een pasplaat aan de bestaande 'luchtkoeler' bak, vandaar dat de aandrijving er zo uit ziet (hoefde verder niets aan te gebeuren, behalve betere koppeling).
ah zo..dat dat allemaal kan wist ik niet!
Errug gaaf! Wat dacht je van muisgrijs en dan die streep die nu blauw over je dak loopt in het rood? Uiteraard in mat. Hoewel praten over de kleur misschien nog b'tje vroeg is...
frankvr6
03-10-2004, 19:08
hmm die wil ik straks niet naast me hebben bij het stoplicht maar is een heel leuk project en een leuk model suc6 er mee
Nice... zeg, jullie museum staat toch ergens in Brabant? Kan ik niet eens komen kijken? :D
Tuurlijk Leen, gratis entree voor jou! Woon je nu eigenlijk al in Breda?
Koen is sleeping
03-10-2004, 21:28
Heb je niet zelf al een leuk creatie dan? :biggrin: ;)
Ja, 1! En dus niet iedere maand 1! :eek:
En daarbij heb JIJ mijn kar gebouwd! :tongue:
En als mijn Audi ooooit af komt.......heeft Stijn hem waarschijnlijk gekocht. :D
Dus ik blijf gewoon vet jaloers! ;)
Tuurlijk Leen, gratis entree voor jou! Woon je nu eigenlijk al in Breda?
Al lang :p
Allart-Ghetta
04-10-2004, 15:23
Vet project!! Matte verf bevalt mij altijd wel.
Succes met vinden van tijd (en geld).
Jasper Ovaal
04-10-2004, 16:57
[QUOTE=Stijn]
@Jasper: deze gaat de garage in in Haarlem, knutselproject voor de komende maanden! Wanneer zie ik jou een keer? Zie altijd allerlei Kevers hier in Haarlem maar weet niet of jij er een van bent... Laatst ook een zilvere met zwarte Fuchsen, regelrecht kopie van de Bien-Bak.
QUOTE]
Ik kom wel ff een keer langs, zeg maar wanneer je aan het sleutelen bent, ben wel benieuwd, welke dag ofzo, en ook ff je adres weet nog wle de straat maar niet het huis nr, wij zijn nog steeds woensdag avond in de reitzstraat 16 bezig, anders zie ik je daar ook wel is verschijnen, we spreken elkaar,
groeten
Goed plan, Reitzstraat woont trouwens een vriend/collega van me, vandaar dat je daar een keer mijn Kevert zag staan...
Deze woensdag ben ik werken, volgende week misschien meer geluk. Ik woon op nummer 200 trouwens ;)
Hoewel praten over de kleur misschien nog b'tje vroeg is...
Stijn kennende rolt dit project binnen een paar weken de garage uit...
En de kleur?? Rood , want Suus is de baas :biggrin:
Aha, Junior wordt ook actief? Welkom :D
Eindelijk wat nieuws op Ponton gebied.
Set Webers weten te bemachtigen en een mooi inlaatspruitstuk (thanks O.Z. Racing). Carbs zijn gemonteerd en met een quickie ghetto wire job de KR ontsteking tot leven gebracht. Hij start! Wel een tering herrie zonder uitlaat...zelfs zonder spruitstuk :(
Morgen een hele dag de tijd en op het programma staan een uitlaat fabriceren en een gaskabel. Als het meezit ook de bedrading aanleggen en een chokekabel knutselen!
Ook alvast even de wielen uit de schuur getoverd (thanks Peter!! :cool: )
Keep you posted....
Ohja, zit nogsteed te denken over de kleur, wat denken jullie? In ieder geval mat! Kunnen alle kleuren uit het RAL pallet zijn, kan primer laten mengen.
http://home.planet.nl/~koni1691/68/IMG_2908.JPG
Set Webers weten te bemachtigen en een mooi inlaatspruitstuk (thanks O.Z. Racing). Carbs zijn gemonteerd en met een quickie ghetto wire job de KR ontsteking tot leven gebracht. Hij start! Wel een tering herrie zonder uitlaat...zelfs zonder spruitstuk :(
Morgen een hele dag de tijd en op het programma staan een uitlaat fabriceren en een gaskabel. Als het meezit ook de bedrading aanleggen en een chokekabel knutselen! Keep you posted....
Ohja, zit nogsteed te denken over de kleur, wat denken jullie? In ieder geval mat! Kunnen alle kleuren uit het RAL pallet zijn, kan primer laten mengen.
Kleur hadden we toch al afgesproken ? LOL
Staan de webers niet te schuin qua vlotters ?
Ik had zelf dit in mn hoofd
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8800&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8801&mode=fullsize
alleen was ik het daar niet mee eens :p
Christiaan
02-11-2004, 23:19
cool :D
Kleur hadden we toch al afgesproken ? LOL
Staan de webers niet te schuin qua vlotters ?
