Log in

View Full Version : Carterontluchtingsslang + computer + winterbanden

Zestienkleppen
30-09-2004, 13:52
Bij m'n PL loopt er van het midden van het motorblok naar links een rubber slang. Begint bij het carter, en is daar erg dun en door de vorige eigenaar dichtgesmeerd met een of ander middeltje. Meteen bij het begin zit er een aftakking op naar rechts.
Maar goed, nou was ik dus bij de dealer, kost zo'n slang even €70 :mad: Wie weet hier iets op? Je ziet ook vaak van die blauwe slangen, wat voor een merk is dat?

Verder krijgt mijn ISV nog steeds geen stroom/signaal. Wat stuurt de ISV aan? Is dat de computer die in het midden onder de voorruit ligt? En hoe kun je die controleren?

De 3e vraag ivm winterklaar maken; wie monteert er winterbanden en heeft er goede ervaringen met een merk/type band?

4e en laatste vraag, de boordcomputer is half weggevallen, soms is ie goed leesbaar, maar meestal zie je de helft van de cijfers maar en dan nog vaak ook. Is dit een probleem met de aarding?

VeeDubber
30-09-2004, 15:31
Die slangen die je bedoeld zijn van Samco
Maar ik zou op de sloop ff kijken naar zo'n slang, zolang ie niet poreus is kan ie veel hebben.

ISV wordt aangestuurd door module welke achter de middenconsole zit gebouwd. Dus ff consooltje uitbouwen en je ziet em.

Mijn persoonlijke favoriet voor winterbanden is de Vredestein Wintertrac

En je laatste probleem kan in het display zitten of een massa-probleem. In het laatste geval is het het simpelste om de massa-aansluiting op de cilinderkop ff te controleren. Vanaf de bobine gezien de hoek die het dichtste bij zit, daar zitten twee massa-aansluitingen waarvan er 1 voor het dash is

Marcski
30-09-2004, 16:05
Die slang kan je idd op de sloop vinden als je geluk hebt, maar meestal zijn ze ook gescheurd.

Christiaan
30-09-2004, 20:54
wat ook wel eens wil helpen voor je MFA is je accupool (-) er even afhalen.

Zestienkleppen
01-10-2004, 07:54
wat ook wel eens wil helpen voor je MFA is je accupool (-) er even afhalen.
Het is (helaas) iets anders...

Zestienkleppen
01-10-2004, 10:19
kun je voor hetzelfde geld dan niet een stukje slang nemen en daar een klein filtertje op zetten? Heb je toch ook ontluchting?
Waar wordt die lucht eigenlijk voor gebruikt?

Allart-Ghetta
02-10-2004, 14:11
Je hebt toch een 16V? Dan komen er ook stralen olie uit dus een filtertje gaat niet werken. En ja ALLE 16Vs hebben last van carterdruk ook al zijn ze net gereviseerd.
Ontluchting naar open lucht mag niet bij de APK. Lucht wordt niet gebruikt maar hergebruikt of afgevoerd naar je luchtinlaat.

Jeroentjuh
02-10-2004, 14:49
Ik had op me Golf altijd Vredestein WinTrac winterbanden, vond ut echt prima bandjes. Voor op me Arosa wil ik eigenlijk ook nog setje winterbanden, maar dan wil ik wel 15 inch zwarte stalen velgen met steek 4x100 en de goeie et waarde.....

Gan voor die carterontluchtings slags eens ff zoeken op de sloop....

Zestienkleppen
03-10-2004, 16:40
Je hebt toch een 16V? Dan komen er ook stralen olie uit dus een filtertje gaat niet werken. En ja ALLE 16Vs hebben last van carterdruk ook al zijn ze net gereviseerd.
Ontluchting naar open lucht mag niet bij de APK. Lucht wordt niet gebruikt maar hergebruikt of afgevoerd naar je luchtinlaat.

Okee bedankt. Da's dus geen goed idee. Inderdaad mijn geluk maar eens beproeven op de sloop. Mocht er daar niks goeds te vinden zijn (die kans lijkt me groot) dan moet het er maar nieuw op. Levert Samco eigenlijk ook dit soort slangen? Ik kon alleen maar slangen vinden voor het koelsysteem nl.

Als ik toch op de sloop ben maar eens op zoek gaan naar een simpel setje stalen velgen voor de winterbandjes.

Marco
05-10-2004, 07:41
Ik denk dat je dan beter een originele gaat halen, dan weet je ten eerste dat je juiste lengte hebt en dat ie er zo op past. En ten tweede denk ik dat je voor zo'n samco slang net zoveel kwijt bent en 1 zo'n blauwe slang ziet er ook nie uit (toch?)

Zestienkleppen
05-10-2004, 10:18
Ik denk dat je dan beter een originele gaat halen, dan weet je ten eerste dat je juiste lengte hebt en dat ie er zo op past. En ten tweede denk ik dat je voor zo'n samco slang net zoveel kwijt bent en 1 zo'n blauwe slang ziet er ook nie uit (toch?)

Eeh nee!? :biggrin:
Thanx boys...!

sansan
07-10-2004, 08:14
Vraagje, is het bij 8v ook dat er veel olie bij die ontluchtingsslang komt? die van mij is nl ook dun, poreus, enz.. :(
Ik heb een stuk hittebestendige waterslang gehaald, ga ik proberen en hou het wel in de gaten? :redface: ik wist niet dat die dingen zo duur waren.