Log in

View Full Version : Polo 6N2 versnelling

Polozia
01-02-2009, 11:37
Hallo, ik zit met een probleem.

Sinds gisteren kreeg ik mijn auto moeizaam in de eerste versnelling... Als ik 'm in zn 1 probeerde te pushen bleek hij in de 3 te schieten. Met veel kracht naar links kreeg ik 'm toch in zn 1.

Toen ik vannochtend mijn auto uit het parkeervak probeerde te rijden kreeg ik 'm in plaats van in de R in de 1ste versnelling.

Gelukkig kreeg ik de auto door 'm van de handrem af te halen toch wel achteruit en ben ik maar gaan rijden met dit mankement... Toch krijg ik 'm zeer moeilijk in zijn 2e versnelling. De 3e en 4e versnelling daar lijkt niets mis mee te zijn. Maar de 5e versnelling daar krijg ik 'm absoluut niet in.

Het gaat om een Volkswagen Polo 6n2 1.9 SDi bouwjaar 2000.

Wat kan er mis zijn met de versnellingsbak, of kan het ook ergens anders aan liggen?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

chris
01-02-2009, 11:40
Ik weet wel dat 6N2 bakken niet de beste zijn...Ik ken 2 mensen met een 6N2...en beide hebben ondertussen een revisiebak erin..

Kwaal is dat de oliekeering waar de schakelstang de bak in gaat kan gaan lekker,waardoor de bak droog komt te staan.

Polozia
01-02-2009, 23:36
Ik weet wel dat 6N2 bakken niet de beste zijn...Ik ken 2 mensen met een 6N2...en beide hebben ondertussen een revisiebak erin..

Kwaal is dat de oliekeering waar de schakelstang de bak in gaat kan gaan lekker,waardoor de bak droog komt te staan.

Ja, inderdaad.. Daar heb ik onderhand wel meer over gelezen.

Ik vermoed zelf dat er iets mis is met het schakelmechaniek.. De auto rijd gewoon lekker in zn versnellingen en het voelt niet alsof er iets mis is met de bak..

chris
01-02-2009, 23:56
De Polo van mn ex reed ook gewoon lekker enz...tot ze ineens op de snelweg stilstond en een paar dagen later 1600 euro armer en een nieuwe bak rijker was...

Zou iig kijken of je geen lekkage heb..kan druppel gewijs gaan..

richard-polo
02-02-2009, 13:55
1600euro!! dan ben je goed opgelicht lijkt me zo!! of was dat garantie?
daar heb je een andere polo voor met goede bak ;)..

produktie fout bij vw! want niet alleen 6n2 bakken zijn slecht!

chris
02-02-2009, 18:12
Revisiebak met nieuwe koppeling/drukgroep en lager incl montage...kom je echt aan dat bedrag hoor...en een nette 6N2 bj 2002 heb je echt niet voor 1600 euro hoor...misschien een afgeragte 6N....

Polozia
03-02-2009, 15:35
Hahah heren bedankt voor de reacties.

Heb 'm vannochtend bij een of andere irakeese autogarage weggezet en die belde me een uur later op dat ie 'm heeft afgesteld en dat ie nu werkt.... Ik hoef niet eens te betalen...