PDA

View Full Version : rara wat is het?


Pedaalemmer
04-02-2009, 19:56
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/vdoblue.JPG

Zit achterop cockpit van een corrado g60. Op het tuitje zat een slangetje hoe belangrijk is dit? En is het erg als het niet aangesloten is?

sixpack
04-02-2009, 19:58
verbruiks meter/sensor?

Pedaalemmer
04-02-2009, 19:59
(2) 191 907 346J
sender - vacuum / 2 BAR / PG
housing / blue
for vehicles with multi function indicator

Pedaalemmer
04-02-2009, 21:24
verbruiks meter/sensor?

Zo te lezen op het engelse golf 1 forum wel...maar moet ik dit afdoppen of maakt het niet uit?

sixpack
05-02-2009, 06:53
zou ik wel doen.. :thumbup:

Pedaalemmer
05-02-2009, 08:36
Vandaag eerste kilometers gereden zonder dat hij aangesloten is en het is inderdaad de verbruiks meter die nu wel erug zuing is :D

Stijn
05-02-2009, 08:43
Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).

Pedaalemmer
05-02-2009, 09:04
Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).

Hahah dat snapte ik al, heb een andere teller unit geplaatst waar het niet opzit, de sensor heb ik los geschroefd van de oude teller en aan het slangetje laten zitten.

Vains
05-02-2009, 09:29
Hahah dat snapte ik al, heb een andere teller unit geplaatst waar het niet opzit, de sensor heb ik los geschroefd van de oude teller en aan het slangetje laten zitten.

Deze regelt idd het verbruik enz van de MFA. Probeer maar eens om een vacuumpotje van een G60 teller op een 16V teller te zetten, dan verbruikt hij maar 3 liter op 100 km :cool:
Dus hetpotje is wel degelijk belangrijk...

Pedaalemmer
05-02-2009, 13:29
Deze regelt idd het verbruik enz van de MFA. Probeer maar eens om een vacuumpotje van een G60 teller op een 16V teller te zetten, dan verbruikt hij maar 3 liter op 100 km :cool:
Dus hetpotje is wel degelijk belangrijk...

Bedoel je dat hij dan letterlijk meer gaat verbruiken? Of het verbruik verkeerd aangeeft?

breadfan83
05-02-2009, 13:35
Je hoeft de tellerbehuizing niet af te doppen, wel het slangetje wat er ooit heen ging (anders vacuum of boost verlies).

Kan de motor daarvan gaan stotteren / haperen?

Vains
05-02-2009, 13:42
Bedoel je dat hij dan letterlijk meer gaat verbruiken? Of het verbruik verkeerd aangeeft?

Hij geeft dan de verkeerde waardes aan vanwege een andere waarde in onderdruk. Het is dan niet het echte verbruik.
Daarom moet je altijd een g60 drukdoosje monteren bij een g60 tellerbak en blok.

@Breadfan: het kan dat de wagen anders gaat lopen. Maak maar eens een sneetje in het vacuumslangetje op het inlaatspruitstuk, dan loopt de wagen niet meer zo soepel...
Mijn corrado g60 liep toen ik hem kreeg niet zo lekker, hij hield voornamelijk in als ik doortrok. Toen bleek er een scheurtje in het vacuumslangetje te zitten. Deze heb ik vervangen en de wagen liep weer perfect!

breadfan83
05-02-2009, 15:00
@Breadfan: het kan dat de wagen anders gaat lopen. Maak maar eens een sneetje in het vacuumslangetje op het inlaatspruitstuk, dan loopt de wagen niet meer zo soepel...
Mijn corrado g60 liep toen ik hem kreeg niet zo lekker, hij hield voornamelijk in als ik doortrok. Toen bleek er een scheurtje in het vacuumslangetje te zitten. Deze heb ik vervangen en de wagen liep weer perfect!

Probleem bij mij was eerst 't zelfde, al was het niet zo vreselijk goed merkbaar.

Reden voor m'n vraag is namelijk dat de auto stotterde. Ik heb toen de stelschroef op 't gasklephuis verdraaid tot ie goed ging lopen.

Daarna is het dash er uit geweest, en zag ik dat datzelfde slangetje waar het bij Henk om gaat los was. Nu dit weer vast zit loopt ie weer te stotteren. Die schroef maar weer even terug draaien dus, en dan moet ie weer goed lopen.

Kan natuurlijk ook meehelpen dat de uitlaat helemaal door was. :D