View Full Version : Originele antenne GTI
Sjoes 85
06-02-2009, 22:06
Ik ben van plan de originele radio antenne in te bouwen (er zit nu nog zo'n spriet op het dak maar die gaat er een keer vanaf).
Anderhalf jaar geleden vertelde iemand mij dat een originele GTI antenne niet chroom van kleur, maar zwart is.
ik ben wel benieuwd of dat klopt, en wat anderen voor kleur hun antenne heeft.
Kan iemand mij dat vertellen?
En o ja, die dingen schijnen zeldzaam te zijn (wat niet tegenwoordig), dus als iemand er nog eentje heeft liggen en er van af wil dan hoor ik het graag!
Universele zwarte staafantenne is nog wel te krijgen toch?
Universele zwarte staafantenne is nog wel te krijgen toch?
Universeel :shake:
Universeel :shake:
Denk je dat ze die dingen bij vw zelf maken?
ebay.com staan er 2
kijk is in de webwinkel van autohaus
Sjoes 85
07-02-2009, 12:38
ebay.com staan er 2
kijk is in de webwinkel van autohaus
thanks voor de tips.
Wat heb je bij de search functie ingetikt bij ebay?
Het moet dus een zwarte antenne zijn, geen chromen?
ik heb ook een zwarte op de passat ..zijn gewoon te koop de de automatriaal zaak
OakgreenVR6
07-02-2009, 13:30
De zwarte telescoop antennes (imitatie dan wel) kun je zo aanschaffen via ebay.de. Kosten niet veel (rond de 15euro).
Sjoes 85
07-02-2009, 18:00
ok ik ga het uitzoeken:thumbup:
dank voor de tips!
de orginele gti antenne heef hij niet in de shop staan, je moet hem ff een email sturen met je vraag. ze zijn van hirschman. en geloof rond de 30euro en komt er 23dollard bij verzendkosten.
Sjoes 85
08-02-2009, 15:59
de orginele gti antenne heef hij niet in de shop staan, je moet hem ff een email sturen met je vraag. ze zijn van hirschman. en geloof rond de 30euro en komt er 23dollard bij verzendkosten.
ok, thanks! en wie is / hoe heet de aanbieder?
Ik kan een originele hirschmann antenne krijgen (zwart) uit Duitsland, voor 69 euro..
mk1diesel
08-02-2009, 18:48
dennis,
ga eens langs een plaatselijke brezan. die leveren ook gewoon hirschmann.
waarschijnlijk ook nog wel wat goedkoper
Sjoes 85
08-02-2009, 20:40
dennis,
ga eens langs een plaatselijke brezan. die leveren ook gewoon hirschmann.
waarschijnlijk ook nog wel wat goedkoper
Oke, dankje. ik heb ze ff een mail gestuurd:)
die leveren inderdaad hirschman je krijgt dan en universelen. orgineel betekent in mijn optiek waar ook een onderdeel nummer in staat en/of op het doosje staat voor wat voor auto het is.
en bij de brezan kost ie 27,50euro, is inderdaad goedkoper en waarschijnlijk heb je hem ook sneller.
mk1diesel
09-02-2009, 09:54
je kunt dacht ik de chrome versie ook nog wel bij de dealer bestellen.
is ook gewoon van hirschmann
ik zou gewoon even langs de brezan gaan
Sjoes 85
10-02-2009, 08:34
jongens bedankt voor de tips, ik heb de brezan ff een mail gestuurd en wacht op antwoord! Ze zitten niet bij mij in de buurt, anders was ik wel meteen ff langsgegaan:)
ik zal zo wel even kijken voor je woon er bijna naast. maar je wou de zwarte toch hebben.
Sjoes 85
10-02-2009, 17:09
ik zal zo wel even kijken voor je woon er bijna naast. maar je wou de zwarte toch hebben.
o dat is super! Dankjewel. En inderdaad, het gaat me om de zwarte antenne. Vind ik persoonlijk mooier bij een GTI dan een chromen.
de brezan in amersfoort kon mij er nu niet mee helpen, ze waren aan het verbouwen en konden het boek niet vinden, als ik het nummer heb van mijn antenne kon hij het wel op zoeken.
Sjoes 85
11-02-2009, 14:51
Bas, dan ga ik er zelf verder achteraan, bedankt voor je moeite in ieder geval!
Sjoes 85
18-02-2009, 13:06
Ik ben gister bij Brezan geweest, Hirschmann maakt al 6 jaar geen antennes meer en deze waren ook niet meer leverbaar...
aangezien hier enkele mensen aangaven dat de antenne wel leverbaar was, ben ik nieuwsgierig bij welke brezan dat was en hoe het kan dat de brezan waar ik was (in Den Bosch aan de Reitscheweg) ze niet kan leveren.
dat dacht ik dus ook, postbode heeft net mijn antenne gebracht zal het nummer even aan je door sturen. Btw de aanbieder heet mk1autohaus heeft mooi spul doe moeilijk te vinden zijn.