LOL!
Nee, blok staat perfect rechtop, net als in een Golf het geval zou zijn (zie pics die er al staan, zal morgen meer pics maken van huidige stand van zaken).
Niet LOL : Doen !!!
Ik zorg voor de stickers ..
IDD > Blok staat perfect ... ben zeker in den oorlog met een Golf blok in een bus .
Ik had zelf dit in mn hoofd
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8800&mode=fullsize
Kan,maar erg bijzonder is het nou ook weer niet ... :(
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/30082004085902.jpg
Ik 'verwacht' van jouw toch eigenlijk wel iets orginelers ;)
Hey, zoals die onderste van de type3selecta heb ik op VWEuro een fastback zien staan! Stond wel erg gaaf! :cool:
@Stijn;Gaan die 14" Cosmics wel passen met die 4x130 steek type3 schijfremmen ??
Ik kan me een kevertje :rolleyes: herrinneren waar het niet onder ging ...
Of je zou alles om moeten bouwen naar 4x130 steek kevertrommels,dan moeten ze passen.
Moet de Cosmics maar eens gaan passen dan....
Update van vandaag 03/11:
Gaskabel gemaakt (met dank aan mijn oude baas de fietsenmaker, die kabel nog gewoon op de rol heeft), benzinepomp ingebouwd en het grootste obstakel: het uitlaatspruitstuk en uitlaat gefabriceerd. Er hangt nu een standaard Golf2 16V demper dwars achter het blok en het Golf Spaghettispruitstuk komt hier rechtstreeks in uit met runners van gelijke lengte.
Enneh, hij loopt en rijdt! Koppeling slipt nog (kabel staat te strak) en hij loopt voor geen kwartje (ontsteking niet afgesteld, Webers niet afgesteld)...blauwe vlammen everywhere.
Nu nog de bedrading fatsoeneren, choke kabel fixen (ik denk op een van de kachelhendels) en de boel afstellen...en spuiten natuurlijk!
Weet iemand een basissproeierbezetting voor 40mm Webers op een 16V?
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8841&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8842&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8843&mode=fullsize
Koen is sleeping
03-11-2004, 23:24
Nice. Very nice! :D
Stijn, je hebt het em weer geflikt..... !!
Toppie
Kom binnekort ff kijke
evilnyntje
04-11-2004, 01:15
Dude, dat eindresultaat ziet er weer goed uit. Is hij nu ook een beetje stiller geworden?
Stijn, ziet er goed uit man....
Arne
Christiaan
04-11-2004, 09:09
Goed bezig stijn!!
Michiel86c
04-11-2004, 09:12
Hoe ga je het hoekje om?
Nou: zo! :D
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8854&mode=fullsize
Tja, alles netjes maken en vasthangen is ook nog een project op zich :(
Allart-Ghetta
05-11-2004, 00:21
Morgen een hele dag de tijd en op het programma staan een uitlaat fabriceren en een gaskabel. Als het meezit ook de bedrading aanleggen en een chokekabel knutselen!
Ook alvast even de wielen uit de schuur getoverd (thanks Peter!! :cool: )
Keep you posted....
Dus jij kan me precies vertellen hoeveel +en en massa's je moet aanleggen voor de ontsteking. Ik heb wel een schema van Pieter maar is erg slecht leesbaar + ik heb de stationairstekker niet aan mijn kabelboom maar volgens mij hoort die ook een signaal naar de ontstekingscomputer te geven, of niet, en is dat alleen voor het regelkastje achter de middenconsole?
Cabby 82 TDi
05-11-2004, 07:03
Stijn, dit is een supergaaf project man.......
Beetlefreak
05-11-2004, 08:25
Moet de Cosmics maar eens gaan passen dan....
...Er hangt nu een standaard Golf2 16V demper dwars achter het blok en het Golf Spaghettispruitstuk komt hier rechtstreeks in uit met runners van gelijke lengte.
Die cosmics staat stoer onder zo'n kar. Issie twee tandjes verlaagd??
Over die demper, das bijna side-pipe nu! Mooie oplossing, hangt nu net onder het scherm?
Beter nog, heb je daar een foto van? ben erg benieuwd hoe die eronder hangt!!
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij nu verlaagd is, niet eens zo gek veel. Vooral met de 14"jes zal hij nog wel wat verder moeten zakken. De uitlaat komt net onder het achterscherm uit inderdaad. De foto is een beetje te dichtbij om echt een beeld te vormen maar toch:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8861&mode=fullsize
Allart, de ontsteking is vrij simpel aan te sluiten, al doe ik het nu even uit mijn hoofd: je neemt de twee computers en de ontstekinsbedrading. Er komen twee draden uit de grote computer die je niet nodig hebt: rood/geel en zwart/geel. Die zijn eventueel voor een brandstofrelais.
Verder heb je een hele lange zwarte, die als je'm stript bruin blijkt te zijn: massa.
