Log in

View Full Version : HELP, riem probleem...

Mu!s
01-02-2009, 13:37
Hallo

Ik heb net een distributieriem vervangen bij een type 2 1800 Monopoint, met carb dus.. alleen wil die nu niet starten, 1 stukje heeft hij het moeilijk mee... :screwy: draait niet helemaal lekker door... en af en toe met starteb ploft die.. lijkt op een verkeerd ontstekingstijdstip? ik heb lopen zoeken naar merktekens op de krukaspoulie maar kon niks vinden dus heb hem met de oude riem op tijd gezet en vervolgens nieuwe riem erop..
paar keer met de hand rondgedraait en gaat prima.. kan iemand mij vertellenb wat er hier aan de hand is? lijkt alsof de ontsteking niet goed staat. nog 1 vraag wat is het grote tandwiel, rechts boven de krukaspoulie? heeft deze met de ontsteking te maken? ik dacht aan een oliepomp.

wie o wie helpt me uit de brand :shake:

golf mkII 16v
01-02-2009, 14:16
Merkteken op de hulpas[ontsteking en oliepomp]
die moet gelijk staan met de kerf op de krukaspoelie

Ritske
01-02-2009, 14:17
Als je zeg maar voor de motor staat(en dus tegen de distributie aankijkt) is het tandwiel rechts boven de krukas van je ontsteking, als je deze verdraait hebt dan staat je ontsteking helemaal niet meer optijd.

Mu!s
01-02-2009, 14:24
klopt dat is inderdaad het probleem, maar kan iemand mij vertellen hoe de merktekens moeten staan dan? heb hem nu weer los.. zie wel O.T als merkteken op de hulpas(tandwiel) en een PUNTJE en op de krukas zie ik eigenlijk alleen dat opstaande puntje waar de poulies van de multiriemen overheen vallen, voorde rest zie ik geen tekentjes? ook niet op het carter... iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Gino89
01-02-2009, 15:38
Het tand wiel van de nokkenas moet naar boven staan. Op O.T. Dan krijg je het merkteken van de ontsteking/oliepomp. Deze moet ook naar boven staan. En dan moet je de plastic kap er op schroeven die over het tandwiel van de krukas gaat en daar staat en merk teken op. en op de poulie die op de krukas zit. staat een streepje op. Je kunt het ook voelen met een schroeven draaier bijvoorbeeld. Als de eerste zuiger helemaal boven is. Dan staat de krukas goed.

Mu!s
02-02-2009, 00:23
Jongens ik ben er uit! dankzij jullie hulp toch wel!
bedankt