Sjoes 85
19-02-2009, 08:54
dat dacht ik dus ook, postbode heeft net mijn antenne gebracht zal het nummer even aan je door sturen. Btw de aanbieder heet mk1autohaus heeft mooi spul doe moeilijk te vinden zijn.
Super! dat zou helemaal tof zijn, dan kan ik hem dus alsnog bestellen:)
Alvast bedankt voor het nummer!
In mijn MK1 gti zit dus ook een zwarte, en die is nog nieuw, Mr Lee hier op t forum heeft mijn gti opgebouwd miss kan je hem vragen waar ie hem vandaan heeft.
mvg Mike
Sjoes 85
27-02-2009, 18:37
Ik heb er inmiddels al één besteld en die of volgende week of over een maandje binnen.
Jeroen Rison had er nog eentje liggen. Was wel wat duurder uiteraard.:D maar niet veel duurder dan via ebay in engeland bestellen en dan op laten sturen.
Na mijn auto inbraak ben ik dus ook weer opzoek naar een nieuwe. dus zal straks ebay ook eens raadplegen..
kon in etka geen nr vinden :confused:
mvg Mike
Conrad heeft ook hirschmann antennes.. Laatst nog een elektrische besteld daar..
Sjoes 85
05-05-2009, 19:53
Conrad heeft ook hirschmann antennes.. Laatst nog een elektrische besteld daar..
ditte?
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDU6MDAwMC4wMGQ0LjNjOTgwYmRiJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNTEwMDg3NTE5====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=hirschmann&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20
Link lijkt niet helemaal te werken, wat bedoel je precies..?
Sjoes 85
05-05-2009, 20:01
Daar wordt dus zo een Hirschmann antenne te koop aangeboden voor 50 euries.
Zwart!
Moet je ff Conrad intikken bij Google, de bovenste link openen en in het zoekvenster "hirschmann" intypen. Klik dan op het venster "Audio-apparatuur" en de antenne staat vrijwel bovenaan in het lijstje.
Ja klopt en elektrisch..
Ik heb degene die erboven staat..
Sjoes 85
13-05-2009, 17:38
helemaal te gekke tip bleek dit.
Heb vorige week de antennes besteld (een zilveren voor de GX en een zwarte voor de GTI), kreeg al snel enkele bevestigingsmails en dat binnen twee werkdagen geleverd zou worden.
Vandaag alles netjes verpakt binnen gekregen, ben er echt super blij mee.
Het is een overcompleet pakket met allerlei extra toeters en belletjes erbij: extra steuntje, extra kabel, kabelschoentjes/mofjes e.d.
Supergoede tip!
Hoe kan ik die antenne trouwens het beste monteren? linkervoorwiel afnemen, binnenste spatkuipen uitbouwen en dan eenvoudigweg lekker er op los schroeven?
En waarop sluit ik de stroomdraden van de antenne aan? Via de radio of een aftakking op de radio-stroom? (doe dit echt nooit dus wat tips zijn welkom haha)
precies zoals je zegt
wiel eraf, kuip uitbouwen en vast schroeven, beetje friemelen met je antennekabel in je ''firewall''( waarschijnlijk zit ie ter hoogte van je radio) en de elektra kabels zijn afhankelijk van je radio.
Ik heb de mijne hier vandaan:
http://www.wiveco.nl/pages/automotive/automaterialen
Ik had bij de oude aan de kabel een draad geknoopt en deze mee terug getrokken door het dashboard.
Nieuwe kabel er weer aangetaped en trekken maar.
Was een peuleschil.
Enige gefriemel was om hem weer goed vast in het scherm te krijgen.
En waarop sluit ik de stroomdraden van de antenne aan? Via de radio of een aftakking op de radio-stroom? (doe dit echt nooit dus wat tips zijn welkom haha)
Op mijn radio zit een voeding speciaal voor electronische antennes.
Zodra je de radio aan zet, werkt de antenne ook.
Gaat de radio uit, antennen ook. :D
Anders misschien achter geschakeld contact zetten.
Sjoes 85
14-05-2009, 19:34
Op mijn radio zit een voeding speciaal voor electronische antennes.
Zodra je de radio aan zet, werkt de antenne ook.
Gaat de radio uit, antennen ook. :D
Anders misschien achter geschakeld contact zetten.
dat heeft mijn radio dus ook! als je m aanzet gaat de antenne omhoog, en bij uitzetten weer omlaag. Daar hoef ik me als k t goed begrijp dus al geen zorgen meer over te maken:D
Bedankt voor de tips jongens, ik ga het eens proberen van de zomer! (nu beetje weinig tijd)..
Succes ermee, ik moet hem ook nog inbouwen :D
Sjoes 85
15-05-2009, 21:26
jij ook succes dan starsky:D :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.