Een korte bruine, komt vanaf de ontstekingsmodule: massa.
Een zwarte en een zwart/witte, zitten samen aan de + van de bobine.
Een groene, aan de - van de bobine.
De stekker gaat natuurlijk aan de hallgever.
En de geschakelde + van je contactslot ook aan de + van de dynamo.
Da's alles (hoop dat ik niets vergeten ben?).
Beetlefreak
05-11-2004, 08:54
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij nu verlaagd is, niet eens zo gek veel. Vooral met de 14"jes zal hij nog wel wat verder moeten zakken. De uitlaat komt net onder het achterscherm uit inderdaad.
Ik vinnut super!! Zolang die pijp maar binnen de bumper blijft :)
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en vooral de kleur ook. Rood mat staat em wel erg goed denk ik!
Grijs groen of zwart mat ook :rolleyes: :)
vet man! hele caros ga je ook nog opknappen en lassen enzo?
Michel B4
05-11-2004, 22:13
heb oit in de vw scene ook es een ponton met vr6 blok in de kofferbak gezien,dat was ook erg vet.
maar dit ziet er ook al erg leuk uit zo,suc6 met het afmaken van het project.hoop als ie klaar is een filmpje te zien van rijden met dat ding :P
MauSeR35
06-11-2004, 15:20
gaaf man! nou nog een leuk kleurtje
Ja leuk kleurtje, das het moeilijkste...
Carros is redelijk ok, behoeft weinig werk. Denk dat ik nog wel de knippers dichtlas enzo (ding is toch al totaal niet origineel meer, dus waarom ook niet).
Groeten uit Goa!
O.Z racing
07-11-2004, 20:18
netjes gedaan stijn,vooral dat uitlaatspruitstuk.
leuk om te zien dat mijn "oude"inlaatspruitstuk toch nog een mooi plekje heeft gevonden.
ik ben benieuwd hoe die is als hij klaar is.
succes.
Allart-Ghetta
09-11-2004, 13:34
Allart, de ontsteking is vrij simpel aan te sluiten, al doe ik het nu even uit mijn hoofd: je neemt de twee computers en de ontstekinsbedrading. Er komen twee draden uit de grote computer die je niet nodig hebt: rood/geel en zwart/geel. Die zijn eventueel voor een brandstofrelais.
Verder heb je een hele lange zwarte, die als je'm stript bruin blijkt te zijn: massa.
Een korte bruine, komt vanaf de ontstekingsmodule: massa.
Een zwarte en een zwart/witte, zitten samen aan de + van de bobine.
Een groene, aan de - van de bobine.
De stekker gaat natuurlijk aan de hallgever.
En de geschakelde + van je contactslot ook aan de + van de dynamo.
Da's alles (hoop dat ik niets vergeten ben?).
Dan ga ik nog maar eens proberen, vorige keer deed hij het niet omdat de Digifant geen toerensignaal meer had, spuit niet in dan volgens mij. Ik had verder niet veel tijd dus heb het er weer af gerukt. Nu maar weer eens aansluiten en kijken of ie wil vonken. Bedankt voor je info.
Mychatype3
09-11-2004, 16:37
:) He harde werker,
ik zie dat je goed voor mijn oude liefde zorgt?
Ze is voor een binnentandje verlaagd ca. 5 cm.
Binnentandje = 5 cm
Buitentandje = 2,5 cm
Achter is ze niet verlaagd.
Seeya in Tilburg voor een Burn-out!!?!?!?!?!
Mycha
64er ponton
68er TL
Hey Mych, zal nog ff prullen zijn maar zo gauw het kan ben ik er voor een burnout hoor!
hey leuk ding Stijn! je kunt er natuurlijk ook nog een vr6 ingooien, een duitse gast heeft dat, zag ik op spa! Maar 16v gaat al hard zat in zo'n ding!
ik heb hem gister ff gefilmd:
filmpje (http://marcski.volksforum.com/Ponton16vW.wmv)
volksfahrer.nl
08-12-2004, 16:14
Zo dan! Dat ding gaat aardig af!
WOW!! helaas geen geluid op `t werk,... thuis ook maar ff downloaden!!! vlamt goed uit de webers!!!
volksaddiction
08-12-2004, 16:54
Kicke !!
:eek:
Jasper Ovaal
08-12-2004, 16:59
erg gaaf, wanner komt ie nou naar Haarlem, ben beniewd, klinkt goed en ziet er goed uit, succes verder
VETT !!!!!!! :eek:
hoorde ik Tjaap lachen op de achtergrond ?
yup, that would be me.. was het zo herkenbaar?
Vet Gosah !!!!!!
Nu nog ff in de afgesproken tinten verfuh ;)
Standaard remmen ?
Hehehe cool filmpje geworden!! SWEET :)
Nou gisteren weer ff flink geknutseld dus. Motorbedrading is netjes en klaar, alle computers en bobine achter de bank gemonteerd. Verder Pipercross filters passend gemaakt (had heel wat voeten in aarde, onder andere dynamosteun gewijzigd) en een beetje met de afstelling geprutst (afstelling Webers lijkt nogsteeds nergens op:( )
's Avonds nog even een rondje gescheurd, DAMN wat gaat dat ding! 160 op de polderwegen was geen probleem. In z'n 3 in de bocht nog driften...heerlijk. Alleen nu nog een keer remmetjes die in enige verhouding staan tot het vermogen :p
Nu alleen nog een carterontluchting verzinnen, Webers af (laten?) stellen en de buitenkant spuiten/in orde maken :)
Oh, en Jaap heeft las les gehad....NATURAL!!!
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4968.JPG
Ernst was van de catering
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4965.JPG
Marc van de Weber(de)montage :)
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4964.JPG
En de stand van zaken sinds gisteren (eeeeven wat draden opgeruimd :))
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4976.JPG
Koen is sleeping
08-12-2004, 17:44
Webers.......they bite! :D
Beetlefreak
08-12-2004, 18:25
Lekker soundje komt eruit!! Ding draait nog aardig door ook :)
Wat zijn de afgesproken kleuren?? en wat voor wielen komen eronder??
vragen vragen... :rolleyes:
Pedaalemmer
08-12-2004, 18:32
dat ding is wel zzoooooo vetttt!!!!
ziet er goed uit Stijn, ben benieuwd wat de kleurstelling gaat worden
serge pot
08-12-2004, 21:14
Hehehe cool filmpje geworden!! SWEET :)
Nou gisteren weer ff flink geknutseld dus. Motorbedrading is netjes en klaar, alle computers en bobine achter de bank gemonteerd. Verder Pipercross filters passend gemaakt (had heel wat voeten in aarde, onder andere dynamosteun gewijzigd) en een beetje met de afstelling geprutst (afstelling Webers lijkt nogsteeds nergens op:( )
's Avonds nog even een rondje gescheurd, DAMN wat gaat dat ding! 160 op de polderwegen was geen probleem. In z'n 3 in de bocht nog driften...heerlijk. Alleen nu nog een keer remmetjes die in enige verhouding staan tot het vermogen :p
Nu alleen nog een carterontluchting verzinnen, Webers af (laten?) stellen en de buitenkant spuiten/in orde maken :)
Oh, en Jaap heeft las les gehad....NATURAL!!!
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4968.JPG
Ernst was van de catering
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4965.JPG
Marc van de Weber(de)montage :)
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4964.JPG
En de stand van zaken sinds gisteren (eeeeven wat draden opgeruimd :))
http://www.volksforum.com/users/stijn/ponton/149_4976.JPG
stijn als je een handje nodig heb voor afstellen ,geef maar een brul ;) heb ontstekings afstel kast ,4 gas tester ,synchroon meters
Juist, daar had ik jou al lang voor in gedachte Serge!!! Als hij helemaal af/rijdbaar/APK is dan maak ik een afspraak en wil ik graag een spot-tuning :)
serge pot
08-12-2004, 21:17
is goe ,gaat goud komen (thumbs up )
wooowh stijn... super man!! vlamt al lekker ja!!! moet ook maar eens voor webers gaan want dit is echt geweldig :D
MauSeR35
08-12-2004, 21:39
echt een vet project! en wat een geluid!
Michiel86c
09-12-2004, 09:15
SUPER! :cool:
SuPeR, echt die type 3's daar kun je de mooiste blokken in bouwen. Volgens mij was Walter Jelinek van The BugBox bezig met een audi 1.8T 20V bezig in een ponton!!! Bruut! En kost veel minder dan een dik opgevoerd luchtgekoeld blok!
Mychatype3
09-12-2004, 18:58
Geweldig, mis mijn oude pontonetje wel hoor!!!!
Nee hoor ziet er allemaal top uit, komt lekker uit zijn veren????
Van de zomer ponton race tegen elkaar 71er meets mijn 64er!!
Ben vandaag naar BAS motorsport geweest............
Krukas 76,4
Zuigers en cilinders 92mm
= 2032cc boxer............. :p
Top werk allemaal seeya in Tilburg at the BoXer,
Mycha
polopower
09-12-2004, 20:19
je weet mijn mening.. erg leuk project
Kikke project maar dat zijn we inmiddels wel gewend ;)
Stijn heeft naam hoog te houden..
serge pot
10-12-2004, 19:14
sproeiers voor 1.8 16v .uit mijn hoofd op 40 er webers met 36 venturi
zal een 150 tot 160 hoofd zijn een 180 tot 190 lucht .
Tiki Madness
12-12-2004, 13:27
Brult goed
Hee Stijn moet ik al gaan zitten zweten in een hoekje?
Lijkt me leuk wij een keer langs elkaar op das drag day.
see ya Michael
Goed plan Michael!!! Kom binnenkort wel een keer langs de Boxer met het ding (Ron doet de APK, a deal is a deal :p)
Sinds gisteren RIJDT de Ponton :P Carbs beetje afgesteld, motorbeplating gemaakt, koeling voor mekaar, koelslangen opgehangen en dankzij veel hulp van Jaap Ernst Sander en Rob binnen 4 uur gescheurd, strak gezet EN gespoten! Meteen mee naar De Boxer gereden om te showen, onderweg is de lak mooi gedroogd :D
En hij GAAT, zelfs met gaar afgestelde carbs. Binnenkort verwacht ik wel foto's van de anderen? Zelf geen gemaakt.......
Sinds vandaag rijdt de Ponton NIET meer :( Vol stuiterend en gummend over het wegdek was net iets te veel voor de rechter motorsteun en die brak dus even leuk af! Ze zagen er al redelijk zwak uit (waren reeds gefabriceerd door vorige eigenaar), dus tijd voor een nieuw ontwerp! Komt goed....denk....
ehh WAUW!!
gaaf ding hoor, motorsteun zal ook wel weer goedkomen..
maar verder super project..
al foto's gemaakt van hoe die opgedroogd is?? :biggrin: :) :D
cindy666
08-01-2005, 11:05
klote dat de steun is afgebroken zag er stoer uit de auto
cindy666
08-01-2005, 11:07
klote dat de steun is afgebroken , wordt snel weer gemaakt denk ik , de auto zag er super uit
minder stijn... maar vertrouw erop dat jij dat zo gefixt hebt hehe...
wie heeft er fotos van de huidige kleur dan? ben superbenieuwd!!!
en stijn, ik wil natuurlijk precies weten hoe je het gedaan hebt ;)
serge pot
08-01-2005, 17:25
wel rot voor je ,van die steun ,maar das een klein beetje werk zo'n steuntje maken .
maareuh ,wanneer afstellen ??
Tiki Madness
08-01-2005, 18:34
hier dan stijns nieuwe kleur
Wanneer heb je tijd Serge?
Kleur is me te licht uitgevallen, binnenkort opnieuw in een paar tinten donkerder!
Christiaan
08-01-2005, 22:39
Cool filmpie!!
MauSeR35
09-01-2005, 21:09
shit van die steun!
maar ik vin hem er wel super gaaf uitzien zo!
serge pot
10-01-2005, 07:12
roep maar een datum ,over een week of 2
Ik zal mijn rooster eens bekijken Serge...
Update vandaag: motorsteun gemaakt en drastisch verbeterd, stukken steviger nu. Wel WEER de Webers er af gehaald, ben er achter dat er een lek zit tussen inlaat en cylinderkop. Hopen dat nu dan eindelijk alles een beetje netjes gaat lopen.
Morgen even overspuiten en ehh...
VRAAG: wat voor extreme maten zijn er allemaal in 14" eigenlijk? Heb natuurlijk die Cosmics liggen en Leon gaat smartachtige bandjes proberen te regelen, maar wat heb je in die maat eigenlijk? Iemand een idee of lijstje?
MauSeR35
10-01-2005, 22:42
ff vraagje tussendoor: rijd dat nou nog een beetje van die smartbandjes of sta je gewoon heel de tijd dat bandje op te roken als je een keer gas geeft?
ponton: ja, die rookt alles op. Gewone auto: alleen onder een Kever gehad, geen enkel probleem met 13 1/2 pk....
ben zelf aan het kijken wat leuk is op 14 inch
dit leek me wel aardig
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=KH_5962&dsco=7
Ah, inderdaad! Autobandenmarkt regeert, alleen jammer dat je tig keer maten in moet vullen om te checken of het bestaat. Zou handig zijn als ze gewoon een lijst hadden van alle maten in een bepaalde inch...
Anyway, 155/55/14 is wel cool! Prijs is ook niet gek. dat ligt toch wel rete plat op de velg denk ik...
Hehe, eindelijk een update met pics!
Motorsteun is hopelijk weer even in orde, kijken hoe lang hij het deze keer houdt?! Genoeg geluld, foto's!! Let niet op de wielen, Cosmics zijn in de maak!!! Oh en dat plamuur op zn neus is omdat de plaat naar onder verhuisd is, moet nog schuren en bijspuiten :rolleyes:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10618&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10619&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10620&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10621&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10622&mode=fullsize
leuk kleurtje! ziet er netjes uit zo...
ps. komen er nog andere wielen onder ofzo? ;) :p
whoah, motorbeplating is ook netjes geworden, nice
volksaddiction
14-01-2005, 23:48
in 1 woord...
SUPER !!
Stijn, wanneer gaat die sticker er nou af??? :)
mooi geworden, zeker de motorbeplating..
denk alleen dat ie met bumpers mooier is, maar das persoonlijk natuurlijk..
:)
Tiki Madness
15-01-2005, 09:25
:cool: die sticker moet je verdienen die krijg je niet zomaar
Mooie kleur
Nu nog de mural stickers op de zijkant ;)
Met een kroontje op weliswaar ..
steven16v
15-01-2005, 12:20
Heel mooi super project. Maar hoe doe je dat met de keuring dan. Denk toch niet dat dat zo maar mag. Of ga je hem RDW keuren of zoiets?
woow stijn... echt super!!! vind de kleur eigenlijk perfect zo, had niet donkerder gehoeven...
moet ook echt me auto matgrijs/zwart spuiten want... pffff
MauSeR35
17-01-2005, 16:47
Woow ech Über zo!
danielle
17-01-2005, 17:05
Hij is onwijs gaaf! Perfecte kleur! Beter dan dat rood hoor!
Mister Cool
17-01-2005, 17:11
Dit is gewoon zooooooooo zalig :biggrin:
Thanks guys!!!
Ben nu aan het zweten op de cosmics. Alle oude lak erafhalen zonder het polijstwerk te beschadigen...zucht...
Iemand tips over hoe ik ze goed kan spuiten zonder al Peter z'n prachtige poestwerk onder te blazen? Meningvraag over de kleur trouwens:
-Grijs zoals de auto
-Zilver
-Goud
-Origineel Cosmic zwart
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10748&mode=fullsize
ik zei Vaseline, maar denk nu toch gewoon afplakken.
jouw antwoord staat geregistreerd Jaap, maar ik wil meer alternatieven :) Ben er nogal zenuwachtig over :rolleyes:
afplakken , kost meet tijd , maar achteraf ben je d'r blij mee.
gaan de punten passen ? zo nee mail me eff met details .
danielle
18-01-2005, 21:56
Zwart lijken ze mij het mooiste eronder! Op je vraag welke kleur!
origineel cosmic zwart of kleur v/d wagen
zijn echt hele leuke velgen!
Er is van 3m biezen tape te verkrijgen. Dit is zeer dun (geen hoge spuitrand) en met wat rekken plak je het makkelijk rond. Daarmee de eerste rand plakken daarna met gewone schilders afplaktape de rest afplakken.
Arjan
Deze:
http://products3.3m.com/catalog/us/en001/auto_marine_aero/automotive_aftermarket/node_GSSQPRR4XVbe/root_GST1T4S9TCgv/vroot_GSLPLPKL4Xge/gvel_GSFTZXG1H0gl/theme_us_aad_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
Of deze blauwe is beter d8 ik:
http://products3.3m.com/catalog/us/en001/auto_marine_aero/automotive_aftermarket/node_GSKHXZ3XRCbe/root_GST1T4S9TCgv/vroot_GSLPLPKL4Xge/gvel_GSD7TQWXFFgl/theme_us_aad_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
Bedankt voor de info!
Ik denk dat ik voor grijs als de auto ga...zwart is zo...standaard :)
@Peter: punten passen niet, moeten uitgedraaid worden. De naaf is heel dik (kroonmoer) en valt ongeveer gelijk met het vlak van de velg. Er moet dus heel wat alu verdwijnen :) Zal binnenkort precies meten (voor is het minder kritiek, maar moet er ook wat uit).
Je kunt ze evt de 26ste aan mij mee geven
Pedaalemmer
20-01-2005, 13:47
Bedankt voor de info!
Ik denk dat ik voor grijs als de auto ga...zwart is zo...standaard :)
euhm...er rijden nu meer grijze auto`s op de weg dan zwarte ;)
en allemaal met zwarte velgen onder de wieldoppen ;)
serge pot
20-01-2005, 20:13
was primer geel met matzwart en menie rode bies
ben zelf aan het kijken wat leuk is op 14 inch
dit leek me wel aardig
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=KH_5962&dsco=7
lwin, ik heb ze besteld: 155/55/14. Ben zeer benieuwd hoe het gaat staan.
Tja ik snap ook niet helemaal waar dat vandaan komt, jij wel?
serge pot
27-01-2005, 18:46
Oh,. ga je dat er mee doen?
:biggrin:
lwin, ik heb ze besteld: 155/55/14. Ben zeer benieuwd hoe het gaat staan.
ben ook benieuwd hoe ze zullen staan
best geinige bandjes en niet duur
heb ze ook binnen moet ze er alleen nog ff opzetten
Vandaag een hele dag gewerkt aan de cosmics: oude lak afgebeten, al het polijstwerk afplakken, kleur gespoten, blanke lak gespoten. Nu hopen dat de bandjes snel binnen zijn.
Het resultaat [picwhore mode on] :)
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11181&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11180&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=11183&mode=fullsize
Goed besug gosah !!!!
Mooie kleur grey
T**usbaan dat afplakken ?
mooi man!!!!!
ben benieuwd hoe ze staan onder je ponton!!
Ja tyfusbaan, je bent er een willekeurige donderdag mee bezig....
maar wel mooi geworden!
ps. ik zou 100% voor de platte naafdoppen gaan... :cool:
Rickyrick
27-01-2005, 22:11
Heel erg wijs!!!
supervet (zei ik in ander topic ook al, dus toch de jouwe!!) ennuhm, ik zou voor de pinnen gaan...
Echt super stijn.
Hebben we destijds die plaatjes niet gemaakt om het probleem van die punten te verhelpen zeg maar? Volgens mij heb ik die namelijk gedraaid.
Ben weer even bezig geweest! Nog wat kwaaltjes gefixt, ben alleen nog steeds niet blij met de motorsteunen...blok schudt nog een beetje.
Ook nog een beetje verlaagd, achter moet ie nog verder maar kan niet met deze ballonbanden. Hij is voor nu officeel lager dan die van Mycha! Met de meetlat er naast!!! Mwahahahaha. Wel even iets van een slijtplaat oplassen, want ik raak wel heeel veel wegdek.
Velgjes zijn nu tijdelijk even een set Mangels, staat nog behoorlijk stoer ook. Ook een setje blue-dots uit Amerika laten komen :D
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12339&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12340&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12341&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12342&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12343&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12328&mode=fullsize
Cozzzmics zijn netjes geworden, Stijn! (ik zie ze nu pas :rolleyes: )
Enne... een beetje verlaagd? :D Ik zou echt voor een titanium slijtplaatje gaan! :cool:
sodemieters, die wil ik wel s ff van dichtbij bekijke !, wat een onwijze apparaat e, complimenten man !!
:P
Rickyrick
25-02-2005, 11:33
Super gaaf Stijn!! had ook niet anders verwacht eigenlijk!
Van dichtbij is ie zeker zo goed, al dan niet des te beter. Loopt ie inmiddels wel beter stijn?
Christiaan
26-02-2005, 20:34
Goed bezig!!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12340&mode=fullsize
kijk bientje bluedots.... :D
61 RagTop
28-02-2005, 19:04
waanzinnig project
echt netjes en cooool
Vandaag nog even achter de boel laten zakken...
Drop it like it's hot!!!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13555&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13556&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13558&mode=fullsize
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13559&mode=fullsize
Ow nu krijgen we weer reacties in de trant van : wil ik ook .. en mijn Trabant is ook laag ..
Nice Job Stijn :D
so dan das laag stijn...nice job...!!!
Michiel86c
29-03-2005, 11:54
Supercool!
serge pot
29-03-2005, 14:41
te laag ,je raakt bodem
Mychatype3
29-03-2005, 21:59
slik..............that's a low m*fucker :tongue:
SUPER SUPER.
(ben blij dat mijn oude vriendin in goede handen is :wink: )
Greetz mycha
MauSeR35
30-03-2005, 20:24
coool en een lage trabant is ook kicke ;)
cool!! vonken met die handel!
:D
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/Afb087.jpg
Mychatype3
28-06-2005, 16:23
lees ik daar +/- 190 km/uur????? :confused: das nie verkeerd :rolleyes:
mycha
Misschien wel meer, het pinnetje hield m tegen :cool:
Jasper Ovaal
28-06-2005, 16:38
goeie actie van stijn :cool:
Rickyrick
28-06-2005, 16:44
mwahahahaha old bitch on high speed :cool:
evilnyntje
28-06-2005, 17:02
Hehe, die Amerikaan met die Hemi bleef je ook lekker bij!
VeeDubber
28-06-2005, 19:03
paar blokjes titanium monteren op de plaatsen waar ze bottomed!! Deden ze een paar jaar terug ook in de avond-races van het BTCC, krijg je mooie vonkenregen van :D
ff pinnetje eruit halen stijn :)
zo, die 16v zal het uitgeschreeuwd hebben!
Christiaan
29-06-2005, 08:02
Sow dan!!
chrisjuh
29-06-2005, 08:07
Filmpjes!!!!!!!! :d
Pedaalemmer
30-06-2005, 12:18
dat is echt een mega coole ride!!!
MauSeR35
30-06-2005, 12:20
zekers supervet ding, zou hem wel eens in t echt willen zien
serge pot
30-06-2005, 19:55
vooral het afstellen was toppie
paddygti
01-07-2005, 23:48
is die ook te koop ????? :)
Over een maand is ie te koop....
Cosmics eindelijk van rubber voorzien, eerste pics:
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5523_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5520_original.jpg
betere foto's graag.... ;) :D
eerste indruk: vrij klein?
Dat moet ook :D
Zoals Clarkson zei: looks like a couch on little casters
heb je contacten met Kelly? nice... :p ;)
wist niet dat zij een mening had.... lol
helemaal super!! wielen staan hem perfect!
maarre doe je hem weer in de bingo over een maand??
:confused:
Yep, na Mania in de bingo!
Blok hangt op het moment in de takels, heeft een grote opknapbeurt gehad. Hij hing er vies en lekkend in en dat haat ik. Nu dus nieuwe pakkingen en keerringen, vers laagje Tenco zwarte anti-roest over het onderblok en motorsteunen versie 3.0 (oftewel Stijn versie 1.0). Wacht nog op een paar kleine dingetjes en dan alles netjes en degelijk in elkaar en naar Mania met het ding. Ohja, APKtje is ook nog een idee :)
Yep, na Mania.
heb je al een prijs in gedachten? :)
Nog niet echt, maar best redelijk waarschijnlijk :)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5527.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5530.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5537.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/155_5538.JPG
hell yeh,dat ziet er top uit
hangt hij eral in of is dit te vootbarig?
Heb er vandaag mee gereden .
Zit erin dus ;)
Heb er vandaag mee gereden ;)
enenen??? :D
Gaat als de brandweer ja
Die pedalen uit de Flinstone era blijven me altijd weer verbazen :(
MauSeR35
23-07-2005, 18:47
haha, maar hij is echt wel supercool!
gruwelijk..............ASOCIAAL DIK JAAAAAAAAAAAAHHHH
Eindelijk af !!
Ziet er weer top uit stijn :)
nog niet helemaal af, marco... wacht maar tot mania ;)
Owkeej, dan weet ik denk ik wel wat er nog mist :)
Ben benieuwd of het is wat ik denk, maar dat zie ik dan wel
Sinds vandaag is hij BIJNA af :)
Beetje paintwork door prive-artist (THANKS)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/Afb018.jpg
En meteen ook maar even een ik-heb-geen-zin-om-naar-de-WC-te-lopen-op-mania-mobiel gebouwd met wheeliebar (die nodig is)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/Afb020.jpg
En even een burnout gedraaid met de botsauto...was weer een productieve dag @ Millshot :D
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/Photo-0102.jpg
Jasper Ovaal
28-07-2005, 22:04
ziet er allemaal gelikt uit stijn, heb ook wel intresse in die ponton, kicke ding,m is ie nog te zien op 14 augustus???
ik merk het wel .
groeten
whahahaha neem die botsauto mee naar mania kicke !
heb jij ( of iemand anders ) nog puch onderdelen toevallig ? n'm krukas is geloof ik overleden .... :o
evilnyntje
28-07-2005, 22:25
whahahaha neem die botsauto mee naar mania kicke !
heb jij ( of iemand anders ) nog puch onderdelen toevallig ? n'm krukas is geloof ik overleden .... :o
Ik heb nog een blok, ligt bij Stijn, die weet vast wel of de krukas ok is. Mag je hebben. Owja, uiteraard gaat de botsauto mee naar Mania.
Neem dat blok wel mee naar Mania dan, als dat van Jan mag (Ernst?). Krukas is ok, alleen koppeling was overleden.
evilnyntje
28-07-2005, 22:37
Neem dat blok wel mee naar Mania dan, als dat van Jan mag (Ernst?). Krukas is ok, alleen koppeling was overleden.
Blok moet wel terug, krukas mag er wel uit :). Is mijn blok en dat andere ook, Jan wil de rest wel voor onderdelen terug.
ik heb nog wel een puchblokje
Peter, we gaan eerst wel es ff kijken wat er nu precies aan de hand is. :)
thanx manne , zal zo es eff slopen ;-)
neem je de ponton nog eens mee naar haarlem.(kan weer niet naar mania :mad:
wil hem weleens in levende lijven ontmoeten.
offtopic:heb je mijn mail nog gehad over de nokkenas?
de punten liggen klaar ;-)
Wel een bruut karretje zeg.. even kijken of er nog ruimte hier voor op de stoep is voor ook zoiets :D:D
Peter, we gaan eerst wel es ff kijken wat er nu precies aan de hand is. :)
Hoor net van peter dat ie erachter is wat het nu was. Het vliegwiel zat los, dat was hetgene dat rammelde. Waarschijnlijk moer niet helemaal goed vast gezeten, door het rammelen is het vliegwiel over de spie heen gedraaid.
Onderdelen worden op dit moment gehaald
Sinds vandaag is hij BIJNA af :)
En meteen ook maar even een ik-heb-geen-zin-om-naar-de-WC-te-lopen-op-mania-mobiel gebouwd met wheeliebar (die nodig is)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/Afb020.jpg
Oude BW's ?
Wat gaat de Ponton kosten ?
Oude BW's ?
Is al verkocht ;)
Ben er erg blij mee !!! :D
testdrive was okj , dus hij gaat meej ;)
evilnyntje
04-08-2005, 15:33
Oude BW's ?
Aprilla Amigo dacht ik, geen bw's iig. Variant kopen :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.